Μία crowdfunding πλατφόρμα για καλό σκοπό

Μία crowdfunding πλατφόρμα για καλό σκοπό

Ο Γιάννης Χατζήμπεης μιλά για το Give and Fund, το οποίο μεσολαβεί για τη χρηματοδότηση startuppers και φορέων της κοινωνίας των πολιτών

Μία crowdfunding πλατφόρμα για καλό σκοπό
O Γιάννης Χατζήμπεης είναι ένας φωτεινός άνθρωπος. Η αποστολή του στη ζωή μοιάζει να είναι να εμπνέει τους συνανθρώπους του να ξεπεράσουν τα όριά τους. Ο ίδιος, άλλωστε, το έχει κάνει πολλές φορές. Υπήρξε πρωταθλητής κολύμβησης και τριάθλου, έγινε ο πρώτος Έλληνας αθλητής με αναπηρία που κολύμπησε 26 χλμ. σε ανοιχτή θάλασσα το 1991-1992-1993 και ολοκλήρωσε τον μαραθώνιο αγώνα τριάθλου Ironman το 2014. Ο Γιάννης εμπνεύστηκε, σχεδίασε και πραγματοποίησε μαζί με κολυμβητές-συναθλητές του, το «Αιγαίαθλον», (www.aegeathlon.com
), μία μαραθώνια κολυμβητική σκυταλοδρομία 140 χλμ. (από το Σούνιο έως τη Μήλο), με σκοπό να ενημερωθεί το κοινό για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες του 2004. 

Στον επαγγελματικό στίβο, επίσης, ανταποκρίθηκε σε προκλήσεις που βρέθηκαν στον δρόμο του και κατέκτησε διευθυντικές θέσεις στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις σε γνωστούς οργανισμούς (ΟΕΟΑ ΑΘΗΝΑ 2004, SYMMETRIA). Ως σύμβουλος Μarketing-Xορηγιών της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, από το 2014 μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να αναπτύξει ένα αξιόλογο χορηγικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει πολυεθνικές και μεγάλες ελληνικές εταιρείες, οι οποίες όχι μόνο στηρίζουν την Επιτροπή και τους αθλητές, αλλά αναδεικνύουν το έργο και τις προσπάθειές τους. 


Κλείσιμο

Πέντε εταιρείες-χορηγοί δημιούργησαν εκτεταμένα τηλεοπτικά προγράμματα προβολής και επικοινωνίας χρησιμοποιώντας ως πρότυπα δύναμης Έλληνες Παραολυμπιακούς αθλητές. Ο Γιάννης μοιράζεται συχνά τις εμπειρίες του με μαθητές, φοιτητές, στελέχη επιχειρήσεων, ΜΚΟ και startuppers, κοινά τα οποία συναντά είτε ως μέντορας είτε ως inspirational speaker. Είναι, επίσης, ο ιδρυτής της πλατφόρμας crowdfunding Give and Fund
, ενός σημείου συνάντησης ανθρώπων, οργανισμών και εταιρειών για τη χρηματοδότηση έργων με καλό σκοπό. Ο Γιάννης μάς εξηγεί πώς λειτουργεί η πλατφόρμα και τους σκοπούς που υπηρετεί.



Τι είναι το Give and Fund;
Η πλατφόρμα crowdfunding Give and Fund απευθύνεται σε άτομα, startuppers και εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών (ΜΚΟ, Κοιν.ΣεΠ, άτυπες ομάδες κτλ) που αναζητούν νέους τρόπους χρηματοδότησης για να υλοποιήσουν ένα έργο, να στηρίξουν ένα καλό σκοπό ή να ξεκινήσουν μια νέα επιχειρηματική ιδέα. Μέσω της πλατφόρμας, κάθε εγγεγραμμένος χρήστης-δημιουργός ενός έργου μπορεί να δημιουργήσει μέσα σε λίγα λεπτά, με πολύ απλό και ασφαλή τρόπο και χωρίς κανένα κόστος, τη δική του προσωπική σελίδα συγκέντρωσης χρημάτων. Στη συνέχεια, με τα εργαλεία προβολής και δικτύωσης που προσφέρει η πλατφόρμα, ο κάθε χρήστης μπορεί να διευρύνει το δίκτυο των υποστηρικτών του έργου του, όχι μόνο μεταξύ των μελών, των εθελοντών, των φίλων και του στενού-άμεσου περιβάλλοντος που επηρεάζει, αλλά και προς μια πολύ μεγαλύτερη ομάδα δυνητικών υποστηρικτών, που προκύπτουν από την online ενεργοποίηση και δικτύωση. Η πλατφόρμα www.giveandfund.com είναι αυτή τη στιγμή η πιο ενεργή πλατφόρμα στην Ελλάδα, έχοντας συγκεντρώσει πάνω από 130.000 ευρώ τους τελευταίους μήνες. Πρότζεκτ στην πλατφόρμα, έχουν συγκεντρώσει από 500 ευρώ μέχρι 55.000 ευρώ.

Η πλατφόρμα προσφέρει μια σειρά ξεχωριστά εργαλεία στους χρήστες-δημιουργούς των έργων, όπως αυτό των «πρεσβευτών», της δυνατότητας δηλαδή ο κάθε δημιουργός να διευρύνει το δίκτυο των υποστηρικτών του έργου του, με την online κινητοποίηση και άλλων ατόμων, που υποστηρίζουν το έργο και μπορούν να ενεργοποιήσουν και άλλους υποστηρικτές. Επίσης προσφέρεται η δυνατότητα για προβολή χορηγών της προσπάθειας.

Το www.giveandfund.com έχει παρουσιαστεί ως εργαλείο fundraising σε μη κυβερνητικές οργανώσεις και φορείς της κοινωνίας των πολιτών, συμμετέχει ως εταίρος στην πρωτοβουλία Social Dynamo του Ιδρύματος Μποδοσάκη και προσφέρει έναν σύγχρονο, διαδραστικό τρόπο χρηματοδότησης προκειμένου ολοκληρωμένες ιδέες ή έργα να αναδειχθούν και να καταστούν βιώσιμα. 



Πώς σκέφτηκες και πώς αποφάσισες να δημιουργήσεις αυτή την πλατφόρμα;
Είχα προκριθεί να συμμετάσχω στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τριάθλου (Paratriathlon) στη Ν. Ζηλανδία το 2012. Είχα ενεργοποιηθεί ξανά σαν αθλητής στο τρίαθλο μετά από μία διεθνή καριέρα στο κολύμπι. Τα έξοδα συμμετοχής ήταν πολύ υψηλά η Ομοσπονδία Τριάθλου είχε μηδαμινούς πόρους, ήμασταν ήδη μέσα στη κρίση, δεν μπορούσα να καλύψω μόνος μου τα έξοδα της αποστολής. Δεν πήγα τελικά. Αναρωτήθηκα όμως τι κάνουν οι αντίπαλοι συναθλητές μου. Ανακάλυψα λοιπόν, ότι τέσσερις Αμερικανοί είχαν συγκεντρώσει 40.000 δολάρια (10.000, ο καθένας) μέσα από μια πλατφόρμα crowdfunding στην Αμερική. Ένας Ούγγρος, συναθλητής είχε συγκεντρώσει 350 ευρώ. 

Είναι και λίγο ενδεικτικό της διαφορετικής κουλτούρας στο θέμα, αλλά ίσως και των δυνατοτήτων. Γύριζαν όλα αυτά στο μυαλό μου, άρχισα να μελετάω πολύ και να ψάχνω τι γινόταν σε όλο τον κόσμο, βρήκα πολύ συναρπαστική τη φιλοσοφία του crowdfunding, της αλληλεγγύης που μπορεί να προάγει και να υπηρετεί ταυτόχρονα. Στην κυριολεξία λοιπόν ξύπνησα ένα βράδυ και είπα «Αυτό θέλω να κάνω!» να δημιουργήσω μία Ελληνική πλατφόρμα crowdfunding, που όμως θα μπορεί να είναι προσβάσιμη από όλο τον κόσμο και να στηρίξει όχι μόνο αθλητές, αλλά γενικότερα τους ανθρώπους που παρά τη συγκυρία δεν σταματούν να ελπίζουν, να κάνουν όνειρα, να βάζουν στόχους, να επεκτείνουν τα όρια τους, αλλά πάνω από όλα να σκέφτονται θετικά και δημιουργικά. 

Μέσα λοιπόν σε εκείνο το βράδυ άρχισα να γράφω ασταμάτητα και να περιγράφω την ιδέα μου. Πώς θέλω να είναι; Σε ποιους να απευθύνεται; Πώς θα καταφέρω να προσφέρω ένα εργαλείο που να είναι προσιτό, εύκολο στη χρήση, που θα ενσαρκώνει τον δικό μου κώδικα αρχών και δεοντολογίας.

Θα ήθελα να μας πεις τα πλεονεκτήματα του Give & Fund.

  • Το Give & Fund, είναι στα ελληνικά και στα αγγλικά, γεγονός που την κάνει πολύ πιο φιλική και στους Έλληνες δημιουργούς που θέλουν να αναζητήσουν στήριξη και από το εξωτερικό αλλά και στους Έλληνες υποστηρικτές
  • Είναι πολύ απλή στην χρήση, παρέχει όμως και πολλές πληροφορίες και συμβουλές για ενδιαφερόμενους δημιουργούς και υποστηρικτές
  • Η χρέωσή μας, είναι πολύ ανταγωνιστική (4,5% + 0,20 σεντς, ανά συναλλαγή)
  • Δεν συγκεντρώνουμε χρήματα για να τα αποδώσουμε μετά από κάποιο διάστημα, αλλά τα χρήματα πηγαίνουν απευθείας στους δημιουργούς των έργων
  • Καινοτομούμε με τη δυνατότητα ανάπτυξης δικτύου πρεσβευτών από τους δημιουργούς, που μπορούν να τους βοηθήσουν να συγκεντρώσουν μεγαλύτερα ποσά χρηματοδότησης
  • Η δυνατότητα συμμετοχής και προβολής χορηγών (εταιρίες, φορείς, οργανισμοί) στα πρότζεκτ, δημιουργεί ένα μοναδικό μίγμα επιπλέον δυνατοτήτων και εργαλείων που συνδυάζει το crowdfunding με τις χορηγίες και την εταιρική κοινωνική ευθύνη.

Γιατί να διαλέξουμε αυτόν τον δρόμο (μεταφορικά) που μας λέτε εσείς και όχι κάποιον άλλον;
Πιστεύω γιατί σας συμφέρει! Για να εξηγούμαι, τα εργαλεία και το μίγμα των δυνατοτήτων που προσφέρουμε είναι μοναδικά! Θεωρώ, όμως, ότι είναι σημαντικό να συμφωνεί κάποιος δημιουργός και με τη δική μας φιλοσοφία, δεν φτάνει μόνο να συμφέρει κάποιον. Σαν παράδειγμα, σας αναφέρω ότι η χρέωσή μας για όλους τους τύπους των πρότζεκτ είναι σταθερή είτε κάποιος καταφέρει να πετύχει τον στόχο του είτε όχι. Τα λεγόμενα life projects, που συνήθως αφορούν τη χρηματοδότηση καλών σκοπών από ιδιώτες ή ΜΚΟ, ακόμα και αν δεν πετύχουν το στόχο τους κρατάνε τα χρήματα, αφού έχουν αναφέρει πώς και πού θα τα χρησιμοποιήσουν. 

Στις startups, όπου οι δημιουργοί υποχρεούνται να προσφέρουν και κάποια «ανταμοιβή» από το παραγόμενο προϊόν ή υπηρεσία, αν δεν πετύχουν τουλάχιστον, το 90% του οικονομικού στόχου, τα χρήματα επιστρέφονται αυτόματα στους υποστηρικτές, χωρίς την παραμικρή χρέωση, καθώς θεωρούμε ότι δεν είναι δεοντολογικά σωστό κάποιος που έχει μια επιχειρηματική ιδέα και δεν θα μπορέσει να την πραγματοποιήσει να κρατήσει τα χρήματα πληρώνοντας στην πλατφόρμα μια υψηλότερη προμήθεια.  Αυτό δεν ισχύει σε όλες τις πλατφόρμες. Για εμάς, όμως, είναι αρχή.

Θα ήθελα μερικές συμβουλές για αυτόν που θα επιχειρήσει να ανεβάσει ένα πρότζεκτ για χρηματοδότηση.
Εξαρτάται τον τύπο του πρότζεκτ, αν για παράδειγμα είναι μια επιχειρηματική ιδέα θα πρέπει να στηρίξει την πρόταση του με απλά, αλλά τεκμηριωμένα και διαφανή στοιχεία και να εξηγήσει τι καινούργιο κομίζει. Αν είναι ένα life project, για την κοινωνία ή για ένα καλό σκοπό, θα πρέπει οπωσδήποτε να εμπνεύσει και να παρακινήσει. Σε όλες τις περιπτώσεις, όμως, χρειάζεται καλή προετοιμασία και οργάνωση, πολλή επικοινωνία και η δυνατότητα να επικοινωνεί την ιδέα ή την πρότασή του με περιεκτικό και σαφή λόγο. Η χρήση ενός σύντομου βίντεο, βοηθάει πολύ. Στα κεφάλαιο των «συχνών ερωτήσεων» https://www.giveandfund.com/giveandfund/page/faq υπάρχει πληθώρα συμβουλών και tips. 

Πιστεύετε ότι οι μεγάλες εταιρείες σήμερα ανταποκρίνονται στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης; Και αν όχι, γιατί;
Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι ένας τομέας που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, πραγματική θέληση να στηρίξεις κοινωνικές δομές και τον συνάνθρωπο. Είναι ολόκληρη φιλοσοφία, είναι σημαντική και για τους ίδιους τους εργαζόμενους κάθε εταιρείας. Οι δράσεις πρέπει να είναι ουσιαστικές. Μια εταιρεία που στα μάτια και την ψυχή των ανθρώπων της, όπως και των συνεργατών ή των πελατών της, φέρει το «παράσημο» της δίκαιης, κοινωνικά ευαίσθητης, ανθρώπινης εταιρείας, κάνει τους ανθρώπους της πιο υπερήφανους που συνεργάζονται μαζί της ή ανήκουν στο δυναμικό της, ενώ δημιουργεί πιστούς καταναλωτές.

Πιστεύω ότι υπάρχουν εταιρείες που κάνουν σημαντική δουλειά και το θέμα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης το εντάσσουν στην εταιρική τους κουλτούρα και σιγά σιγά στο DNA τους. Υπάρχουν, όμως, και πολλές μεγαλύτερες ή μικρότερες, που περιορίζονται σε πολύ επιφανειακές και συνήθως ανούσιες δράσεις για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους.
Είσαι ΑΜΕΑ Θα ήθελα να μου πεις αν είσαι ευχαριστημένος από την πολιτεία στη στήριξη των ΑΜΕΑ.

Έχω αναπηρία στο χέρι που δεν υπερβαίνει το 67%. Για εμάς δεν υπάρχει επιδοματική πολιτική, παρά μόνο υποχρεώσεις και περιορισμοί που συνήθως δημιουργούν περισσότερα έξοδα. Σαν γενική τοποθέτηση, δεν είμαι ευχαριστημένος, αφού μιλάμε για μια επιδοματική πολιτική, που ισχύει για συνανθρώπους μας με βαριές αναπηρίες, όπου στην πραγματικότητα και αυτά τα μειωμένα βοηθήματα τα βάζουν από τη μία τσέπη και τους τα παίρνουν από την άλλη. 

Είναι παγίδα, όμως, να μιλάμε για την επιδοματική πολιτική που είναι ίσως και το μοναδικό εργαλείο που χρησιμοποιούσαν οι κυβερνήσεις τα τελευταία 30-40 χρόνια, πολλές φορές με έναν αδιαφανή και καθαρά ψηφοθηρικό τρόπο. Κοιτάξτε γύρω σας και δείτε αν οι πόλεις μας, τα μαγαζιά, οι δημόσιες υπηρεσίες είναι προσπελάσιμες. Προφανώς όχι. Πώς μπορεί, λοιπόν, κάποιος να είναι ευχαριστημένος όταν ακόμα και η επιδότηση εταιρειών για την πρόσληψη ΑΜΕΑ, γίνεται με όρους απαράδεκτους, ακόμα και για τους πιο θετικά προδιατεθειμένους εργοδότες, με όρους που, ουσιαστικά «εμποδίζουν» την απασχόληση.

Και τέλος θα ήθελα να μου πεις εσένα προσωπικά τι σε κάνει δυνατό.
Η ζωή είναι δώρο, για την κάθε μέρα που μπορούμε να είμαστε υγιείς πρέπει «υποχρεωτικά» να είμαστε χαρούμενοι! Είμαι ευγνώμων, που μεγάλωσα σε μία πολύ αγαπημένη και δεμένη οικογένεια με 5 παιδιά. Γονείς, που στερήθηκαν, για να μας προσφέρουν εκπαίδευση και παιδεία, μεταλαμπαδεύοντας μας, αξίες και ιδανικά που προσπαθούμε να περάσουμε στα παιδιά μας. Τα παιδιά, για μένα, αποτελούν πηγή καθημερινής έμπνευσης και ελπίδας για το αβέβαιο μέλλον και μου δίνουν τη δύναμη να συνεχίζω να αγωνίζομαι.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης