Αλέξανδρος Κασσανδρινός: Όταν το Δίκαιο συνάντησε την Τέχνη
Αλέξανδρος Κασσανδρινός: Όταν το Δίκαιο συνάντησε την Τέχνη

Αλέξανδρος Κασσανδρινός: Όταν το Δίκαιο συνάντησε την Τέχνη

Eνας δικηγόρος μετέτρεψε αρχικά το γραφείο του σε γκαλερί και μετά άρχισε να σκορπά Τέχνη στην Αθήνα και την Περιφέρεια. Και όπως όλες οι ωραίες ιδέες, έτσι απλά ξεκίνησε το project που πλέον μετράει δέκα χρόνια και δεκάδες χρωματικά χιλιόμετρα

Τζάκετ και T-shirt Boggi και παντελόνι Polo Ralph Lauren, όλα attica, Τhe Department Store
Καλός ο Ποινικός και ο Αστικός Κώδικας, αλλά όταν μιλάμε για Τέχνη, η απόφαση είναι μία και ευχόμαστε τα δεσμά μαζί της να είναι ισόβια: να χαιρόμαστε μαζί με τους καλλιτέχνες τις γιορτές τέχνης που οργανώνει ο δικηγόρος Αλέξανδρος Κασσανδρινός, όχι στο πλαίσιο κάποιου νομικού κώδικα, ωστόσο με κωδικό {Just/art}* - δηλαδή «justice» και «art». Η ξενάγηση αρχίζει.

GALA: Πώς γεννήθηκε η ιδέα να ενώσετε τη Δικαιοσύνη με την Τέχνη μέσα από το project {Just/art}*;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΣΣΑΝΔΡΙΝΟΣ: Το project ξεκίνησε ως μια αυτοαναφορική πρωτοβουλία συνένωσης και γεφύρωσης δύο φαινομενικά ασύνδετων κόσμων, της Νομικής, στην οποία αντιστοιχεί η επαγγελματική μου ιδιότητα ως δικηγόρο, και των Τεχνών ως art lover, επιμελητή και οργανωτή εκθέσεων. Εξελίχθηκε, ωστόσο, ως ένας ζωηρός δημόσιος διάλογος-θεσμός με κεντρικό στόχο τη συνομιλία των όρων του Δικαίου με την Τέχνη, την προώθηση νέων καλλιτεχνών και καλλιτεχνικών τάσεων στο ευρύ κοινό και τον περαιτέρω διάλογο με την ευρύτερη κοινωνία, θέτοντας κοινωνικά ζητήματα στο τραπέζι από τη σκοπιά των Τεχνών. Το project {Just/art}* προέρχεται εννοιολογικά από τη σύντμηση των λέξεων «Justice» και «Αrt», Δικαιοσύνη και Τέχνη. Μέχρι τώρα έχει οργανώσει 11 εκθέσεις σε σημεία και χώρους πειραματικούς, ενίοτε εμβληματικούς και κυρίως ιστορικούς.

G.: Πώς αντιδρά το κοινό σε αυτή τη συνάντηση Δικαίου και Τέχνης;
Α.Κ.: Το κοινό αγάπησε το project {Just/art}* από την πρώτη κιόλας στιγμή και έτσι απέκτησε γρήγορα φανατικούς θαυμαστές. Δεν θα ξεχάσω το 2016, την πρώτη έκθεση στο δικηγορικό μου γραφείο στο Κολωνάκι: ουρές τεράστιες για να εισέλθουν μέσα στον χώρο, σε μια εποχή δύσκολη, μνημονίων, capital controls, μηδέν πρωτοβουλιών κυρίως στα εικαστικά δρώμενα. Το κοινό που ακολουθεί το project τόσα χρόνια εύκολα καταλαβαίνει τη σύνδεση αυτή, τη γεφύρωση δηλαδή των δύο αυτών κόσμων, αλλά και για εκείνους που τώρα το ανακαλύπτουν οι έννοιες είναι τόσο ευδιάκριτα διακριτές που αμέσως μπαίνουν στο νόημα. Υπάρχει πάντα ωστόσο και η κατάλληλη επισήμανση.

«Η τεχνη για μένα δεν ήταν απλώς μια ωραία εικόνα. Ηταν τρόπος κατανόησης του κόσμου»

G.: Από πού ξεκίνησε η σχέση σας με την Τέχνη;
Α.Κ.: Από παιδί αγαπούσα την Ιστορία και την Αρχαιολογία, επισκεπτόμουν πάντα τα μουσεία, κυρίως τα αρχαιολογικά, και μέσα από αυτά γνώρισα και συνδέθηκα με τις τέχνες και τον πολιτισμό. Κάπως έτσι άνοιξε ο ασκός του Αιόλου και έκτοτε δεν υπήρχε γυρισμός, μόνο ένα υπέροχο ταξίδι. Η Τέχνη για μένα δεν ήταν απλώς μια ωραία εικόνα. Ηταν τρόπος κατανόησης του κόσμου, εργαλείο αλλαγής, αμφισβήτησης, σκέψης.



G.: Ποιο διάσημο έργο τέχνης αποτυπώνει, κατά τη γνώμη σας, τη δικαιοσύνη;
Α.Κ.: Mα φυσικά ο «Πύργος της Βαβέλ» του Μπρίγκελ, που βρίσκεται στο Μουσείο Ιστορίας Τέχνης στη Βιέννη. Αυτή η κορυφαία απεικόνιση της εκδήλωσης ύβρεως -η κατασκευή ενός πύργου με την κορυφή του έως τους ουρανούς για να μη διασκορπιστεί η ανθρωπότητα σε όλο το πρόσωπο της Γης- που είχε ως αποτέλεσμα τον κατακερματισμό και την ασυνεννοησία των ανθρώπων, αποδίδεται τόσο υπέροχα και παραστατικά από τον Μπρίγκελ, που σίγουρα θα εντασσόταν στα διασημότερα έργα αποτύπωσης δικαιοσύνης.

G.: Παράλληλα, τρέχετε το project των ξεναγήσεων πολιτών σε δημόσια, μη εύκολα προσβάσιμα σε όλους, κτίρια. Τι σας ενέπνευσε να το κάνετε;
Α.Κ.: Οι ξεναγήσεις αυτές αποτελούν μια νέα ενότητα του {Just/art}* και για την οποία είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος. Εγκαινιάστηκε φέτος τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο κάναμε την πέμπτη μας ξενάγηση. Πάντα με τη λογική ότι η πρόσβαση στον πολιτισμό είναι δικαίωμα όλων και με το σκεπτικό ότι υπάρχει πλήθος δημοσίων κτιρίων αλλά και πολιτιστικών χώρων όπου η πρόσβαση όλων δεν είναι δεδομένη, όπως το Προεδρικό Μέγαρο, η Ακαδημία Αθηνών, το Δημαρχιακό Μέγαρο ή το Οφθαλμιατρείο, αλλά και μουσείων που αγνοούμε την ύπαρξή τους ή μας είναι λιγότερο γνωστά, όπως το Αρχείο Καβάφη στην Πλάκα ή το Μουσείο Μαρία Κάλλας στη Μητροπόλεως, δημιουργήσαμε μικρά γκρουπ 25-40 ατόμων που επισκεπτόμαστε αυτούς τους χώρους. Στην ουσία αυτές οι ξεναγήσεις αποτελούν μια μορφή σύνδεσης μεταξύ μας και με τον πολιτισμό ◆


Grooming: Ελευθερία Σαββοπούλου. Styling assistant: Βούλα Γρηγορίου. Βοηθός Φωτογράφου: Χρήστος Καββούρης
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης