Δοκιμάζουμε: PEUGEOT 308 1.5 BLUEHDI 130

308_03

Στη Peugeot δεν σταματούν να διυλίζουν τον κώνωπα ανακατεύοντας δημιουργικά τη γκάμα του 308. Απώτερος σκοπός η ανάδυση του ιδανικού στα μικρομεσαία οικογενειακά, που εκτός των άλλων, επισκέπτεται σπάνια πρατήρια ανεφοδιασμού...

Μια πρώτη απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση τι θα γίνει με το diesel στο προσεχές μέλλον αναφέρει πως το πετρέλαιο ως καύσιμο δεν θα «πεθάνει», αφού εξακολουθεί να αποτελεί την καλύτερη λύση για εκείνον τον χρήστη που διανύει αρκετά χιλιόμετρα το χρόνο, ενώ, παράλληλα έχει την οικονομική δυνατότητα να το αποκτήσει.

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Η οικονομία είναι απίστευτη όπως και η ροπή στις χαμηλές στροφές, στοιχεία που δύσκολα σε αφήνουν αδιάφορο στην καθημερινότητα. Στην περίπτωση του 308 δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Η απήχηση τους στην ελληνική αγορά δικαιωματικά είναι κάτι παραπάνω από ηχηρή. Ας θυμηθούμε το γιατί με αφορμή το νέο “καθαρό” και το κυριότερο οικονομικό πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων προδιαγραφών Euro 6.2…



Είσοδος, η ιδανική θέση οδήγησης, η minimal προσέγγιση αλλά και το εκκεντρικό i-Cockpit μαγνητίζουν αμέσως το οπτικό ενδιαφέρον. Δεσπόζουσα θέση κατέχει το μικρό σε διάμετρο τιμόνι-φετίχ, που ή το λατρεύεις ή το απεχθάνεσαι, τα έχουμε ξαναπεί. Οι χώροι ως γνωστόν δεν ξεχωρίζουν ιδιαίτερα πίσω αλλά ταυτόχρονα δεν απογοητεύουν κιόλας, σε αντίθεση με τον χώρο αποσκευών των 420 lt που είναι όντως μεγάλος για τις απαιτήσεις σου. Η εργονομία είναι τακτοποιημένη με τις τρεις βασικές λειτουργίες (για κλιματισμό, πλοήγηση, ηχοσύστημα) να ρυθμίζονται από την οθόνη αφής. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα, αμφότερα χτυπούν κορυφή χωρίς περιστροφές. Είναι το σημείο όπου οι Γάλλοι της Peugeot επενδύουν ολοένα τελευταία, λοξοκοιτώντας πλέον προς Γερμανία πλευρά.





Η αφορμή που επανήλθαμε στο 308 είναι το νέο μοτέρ των 1,5 lt το οποίο κλέβει κυριολεκτικά την παράσταση. Ιδιαίτερα ζωντανό και πρόθυμο σπρώχνει το απόβαρο εύκολα κάθε φορά που ο σοφιστικέ δείκτης του στροφόμετρου σημαδεύει τον αριθμό 2. Με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο (διαθέτει κοντύτερη κλιμάκωση συγκριτικά με το αντίστοιχο του απερχόμενου 1.6), χωρίς κενά και εξάρσεις, η επιτάχυνση είναι μεστή χωρίς να ξεζουμίζεις το γκάζι.

Η χροιά του ήχου είναι αισθητή σε σημείο μετά από λίγο να ενοχλεί ειδικά όταν το σύνολο πιέζεται, αλλά θα σε αποζημιώσει με το σεβαστό ωφέλιμο εύρος αναλογικά με το τι ισχύει στον ανταγωνισμό. Το 308 με όποιο κινητήρα κάτω από το καπό μετατρέπεται εύκολα σε εργαλείο για τον οδηγό. Γνωστό και χιλιοειπωμένο. Όρεξη να έχεις λοιπόν στις στροφές προκειμένου να σημαδεύεις με περιορισμένες κινήσεις στο μικροκαμωμένο τιμόνι προκειμένου αυτό να υπακούει πιστά σαν να συμβουλεύεται αυτόματα το υποσυνείδητο. Το ευχάριστο είναι πως το 308 καταφέρνει πάντα να είναι αποτελεσματικό χωρίς το πρόσημο κάποιας ειδικής έκδοσης που σου ανακατεύει το στομάχι στο απέραντο ελληνικό ανάγλυφο. Έτσι η ανάρτηση έχει σεβαστή διαδρομή, η φιλικότητα στις αντιδράσεις είναι δεδομένη και η κύλιση φέρνει στο νου τη δοξασμένη γαλλική σχολή, παρά την κάπως ξερή αντίδραση στις πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες.



Ο ιστορικός του μέλλοντος στο κεφάλαιο  «308» δεν θα βαρεθεί ποτέ να γράφει. Σε αυτή τη φάση ζει μια από τις καλύτερες στιγμές της καριέρας του αναμφίβολα, αφού η ποιότητα τείνει να γίνει γερμανική, ο σχεδιασμός του ταμπλό έρχεται απευθείας από το μέλλον και το σημαντικότερο, η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot με ότι θετικό συνεπάγεται αυτό. Προσθέστε στην εξίσωση και τις αρετές του νέου πετρελαιοκινητήρα και κάπως έτσι δένει το γλυκό. Όντως, η τιμή αγοράς φλερτάρει με το άνω άκρο των  «καλών» πεντάθυρων μικρομεσαίων, αλλά όπως και να το κάνουμε ό,τι πληρώνεις στο τέλος παίρνεις.

KEY TECH
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο 4κύλινδρο 16βάλβιδο σύνολο turbodiesel 1.5 BlueHDi προδιαγραφών Euro 6.2, με ισχύ από 100 έως 130 PS. Το συγκεκριμένο σύνολο διαθέτει common rail νέας γενιάς, ενώ βασικό μέλημά του αποτελούν η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Δοκιμασμένος ακόμη και υπό συνθήκες αγώνα(στο 24ωρο του Le Mans), ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας υιοθετεί ένα προηγμένο σύστημα μείωσης ρύπων SCR (Selective Catalytic Reduction).

ΝΑΙ
ΣΤΟΝ ΟΔΗΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
ΣΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΣΗΣ
ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΤΣΙΜΠΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ
ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΡΙΟΥΣ ΠΙΣΩ ΧΩΡΟΥΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

CAR: ΙΣΩΣ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΥ 308 ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΖΗΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΔΗΓΙΚΟ ΤΑΜΠΕΡΑΜΕΝΤΟ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΑΚΕΤΟ

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.499 cc, I4, TURBODIESEL, COMMON RAIL, 130 PS @ 3.750 rpm, 30,6 kgm @ 1.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ ΕΞΙ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 9,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 204 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6,4 lt/100 km
CO2: 96 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.253/1.804/1.447 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.300 kg
ΤΙΜΗ: Από 21.600 ΕΥΡΩ

ΣΧΟΛΙΑ (8)

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Οι μικροί ντήζελ ρυπαίνουν, οι μεγάλοι όχι. Η Ε.Ε., δηλαδή οι Γερμανοί έφτασαν τα όρια σε EURO6.2, αλλά είχαν λογισμικό εξαπάτησης, Στην Ευρώπη κυκλοφορούν εκατομμύρια οχήματα EURO 3 και 4. Οι Γερμανοί δεν έχουν τους καλύτερους μικρούς ντήζελ. οι Γιαπωνέζοι ,εβαζαν Ευρωπαϊκούς, Γαλλικούς και Ιταλικούς. Μύθοι και αλήθειες για τους ντήζελ, οι Γερμανοί που νομοθετούν στην Ε.Ε. , κάνουν το παν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τους να είναι πάντα σε πλεονεκτική θέση, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με θεμιτά και αθέμιτα μέσα, Δεν τους ενδιαφέρει το περιβάλλον αλλά το κέρδος τους

@

Ενώ τους άλλους μόνο το περιβάλλον τους ενδιαφέρει!!!!Για ψάξε λίγο τι βλάβες προκαλεί η μπαταρία μετά το τέλος ζωής της....Χαχαχαχααα.Γατόνια...Εκεί μούγκα!

Ψαγμένος

@18/10/2019, 10:56. Καμία βλάβη γιατί επιστρέφουν στο εργοστάσιο και ανακυκλώνονται κατά 100%.

George

Μπούρδες. Το diesel πέθανε στις προηγμένες χώρες και θα πεθάνει και στις υπόλοιπες. Ο μόνος λόγος που είναι "οικονομικό" είναι γιατί σοσιαλίζουν το κόστος του. Όπως έκαναν και με το φθηνό ρεύμα από το πυρηνικό εργοστάσιο του Τσέρνομπιλ που θα το πληρώνουν οι 1000 επόμενες γενιές (τουλάχιατον), μεγάλου μέρους του πλανήτη. Έτσι ξέρω κι εγώ να πουλάω φθηνά. Ρωτήστε μόνο ένα ασφαλιστικό ταμείο για το κόστος από τα αυξημένα περιστατικά καρδιοαναπνευστικών νοσημάτων. Ευτυχώς το πληρώνουν τα κορόιδα οι ααφαλισμένοι και οι λοιποί φορολογούμενοι και όχι οι ιδιοκτήτες diesel.

Για ψαγμένους

Υπομονή για τον ίδιο πετρελαιοκινητήρα με 100 ίππους στό corsa του 2020

wartburg

Εδώ και τρία χρόνια γράφετε τα χειρότερα για τους πετρελαιοκινητήρες και σπέρνετε πανικό στό κόσμο .Τώρα είδατε την αλήθεια ? Παρακαλώ να δημοσιευθεί

106

Διύλιση του κώνωπος μετά κατάποσης της καμήλου …. πολύ ακριβό και με μεγαλη καταναλωση.

Μ.Γ ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΤΙΣ ΕΛΙΤ

Α!!! ΜΑΛΙΣΤΑ. ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ ΑΚΟΜΑ ΤΟ DIESEL? ΜΑΛΛΟΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ ΟΠΟΥ .......ΒΟΛΕΥΕΙ.

Hybrid

Αμεσα συγκριτικο με coroĺla 1.8 hybrid

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

TRD-Raize-tsiro-1000x600

Η Toyota στόλισε το Raize με ειδικά εξαρτήματα από την σειρά TRD. Εδώ, τα στοιχεία του bodykit εμπεριέχουν τα TRD χρώματα (μαύρο και κόκκινο). Προέκταση εμπρός προφυλακτήρα, πλαϊνές ποδιές και πολλά άλλα δίνουν το “παρών”.

Ford-Mustang-Mach-E_2345654

Το γύρο του διαδικτύου κάνει το τελευταίο διάστημα η ψηφιακή απεικόνιση μιας πιθανής εκδοχής του Mach E, του ηλεκτρικού SUV της Ford που είναι εμπνευσμένο από την Mustang.

jimny

Δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς σε μια έκθεση όπως είναι η SEMA του Las Vegas. Η ιαπωνική Car Style φαίνεται να το κατάφερε με την παρουσίαση του δικού της Suzuki Jimny του πρώτου που φέρει turbo.

Skoda-Kamiq-2020

Ήταν να μην πάρει φόρα… Η Skoda με το νέο Kamiq έρχεται όχι απλά για να φέρει ένα ακόμη νέο μοντέλο στην ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV, αλλά να διεκδικήσει απολύτως στα «ίσια» με τον ανταγωνισμό ακόμα και την κορυφή της.

puntoconcpet

Το Rendering (ψηφιακή απεικόνιση) του Fiat Punto, μας δείχνει πως μπορεί να γίνει η αναγέννηση του Supermini χάρη στην PSA και την επιλογή στοιχείων από άλλα μοντέλα της εταιρίας.

IMG_1945

Tο μικρομεσαίο SUV της VW, εκτός από την εμφάνιση, με τον πετρελαιοκινητήρα θέτει πλέον πολύ ψηλά τον πήχη και της οικονομίας

SEAT_ARONA_DGI_00003

 Οι Ισπανοί διατείνονται ότι διαθέτουν το πρώτο -έστω και αστικού χαρακτήρα- SUV που κινείται κατά κύριο λόγο με φυσικό αέριο. Δεν έχουν άδικο. Αξίζει όμως να το προτιμήσεις από ένα βενζινοκίνητο ή ντίζελ σήμερα; Τι έχει αλλάξει στη νέα εποχή του TGI;