Δείτε το νέο είδος τεράστιου δεινόσαυρου που ανακάλυψαν επιστήμονες στη Νότια Αφρική!

deinosavros

Το απολίθωμα του «Λεντουμαχάντι μαφούμπε» έχει ηλικία περίπου 200 εκατομμυρίων ετών και αποκαλύπτει συγγένεια με τον βροντόσαυρο

Το απολίθωμα ενός νέου είδους γιγαντιαίου δεινόσαυρου ανακάλυψαν παλαιοντολόγοι στη Νότια Αφρική, ο οποίος ήταν περίπου διπλάσιος από ένα σημερινό μεγάλο αφρικανικό ελέφαντα.

Ο «Λεντουμαχάντι μαφούμπε», όπως ονομάσθηκε (σημαίνει «μια γιγάντια βροντή την αυγή» στη γλώσσα Σεσότο της χώρας) είναι ο μεγαλύτερος που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα στον αφρικανικό Νότο.

Επρόκειτο για ένα τετράποδο φυτοφάγο δεινόσαυρο, με μακρύ λαιμό, μακριά ουρά, μικρό κεφάλι, βάρος περίπου 12 τόνων, μήκος 15 μέτρων και ύψος τεσσάρων μέτρων, ο οποίος έζησε πριν σχεδόν 200 εκατομμύρια χρόνια. Εκείνη την εποχή, την πρώιμη Ιουρασική, ήταν πιθανότατα το μεγαλύτερο ζώο της ξηράς στη Γη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή παλαιοντολογίας Jonah Choiniere του Πανεπιστημίου του Witwatersrand του Γιοχάνεσμπουργκ, έκαναν την παρουσίαση του "Ledumahadi mafube" στο περιοδικό βιολογίας "Current Biology".

video placeholder

Ο νέος δεινόσαυρος είναι ένας από τους στενότερους συγγενείς των σαυρόποδων δεινοσαύρων, οι οποίοι έφθαναν σε βάρος τους 60 τόνους και περιλάμβαναν είδη όπως ο γνωστός Βροντόσαυρος. Όλα τα σαυρόποδα ήσαν φυτοφάγα και τετράποδα.

Ο «Λεντουμαχάντι μαφούμπε» συγγενεύει επίσης με άλλους γιγάντιους δεινόσαυρους της Αργεντινής που έζησαν την ίδια περίπου εποχή, πράγμα που δείχνει ότι χάρη στην υπερήπειρο Παγγαία που υπήρχε τότε, όπως είπε ο Choiniere, «οι δεινόσαυροι θα μπορούσαν εύκολα να περπατήσουν από το Γιοχάνεσμπουργκ ως το Μπουένος 'Αϊρες».

Ο υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νότιας Αφρικής Μναμολόκο Κουμπάγι-Νγκουμπάνε δήλωσε ότι η νέα ανακάλυψη δείχνει για μια ακόμη φορά πόσο σημαντική είναι η παλαιοντολογία της Ν.Αφρικής για όλο τον κόσμο. «Όχι μόνο η χώρα μας αποτελεί το λίκνο της ανθρωπότητας, αλλά έχουμε επίσης απολιθώματα που βοηθούν να κατανοήσουμε την εμφάνιση των γιγάντιων δεινοσαύρων», όπως είπε.

Μετανιωμένος Ενήλικας

Το χειρότερο με την ενήλικη ζωή είναι ότι ΚΑΝΕΙΣ δεν σε ρωτάει ποιος είναι ο αγαπημένος σου δεινόσαυρος. ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ!

...

Είσαι ωραίος..!

ναι!

ναι ρε φιλε!

Σπασίκλας

Είμαστε χρονικά πιο κοντά στον Τυρανόσαυρο Ρεξ (65 εκ. χρόνια μας χωρίζουν), από ότι είναι ο Ρεξ από τον «Λεντουμαχάντι μαφούμπε» (200 - 65 = 135 εκ χρόνια).

Homa Sapiens!

Ωραίο άρθρο και ωραία η παρατήρησή σου σπασίκλα! Το παράξενο με τους Έλληνες είναι ότι πολλοί είναι απολιθώματα (ιδιαίτερα οι συριζαίοι) πιό κοντά στους νεάντερταλ απ' ότι στον Πλάτωνα και Αρχιμήδη. Αυτό πώς το εξηγείς;

Νίκος

Που να ξεθάψουμε και τον Μητσοτάκη!

ερώτηση

Ο άλλος δεινόσαυρος που βρίσκεται στο επίμαχο σημείο του Λεντουμαχάντι Μαφούμπε είναι Φυστικόσαυρος Αράπικος;

siamaia