Το fēnix 8 της Garmin είναι το απόλυτο εργαλείο που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις στην πολυάσχολη και απαιτητική καθημερινότητά σου.
Δοκιμάζουμε την… τουρμπίσια Alfa Romeo Spider
Δοκιμάζουμε την… τουρμπίσια Alfa Romeo Spider
Είχε την εμφάνιση, την οδική συμπεριφορά και την κουλτούρα ενός roadster. Τώρα πλέον έχει και τις επιδόσεις, αλλά και πολύ πιο ελκυστική τιμή. Εάν σας αρέσει η Spider, αυτή είναι η έκδοση που πρέπει να επιλέξετε…
UPD:
Είχε την εμφάνιση, την οδική συμπεριφορά και την κουλτούρα ενός roadster. Τώρα πλέον έχει και τις επιδόσεις, αλλά και πολύ πιο ελκυστική τιμή. Εάν σας αρέσει η Spider, αυτή είναι η έκδοση που πρέπει να επιλέξετε…
Με τον κινητήρα 2.2 JTS των 185 PS είναι νωχελική. Σου δίνει την αίσθηση ότι μπορεί, αλλά δεν θέλει! Με τον κινητήρα 3.2 JTS των 260 PS έχει τη ζωντάνια που χρειάζεται, αλλά κοστίζει όσο μια γκαρσονιέρα στους Αμπελόκηπους και καταναλώνει ένα ρεζερβουάρ με κάθε πάτημα του γκαζιού.
Ευτυχώς που οι Ιταλοί ανήκουν σε αυτούς που αφουγκράζονται το πνεύμα της εποχής και έχουν και την τεχνογνωσία για να δημιουργήσουν κινητήρες όπως αυτός του αυτοκινήτου της δοκιμής. Πρόκειται για ένα σύνολο 1.742 cc, το οποίο χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (turbo υψηλής πίεσης, σύστημα άμεσου ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, ηλεκτρονική διαχείριση κ.ά.) και δίνει μέγιστη ισχύ 200 PS στις 5.000 rpm και μέγιστη ροπή 32,7 kgm στις 1.400 rpm.
Οδηγώντας την Ιταλίδα καλλονή στους δρόμους της Αθήνας, οι πρώτες μου εντυπώσεις δεν ήταν και τόσο θετικές… Είχα και πάλι το γνωστό πρόβλημα με το χαμηλό ύψος της οροφής (έλεος πια με την Alfa Romeo… Τα 1,85 m πλέον είναι μέσος όρος ύψους) που με υποχρέωνε να οδηγώ με την πλάτη ξαπλωμένη για να χωρέσει το κεφάλι μου! Και σαν να μην έφτανε αυτό, η σφιχτή ανάρτηση με ταλαιπωρούσε κάθε φορά που περνούσα από λακκούβα.
Ομως, όταν βρήκα λίγο πιο ανοιχτό δρόμο και πάτησα βαθιά το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, διαπίστωσα ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει στοιχεία που το καθιστούν άκρως… ερωτεύσιμο: ο κινητήρας ανταποκρίνεται στο χάδι του γκαζιού σαν ξαναμμένη κουνέλα την εποχή του ζευγαρώματος και η οδική συμπεριφορά σου δίνει τέτοια συγκίνηση που είχες να ζήσεις από την ημέρα των τελευταίων εκλογών, όταν «τιμωρήθηκε» η προηγούμενη κυβέρνηση. Αν σε αυτά προσθέσει κανείς τα εξαιρετικά φρένα (με 4πίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός) και τον καλό σε αίσθηση επιλογέα των έξι σχέσεων, δεν απέχει πολύ από μια σπορ εμπειρία αντάξια του ονόματος της Alfa Romeo. Βεβαίως, η Spider δεν είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, αλλά ένα γρήγορο ανοιχτό μοντέλο για απολαυστικές βόλτες. Και αυτό σου το υπενθυμίζουν τόσο η δυσκολία στην ελκτική πρόσφυση (ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης δεν θα ήταν κακή ιδέα γι’ αυτή τη Spider) όσο και οι περιορισμένες αλλά αναπόφευκτες στρεβλώσεις του αμαξώματος.
Αν εξαιρέσει κανείς το "φάουλ" του περιορισμένου χώρου για το κεφάλι στο εσωτερικό, η Alfa Romeo Spider 1.75 TBi είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μεγάλη οδηγική απόλαυση και πολύ αξιόλογες επιδόσεις. Επιπλέον, κοστίζει περίπου 6.000 ευρώ φθηνότερα από τη "βαρετή" Spider 2.2 JTS. Οι Ιταλοί και πάλι μας κλείνουν το μάτι…
Με τον κινητήρα 2.2 JTS των 185 PS είναι νωχελική. Σου δίνει την αίσθηση ότι μπορεί, αλλά δεν θέλει! Με τον κινητήρα 3.2 JTS των 260 PS έχει τη ζωντάνια που χρειάζεται, αλλά κοστίζει όσο μια γκαρσονιέρα στους Αμπελόκηπους και καταναλώνει ένα ρεζερβουάρ με κάθε πάτημα του γκαζιού.
Ευτυχώς που οι Ιταλοί ανήκουν σε αυτούς που αφουγκράζονται το πνεύμα της εποχής και έχουν και την τεχνογνωσία για να δημιουργήσουν κινητήρες όπως αυτός του αυτοκινήτου της δοκιμής. Πρόκειται για ένα σύνολο 1.742 cc, το οποίο χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (turbo υψηλής πίεσης, σύστημα άμεσου ψεκασμού, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, ηλεκτρονική διαχείριση κ.ά.) και δίνει μέγιστη ισχύ 200 PS στις 5.000 rpm και μέγιστη ροπή 32,7 kgm στις 1.400 rpm.
Οδηγώντας την Ιταλίδα καλλονή στους δρόμους της Αθήνας, οι πρώτες μου εντυπώσεις δεν ήταν και τόσο θετικές… Είχα και πάλι το γνωστό πρόβλημα με το χαμηλό ύψος της οροφής (έλεος πια με την Alfa Romeo… Τα 1,85 m πλέον είναι μέσος όρος ύψους) που με υποχρέωνε να οδηγώ με την πλάτη ξαπλωμένη για να χωρέσει το κεφάλι μου! Και σαν να μην έφτανε αυτό, η σφιχτή ανάρτηση με ταλαιπωρούσε κάθε φορά που περνούσα από λακκούβα.
Ομως, όταν βρήκα λίγο πιο ανοιχτό δρόμο και πάτησα βαθιά το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, διαπίστωσα ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει στοιχεία που το καθιστούν άκρως… ερωτεύσιμο: ο κινητήρας ανταποκρίνεται στο χάδι του γκαζιού σαν ξαναμμένη κουνέλα την εποχή του ζευγαρώματος και η οδική συμπεριφορά σου δίνει τέτοια συγκίνηση που είχες να ζήσεις από την ημέρα των τελευταίων εκλογών, όταν «τιμωρήθηκε» η προηγούμενη κυβέρνηση. Αν σε αυτά προσθέσει κανείς τα εξαιρετικά φρένα (με 4πίστονες δαγκάνες Brembo εμπρός) και τον καλό σε αίσθηση επιλογέα των έξι σχέσεων, δεν απέχει πολύ από μια σπορ εμπειρία αντάξια του ονόματος της Alfa Romeo. Βεβαίως, η Spider δεν είναι ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, αλλά ένα γρήγορο ανοιχτό μοντέλο για απολαυστικές βόλτες. Και αυτό σου το υπενθυμίζουν τόσο η δυσκολία στην ελκτική πρόσφυση (ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης δεν θα ήταν κακή ιδέα γι’ αυτή τη Spider) όσο και οι περιορισμένες αλλά αναπόφευκτες στρεβλώσεις του αμαξώματος.
Αν εξαιρέσει κανείς το "φάουλ" του περιορισμένου χώρου για το κεφάλι στο εσωτερικό, η Alfa Romeo Spider 1.75 TBi είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μεγάλη οδηγική απόλαυση και πολύ αξιόλογες επιδόσεις. Επιπλέον, κοστίζει περίπου 6.000 ευρώ φθηνότερα από τη "βαρετή" Spider 2.2 JTS. Οι Ιταλοί και πάλι μας κλείνουν το μάτι…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.410/1.830/1.341 mm
Χώρος αποσκευών: 253 lt
Βάρος: 1.490 kg
Κινητήρας: 1.742 cc
Ισχύς: 200 PS /5.000 rpm
Ροπή: 32,7 kgm /1.400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,8 sec
Μικτή κατανάλωση: 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 192 g/km
Τιμή: 37.400 ευρώ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.410/1.830/1.341 mm
Χώρος αποσκευών: 253 lt
Βάρος: 1.490 kg
Κινητήρας: 1.742 cc
Ισχύς: 200 PS /5.000 rpm
Ροπή: 32,7 kgm /1.400 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,8 sec
Μικτή κατανάλωση: 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 192 g/km
Τιμή: 37.400 ευρώ
UPD:
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα