Το πρωτογενές πλεόνασμα αυξήθηκε τον Μάρτιο λόγω του «Ελ. Βενιζέλος»

ypoik_1

Η είσπραξη 1,176 δισ. ευρώ ως αντίτιμο για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών τον Μάρτιο ανέβασε το πρωτογενές πλεόνασμα στα €1,460 δισ. – Χαμηλότερη η περιστολή δαπανών από τον στόχο

Πρωτογενές πλεόνασμα 1,46 δισ. ευρώ εμφανίζουν τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για το α΄ τρίμηνο, τα οποία ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε όμως η είσπραξη από το Δημόσιο των 1,176 δισ. ευρώ ως αντίτιμο για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών τον Μάρτιο.

Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η περιστολή κρατικών δαπανών καθώς ήταν χαμηλότερες κατά 1 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμένο στόχο.

Συγκεκριμένα, τα πρώτα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για το τρίμηνο Ιανουαρίου- Μαρτίου 2019 δείχνουν:

· Καθαρά έσοδα κρατικού προϋπολογισμού 12,003 δισ. ευρώ με υπέρβαση κατά 1,349 δισ. ευρώ ή 12,7% έναντι του στόχου που προβλεπόταν για το 2019 στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2019.

· Συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού 12,965 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1,403 δισ. ευρώ ευρώ ή 12,1% έναντι του στόχου.

· Επιστροφές εσόδων 962 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 54 εκατ. ευρώ από το στόχο (908 εκατ. ευρώ).

· Έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 878 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 192 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Ταυτόχρονα όμως:

· Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 12,754 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 1,010 δισ. λιγότερες έναντι του στόχου. Τα 650 εκατ. ευρώ εξ αυτών προέρχονται από την ειδική πρόβλεψη για να δοθούν αναδρομικά του 2018, που τελικώς όμως δεν δόθηκαν εντός του 2019. Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει το υπουργείο Οικονομικών «η διαφορά αυτή οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι είχε προβλεφθεί πίστωση ύψους 982 εκατ. ευρώ προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής, κατά το έτος 2019, των εφάπαξ χρηματικών ποσών του νόμου 4575/2018 σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των πληρωμών εντός του 2018 (στις πιστώσεις υπό κατανομή). Επισημαίνεται ότι οι πληρωμές που υλοποιήθηκαν τελικά ήταν ύψους 324 εκατ. ευρώ (εμφανίζονται στη στήλη της πραγματοποίησης στη γραμμή «Παροχές σε εργαζόμενους»). Στις πιστώσεις υπό κατανομή συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων και οι πιστώσεις του τακτικού αποθεματικού, οι οποίες κατά την διάρκεια του έτους μεταφέρονται σε άλλες μείζονες κατηγορίες για την πραγματοποίηση των σχετικών πληρωμών».

· Δαπάνες ΠΔΕ 545 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση έναντι του στόχου κατά 120 εκατ. ευρώ.


Ειδικά για τον μήνα Μάρτιο τα στοιχεία δείχνουν:

· Σύνολο καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού 4,171 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 1,004 δις ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.

· Συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού 4,502 δις ευρώ, αυξημένα έναντι μηναίου στόχου κατά 1,031 δισ. ευρώ.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι τον Μάρτιο 2019 εισπράχτηκε ποσό 1,176 δις ευρώ που αφορά στην επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα εισπραχθεί στο έτος 2018.

· Έσοδα ΠΔΕ 426 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 92 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

ΣΧΟΛΙΑ

Άγγελος

Θα ήταν δε τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο αν δεν προλάβαινε η Κομισιόν, και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP) η οποία τράβηξε το αυτί της κυβέρνησης η οποία ετοιμαζόταν να «ξεπουλήσει» το αεροδρόμιο έναντι πινακίου φακής. Υπολογίζεται δε ότι αν προχωρούσε η σύμβαση που η κυβέρνηση είχε ετοιμάσει τότε το ελληνικό δημόσιο θα έχανε σχεδόν 650 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση δικαιολογεί την κίνησή της λέγοντας ότι πήρε ως σημείο αναφοράς την επιβατική κίνηση και φυσικά τον τζίρο και τα κέρδη στο αεροδρόμιο για το έτος 2015 κι όχι για το 2016 ή και αργότερα. Επομένως, το τίμημα ορίστηκε με βάση στοιχεία που δεν αντικατόπτριζαν την πραγματική εικόνα του αεροδρομίου. Και το ζήτημα είναι αν στην κυβέρνηση είναι ένοχοι ή βλάκες. Αν δηλαδή σκόπιμα θέλησαν να ξεπουλήσουν το αεροδρόμιο σε τιμή κατά 650 εκατ. μικρότερη ή αν δεν είχαν ιδέα πώς γίνεται η διαπραγμάτευση. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για καραμπινάτη απάτη, στη δεύτερη περίπτωση για παράβαση καθήκοντος που θα κόστιζε τόσα πολλά χρήματα στη χώρα. Η αρχική σύμβαση ξεκίνησε το 2006, ήταν – κι αυτή – 20ετής και θα έληγε το 2026.Τον Δεκέμβριο του 2015, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέστειλε επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι οποίες εκκινήθησαν τον Φεβρουάριο του 2016. Η όλη διαδικασία – πρακτικά απευθείας ανάθεση χωρίς διεθνή διαγωνισμό – ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2017 με τις δύο πλευρές να καταλήγουν ότι για τα 20 επιπλέον χρόνια της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, ως το 2046, οι επενδυτές θα έπρεπε να καταβάλουν – μόνο – το ποσό των 484 εκατ. ευρώ (ή διαφορετικά 24,2 εκατ. ευρώ ανά έτος)! Αποτέλεσμα ήταν στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ο Υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος να υπογράψει τη σύμβαση με τους μετόχους του ΔΑΑ.Κατά την έρευνα, η DG COMP διαπίστωσε ότι το τίμημα είναι ιδιαίτερα χαμηλό, εκτίμησε ότι υπήρξε συνειδητή προσπάθεια υποκοστολόγησης του τιμήματος και από τις δυο πλευρές, δημόσιο και μετόχους, και προέβη στην τροποποίηση ορισμένων παραμέτρων του οικονομικού μοντέλου που χρησιμοποιήθηκε. Αποτέλεσμα αυτών ήταν να επαναπροσδιορίσει το τίμημα 127% παραπάνω, δηλ. στο 1,1 δισ. ευρώ και με τους αναλογούντες φόρους στο 1,38 δισ. Με άλλα λόγια, με τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το ελληνικό δημόσιο θα ζημιώνονταν κατά 650 περίπου εκατομμύρια ευρώ. Ζημιά για μας, κέρδος για τους μετόχους. ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕ Ο ΠΕΤΣΙΤΗΣ, ΑΓΝΩΣΤΟ.

ΝΑ ΘΥΜΙΣΟΥΜΕ

Οτι Το Τιμημα θα ηταν το μισο αν δεν εβαζαν βετο ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΛΑΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΜΙΣΑ ΛΕΦΤΑ ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΤΙ ΠΗΡΕ ΜΙΖΕΣ ΑΠΛΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΚΕΡΔΟΣ ΟΙΕΠΕΝΔΥΤΕΣ!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

pothen

Από την 1η Μαΐου 2019 η υποβολή θα επιτρέπεται μόνο μετά την πληρωμή ηλεκτρονικού παραβόλου, από 100 έως 800 ευρώ, ενώ η μη εκπλήρωση  της υποχρέωσης μέχρι τις 28 Ιουνίου 2019 επιφέρει ποινικές κυρώσεις

hotel_gr

Στην πρώτη θέση βρέθηκαν τα ελληνικά ξενοδοχεία όσον αφορά τους δείκτες ποιότητας σε ένα σύνολο επτά προορισμών της Μεσογείου και συγκεκριμένα την Ισπανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, την Κροατία, την Κύπρο και την Τουρκία.