Ποιες είναι οι τέσσερις ελληνικές ναυτιλιακές που μετέφεραν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα

seahero-boat

Τα τάνκερ των εταιρειών αυτών μπήκαν στην αμερικανική «μαύρη» λίστα με την ονομασία «Specially Designated Nationals (SDN)»

Στην επιβολή κυρώσεων κατά τεσσάρων ελληνικών ναυτιλιακών προχώρησε το Γραφείο Ελέγχου Ξένων Περιουσιακών Στοιχείων (OFAC) του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, με την κατηγορία ότι μετέφερε αργό πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα σε μια χρονική συγκυρία που ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ στενεύει τον κλοιό των κυρώσεων κατά του Νικολάς Μαδούρο.

Τα πλοία που μπήκαν στη «μαύρη λίστα» είναι δύο πολύ μεγάλα πετρελαιοφόρα VLCCs, το Seahero του 2006 και το Voyager I του 2003, (που μεταφέρουν δηλαδή 2 εκατ. βαρέλια αργού), ένα Suezmax του 2017, το Chios I (μεταφέρει 1 εκατ. βαρέλια) και ένα Aframax του 2007, το Athens Voyager (μεταφέρει 750.000 βαρέλια) που φόρτωσαν στη Βενεζουέλα τους τελευταίους τρεις μήνες.

Και τα τέσσερα δεξαμενόπλοια τα διαχειρίζονται ελληνικές εταιρείες – στις οποίες εμπλέκονται πολύ ηχηρά ονόματα της ελληνικής εφοπλιστικής οικογένειας. Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το FreightWaves από την πλατφόρμα Signal Ocean, δείχνουν ότι το αργό μεταφέρθηκε στην Κίνα, μέσω μεταφορικών πράξεων που περιλαμβάνουν μία ή περισσότερες μεταφορές από πλοίο σε πλοίο (STS).

Tο «who is who» των πλοίων στα οποία επιβλήθηκαν κυρώσεις:

Athens Voyager: Σύμφωνα με το OFAC, ο ιδιοκτήτης είναι η Afranav Maritime με έδρα τα νησιά Μάρσαλ και το διαχειρίζεται εμπορικά η Chemnav Shipmanagement πίσω από την οποία βρίσκεται ο Π. Κορώνης.
Chios 1: Ιδιοκτήτης είναι η ελληνική Seacomber Ltd. Και το διαχειρίζεται εμπορικά η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου.
Seahero: Ιδιοκτήτης είναι η εταιρεία με έδρα τα νησιά Μάρσαλ Adamant Maritime και το διαχειρίζεται εμπορικά η Thenamaris, σύμφωνα με την πλατφόρμα Signal Ocean. Διαβολική σύμπτωση: Ο ιδρυτής της Signal Ocean είναι ο Ιωάννης Μαρτίνος, αδελφός του Νίκου Μαρτίνου που είναι CEO της Thenamaris.
Voyager 1: Καταγεγραμμένος ιδιοκτήτης η Sanibel Shiptrade με έδρα επίσης τα νησιά Μάρσαλ, το οποίο διαχειρίζεται εμπορικά η NGM Energy του Ν. Μουνδρέα.

Γιατί επιβλήθηκαν κυρώσεις

Το OFAC αναφέρει ότι οι κυρώσεις επιβλήθηκαν στο πλαίσιο της εκτελεστικής εντολής είπε ότι η κύρωση των δεξαμενόπλοιων έγινε σύμφωνα με τροποποίηση του διατάγματος 13850, που αρχικά έβαζε στο στόχαστρο τον τομέα του χρυσού της Βενεζουέλας. Τροποποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2019 για να εφαρμοστεί στην κρατική πετρελαϊκή εταιρεία PDVSA της Βενεζουέλας.

Οι νέες κυρώσεις κατά των τάνκερ, σύμφωνα με το OFAC «βάζουν στο στόχαστρο τον πετρελαϊκό κλάδο της Βενεζουέλας, καθώς συνεχίζει να παρέχει οικονομικούς πόρους στο παράνομο καθεστώς του Μαδούρο».

Όπως σημειώνει το FreightWaves, αν το OFAC έβαζε στο στόχαστρο κάθε τάνκερ που φόρτωνε πετρέλαιο στη Βενεζουέλα, καθώς και εκείνα που μεταφέρουν φορτία μεταφορικών πράξεων από πλοίο σε πλοίο, θα είχαμε μια πολύ μακρά λίστα.

Ωστόσο, όποιο πλοίο και όποια διαχειρίστρια εταιρεία εμπίπτει στις αμερικανικές κυρώσεις κατά της Βενεζουέλας, μπαίνει αυτομάτως στην αμερικανική μαύρη λίστα με την ονομασία «Specially Designated Nationals (SDN)» (στην οποία μπορούν να εντάσσονται ιδιώτες, ομάδες και οντότητες).

Τα περιουσιακά στοιχεία αυτών των εταιρειών και ατόμων στις ΗΠΑ μπλοκάρονται και γενικά απαγορεύεται σε Αμερικανούς πολίτες να έχουν συναλλαγές μαζί τους ή να κάνουν συναλλαγές σε αμερικανικά δολάρια. Επίσης τα μπλοκαρισμένα πλοία δεν μπορούν κάνουν ανεφοδιασμό σε αμερικανικά λιμάνια, ενώ και όποια δραστηριότητα που ανήκει κατά 50% τουλάχιστον σε κάποια οντότητα που έχει μπει στη λίστα SDN μπλοκάρεται και αυτή.

Δεδομένων των ζοφερών επιχειρηματικών επιπτώσεων του να είναι κανείς στη λίστα αυτή, (καθώς τα περισσότερες συμφωνίες των τάνκερ πραγματοποιούνται σε αμερικανικά δολάρια), οι εφοπλιστές μπορεί να υποχρεωθούν να σταματήσουν να εξυπηρετούν τη Βενεζουέλα.

Τα πράγματα περιπλέκονται...

Τα στοιχεία της πλατφόρμας Signal Ocean δίνουν κι άλλες λεπτομέρειες για τα δεξαμενόπλοια και για το ποιος ενδέχεται να εμπλέκεται στη μεταφορά αργού της Βενεζουέλας στην Ασία.

1. Το Voyager 1 παρέλαβε το φορτίο του στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 29/12/2019, στις 17/2 και στις 5/4/2020. Στο πρώτο ταξίδι έκανε μεταφορές STS στο Τόνγκο της Δυτικής Αφρικής στα δεξανόπλοια Suezmax, Fontana και Petalidi. Στο δεύτερο ταξίδι φαίνεται μια μεταφορά STS στο Τόνγκο στο VLCC Solana. Τα τάνκερ που πήραν το αργό είτε πήγαν εν συνεχεία στο Sungai Lingii, στη Μαλαισία και από εκεί στην Κίνα ή απευθείας στην Κίνα. Στο τρίτο ταξίδι δεν υπήρξε μεταφορά STS (από πλοίο σε πλοίο). Σημειώνεται ότι τα πλοία Fontana, Petalidi και Solana τα διαχειρίζεται εμπορικά η Cardiff Marine, που ιδρύθηκε από τον εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου, ιδρυτή και της DryShips.

xartis-tanker1


2. To Athens Voyager παρέλαβε αργό από το Puerto Miranda της Βενεζουέλας στις 26 Ιανουαρίου και έκανε μεταφορά STS από το τάνκερ Eurosea που διαχειρίζεται η ελληνική Eurotankers.

xartis-tanker2


3. Seahero. Το VLCC που διαχειρίζεται η Thenamaris φόρτωσε στο τέρμιναλ Jose της Βενεζουέλας στις 15 Φεβρουαρίου και πραγματοποίησε μεταφορές STS σε Sungai Lingii και Σιγκαπούρη με το Aframax CE-Niriis, το οποίο διαχειρίζεται η ελληνική Centrofin και το Maran Cygnus, ένα VLCC το οποίο διαχειρίζεται η Maran Tankers, σύμφωνα πάντα με το Signal Σημειώνεται ότι η Maran είναι μια απο τις μεγαλύτερες εταιρείες δεξαμενόπλοιων στον πλανήτη, η οποία ανήκει στον μεγαλο-εφοπλιστή Γιάννη Αγγελικούση.

xartis-tanker3


4. Chios I : Παρέλαβε φορτίο επίσης στο τέρμιναλ Jose στις 17 Φεβρουαρίου και σάλπαρε για Sungai Lingii, όπου, σύμφωνα με το Signal Ocean, έκανε μεταφόρτωση STS του φορτίου του στο Trident Symphony, το οποίο διαχειρίζεται η τουρκική Medship Shipping and Trading, το οποίο μετά πήγε να ξεφορτώσει στην Κίνα.

xartis-tanker4


Από την πλατφόρμα Signal Ocean προκύπτει τέλος ότι πολλά τάνκερ που φορτώνουν στο Jose Terminal της Βενεζουέλας, μεταξύ αυτών και το VLCC Respect,το οποίο διαχειρίζεται η NGM Energy — η ίδια εταιρεία δηλαδή που διαχειρίζεται και το Voyager 1 — και η Suezmax Delta Med, της ελληνικής Delta Tankers.

Οι συνέπειες των κυρώσεων

Ερωτηθείς για τις ευρύτερες συνέπειες του εφοδιασμού με δεξαμενόπλοια, πηγή της βιομηχανίας που μίλησε ανώνυμα στο FreightWaves, αναφέρει: «Δεν αναμένεται να έχει μεγάλες επιπτώσεις όπως τότε με την COSCO». (σσ. το 2019 όταν είχαν επιβληθεί κυρώσεις για μεταφορά ιρανικού αργού). «Αν πρόκειται μόνο για αυτά τα τέσσερα δεξαμενόπλοια, δεν θα είναι μεγάλες οι συνέπειες. Αν όμως οι κυρώσεις επεκταθούν και πέραν των εταιρειών εκμετάλλευσης ενός πλοίου και επηρεάσουν τους εμπορικούς εταίρους που συνδέονται με αυτά τα πλοία, τότε θα έχουμε μια COSCO ΙΙ».

Ειδήσεις σήμερα:

«Κόκκινη γραμμή» για τουρκικές έρευνες σε ελληνική υφαλοκρηπίδα

Αμαλία Μεγαπάνου: Σύμβολο μιας εποχής - Πάντα γοητευτική, φινετσάτη και διακριτική

Ξενοδοχείο στην Αλικαρνασσό έριξε μαρμαρόσκονη σε παραλία για να δημιουργήσει εφέ... λευκής άμμου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (9)

Η Βενεζουελα εισαγει αμερικανικο αργο απο ΗΠΑ

γιατι το δικο της ειναι ελαφρυ και πρεπει να τα ανακετεψει για να βρει κανονικο πετρελαιο.Οι κυρωσεις αυτες ισχυουν για τις ηπα οχι διεθνως γιατι ο οηε δεν λεει οτι ο μαδουρο ειναι παρανομος,μονο οι ΗΠΑ το λενε.Σ αυτες τις περιπτωσεις οι εφοπλιστες κανουν οτι και ο Ωνασης,μια εταιρια για καθε καραβι ωστε να μην διακινδυνεψουν ολα τα πλοια μαζι σε μια εταιρια.Και σιγα μη δεν βρουν αλλο νομισμα απο το δολαριο για συναλαγη,μπορουν να συναλλαχτουν και με ευρω.Απο σπασιμο εμπαργκο εμπολεμων χωρων βγηκαν τα περισσοτερα φραγγα,ενα δρομολογιο ενα πλοιο εβγαινε καποτε,ητανε λεει το ελληνικο τανκερ σε εμπολεμο λιμανι δηθεν σταμαυησεεκει για διανυχτερευση και μπροστα του καθωτανε μπαστακας και το παρακολουθουσε ολη νυχτα να μην ξεφορτωσει αμερικανικο πολεμικο πλοιο.Τα αμερικανακια νομιζαν οτι αν ξεφορτωνε θα ελαφραινε απο το βαρος και θα το εβλεπαν να σηκωνεται απο το νερο και θα φαινεται η ισαλος γραμμη και θα ξενερωνε η προπελα και δεν το ειδαν να ελαφραινει να ξενερωνει και νομιζαν οτι δεν ξεφορτωσε,ομως ξεφορτωνε προστα τους αλλα δεν το καταλαβαν γιατι με τη μια κανουλα αδειαζε πετρελαιο στο εμπολεμοκρατος και με την αλλη κανουλα γεμιζε τα αμπαρια με νερο και ετσι φαινοταν συνεχεια βαρυ οτι δεν ξεφορτωνε

Κλεάνθης

Γι αυτο φιλοξενούσαν τον Αλέξη στα γιωτ τους να το παίζει Ωνάσης

στην πραγματικότητα...

οι περισσότεροι εφοπλιστές βγάλανε λεφτά μεταφέροντας παράνομα.

Long John

ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΓΙΟΥΝΑΝΗΔΕς ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΚΟΜΑ ΟΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΜΑ ΟΛΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΥΠΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ. ΟΤΑΝ ΞΥΠΝΗΣΕΤΕ ΚΟΥΝΗΘΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΑΝ ΖΕΙΤΕ Η ΒΡΙΣΚΕΣΘΕ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΡΦΕΑ .....

Λυκούργος

τα νησιά Μάρσαλ στο Αιγαίο είναι ή στο Ιόνιο; διαβάζω για ελληνικές εταιρείες αλλά από ότι κατάλαβα 1 είναι ελληνική, οι άλλες ούτε καπετάνιο Έλληνα δεν έχουνε ούτε πληρώνουν τίποτα στο ελληνικό κράτος.. οπότε τι μας νοιάζει;

Long John

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΚΝΕΤΑΛΕΥΤΗΚΑΝ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ / ΠΑΡΑΤΥΠΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΤΗΣ ΗΜΙΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΜΑΔΟΥΡΟ ΤΗς ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑΣ ΚΑΙ ΘΗΣΑΥΡΙΣΑΝ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ. ΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ - Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΝΟΜΙΜΗ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΑΣ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΕΟΝΤΑ - ΠΡΤΟΣΤΙΜΑ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΕΡΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗς ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΚΑΙ ΑΔΕΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΙΣ ΗΠΑ .....

@Long John

Hahahhaha μου αρέσεις John, κάθεσαι στο γραφειάκι σου, έχεις μοιράσει τον κόσμο, ασχολείσαι με γεωπολιτικά παιγνίδια, OPEC, Βενεζουέλα, εμπορικό πόλεμο Κίνας – ΗΠΑ, Βόρειο Κορέα. Ποιος θα μας το έλεγε ότι ο Γιαννάκης στην Εποχή της Πληροφορίας θα γινόταν Long John και θα έκανε comments online. Καλό είναι αυτό, απλά να θυμάσαι μακρύ μου Γιάννη, η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την αμάθεια.

robin hood

φίλε δεν ξέρεις τι λες, εδώ οι ίδιοι αμερικανοί διακινούν πετρέλαιο με συνεργαζόμενες εταιρείες συμφερόντων Βενεζουέλας, το ξέρουν και οι γάτες στην πιάτσα

Δε μας τα λες καλά

Παράνομη είναι η κυβέρνηση των διεθνών τρομοκρατών γιάνκηδων που επιβαλλει εμπάργκο. Η κυβέρνηση Μαδούρο μια χαρά νόμιμη ήταν. Η διεθνής δικαστική αρχή (για γέλια) ας κοιτάξει πρώτα να συλλάβει το Μπους που είχε αποδείξεις για βιολογικά όπλα στο Ιράκ όπως μας έλεγε. Και τους λοιπούς προέδρους-τρομοκράτες και τα τσιράκια τους σ' όλο τον πλανήτη.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης