Αλλαγές στον τρόπο δήλωσης οχημάτων που εισάγονται από το εξωτερικό

oximataektelonismos

Με απόφαση Πιτσιλή τέλος στις παρατυπίες από κακόπιστους εισαγωγείς

Από 18 Φεβρουαρίου 2019, όλα τα κοινοτικά αυτοκίνητα οχήματα που εισέρχονται στο εσωτερικό της χώρας προκειμένου να τελωνισθούν, ανεξάρτητα του τρόπου μεταφοράς τους (έμφορτα ή αυτοδύναμα), έχουν την υποχρέωση να  δηλώνονται αμέσως, με την Δήλωση Άφιξης Οχήματος (ΔΑΟ) στην πλησιέστερη στην είσοδο Τελωνειακή  Αρχή και  όχι  στον  πρώτο  τόπο εκφόρτωσης  όπως  ίσχυε  για  τα μεταφερόμενα έμφορτα οχήματα.

Το εν λόγω θεσμικό πλαίσιο ολοκληρώθηκε μετά την έκδοση της αρ.πρωτ. Α.1051/6-2-2019 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ,Γ. Πιτσιλή, με την οποία καθορίζεται η διαδικασία της υποβολής της ΔΑΟ. Με τον τρόπο αυτό τίθεται φραγμός στις καταστρατηγήσεις που παρατηρούνταν στις περιπτώσεις  απόκτησης  και  εισόδου  στη  χώρα μας  κοινοτικών  οχημάτων  και συγκεκριμένα στην έντεχνη μετάθεση του χρόνου υποβολής της ΔΑΟ (εκφόρτωση των  αυτοκινήτων  σε  μη  δηλωθείσες  εγκαταστάσεις  και  μεταγενέστερη  έκδοση φορτωτικών  εγγράφων),  η  οποία  είχε  ως  αποτέλεσμα  τη  μετάθεση  του  χρόνου καταβολής των επιβαρύνσεων προς τα Τελωνεία, μέχρι την  ανεύρεση κάποιου καλόπιστου πελάτη στο όνομα του οποίου τελωνίζουν το όχημα, αποκρύπτοντας την φορολογητέα ύλη.

Ειδικότερα με την Απόφαση της ΑΑΔΕ, προβλέπεται η υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή (από 15 Μαρτίου 2019) της ΔΑΟ, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων, ICISNET, αμέσως κατά την άφιξή τους στη χώρα, στο πλησιέστερο στην είσοδο  τελωνείο  και  όχι  στον  πρώτο  τόπο  εκφόρτωσης,  από  το  πρόσωπο  που πραγματοποιεί την είσοδο ή από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, ή τους παραλήπτες ή τους νόμιμους αντιπροσώπους τους.

Με τον τρόπο αυτό, οι ελεγκτικές τελωνειακές αρχές της Χώρας και ειδικά οι Κινητές Ομάδες  Ελέγχου  των  Τελωνείων,  θα  έχουν  την  δυνατότητα  να  προβαίνουν  σε αποτελεσματικότερουςελέγχους  στους  οδικούς  άξονες  της  χώρας  και  σε αποθηκευτικούς χώρους και να διαπιστώνουν χρόνο την νόμιμη ή μη κυκλοφορία των ως  άνω  οχημάτων,  σε  πραγματικό  χρόνο  μέσω  διασταυρωτικών  ελέγχων  στο πληροφοριακό σύστημα των τελωνείων περί της έγκαιρης υποβολής ή μη ΔΑΟ, καταστέλλοντας ριζικά, φαινόμενα φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου.

Εν  τέλει,  διασφαλίζεται  η  καλύτερη  παρακολούθηση  της  διακίνησης  όλων  των οχημάτων,  από  την  άφιξή  τους  στη  χώρα,  οπότε  και  γεννάται  η  υποχρέωση καταβολής του τέλους ταξινόμησης και ξεκινά να υπολογίζεται το απαιτητό αυτού και συγκεκριμένα η τήρηση της προθεσμίας απαιτητού του τέλους ταξινόμησης και υποβολής της Ειδικής Δήλωσης για τον τελωνισμό του οχήματος, ήτοι το αργότερο μέχρι την 15ηημέρα του επόμενου μήνα από την είσοδο των οχημάτων στη Χώρα.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

kin_5

«Η Ελλάδα έχει εξελιχθεί κατά τα τελευταία χρόνια σε έναν αγαπητό προορισμό για ξένες επενδύσεις» αναφέρει η γερμανική υπηρεσία που φιλοξενεί δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου του οργανισμού Enterprise Greece

5
3fa9d1f6d17c9b1ecfe58b52fb588169_XL

Μειωμένη κατά 1,3 εκατ. θέσεις εμφανίζεται η ζήτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια για τη θερινή σεζόν με βάση τον προγραμματισμό των αεροπορικών θέσεων από πλευράς των εταιρειών γεγονός το οποίο αποτυπώνει κι ένα πρώτο σημάδι για την τάση της αγοράς, μετά το θετικό σερί των τελευταίων ετών για τον ελληνικό τουρισμό. 

ee1b877e4ccd9ec89cd3513db26077d0_XL

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών με δύο σταθμούς, το έτος 2037 και ενδιάμεσο το 2027, ολοκληρώνει μέσα στο Μάρτιο το υπουργείο Υποδομών, περιλαμβάνοντας σημαντικές τομές στο σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, τις σιδηροδρομικές υποδομές, τις διεθνείς συνδέσεις και τις οδικές μεταφορές.