Σε «πανικό» οι εταιρείες με τον νέο κανονισμό για τα προσωπικά δεδομένα - Τι ισχύει με τα μαζικά emails

gdpr_main01

Πώς η αποστολή μαζικών μηνυμάτων στην ουσία παραβιάζει το πνεύμα του νέου κανονισμού

Στον ύπνο πιάστηκαν πολλές επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση λίγες μόνο ώρες πριν τεθεί και επισήμως σε εφαρμογή ο νέος αυστηρότατος κανονισμός για την προστασία των online προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων πολιτών.

Παρόλο που ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων ο οποίος αφορά στη συλλογή, χρήση και αποθήκευση των προσωπικών δεδομένων, είχε ψηφιστεί από το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το 2016, δίνοντας χρονικό περιθώριο δύο ετών για την εφαρμογή του από τα κράτη – μέλη, πολλές επιχειρήσεις και εταιρείες βρέθηκαν σε κατάσταση πανικού.


Με αποστολή μαζικών μηνυμάτων στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία καλούσαν τους πολίτες σε ολόκληρη την ΕΕ να συνεχίσουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, καθώς σε άλλη περίπτωση θα απολέσουν, αναγκαστικά, ένα σημαντικό κομμάτι υποψηφίων πελατών.


Τι είναι ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Δεδομένων


Με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), οι χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη αποκτούν πλέον μεγαλύτερο έλεγχο ως προς τον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα που παρέχουν ηλεκτρονικά καθώς και καλύτερη προστασία σε περίπτωση που οι πληροφορίες αυτές διαρρεύσουν. Οι Ευρωπαίοι πολίτες μπορούν να απαιτήσουν από οποιαδήποτε εταιρεία που κατέχει και διαχειρίζεται προσωπικά τους δεδομένα τον πλήρη έλεγχό τους. Κάθε Ευρωπαίος πολίτης μπορεί από σήμερα να ζητεί από κάθε νομικό πρόσωπο που κατέχει προσωπικά του δεδομένα να μάθει πώς χρησιμοποιούνται, αν διοχετεύονται σε τρίτους και αν αυτοί οι τρίτοι βρίσκονται εκτός της Ε.Ε. Οι πολίτες της ΕΕ μπορούν ακόμα να ζητήσουν το λεγόμενο «δικαίωμα στη λήθη», δηλαδή τη διαγραφή, υπό όρους των προσωπικών τους δεδομένων από ένα νομικό πρόσωπο, δια παντός. Οι εταιρείες που θα παραβιάσουν τα δικαιώματα των Ευρωπαίων πολιτών ενδέχεται να αντιμετωπίσουν κυρώσεις ίσες με το 4% του ετήσιου τζίρου τους.


Τα μαζικά e-mails από εταιρείες

Η πρακτική πολλών εταιρειών να αποστέλλουν μαζικά μηνύματα στους χρήστες του διαδικτύου για να διατηρήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα, παρόλο που όπως προβλέπει το ευρωπαϊκό δίκαιο, γίνεται με σαφή και κατανοητή γλώσσα», ενδέχεται να οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς πολλοί πολίτες θα αποδεχθούν χωρίς να διαβάσουν λεπτομερώς, τους όρους που θέτει ένα νομικό πρόσωπο για τη χρήση προσωπικών δεδομένων. Ήδη, αρκετοί αναλυτές που ασχολούνται με τα προσωπικά δεδομένα χαρακτηρίζουν την τακτική πολλών εταιρειών ως παραπλανητική, καθώς ζητούν από τους πολίτες να δεχθούν ή να απορρίψουν τη χρήση προσωπικών τους δεδομένων, αντί να επιλέγει ο ίδιος ο πολίτες ποια δεδομένα του επιθυμεί να μοιραστεί με την εταιρεία. Σύμφωνα μάλιστα με νομικούς, η μαζική αποστολή μηνυμάτων σε ηλεκτρονικά ταχυδρομεία πολιτών, ενδέχεται να παραβιάζει το πνεύμα του Νόμου.

ΣΧΟΛΙΑ (48)

Μμμμμ....

Βρε με τι ασχολειται ο κοσμος. Δηλαδη αν σας στελνουν διαφημιστικα μηνυματα κλπ...τι θα παθετε;Τα υπολοιπα ολα τι ειναι παλι;Οι γνωστες συνωμοσιες;;;;Παρακολουθούν....παραβιαζουν απόρρητα κλπ ε;

Δημήτρης

Επειδή ο κόσμος έχει μπερδευτεί, σε αυτό βασίζονται όλοι για να "εκβιάσουν" τη συγκατάθεση του κόσμου. Και σε "βομβαρδίζουν" τελευταία στιγμή μέχρι να αποδεχτείς αυτά που σου λένε. Για μια νομοθεσία που ψηφίστηκε πριν 2 χρόνια, το να τρέχουν όλοι τελευταία μέρα θυμίζει την Ελλάδα μας :). Όπως τα έχω καταλάβει με το φτωχό μου το μυαλό (μετά από αρκετά σεμινάρια, πολλές φορές διάβασμα της νομοθεσίας λόγω επαγγελματικής απασχόλησης με την υγεία, κλπ) αυτά που πρέπει να λάβουν υπόψη όλοι είναι τα εξής (και αν κάνω κάπου λάθος και κάποιος ξέρει καλύτερα διορθώστε με)... α) μη απόρριψη ή μη διαγραφή από μια λίστα αποστολών, δε σημαίνει αποδοχή - ο σκοπός που γράφτηκε κάποιος ήταν για άλλους λόγους από τους τωρινούς και σίγουρα όχι τόσο ρητοί τότε... β) τα δεδομένα δεν αφορούν μόνο το ιντερνετ αφορούν όλες τις συναλλαγές και όλα τα δεδομένα στον πλανήτη - από μια κάρτα τακτικού πελάτη μέχρι μια πιστωτική και μέχρι τη διεύθυνση ΙΡ για cookies και προώθηση συγκεκριμένων διαφημίσεων (προσοχή δε σημαίνει ότι δε βλέπεται διαφημίσεις σε ένα site αλλά δεν είναι βάσει των "ενδιαφερόντων" που τα bot έχουν καταγράψει ;)... γ) ακόμα και μετά οι εταιρείες πρέπει να έχουν διαχείριση δεδομένων και ισχύει για όλους και για μερικούς οι ποινές είναι μεγαλύτερες - σκεφτείται ένα ιδιωτικό ιατρείο που κρατά ο γιατρός τα στοιχεία σας και κυρίως το ΑΜΚΑ (και πολλές φορές το ΑΦΜ) ... η απόλυτη παράβαση, αλλά πάλι έστω τα έχει ... ποιος ο μηχανισμός ενημέρωσης σε περίπτωση κλοπής ; ε; ε; ε;. Άρα όλοι έχουν πολλές ευθύνες (όχι μόνο μια αποδοχή - αυτό είναι το εύκολο αναλογικά) και δ) οι τράπεζες οι περισσότερες και οι εταιρείες κινητής επείδη ήταν οι πρώτες που επηρεάζονταν πολύ καιρό πριν, γιαυτό αν δεν το προσέξατε σας είχαν στείλει στο "άσχετο" ή όταν κάνατε μια συναλλαγή σε κατάστημα καιρό πριν, σας είχαν βάλει να αποδεχτείτε όλα αυτά και επιπροσθέτως λόγω έννομου συμφέροντος (είστε πελάτες που έχετε - οι τυχεροί - ή χρωστάτε λεφτά στην τράπεζα), οπότε είναι καλυμμένοι. Απλά δεν περίμεναν τον κακό χαμό για να γλυτώσουν τις πολλές ερωτήσεις γιατί πολλοί πάτησαν το αποδοχή πολύ καιρό πριν γίνει ντόρος ;) Καλή συνέχεια στο show σε όλους

???

Σιγά τα ωά!!! Στην Ελλάδα υπάρχει και ο αντικαπνιστικός νόμος, όμως πουθενά (σχεδόν) δεν εφαρμόζεται. Προβλέπω πως το ίδιο θα συμβεί και με τον GDPR. Εν τω μεταξύ όση ώρα γράφω αυτό το μήνυμα, μου ήρθαν ήδη 2 spam emails από ηλίθιους που δεν χαμπαριάζουν!!!

ΧΧΧ

Η παραπληροφορηση σε ολο της το μεγαλειο. Εβαλε καποιος κλεφτης σε ενα νησι 2€ την βενζινη, πλησιαζει στα 2€ η βενζινη, ο τιτλος σας. Η βενζινη αυτη την στιγμη παιζει στο 1.60-1.65€

Σακης

Ουτε ποιο αρθρο σχολιαζεις δεν προσεχεις, τι βενζινη θα προσεχες?

Καλα λες Σακη

Ο Κλουζώ ούτε που σχολιάζει ξέρει, ασκεί και κριτική στο ΠΘ για το ρεπορτάζ το ταγάρι.

συριζακο

αν σχολιάσεις σε λάθος τσιμπάς ακόμα τα 0.60 ή όχι?

panos

ενω το 1.65 ειναι λιγο συριζοπληκτε ε?

την είπες

1,87 έχει στο νησί που είμαι τώρα η απλή, άρα λες μπαρούφες.

...

Με τις εισπρακτικες, τί γινεται;

Νομικός

Για να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Οσες επιχειρήσεις (όπως ο πάροχος που αναφέρει κάποιος παρακάτω) στέλνουν email σε πελάτες τους έχουν δικαίωμα να συνεχίσουν να στέλνουν μέχρις ότου οι καταναλωτές δηλώσουν unsubscribe, διότι κατά το παρελθόν είχαν ζητήσει και πάρει τη συναίνεση σε προωθητικές ενέργειες. Ο χαμός με τα email αποδοχής έγινε διότι πολλοί στην αγορά είχαν λίστες με email που δεν ήταν πελάτες-μέλη τους και απλά τους σπάμαραν. Αν παρατηρήσατε κανείς απο τις σοβαρές επιχειρήσεις πχ. Μεγάλες αλυσίδες, πάροχοι τηλεφωνίας, πολυεθνικές κλπ δεν έστειλε email αποδοχής παρά μόνο κάποιοι απο αυτούς έστειλαν ενημέρωση ότι οι οροι τους άλλαξαν και ότι έχουν ενσωματώσει το νέο νόμο στα site τους. Ο λόγος είναι ότι οι μεγάλοι δεν αγόραζαν λίστες email και έτσι δεν είχαν καταναλωτές που δεν είχαν εννομη σχέση με τις επιχειρήσεις αυτές.

Ασχετος

και τι μπορω να κανω αν καποια εταιρεια δεν εχει το unsubscribe απο κατω στο email?

Καταγγελία

και φυσικά στέλνεις email στην εταιρεία να σε διαγράψει. Υποχρεούται να το κάνει

νομικε

είσαι άσχετος τράβα διάβασε πάλι. Ακόμα και αλυσίδες που τους έδωσες το mail μόνος σου οφείλουν να σου στείλουν αν θέλεις να συνεχίσεις ή όχι. Αυτά που γράφεις είναι βλακείες. Με βάση τον καινούργιο νόμο απαγορευεται αυτόματα η αποστολή είτε mail είτε τηλεφώνων όπως και η διαχείρηση των στοιχείων σου, δεν χρειάζεται να επικοινωνήσεις εσύ για διαγραφή. Από σήμερα πάει η καταγγελία σύννεφο αν κάνουν στραβή.

GDPR

Όταν παίρνεις το ύφος το σοβαρό, κοίτα να παρέχεις και σοβαρές πληροφορίες κ. Νομικέ.. Αν δεν αποδεχτεί ο χρήστης τη διατήρηση των προσωπικών του δεδομένων από την κάθε εταιρεία, είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ να τις διαγράψει ΑΜΕΣΑ. Ακόμη και αν αποδεχτεί ο χρήστης τη διατήρηση των προσωπικών του δεδομένων από μία εταιρεία, αν μέσα σε 6 μήνες δεν υπάρχει κανενός είδους συναλλαγή (εμπεριέχει αρκετές έννοιες), η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΛΟΓΟ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΨΕΙ!

Panos

Μάλλον δεν τα ξέρεις καλά τα πράγματα: η συναίνεση όπως δινόταν μέχρι τώρα δεν είναι επαρκής, καθώς θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη και για συγκεκριμένη δράση. Όσο για τις μεγάλες εταιρίες, για ξαναρίξε μια ματιά.

αχαχαχαχαχ

Είσαι και νομικός υποτίθεται... Η εταιρεία οπως πχ ένας πάροχος μπορεί να σου στείλει μόνο ενημερωτικά email για τον λογαριασμό σου. Από εκεί και πέρα ότι άλλο σου στείλει από σημερα και μετά είναι παράνομη αν δεν έχει ξαναζητήσει την συγκατάθεση σου. Απλά είναι τα πράγματα. Οφείλει να σου στείλει mail και να ρωτήσει αν θέλεις να συνεχίσεις να λαμβάνεις προωθητικά email, διαφορετικά αν σου στείλει από μόνη της έχεις δικαίωμα να την καταγγείλεις.

Αχαχουχας

Έχεις εμπορικη σχέση, σου στέλνει ότι θέλει σχετικά με αυτή. ΑΝΕΛ ε;;;

...

Νομικέ να ξαναδιαβάσεις το νόμο προσεκτικότερα.

Αχαχα

Εχουν να πεσουν ωραιες μηνυσεις θα χεστουμε στο ταληρο

ΝΙΚ

"..αντί να επιλέγει ο ίδιος ο πολίτες ποια δεδομένα του επιθυμεί να μοιραστεί με την εταιρεία". ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΚΥΡΟ. ΑΝ ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΩ ΤΗΝ IP ΣΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΑΡΕΧΩ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΟΥ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΣΥ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΙ ΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙΣ ΤΗΝ IP ΜΟΥ. ΤΟ GDPR ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΚΑΙ Ο ΣΚΥΛΟΣ ΧΟΡΤΑΤΟΣ. ΚΑΠΟΥ ΤΑ ΜΠΕΡΔΕΨΑΝ.

Candyman

Ποια IP ρε άσχετε. Κακομοίρηδες. Εδώ μιλάμε για προσωπικά στοιχεία που έχεις δώσει μόνος σου για π.χ. κάποια αγορά. Μάθατε μια λέξη και την πιπιλάτε, ζώα. Αίντε γκουγκλαρε "IP spoofing" μπας και μάθεις κάτι, που νομίζετε οτι η IP ειναι τίποτα σοβαρό. Ζωντόβολο. Και μετά άλλαξε όνομα σε Βλακέντιος Μαλακόπουλος.

Δίωξη ηλεκτορνικού εγκλήματος

το IP spoofing δεν αλλαζει το IP σου και σε καμια περιπτωση δεν το κρυβει απο εμάς. Πρόσεχε που μπαίνεις.

αχαχαχαχααχ

έμαθαν και την IP και την πετάνε παντού λολ

ΧΥΖ

Τι γράφει ο λακαμάς ρε παιδιά? Κάθε ημέρα φωνάζουμε στους άσχετους να απέχουν από θέματα που δεν γνωρίζουν και αυτοί το βιολί τους. Και το χρόνο μας χάνουμε να τους απαντήσουμε και η πίεσή μας ανεβαίνει.

πάντως

ο πράσινος-μπλε πάροχος κινητής και σταθερής όχι μόνο δεν έχει ενημερώσει αλλά συνεχίζει ακάθεκτος να στέλνει προσφορές.

πανας

Πήρες τα 5 κόκκινα giga και έβγαλες γλώσσα?

ανεγκεφαλε

δουλεύεις εκεί ε και σε έτσουξε? κάποια στιγμή θα γίνει η στραβή και θα περάσετε καλά ομαδικώς και οι κόκκινοι και οι πρασινομπλέ και οι μπλε. Το ότι σας βρίζουν μέρα νύχτα όλοι για τις τακτικές και τις τιμές σας δεκαρα δεν δίνετε αλλά θα έρθει και εσας η ώρα σας μην φοβάσαι.

Έλεος πια

Καλά κάνει ο πιο πάνω και σε λέει [...]. Απαράδεκτες οι εταιρείες κινητής στην Ελλάδα! Απορώ με το θεσμικό πλαίσιο και την παντελή έλλειψη εποπτείας για τις πρακτικές τους. Δεν φτάνει που δεν έχει μείνει φράγκο στον εγχώριο πληθυσμό, πρέπει να βρίσκουν χίλιους δυο τρόπους για να μασάνε και ό,τι έχει απομείνει τα εταιρικά λαμόγια. Πληρώνουμε πολλαπλάσια για τηλεπικοινωνίες σε σύγκριση με πολύ πλουσιότερες χώρες της ΕΕ!!!!

pgp

Άγριο Spam ...σαν να τους είπαν δεν κάνετε καλή δουλειά ...μήπως να τα στέλνατε ολα μαζι; , στα μαζικά emails βάζουν και αστείους τίτλους!! Τα μαθες ; Θέλουν να μας χωρίσουν ! Μην με κοιτάς, άνοιξέ με! ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΣΕΙς ,Say YES ,Dont run away !!Δεν θέλεις να μας χωρίσουν απλά πες το Ναι και άλλα τέτοια.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mobile_eu

Οι κλήσεις θα κοστίζουν 19 λεπτά το λεπτό, ενώ τα μηνύματα 6 λεπτά το ένα - Οι νέες τιμολογήσεις θα τεθούν σε ισχύ από τις 15 Μαΐου του 2019 - Ανάπτυξη κατάλληλων δικτύων 5G μέχρι το 2020 - Νέο σύστημα προειδοποίησης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης