Δοκιμάζουμε: PEUGEOT 308 1.5 BLUEHDI 130

308_03

Στη Peugeot δεν σταματούν να διυλίζουν τον κώνωπα ανακατεύοντας δημιουργικά τη γκάμα του 308. Απώτερος σκοπός η ανάδυση του ιδανικού στα μικρομεσαία οικογενειακά, που εκτός των άλλων, επισκέπτεται σπάνια πρατήρια ανεφοδιασμού...

Μια πρώτη απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση τι θα γίνει με το diesel στο προσεχές μέλλον αναφέρει πως το πετρέλαιο ως καύσιμο δεν θα «πεθάνει», αφού εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη λύση για εκείνον τον χρήστη που διανύει αρκετά χιλιόμετρα το χρόνο, ενώ, παράλληλα έχει την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσει.

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Η οικονομία είναι απίστευτη όπως και η ροπή στις χαμηλές στροφές, στοιχεία που δύσκολα σε αφήνουν αδιάφορο στην καθημερινότητα. Στην περίπτωση του 308 δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η απήχηση τους στην ελληνική αγορά δικαιωματικά είναι κάτι παραπάνω από ηχηρή. Ας θυμηθούμε το γιατί με αφορμή το νέο “καθαρό” και το κυριότερο οικονομικό πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων προδιαγραφών Euro 6.2…



Είσοδος, η ιδανική θέση οδήγησης, η minimal προσέγγιση αλλά και το εκκεντρικό i-Cockpit μαγνητίζουν αμέσως το οπτικό ενδιαφέρον. Δεσπόζουσα θέση κατέχει το μικρό σε διάμετρο τιμόνι-φετίχ, που ή το λατρεύεις ή το απεχθάνεσαι, τα έχουμε ξαναπεί. Οι χώροι ως γνωστόν δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα πίσω αλλά ταυτόχρονα δεν απογοητεύουν κιόλας, σε αντίθεση με τον χώρο αποσκευών των 420 lt που είναι όντως μεγάλος για τις απαιτήσεις σου. Η εργονομία είναι τακτοποιημένη με τις τρεις βασικές λειτουργίες (για κλιματισμό, πλοήγηση, ηχοσύστημα) να ρυθμίζονται από την οθόνη αφής. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα, αμφότερα χτυπούν κορυφή χωρίς περιστροφές. Είναι το σημείο όπου οι Γάλλοι της Peugeot επενδύουν ολοένα τελευταία, λοξοκοιτώντας πλέον προς Γερμανία πλευρά.





Η αφορμή που επανήλθαμε στο 308 είναι το νέο μοτέρ των 1,5 lt το οποίο κλέβει κυριολεκτικά την παράσταση. Ιδιαίτερα ζωντανό και πρόθυμο σπρώχνει το απόβαρο εύκολα κάθε φορά που ο σοφιστικέ δείκτης του στροφόμετρου σημαδεύει τον αριθμό 2. Με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο (διαθέτει κοντύτερη κλιμάκωση συγκριτικά με το αντίστοιχο του απερχόμενου 1.6), χωρίς κενά και εξάρσεις, η επιτάχυνση είναι μεστή χωρίς να ξεζουμίζεις το γκάζι.

Η χροιά του ήχου είναι αισθητή σε σημείο μετά από λίγο να ενοχλεί ειδικά όταν το σύνολο πιέζεται, αλλά θα σε αποζημιώσει με το σεβαστό ωφέλιμο εύρος αναλογικά με το τι ισχύει στον ανταγωνισμό. Το 308 με όποιο κινητήρα κάτω από το καπό μετατρέπεται εύκολα σε εργαλείο για τον οδηγό. Γνωστό και χιλιοειπωμένο. Όρεξη να έχεις λοιπόν στις στροφές προκειμένου να σημαδεύεις με περιορισμένες κινήσεις στο μικροκαμωμένο τιμόνι προκειμένου αυτό να υπακούει πιστά σαν να συμβουλεύεται αυτόματα το υποσυνείδητο. Το ευχάριστο είναι πως το 308 καταφέρνει πάντα να είναι αποτελεσματικό χωρίς το πρόσημο κάποιας ειδικής έκδοσης που σου ανακατεύει το στομάχι στο απέραντο ελληνικό ανάγλυφο. Έτσι η ανάρτηση έχει σεβαστή διαδρομή, η φιλικότητα στις αντιδράσεις είναι δεδομένη και η κύλιση φέρνει στο νου τη δοξασμένη γαλλική σχολή, παρά την κάπως ξερή αντίδραση στις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.



Ο ιστορικός του μέλλοντος στο κεφάλαιο  «308» δεν θα βαρεθεί ποτέ να γράφει. Σε αυτή τη φάση ζει μια από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του αναμφίβολα, αφού η ποιότητα τείνει να γίνει γερμανική, ο σχεδιασμός του ταμπλό έρχεται απευθείας από το μέλλον και το σημαντικότερο, η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot με ότι θετικό συνεπάγεται αυτό. Προσθέστε στην εξίσωση και τις αρετές του νέου πετρελαιοκινητήρα και κάπως έτσι δένει το γλυκό. Όντως, η τιμή αγοράς φλερτάρει με το άνω άκρο των  «καλών» πεντάθυρων μικρομεσαίων, αλλά όπως και να το κάνουμε ό,τι πληρώνεις στο τέλος παίρνεις.

KEY TECH
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο 4κύλινδρο 16βάλβιδο σύνολο turbodiesel 1.5 BlueHDi προδιαγραφών Euro 6.2, με ισχύ από 100 έως 130 PS. Το συγκεκριμένο σύνολο διαθέτει common rail νέας γενιάς, ενώ βασικό μέλημά του αποτελούν η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Δοκιμασμένος ακόμη και υπό συνθήκες αγώνα(στο 24ωρο του Le Mans), ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας υιοθετεί ένα προηγμένο σύστημα μείωσης ρύπων SCR (Selective Catalytic Reduction).

ΝΑΙ
ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
ΣΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΤΣΙΜΠΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ
ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΡΙΟΥΣ ΠΙΣΩ ΧΩΡΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

CAR: ΙΣΩΣ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΥ 308 ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΖΗΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΔΗΓΙΚΟ ΤΑΜΠΕΡΑΜΕΝΤΟ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΚΕΤΟ

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, I4, TURBODIESEL, COMMON RAIL, 130 PS @ 3.750 rpm, 30,6 kgm @ 1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΕΞΙ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 9,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6,4 lt/100 km
CO2: 96 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.253/1.804/1.447 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.300 kg
ΤΙΜΗ: Από 21.600 ΕΥΡΩ

ΣΧΟΛΙΑ (7)

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Οι μικροί ντήζελ ρυπαίνουν, οι μεγάλοι όχι. Η Ε.Ε., δηλαδή οι Γερμανοί έφτασαν τα όρια σε EURO6.2, αλλά είχαν λογισμικό εξαπάτησης, Στην Ευρώπη κυκλοφορούν εκατομμύρια οχήματα EURO 3 και 4. Οι Γερμανοί δεν έχουν τους καλύτερους μικρούς ντήζελ. οι Γιαπωνέζοι ,εβαζαν Ευρωπαϊκούς, Γαλλικούς και Ιταλικούς. Μύθοι και αλήθειες για τους ντήζελ, οι Γερμανοί που νομοθετούν στην Ε.Ε. , κάνουν το παν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τους να είναι πάντα σε πλεονεκτική θέση, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με θεμιτά και αθέμιτα μέσα, Δεν τους ενδιαφέρει το περιβάλλον αλλά το κέρδος τους

George

Μπούρδες. Το diesel πέθανε στις προηγμένες χώρες και θα πεθάνει και στις υπόλοιπες. Ο μόνος λόγος που είναι "οικονομικό" είναι γιατί σοσιαλίζουν το κόστος του. Όπως έκαναν και με το φθηνό ρεύμα από το πυρηνικό εργοστάσιο του Τσέρνομπιλ που θα το πληρώνουν οι 1000 επόμενες γενιές (τουλάχιατον), μεγάλου μέρους του πλανήτη. Έτσι ξέρω κι εγώ να πουλάω φθηνά. Ρωτήστε μόνο ένα ασφαλιστικό ταμείο για το κόστος από τα αυξημένα περιστατικά καρδιοαναπνευστικών νοσημάτων. Ευτυχώς το πληρώνουν τα κορόιδα οι ααφαλισμένοι και οι λοιποί φορολογούμενοι και όχι οι ιδιοκτήτες diesel.

Για ψαγμένους

Υπομονή για τον ίδιο πετρελαιοκινητήρα με 100 ίππους στό corsa του 2020

wartburg

Εδώ και τρία χρόνια γράφετε τα χειρότερα για τους πετρελαιοκινητήρες και σπέρνετε πανικό στό κόσμο .Τώρα είδατε την αλήθεια ? Παρακαλώ να δημοσιευθεί

106

Διύλιση του κώνωπος μετά κατάποσης της καμήλου …. πολύ ακριβό και με μεγαλη καταναλωση.

Μ.Γ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΤΙΣ ΕΛΙΤ

Α!!! ΜΑΛΙΣΤΑ. ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ ΑΚΟΜΑ ΤΟ DIESEL? ΜΑΛΛΟΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΟΠΟΥ .......ΒΟΛΕΥΕΙ.

Hybrid

Αμεσα συγκριτικο με coroĺla 1.8 hybrid

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

troxos

Οι περισσότερες πρωτεύουσες του κόσμου σχεδιάστηκαν αιώνες πριν, δικαιολογημένα ασφυκτιούν από κυκλοφοριακά προβλήματα που τις μαστίζουν διαχρονικά. Αλλά και η οδήγηση σε μια μεγάλη πόλη είναι μια πραγματική περιπέτεια πλέον. Η Protean Electric έχει κάτι σπουδαίο να μας πει.

Mercedes-benz-c-class-spy-tsiro-1000

Αυτό που κρύβει περίτεχνα το ασπρόμαυρο καμουφλάζ παραμένει ένα μυστήριο. Γνωρίζουμε ότι η Mercedes συνεχίζει να δοκιμάζει τη νέα C-Class, η οποία πιθανόν να κάνει ντεμπούτο κάποια στιγμή το επόμενο έτος ως μοντέλο του 2021.

Roush_Mustang_boi_1

Δημοπρατείται μια ειδικά προετοιμασμένη Mustang από τη γνωστή εταιρεία βελτιώσεων Roush,  που αποδίδει 710 ίππους και έχει αισθητική έμπνευση από μαχητικό αεροσκάφος του Β’ Π.Π.

cx30

Με το νέο CX-30 η Mazda συμπληρώνει τη γκάμα των crossover/SUV μοντέλων της, τοποθετώντας το νέο μοντέλων στην πιο «hot», C κατηγορία. Εμείς, ταξιδεύουμε μέχρι τη Φρανκφούρτη της Γερμανίας για να οδηγήσουμε το νέο ιαπωνικό δημιούργημα.

lamborghini3456543harpi1000_1

Διπλάσιες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά είναι οι πωλήσεις που έχει καταγράψει το πρώτο εξάμηνο του 2019 η Lamborghini, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στην Urus.