Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Σαμαράς για Αμφίπολη: Παγκόσμια η σημασία της - Ακούω μόνο την κυρία Περιστέρη
Σαμαράς για Αμφίπολη: Παγκόσμια η σημασία της - Ακούω μόνο την κυρία Περιστέρη
Τι δήλωσε ο πρωθυπουργός για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα και τις εργασίες στο λόφο Καστά- «Κορύφωση των κυβερνητικών προσπαθειών η επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα»
UPD:
31
ΣΧΟΛΙΑ
«Ακούω μόνο την ανασκαφέα της Αμφίπολης και τα ευρήματά της. Αυτό το εύρημα έχει παγκόσμια σημασία, πολύ πέρα από τα στενά μας σύνορα. Και γι' αυτό πρέπει να είμαστε σοβαροί και λιγομίλητοι» δήλωσε ο πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για τον επαναπατρισμό από το Μουσείο Γκετί, του χειρογράφου του 12ου αιώνα από τη Μονή Διονυσίου του Αγ. Όρους, στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, όπου το χειρόγραφο θα παραμείνει μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.
«Ισχυρή μαρτυρία της πολιτιστικής παρακαταθήκης και της Ορθόδοξης Παράδοσης του Αγίου Όρους. Είναι πολύτιμο όχι μόνο ως αριστούργημα καλλιγραφίας και μικροτεχνίας, αλλά και ως τεκμήριο της πίστης και της ευλάβειας του γραφέως του μοναχού Θεόκτιστου» δήλωσε για το χειρόγραφο ο πρωθυπουργός.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, οι στερεωτικές εργασίες στο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης θα συνεχισθούν έως και την Πέμπτη.
Επιπλέον, κ. Σαμαράς υπογράμμισε τον αγώνα του υπουργείου Πολιτισμού για την επιστημονική στοιχειοθέτηση των απαιτήσεων της Ελλάδας, σε ό,τι αφορά την επιστροφή των πολιτιστικών της θησαυρών, οι οποίοι έχουν εξαχθεί παράνομα.
«Μια προσπάθεια που πρέπει να συνεχισθεί με κορύφωση τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Μια μόνιμη και απαρέγκλητη απαίτηση μας» σημείωσε ο πρωθυπουργός. «Ωστόσο για τις παράνομες εξαγωγές των θησαυρών μας την ευθύνη δεν έχουν μόνο οι αποδέκτες τους αλλά και ασυνείδητοι Έλληνες δυστυχώς, οι οποίοι δε διστάζουν όχι μόνο να ξεπουλούν την πολιτιστική μας κληρονομιά, τραυματίζοντας έτσι ανεπανόρθωτα την Ιστορική μας μνήμη αλλά και να καυχώνται για το έγκλημά τους» συνέχισε ο κ. Σαμαράς.
«Ισχυρή μαρτυρία της πολιτιστικής παρακαταθήκης και της Ορθόδοξης Παράδοσης του Αγίου Όρους. Είναι πολύτιμο όχι μόνο ως αριστούργημα καλλιγραφίας και μικροτεχνίας, αλλά και ως τεκμήριο της πίστης και της ευλάβειας του γραφέως του μοναχού Θεόκτιστου» δήλωσε για το χειρόγραφο ο πρωθυπουργός.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, οι στερεωτικές εργασίες στο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης θα συνεχισθούν έως και την Πέμπτη.
Επιπλέον, κ. Σαμαράς υπογράμμισε τον αγώνα του υπουργείου Πολιτισμού για την επιστημονική στοιχειοθέτηση των απαιτήσεων της Ελλάδας, σε ό,τι αφορά την επιστροφή των πολιτιστικών της θησαυρών, οι οποίοι έχουν εξαχθεί παράνομα.
«Μια προσπάθεια που πρέπει να συνεχισθεί με κορύφωση τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Μια μόνιμη και απαρέγκλητη απαίτηση μας» σημείωσε ο πρωθυπουργός. «Ωστόσο για τις παράνομες εξαγωγές των θησαυρών μας την ευθύνη δεν έχουν μόνο οι αποδέκτες τους αλλά και ασυνείδητοι Έλληνες δυστυχώς, οι οποίοι δε διστάζουν όχι μόνο να ξεπουλούν την πολιτιστική μας κληρονομιά, τραυματίζοντας έτσι ανεπανόρθωτα την Ιστορική μας μνήμη αλλά και να καυχώνται για το έγκλημά τους» συνέχισε ο κ. Σαμαράς.
Ο επαναπατρισμός του βυζαντινού χειρογράφου στην Ιερά Μονή Διονυσίου Αγίου Όρους
Το βυζαντινό χειρόγραφο, το οποίο επαναπατρίστηκε, προέρχεται από τη Ιερά Μονή Διονυσίου του Αγ. Όρους. Εκλάπη την άνοιξη του 1960 και το 1983 αποκτήθηκε από το μουσείο Γκετί στο Μαλιμπού της Καλιφόρνιας αφού προηγουμένως είχε περιέλθει σε ιδιωτικές συλλογές.
Πρόκειται για περγαμηνό κώδικα (Τετραευάγγελο), 12ου αι. (1333), από εργαστήριο της Κωνσταντινούπολης, το οποίο αρχικώς δημοσιεύθηκε το 1895 από τον Σπυρίδωνα Λάμπρο στο «Gatalogue of the Greek Manuscripts on Mount Athos». Το όνομα του γραφέα είναι Θεόκτιστος και περιέχει λαμπρή εικονογράφηση με χαρακτηριστικά παραδείγματα τους κανόνες αντιστοιχίας των ευαγγελίων, τα περίτεχνα επίτιτλα και τις μικρογραφίες των τεσσάρων Ευαγγελιστών στις προμετωπίδες των Ευαγγελίων. Σημειώνεται ότι ο 12ος αιώνας χαρακτηρίζεται από την παραγωγή πολυτελών χειρογράφων, τα οποία προορίζονταν συνήθως για μέλη της αυτοκρατορικής οικογένειας των Κομνηνών ή για μεγάλα μοναστήρια της Κωνσταντινούπολης.
