Ένα παραμύθι κρασιού από την Σάμο

nopera

Δύο αμπελουργοί μετά από ένα δικαστικό μαραθώνιο αναβιώνουν την οινοποιητική παράδοση μιας οικογένειας που ξεκίνησε το ταξίδι της στην Μεσόγειο του 19ου αιώνα από το νησί της Μάλτας

Μια ιστορία σαν ένα παραμύθι από εκείνα που περνούν από τη μια γενιά στην άλλη. Μια ιστορία με κρασιά από το νησί της Σάμου.

Η ιστορία που συνδέεται με την φίρμα Nopera – κάτω από την οποία κυκλοφορούν σήμερα 3 κρασιά- ξεκινά στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν η οικογένεια Nopera αφήνει τη Μάλτα και εγκαθίσταται στο νησί της Σάμου που βρίσκεται από το 1834 σε καθεστώς αυτονομίας έναντι της Υψηλής Πύλης (Ηγεμονία Σάμου).

Η οικογένεια μετά από μερικά χρόνια δημιουργεί ένα σαμιώτικο κρασί υψηλής ποιότητας, γλυκό, από την ποικιλία του λευκού μοσχάτου, ενώ στη συνέχεια, η οικογένεια πετυχαίνει να αρχίσει τις εξαγωγές σε φημισμένους πελάτες, όπως στη γαλλική εταιρεία Noilly Pratt της Μασσαλίας, γνωστή μέχρι τις μέρες μας για το βερμούτ μοναδικής ποιότητας που παράγει.

Η οικογένεια –με το επίθετο της να αλλάζει με τα χρόνια σε Ιγγλέσης- είχε το οινοποιείο έως το 1934 όπου με νόμο (60/185) ξεκινά η αναγκαστικότητα για τους αμπελουργούς της Σάμου, να δίνουν τα σταφύλια τους μόνο στον ΕΟΣ.

Οι δεκαετίες περνάνε… Τα πάντα αλλάζουν στο τοπίο αλλά οι κληρονόμοι της οικογενειακής παράδοσης διατηρούν την φλόγα της δημιουργίας.
nopera-3

Το 2004 ο Ευάγγελος Μυτιληναίος – φορέας της κληρονομιάς της οικογένειας Ιγγλέση- μαζί με τον αμπελουργό Ιωάννη Κωστάκη, ιδιοκτήτες αμπελιών και οι δύο, ξεκινούν τη διαδικασία να δημιουργήσουν δικό τους οινοποιείο και να διαθέσουν τα δικά τους σταφύλια προς παραγωγή κρασιού.

Και τότε ξεκινά ένας Μαραθώνιος … Οι δύο τους αιτούνται άδεια από την αρμόδια διεύθυνση Αγροτικής και Κτηνιατρικής Ανάπτυξης. Η τελευταία τους την αρνείται και οι αμπελουργοί δεν το βάζουν κάτω: Προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η προσφυγή εκδικάζεται το 2009 και η απόφαση βγήκε το 2010 όπου ήταν αρνητική για τους δύο αμπελουργούς. Παράλληλα, οι δύο τους είχαν προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία στέλνει προειδοποιητική επιστολή ότι η άρνηση παραβαίνει το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.

Έκτοτε ξεκινάει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία για όσους την ακούν και αντίθετα μια απίστευτη διαδικασία για τους δύο αμπελουργούς με καθημερινό αγώνα που έδιναν με το Υπουργείο, το Συμβούλιο της Επικρατείας και τις δημόσιες κρατικές υπηρεσίες.
nopera-1

Η υπόθεση έφτασε μέχρι και το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με την αιτιολογία της διαχείρισης της προσωπικής περιουσίας όπως επιθυμούν οι δύο αμπελουργοί, το οποίο σαφώς τους δικαίωσε.

Η άδεια τελικώς εδόθη μέσα στο 2013. Σήμερα, ο Νικόλαος Μυτιληναίος, συνεχίζει την παράδοση του πατέρα του Ευάγγελου και της οικογένειας Nopera, μαζί με τον Γιάννη Κωστάκη, αμπελουργό και παραγωγό με εμπειρία τριών γενεών, δημιούργησαν έναν πρότυπο, βιολογικό και βιοδυναμικό σαμιακό αμπελώνα με σκοπό να προάγουν την πολυπλοκότητα του τοπικού terroir και να αποκαταστήσουν την παλιά του αίγλη.

O 40αρης Νικόλας Μυτιληναίος με σπουδές στο Διεθνές Εμπόριο στο Southampton University συνεχίζει την παράδοση της οικογένειας μαζί με τον στενό συνεργάτη Γιάννη Κωστάκη.
nopera-4

Το οινοποιείο βρίσκεται στο Καρλόβασι της Σάμου. Πρόκειται για ένα οικογενειακό οινοποιείο/boutique.

Οι δύο συνεργάτες έχουν στην ιδιοκτησία τους αμπελώνες 40 στρέμματα συνολικά, που ο καθένας αποτελεί έναν πρότυπο, βιολογικό και βιοδυναμικό αμπελώνα. Ωστόσο συνεργάζονται και με άλλους αμπελουργούς. Όλα τα κρασιά είναι οργανικά με προϊόν βιολογικής καλλιέργειας σε συνδυασμό με βιολογικό τρόπο οινοποίησης.

Το οινοποιείο παράγει κρασιά μονό από ποικιλία Μοσχάτο Σάμου λευκό μικρόρωγο.

Πάντως, το ταξίδι της φίρμας της σαμιώτικης αμπελουργικής – οινοποιητικής παράδοσης συνεχίζεται με 3 κρασιά: To Epitome ( ένα sweet wine- ένα top class γλυκό κρασί, λιαστός οίνος, blend ετών με ωρίμανση σε δρύινα γαλλικά βαρέλια), το Vintage (είναι ένα φρέσκο-παλαιωμένο γλυκό κρασί που το απολαμβάνεις είτε μόνο του είτε σε cocktail) και το Roya ( ένα ξηρό κρασί δεξαμενής, φρέσκο με ανθώδη και φρουτώδη αρώματα καταναλώνεται όλες τις ώρες και συνοδεύει άριστα θαλασσινά).






ΣΧΟΛΙΑ (1)

Μπάμπης Μπαμπίδηε

Σε άλλο κράτος δεν θα είχαν απολύτως κανένα πρόβλημα. Στην Ελλάδα της ανεργίας λόγω ηλιθίων πολιτικών τα προβλήματα είναι τεράστια.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

grevena-meli

Δύο μαθηματικοί με την βοήθεια των στελεχών ενός δημιουργικού γραφείου έβαλαν την τέχνη, τις γνώσεις, τις δεξιότητες και το μεράκι τους και έφτιαξαν ένα μοναδικό προϊόν όπου το γυάλινο βάζο με το μέλι βρήκε φιλοξενία σε μια ιδιαίτερη ξύλινη συσκευασία

2-tainies

Φεστιβαλικές και οι δύο. Βραβευμένες και οι δύο. Από το Φεστιβάλ Καννών και οι δύο. Μια για την έναρξη, η άλλη για την λήξη του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το φιλμ Κλέφτες καταστημάτωντου 56χρονου Ιάπωνα σκηνοθέτη Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Χρυσός Φοίνικας) και το φιλμ Κορίτσι του 27χρονου Βέλγου σκηνοθέτη Λουκάς Ντοντ (τέσσερα μεγάλα βραβεία -σκηνοθεσίας, ερμηνείας, Queer Palm και Fipresci στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» )

koureioistagram

Αν κανείς επιχειρήσει μια βόλτα με οδηγό το ψαχτήρι του Instagram θα βρει γρήγορα ακόμη και τον κουρέα της αρεσκείας του καθώς τα video του «δευτερόλεπτου» δουλεύουν καλά και στέλνουν κόσμο στις πολυθρόνες των νέο-μπαρμπέρικων

fonea-ton-giganton

Μαρτυρίες, λογοτεχνικά κείμενα, ιστορικά στοιχεία και τεκμήρια για την περιοχή του Ταύρου, παρουσιάζονται από το Ιστορικό Αρχείο του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς σε δύο συναντήσεις πολιτιστικών περιπάτων

sete

Γιατί φέτος το συνέδριο του ΣΕΤΕ μιλάει για τεχνολογία, startups και ψηφιακό μετασχηματισμό;

fintech

Το πρόγραμμα be finnovative, μετά από δύο κύκλους επιχειρηματικής επιτάχυνσης νεοφυών επιχειρήσεων (startups) στον αναπτυσσόμενο κλάδο των χρηματοτοοικονομικών τεχνολογιών (Fintech) και με 15 ομάδες να το έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς, εισέρχεται στην τρίτη χρονιά

iotpeiraios

Ένα ξεχωριστό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών με τίτλο, «Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πολεις, IoT (Διαδίκτυο των Πραγμάτων) και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες» (Digital Culture, Smart Cities, IoT and Advanced Digital Technologies) οργανώνεται από το Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πειραιώς