Ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Τζέιμς Άλισον κάνει λόγο για καινοτόμο εγχείρημα και δηλώνει περήφανος για τη νέα προσπάθεια που γίνεται στο Μαρανέλο.
Τάκης Πουρναράκης, μηχανολόγος μηχανικος
Οι μηχανικοί της Ιταλικής ομάδας δούλεψαν πολύ προσπαθώντας να βελτιώσουν τις αδυναμίες του περσινού μονοθεσίου και τα αποτελέσματα της δουλειάς τους είναι ορατά στη νέα SF16 – H. Συνολικά το μονοθέσιο έχει αρκετά επιθετική εμφάνιση και δείχνει εντυπωσιακό με το άσπρο χρώμα να καλύπτει μεγαλύτερη επιφάνεια.
Ο Άλισον τόνισε μεταξύ άλλων:
«Είναι γεγονός ότι η Mercedes κυριάρχησε τις προηγούμενες χρονιές. Όμως και εμείς έχουμε εξαιρετικά ταλαντούχους ανθρώπους. Γι’ αυτό το μονοθέσιο έχουν δουλέψει περίπου 1000 άνθρωποι. Κάναμε ότι ήταν δυνατό για να μπορέσουμε να το βελτιώσουμε. Θέλουμε να έχουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ικανό για τη νίκη σε κάθε αγώνα. Ελπίζω να αποδειχτεί αρκετή η προσπάθειά μας θα το μάθουμε στον πρώτο αγώνα. Αυτό που μπορώ να σας πω σήμερα με σιγουριά είναι ότι η προσπάθεια και η αγάπη που διοχετεύσαμε γι’ αυτό το μονοθέσιο είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση».
Κλείσιμο
Αναφερόμενος στη σταδιακή βελτίωση της ομάδας ο Άλισον έκανε μια αναδρομή από την εποχή που ήρθε στη Ferrari από τη Lotus: «Το 2013 υστερούσαμε σε ισχύ κινητήρα, σε αεροδυναμική απόδοση, στην κινηματική της ανάρτησης, ενώ και η τοποθέτηση των μηχανικών μερών επιδέχονταν μεγάλες βελτιώσεις. Δουλέψαμε πολύ σκληρά σ’ αυτούς τους τομείς. Πέρυσι έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα προόδου και ελπίζω ότι φέτος γίνεται το επόμενο. Έχουμε βελτιωθεί τόσο σε ισχύ της υβριδικής μηχανής, όσο και σε αεροδυναμική απόδοση, αλλά και κράτημα. Είμαστε περήφανοι για το δημιούργημά μας ανυπομονώ να το δω να κινείται στην πίστα».
Ας δούμε τα σημεία κλειδιά στη νέα Ferrari SF16-H.
1. Ρύγχος μικρού μήκους και ευρείας επιφάνειας.
2. Επιστροφή σε μπροστινή ανάρτηση με ράβδους ώσης (μείωση βάρους, χώρου και καλύτερα στοιχεία κινηματικής με μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων).
3. Επανασχεδίαση των πλαϊνών αεροδυναμικών βοηθημάτων.
4. Διαφορετική μορφοποίηση της ροής αέρα προς τα ψυγεία. Από το μέγεθος και την κλίση της οπής υποψιάζεται κανείς μεγάλη κλίση στη γωνία τοποθέτησης των ψυγείων.
5. Γρίλιες για επιπλέον ψύξη/απαγωγή θερμότητας στο κάλυμμα του κινητήρα.
6. Η εισαγωγή αέρα έχει τώρα μορφή U αντί της τραπεζοειδούς που είχε πέρυσι. Επίσης βρίσκεται πιο μπροστά από το roll bar που προστατεύει το κεφάλι του οδηγού.
7. Πολύ στενό πίσω μέρος σε συνδυασμό με ανύψωση των μορφοποιητών ροής. Έτσι κατευθύνεται περισσότερος αέρας πάνω από το διαχύτη.
8. Εκατέρωθεν της εξάτμισης υπάρχουν δυο μικρές εξαγωγές της βαλβίδας ανακούφισης.
Η SF16-H θα κάνει αύριο shakedown στην πίστα του Μοντμελό στη Βαρκελώνη με αφορμή το τηλεοπτικό γύρισμα που έχει προγραμματίσει η Ferrari. Μεθαύριο Δευτέρα ξεκινούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης.
Ο Chef θα παρουσιάσει μέσα από τα ψηφιακά του κανάλια (Instagram, Facebook και YouTube) δύο νέες σειρές επεισοδίων, βασισμένες σε ένα φρέσκο concept, ειδικά σχεδιασμένο για την AEG
Ο Όμιλος Active πρωταγωνιστεί στη νέα τεχνολογική εποχή, διευκολύνοντας την ψηφιακή μετάβαση και οδηγώντας τις εξελίξεις σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς για το μέλλον της χώρας, όπως για παράδειγμα της Εκπαίδευσης.
Για την Coca-Cola, τα Χριστούγεννα δεν είναι απλώς μια γιορτή. Είναι η στιγμή που η μαγεία της προσφοράς συναντά την ανάγκη για αλληλεγγύη. Η εποχή που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να στεκόμαστε δίπλα σε όσους μας χρειάζονται.