Κατ’ εφαρμογή του Πλαισίου Συνεργασίας του Μουσείου Γκετί με το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο υπεγράφη το 2011, το αμερικανικό Μουσείο συμφώνησε στην παράδοση του εν λόγω χειρογράφου στο Ελληνικό Δημόσιο.
Το αριστούργημα της μεσοβυζαντινής περιόδου θα εκτεθεί αρχικώς για σύντομο χρονικό διάστημα (15 Σεπτεμβρίου – 30 Οκτωβρίου) στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, μαζί με ένα φύλλο του χειρογράφου που εικονίζει προτομές των Δώδεκα Αποστόλων, το οποίο είχε αγοραστεί ξεχωριστά και ήταν εκτεθειμένο στο Μουσείο Κανελλοπούλου στην Αθήνα.
Μετά το πέρας της έκθεσης το χειρόγραφο μαζί με το φύλλο του Μουσείου Κανελλοπούλου θα επιστρέψουν στη Βιβλιοθήκη της Ιεράς Μονής Διονυσίου στο Άγιο Όρος.
Διαβάστε ολόκληρο τον χαιρετισμό του Πρωθυπουργού
«Άγιε Ηγούμενε της Μονής Διονύσου, σεβασμιότατοι,
Σήμερα είναι ημέρα χαράς. Βρισκόμαστε εδώ στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, αλλά χαράς όχι μόνο για εμάς εδώ. Είναι ημέρα χαράς για όλους τους Έλληνες, καθώς υποδεχόμαστε και με συγκίνηση και με ευλάβεια το πολύτιμο χειρόγραφο Ευαγγέλιο του 12ου αιώνα που αποτελεί αναπόσπαστο κειμήλιο της βιβλιοθήκης της Ιεράς Μονής Διονυσίου. Ισχυρή μαρτυρία της πολιτιστικής παρακαταθήκης και της Ορθόδοξης Παράδοσης του Αγίου Όρους. Είναι πολύτιμο όχι μόνο ως αριστούργημα καλλιγραφίας και μικροτεχνίας, αλλά και ως τεκμήριο της πίστης και της ευλάβειας του γραφέως του μοναχού Θεόκτιστου. Το δια χειρός αμαρτωλού Θεόκτιστου έχει τη δική του σαφή ανάγνωση. Ήταν το διακόνημά του και η μελέτη του στην αγρυπνία της καρδιακής προσευχής του. Το επιστρέφει ευγενικά στην Ελλάδα το Μουσείο Getty ακολουθώντας τις αρχές δεοντολογίας που έθεσε το 2011 το υπουργείο Πολιτισμού ως απαραίτητη προϋπόθεση για μια ευρύτερη συνεργασία με τον αμερικανικό συγκεκριμένο οργανισμό.
Με αφορμή τον επαναπατρισμό του, θα ήθελα να υπογραμμίσω το συνεχή αγώνα που καταβάλλει το υπουργείο Πολιτισμού προκειμένου να στοιχειοθετήσει με τρόπο επιστημονικά αδιαμφισβήτητο τις απαιτήσεις της Ελλάδας και για την επιστροφή των πολιτιστικών θησαυρών της όλων που παράνομα έχουν εξαχθεί από το έδαφός της. Η προσπάθεια αυτή δικαιώνεται μεν σαφώς και συνεχώς από τα αποτελέσματα που έχουμε. Αλλά πρέπει να συνεχιστεί. Και βέβαια η κορύφωσή της θα είναι η επανένωση του συνόλου των γλυπτών του Παρθενώνα, η οποία συνένωση αυτή αποτελεί τη μόνιμη, σταθερή, απαραίτητη απαίτηση μας. Ωστόσο για τις παράνομες εξαγωγές των θησαυρών μας την ευθύνη δεν έχουν μόνο οι αποδέκτες τους αλλά και ασυνείδητοι Έλληνες δυστυχώς, οι οποίοι δεν διστάζουν όχι μόνο να ξεπουλούν την πολιτιστική μας κληρονομιά, τραυματίζοντας έτσι ανεπανόρθωτα την Ιστορική μας μνήμη αλλά και να καυχώνται για το έγκλημά τους.
Μια νέα μορφή συνεργασίας που αναπτύσσεται τελευταία ανάμεσα στο υπουργείο Πολιτισμού και Δημόσιας Τάξης ήδη αποδίδει καρπούς. Και θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι όσοι εγκληματούν σε βάρος του πολιτιστικού αποθέματος της Χώρας μας, θα πρέπει να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν και τα επίχειρα της πράξης τους.
Άγιε Ηγούμενε, πιστοί στις αρχές και στις αξίες μας, είμαι ειλικρινά συγκινημένος που σήμερα αξιώνομαι να σας εγχειρήσω το Τετραευάγγελο για να πάρει και πάλι τη θέση του στη βιβλιοθήκη της Ιεράς σας Μονής. Σας αποδίδεται συμπληρωμένο και με το φύλλο που βέβηλα χέρια απέσπασαν βίαια από το σώμα του και το οποίο ευτυχώς διεσώθη στη συλλογή Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλόπουλου».
UPD:
31
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα