Υπό άλλες συνθήκες η αποχώρηση της
Άννα Γουίντουρ από τη θέση της διευθύντριας στην Αμερικάνικη
Vogue μετά από τέσσερις δεκαετίες, θα ήταν το πιο συγκλονιστικό γεγονός στον χώρο της μόδας.
Δυστυχώς για την ίδια, η συγκεκριμένη ανακοίνωση συνέπεσε με τη φρενίτιδα που είχε καταλάβει τα ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο για
τον γάμο του Τζεφ Μπέζος με την Λόρεν Σάντσεζ στη Βενετία.
Για την ακρίβεια σύμφωνα με τον Guardian η παραίτηση της Γουίντουρ από τη θέση της διευθύντριας του περιοδικού που θεωρείται η βίβλος της μόδας, έλαβε χώρα ακριβώς στη διάρκεια των γαμήλιων πάρτι της Σάντσες και του Μπέζος.
Η Γουίντουρ παρότι είχε λάβει πρόσκληση για τον γάμο του ζευγαριού, δεν έδωσε το παρών, επικαλούμενη ταξίδι που είχε προγραμματίσει κι αυτό από μόνο του σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, τόσο στον χώρο της μόδας όσο και στους κύκλους του διεθνούς jet set.
Εκεί όπου η τέως διευθύντρια της Vogue ήταν πάντοτε καλεσμένη στα πιο λαμπερά πάρτι, όντας η γυναίκα που μπορούσε να «ανεβάσει» ή να «θάψει» σχεδιαστές και εταιρίες, με μια κριτική της, ενώ κάποιες φορές έφτανε ένα βλέμμα αποστροφής της.
Μόνο που αυτή τη φορά σύμφωνα με την έγκριτη βρετανική εφημερίδα «η επανάσταση της Άννας τελείωσε. Έχασε...». Κάτι που δεν συνέβη σε προσωπικό επίπεδο φυσικά αφού στα χρόνια της παντοδυναμίας της απέκτησε
σημαντικό πλούτο και το όνομά της είναι κυριολεκτικά σκαλισμένο σε πέτρα πάνω από μία μετόπη στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη.
Έχασε, γιατί όλα όσα αντιπροσώπευε τελείωσαν και τίποτα δεν το ανέδειξε με πιο εμφατικό τρόπο από το παρών που έδωσαν στο Μεγάλο Κανάλι της Βενετίας οι κορυφαίοι θηρευτές του
Instagram.
Όπως σημειώνει η αρθρογράφος
Μαρίνα Χάϊντ «λίγα είδη χρειάζονται τόσο απεγνωσμένα ανανέωση όσο αυτό που τρώει τους πλούσιους, το οποίο έχει αρχίσει να φαντάζει ακόμη πιο αυτάρεσκο από τους ίδιους τους υπερ-πλούσιους. Νομίζω ότι όλοι μπορούμε να ζήσουμε χωρίς ανθρώπους που πραγματικά λάτρεψαν τον
Τζορτζ και την Αμάλ Κλούνεϊ όταν κατέλαβαν τη Βενετία για τον γάμο τους το 2014, ενώ τώρα “βρέχουν” τα παντελόνια τους όταν το κάνουν οι Μπέζος-Σάντσεζ».
Στη ζώνη του λυκόφωτος
Η Γουίντουρ επέλεξε να απέχει από το συγκεκριμένο «βρέξιμο», το οποίο τίμησε η
Κιμ Καρντάσιαν- που φέρεται να είχε φάει σνομπάρισμα από την Άννα σε fashion show-και είχε φυσικά βασίλισσα τη
Λόρεν Σάντσεζ.
Ως διευθύντρια της Vogue βοήθησε στυλιστικά τη μέλλουσα τότε κυρία Μπέζος ώστε να σταθεί στο περίφημο γκαλά του ΜΕΤ με την αρμόζουσα στιλιστική γοητεία που επιβάλλει το συγκεκριμένο event.
Από την άλλη η βρετανική Vogue έγραψε πρόσφατα ότι «
η κομψότητα πέθανε», ένα σχόλιο που πιθανότατα θα έπρεπε να είχε εγκριθεί στην αλυσίδα της ιεραρχίας του περιοδικού που κατέληγε στη Νέα Υόρκη και τον θηλυκό διάβολο που φόραγε Prada.
«Και σίγουρα, κάποιος τόσο-πώς να το θέσω;-αισθητικά ευαίσθητος όσο η Άννα» γράφει η Χάϊντ «μπορεί να δυσκολευόταν αυτή την εβδομάδα να παρακολουθήσει μια σειρά από Καρντάσιαν να ποδοπατούν μια σειρά από βενετσιάνικες προβλήτες με μια σειρά από σουτιέν των 10.000 δολαρίων». Στο λυκόφως της μυθικής της διαδρομής η Γουίντουρ κατέληξε να προσεταιρίζεται όλες αυτές τις περσόνες και η Κιμ Καρντάσιαν τελικά έγινε δεκτή στο
Met Gala της.
Ήταν μια σιωπηρή αναγνώριση της τότε απαράμιλλης ικανότητάς της να δημιουργεί στιγμές στο διαδίκτυο και στα social media, που κατέτρωγαν τις ιλουστρασιόν σελίδες των περιοδικών που διηύθυνε η εμβληματική διευθύντρια.
Η Γουίντουρ
«βοήθησε» τη Σάντσεζ με την επιλογή των ρούχων για το ντεμπούτο της μέλλουσας κυρίας Μπέζος στο Met, ενώ της δόθηκε και μια φωτογράφιση για τη Vogue.
Σε αλλοτινές εποχές τόσο η Κιμ όσο και η Σάντσεζ δεν θα είχαν θέση στον στενό κύκλο της διευθύντριας που δεν αποχωριζόταν τα γυαλιά ηλίου της, αλλά δεν έβλεπε τα σημάδια που έδειχναν ότι δεν κινούσε πλέον τα νήματα.
«Η Γουίντουρ δεν έφτιαχνε πλέον τον καιρό. Λέγεται ότι “συμβούλεψε” την Σάντσεζ με κάποιο τρόπο για τα ρούχα που θα επέλεγε στους τρέχοντες γαμήλιους εορτασμούς. Ίσως το μόνο χειρότερο πράγμα από το να βοηθάς τη Λόρεν με τα ρούχα της είναι να μην βοηθάς τη Λόρεν με τα ρούχα της. Κι όμως, αν η δεύτερη κυρία Μπέζος θέλει τα ρούχα, απλώς τα αγοράζει» τονίζει η Χάϊντ και συνεχίζει: «Η Λόρεν θέλει να δείχνει πολύ πλούσια, πολύ σέξι και σαν να περνάει πολύ καλά, συνέχεια. Στη Βενετία, στο διάστημα, στην ορκωμοσία του προέδρου».
Το συμπέρασμα σύμφωνα με την αρθρογράφο του Guardian είναι ότι απλά δεν τη νοιάζει καθόλου τι σκέφτονται οι άλλοι, ούτε καν η Γουίντουρ για τις επιλογές της.
«Φοράω αυτό και δεν με νοιάζει τι σκέφτεσαι» είναι το μότο της, ενώ η Γουίντουρ ηγούνταν ενός κόσμου όπου η εμφάνιση των πλούσιων γυναικών έλεγε: «Φοράω αυτό και με νοιάζει τι σκέφτεσαι».
Εν κατακλείδι «για να υπάρχουν άνθρωποι που ανησυχούν μήπως κάνουν κάτι λάθος, έπρεπε να υπάρχουν άνθρωποι που να αποφασίζουν τι είναι το σωστό. Και για πολύ καιρό μάλιστα, η αυτοκράτειρα αυτών των ανθρώπων ήταν η Άννα Γουίντουρ».
Όχι πλέον όμως.