ΤΑΙΠΕΔ: Καταβλήθηκε 1,403 δισ. ευρώ για το «Ελ. Βενιζέλος»

aerodromio_elvenizelos1

Η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» κατέβαλε το συνολικό τίμημα – Ολοκληρώθηκε η διαδικασία χρονικής επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 χρόνια

Καταβλήθηκε σήμερα το συνολικό τίμημα, ύψους 1,403 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), από την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ» (ΔΑΑ) ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.

Με την καταβολή του τιμήματος, ολοκληρώθηκε η διαδικασία της χρονικής επέκτασης κατά 20 χρόνια της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», ενώ το συνολικό όφελος μπορεί να υπερβεί τα 6 δισ. ευρώ.

Το ΤΑΙΠΕΔ διευκρινίζει ότι το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 1,132 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από το συμφωνηθέν τίμημα των 1,115 δισ. ευρώ, πλέον ποσού 16,676 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία προσαρμογή 10,30% ετησίως, υπολογισμένη αναλογικά σε ημερήσια βάση, από την 1η Ιανουαρίου 2019, όπως ορίζεται στη σύμβαση παράτασης μεταξύ του Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ και του ΔΑΑ.

Ωστόσο, το όφελος από την επέκταση της επέκτασης μέχρι το 2046, αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, είναι πολλαπλάσιο και εκτιμάται σε πάνω από 6 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, πέρα από το καταβληθέν τίμημα προβλέπονται: Ετήσια αμοιβή παραχώρησης δικαιώματος ίση με το 15% επί των προ φόρων κερδών του ΔΑΑ, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει συνολικά σε 1,1 δισ. ευρώ, προσδοκώμενα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος για την ίδια περίοδο, ύψους 1,7 δισ. ευρώ, και μερίσματα που δύνανται να διαμορφωθούν κατ' εκτίμηση στα 2,2 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, λόγω της εκτιμώμενης ανοδικής πορείας της επιβατικής κίνησης και της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού, προβλέπεται ότι ο ΔΑΑ θα κληθεί να πραγματοποιήσει συνολικές πρόσθετες επενδύσεις περίπου 2,9 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν κυρίως σε έργα επέκτασης της χωρητικότητας του αεροδρομίου, οι οποίες σταδιακά, με βάση τις σημερινές προβλέψεις, θα ανεβάσουν τη σημερινή δυνατότητα εξυπηρέτησης από 26 εκατ. σε 50 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το τέλος της παραχώρησης και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επεκτάσεις αεροσταθμού, νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, επέκταση οδικού δικτύου κ.λπ. Η περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου και των δραστηριοτήτων του, σε συνδυασμό με την αύξηση του τουρισμού, εκτιμάται ότι μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία περίπου 180.000 άμεσων και έμμεσων νέων θέσεων εργασίας σε όλη τη χώρα.

ΣΧΟΛΙΑ (3)

Είναι

αδιανόητο ότι είναι κάθε βήμα και ζημιά, ικανοί μόνο για το χειρότερο, κι εμείς τους ανεχόμαστε ακόμη.

pao

Θριαμβος για τους πολιτες που δεν το αναλαμβανει το ελληνικο δημοσιο - σε πολυ 2 χρονια θα το ειχαν κανει και αυτο μπουρδελο με την τεμπελια, την λαμογια, το ρουσφετι και την αδιαφορια τους ! ΕΥΤΥΧΩΣ συνεχιζει η υπαρχουσα κατασταση και θα αισθανομαστε εστω για λιγο Εΰρωπαιοι

Γιώργος

Θα ξεκινήσει ποτέ η κατασκευή δεύτερου Terminal? Απαράδεκτο για τέτοιας κλασης αεροδρόμιο να μην διαθέτει δεύτερο τερματικό σταθμό.

Άγγελος

Θα ήταν δε τεράστιο οικονομικό σκάνδαλο αν δεν προλάβαινε η Κομισιόν, και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP) η οποία τράβηξε το αυτί της κυβέρνησης η οποία ετοιμαζόταν να «ξεπουλήσει» το αεροδρόμιο έναντι πινακίου φακής. Υπολογίζεται δε ότι αν προχωρούσε η σύμβαση που η κυβέρνηση είχε ετοιμάσει τότε το ελληνικό δημόσιο θα έχανε σχεδόν 650 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση δικαιολογεί την κίνησή της λέγοντας ότι πήρε ως σημείο αναφοράς την επιβατική κίνηση και φυσικά τον τζίρο και τα κέρδη στο αεροδρόμιο για το έτος 2015 κι όχι για το 2016 ή και αργότερα. Επομένως, το τίμημα ορίστηκε με βάση στοιχεία που δεν αντικατόπτριζαν την πραγματική εικόνα του αεροδρομίου. Και το ζήτημα είναι αν στην κυβέρνηση είναι ένοχοι ή βλάκες. Αν δηλαδή σκόπιμα θέλησαν να ξεπουλήσουν το αεροδρόμιο σε τιμή κατά 650 εκατ. μικρότερη ή αν δεν είχαν ιδέα πώς γίνεται η διαπραγμάτευση. Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για καραμπινάτη απάτη, στη δεύτερη περίπτωση για παράβαση καθήκοντος που θα κόστιζε τόσα πολλά χρήματα στη χώρα. Η αρχική σύμβαση ξεκίνησε το 2006, ήταν – κι αυτή – 20ετής και θα έληγε το 2026.Τον Δεκέμβριο του 2015, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ απέστειλε επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, οι οποίες εκκινήθησαν τον Φεβρουάριο του 2016. Η όλη διαδικασία – πρακτικά απευθείας ανάθεση χωρίς διεθνή διαγωνισμό – ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2017 με τις δύο πλευρές να καταλήγουν ότι για τα 20 επιπλέον χρόνια της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου, ως το 2046, οι επενδυτές θα έπρεπε να καταβάλουν – μόνο – το ποσό των 484 εκατ. ευρώ (ή διαφορετικά 24,2 εκατ. ευρώ ανά έτος)! Αποτέλεσμα ήταν στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ο Υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος να υπογράψει τη σύμβαση με τους μετόχους του ΔΑΑ.Κατά την έρευνα, η DG COMP διαπίστωσε ότι το τίμημα είναι ιδιαίτερα χαμηλό, εκτίμησε ότι υπήρξε συνειδητή προσπάθεια υποκοστολόγησης του τιμήματος και από τις δυο πλευρές, δημόσιο και μετόχους, και προέβη στην τροποποίηση ορισμένων παραμέτρων του οικονομικού μοντέλου που χρησιμοποιήθηκε. Αποτέλεσμα αυτών ήταν να επαναπροσδιορίσει το τίμημα 127% παραπάνω, δηλ. στο 1,1 δισ. ευρώ και με τους αναλογούντες φόρους στο 1,38 δισ. Με άλλα λόγια, με τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το ελληνικό δημόσιο θα ζημιώνονταν κατά 650 περίπου εκατομμύρια ευρώ.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

reg0

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο επικεφαλής του ESM είπε ότι οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα «μπορούν να αλλάξουν στην πορεία του χρόνου, αλλά αυτό δεν είναι της στιγμής» - Όσο για τις μειώσεις φόρων, επέμεινε ότι θα πρέπει να συνδυαστούν με μείωση του αφορολόγητου

1
airbnp

Διευκρινίσεις για τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών που νοικιάζουν ακίνητα μέσω Airbnb, προκειμένου να μην βρεθούν ενώπιον της εφορίας στις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις που πραγματοποιούνται

3
4856443

«Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ οδήγησε σε απαξίωση τη ΔΕΗ - Από το 2015 η μετοχή έχασε 90% της αξίας της και από τις ευρωεκλογές μέχρι τώρα αυξήθηκε 60%» τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας στη συνάντησή του με τους εκπροσώπους της ΓΕΝΟΠ -ΔΕΗ

3