Εγκρίθηκε η νέα διοίκηση της ΕΑΒ - Βίτσας: Χαμηλός ο μισθός των 2.500 ευρώ για τον πρόεδρο

Εγκρίθηκε η νέα διοίκηση της ΕΑΒ - Βίτσας: Χαμηλός ο μισθός των 2.500 ευρώ για τον πρόεδρο

Ο Ιωαννης Κούτρας τοποθετείται προεδρος και ο Γρηγορης Φρεσκος διευθύνων συμβουλος - Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Βίτσα ότι οι οικονομικές απολαβές του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου είναι χαμηλές - «Είναι πρόκληση να τεθεί μισθολογικό θέμα» σχολίασε ο Σταϊκούρας

w18-20072418301454
Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την αρμόδια επιτροπή της Βουλης η νέα διοίκηση της ΕΑΒ με τον Χρήστο Σταϊκούρα να επισημαίνει ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η σταθεροποίηση, ενίσχυση και αναβάθμιση της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.

Με 11 θετικες ψήφους 1 κατα και 7 παρων ο Ιωαννης Κούτρας τοποθετείται προεδρος και ο Γρηγορης Φρεσκος διευθύνων συμβουλος.

Ο κ.Κουτρας επισήμανε μεταξυ αλλων: «Η συγκεκριμένη χρονική στιγμή, είναι πολύ σημαντική και ταυτοχρόνως κρίσιμη για την Ε.Α.Β.. Καθώς, αναλαμβάνει το εξαιρετικά σημαντικό έργο της υλοποίησης συμφωνίας αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 σε επίπεδο Viper, τα οποία ως γνωστόν αποτελούν την αιχμή του δόρατος της πολεμικής μας αεροπορίας και των ενόπλων δυνάμεων γενικότερα. Ωστόσο, θεωρώντας τον άνθρωπο ως τον σημαντικότερο παράγοντα για την επιτυχία του έργου μας, το ανθρώπινο δυναμικό της Ε.Α.Β. θα βρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση της συλλογικής αλλά και της ατομικής του ταυτότητας, των συνθηκών εργασίας του, αλλά και των όποιων προβλημάτων υπάρχουν ή θα εμφανιστούν. Παράλληλα, θα διαφυλάξουμε την πολύτιμη τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί έως σήμερα, για τη μεταφορά της στις νεότερες γενεές. Θα στοχεύσουμε στην ενίσχυση των παραγωγικών μας διαδικασιών με τις υπάρχουσες παραγωγικές μονάδες και θα καταβάλλουμε προσπάθεια για δημιουργία νέων, εξελίσσοντας την Ε.Α.Β. σε πρωτοπόρο αεροπορική βιομηχανία».

Απο την πλευρα του ο κ. Φρεσκος υπογραμμιζοντας τους στοχους της ΕΑΒ ειπε: «Το πρώτο είναι η αναβαθμίσεις. Αναβάθμισης αεροσκαφών. Έχει πια, σημαντική εμπειρία στα προγράμματα του παρελθόντος και από αυτά που τώρα γίνονται. Η επιτυχία σε αυτά τα προγράμματα, αφενός είναι για την Πολεμική Αεροπορία σημαντική, αλλά νομίζω θα ανοίξει αγορές, θα ανοίξει πλέον νέες ευκαιρίες για την εταιρεία. Η εταιρεία έχει αυτή τη στιγμή επίσης, ένα σημαντικό κατασκευαστικό έργο σε πολεμικά και σε μεταφορικά αεροσκάφη. Υπάρχει ένα κομμάτι προσθέτων υλικών που θέλει τόνωση. Βέβαια, ο στόχος θα πρέπει να είναι να πάμε ένα βήμα παραπάνω. Αυτό που λέγεται TIER 1 supplier στους μεγάλους OEM(Original Equipment Manufacturer). Εκεί θα πρέπει να δουλέψουμε με το σχεδιαστικό κομμάτι. Υπάρχει το τμήμα engineering της Ε.Α.Β., που εδώ και αρκετά χρόνια είχε αποδείξει τις δυνατότητές του μέσα από το πρόγραμμα UCAV, με τον σχεδιασμό και την κατασκευή συγκεκριμένων μερών του μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Συνεχίζεται η δραστηριοποίηση αυτού του τμήματος στο πλαίσιο του clean sky, ενός μεγάλου ευρωπαϊκού προγράμματος. Παράλληλα, υπάρχουν ηλεκτρονικά προϊόντα όπως είναι τα ραντάρ και άλλα πράγματα. Εκεί λοιπόν, είναι ένας από τους κύριους τομείς που θα μας δώσουν μια ώθηση στο αύριο»

Παναγιωτόπουλος για F16 και F35

Στη συνεδρίαση παρενέβη και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, προκειμένου να απαντήσει σε ερωτήσεις βουλευτων αναφιρικα με τα μαχητικα αεροσκάφη.

«Το αν θα αποκτήσουμε F-35 ή όχι, δεν είναι ζήτημα, όπως καταλαβαίνετε, της διοίκησης της ΕΑΒ. Έχω πει δημόσια, ότι αναπόφευκτα, νομοτελειακά θα έλεγα, θα έρθει η μέρα, που θα πρέπει να πάρουμε απόφαση για μετάβαση σε αεροσκάφος πέμπτης γενιάς, διότι πολύ απλά, κάποια στιγμή, στο μέλλον, σε μερικά χρόνια από τώρα, αν θα είναι πέντε, δέκα ή δεκαπέντε χρόνια, δεν έχει σημασία, και ο υπάρχων στόλος των πολεμικών μας αεροσκαφών θα καταστεί παρωχημένος. Επομένως, ακόμα όμως και αν προχωρούσαμε σήμερα στην παραγγελία των F-35, καταβάλλοντας το αντίτιμο της πληρωμής, όσων παραγγείλουμε αύριο κιόλας, δεν θα ήμασταν σε θέση να παραλάβουμε αυτά τα αεροσκάφη, αν δεν περνούσαν τρία με τέσσερα χρόνια από σήμερα, διότι πολύ απλά, η διαδικασία και κυρίως η διαδικασία κατασκευής αυτών και παράδοσής τους στην πολεμική μας αεροπορία, είναι χρονοβόρα»ειπε για να προσθεσει τα εξής: 

Κλείσιμο
«Επομένως, δεν είμαστε αντιμέτωποι με άμεσες προοπτικές αναβάθμισης των εξοπλισμών σε επίπεδο στόλου πολεμικών αεροσκαφών. Πλην όμως, δεδομένων των συγκυριών και των ευκαιριών, ίσως χρειαστεί πολύ σύντομα να πάρουμε αποφάσεις, τις οποίες, ούτως ή άλλως, θα χρειαστεί να πάρουμε στο μέλλον. Αυτό όσον αφορά την αγορά των F-35, διότι πολλές φορές καλλιεργείται προς τα έξω η εντύπωση ότι είμαστε έτοιμοι αύριο να προχωρήσουμε σε αποφάσεις και παραγγελίες και μεθαύριο, όλα αυτά τα σύγχρονα και υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα να είναι στη διάθεση των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ΕΑΒ, πάντως, κατά το σχεδιασμό μας, θα υποστηρίξει οποιοδήποτε πολεμικό αεροσκάφος χρησιμοποιεί η Πολεμική Αεροπορία. Και το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 στην εκδοχή VIPER, δηλαδή της τεχνολογικής αναβάθμισης των F-16, του κύριου στόλου της Πολεμικής μας Αεροπορίας, θα μπορέσει να λειτουργήσει από την ανάπτυξη των υποδομών στο εσωτερικό της ΕΑΒ, ως η γέφυρα μετάβασης σε μια ενδεχόμενη υποστήριξη, αύριο ή στο μέλλον, του αεροσκάφους πέμπτης γενιάς».

Βιτσας: Απαιτείται αυξηση του μισθου της διοίκησης

Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργού Δημήτρη Βίτσα, ότι οι οικονομικές απολαβές του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, που θα κυμαίνονται μεταξύ 2000 και 2500 μηνιαίως, είναι χαμηλές.

«Πρέπει να ανέβουν οι μισθοί του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου, αλλά και να αποδεσμευτούν από το ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, γιατί αλλιώς θα βλέπουμε τα στελέχη να φεύγουν στο εξωτερικό», ανέφερε και προς επίρρωση των ισχυρισμών του, συμπλήρωσε ότι η διοίκηση της ΕΑΒ θα κάθεται στο ίδιο τραπέζι με τους διευθυντές της Λόκχιντ που παίρνουν εκατομμύρια δολάρια.

Είναι «πρόκληση» να τεθεί μισθολογικό θέμα πριν τον διορισμό τους, σχολίασε ο παριστάμενος αρμόδιος υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, που ασπάστηκε μεν τις απόψεις Βίτσα, σημείωσε ωστόσο, πρώτα θα αξιολογηθούν και «σε εύλογο χρονικό διάστημα να δούμε το θέμα των απολαβών τους».

Ποιος είναι ο Ιωάννης Κούτρας


kout
Γεννήθηκε το 1959 στη Κοζάνη. Αποφοίτησε από τη Σχολή Ικάρων το 1981 ως Ανθυποσμηναγός με την ειδικότητα του Μηχανικού Ηλεκτρονικών.

Στις σπουδές του συμπεριλαμβάνονται η αποφοίτησή του από τη Σχολή Κατωτέρων Επιτελών Αεροπορίας (ΣΚΕΑ), από σχολεία εξειδίκευσης ως Μηχανικός και Προγραμματιστής Επιχειρησιακού Λογισμικού συστημάτων Αεράμυνας, Επικοινωνιών και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών. Επιπλέον είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών MSc στη Μηχανολογία Δορυφορικών Επικοινωνιών (Satellite Communications Eng.) από το Πανεπιστήμιο του Surrey (UK).

Υπηρέτησε σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων Τεχνικής Υποστήριξης των Οπλικών Συστημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας, ως Αξιωματικός Συντήρησης RADAR, ως Αξιωματικός Υποστήριξης και Προγραμματιστής των Συστημάτων Αεράμυνας, ως τμηματάρχης στη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης και στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας υπεύθυνος για θέματα Επικοινωνιών και Ηλεκτρονικών συστημάτων Αεράμυνας της χώρας ( RADAR - Πυραυλικών Συστημάτων - Ραδιοβοηθήματα), ως Διευθυντής του ΚΕΤΑ, ως Διευθυντής Υποστήριξης στην 350 ΠΚΒ και ως Διοικητής της Υπηρεσίας Έργων της ΠΑ. Αντιπροσώπευσε με επιτυχία την ΠΑ σε διάφορες επιτροπές και ομάδες εργασίας του ΝΑΤΟ και των Διεθνών Οργανισμών.

Στα καθήκοντά του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τοποθετήσεις στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ως Διευθυντής της Διεύθυνσης Πληροφορικής και Διεύθυνσης Τηλεπικοινωνιών Ηλεκτρονικών, όπου ταυτόχρονα διετέλεσε και ως Εθνικός Αντιπρόσωπος στο Διοικητικό Συμβούλιο Διευθυντών (BOD) του Οργανισμού NAPMO (AWACS) στην Ολλανδία, στη Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαίδευσης και στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας ως Διευθυντής Γ' Κλάδου από όπου αποστρατεύθηκε τον Μάρτιο του 2011.

Επιπλέον των καθηκόντων του υπήρξε Πρόεδρος Επιτροπής για την εκπόνηση των διαδικασιών και κριτηρίων των εργοστασιακών ελέγχων αποδοχής των συστημάτων PATRIOT και εκτέλεσης όλων των εργοστασιακών ελέγχων αποδοχής του εξοπλισμού του συστήματος PATRIOT, πραγματοποιώντας την πιστοποίηση της λειτουργίας του πρώτου PATRIOT RADAR CONFIG III. Μελέτησε το Ενοποιημένο Ψηφιακό Επικοινωνιακό Δίκτυο Π.Α. μέσω σύγχρονων ψηφιακών τηλεφωνικών κέντρων με την εφαρμογή και της Ασύρματης Αναβαθμισμένης Ψηφιακής Τηλεπικοινωνίας (DECT) καθώς και την εφαρμογή ενός Ολοκληρωμένου Ιδεατού Ιδιωτικού Δικτύου (VPN) στην Πολεμική Αεροπορία με την χρήση σύγχρονης κυψελωτής τεχνολογίας.

Είναι Διπλωματούχος Μηχανικός (Chartered Engineer) στο Τεχνικό Επιμελητήριο (Engineering Council) του Ηνωμένου Βασιλείου με αντίστοιχη κατοχύρωση του πτυχίου της ΣΜΑ και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Διαθέτει άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ Α'.

Πρόεδρος του ΕΣΜΑ, Μέλος της Αεροπορικής Ακαδημίας Ελλάδος, Μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών και του Ελληνικού Ινστιτούτου Αεροναυτικής και Αστροναυτικής. Από το 2014-2017 σήμερα Μέλος του ΔΣ της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων. Από το 2011 έως 2019 τεχνικός σύμβουλος επί θεμάτων , άμυνας, επικοινωνιών, ηλεκτρονικών και θεμάτων που άπτονται με το διάστημα και ευρωπαϊκών προγραμμάτων.








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης