Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Δοκιμάζουμε: Volkswagen T-Roc 1.6 TDI
Tο μικρομεσαίο SUV της VW, εκτός από την εμφάνιση, με τον πετρελαιοκινητήρα θέτει πλέον πολύ ψηλά τον πήχη και της οικονομίας
To VW T-Roc αποτελεί μοναδική επιλογή για τους υποψήφιους αγοραστές της δημοφιλούς κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, από την οποία η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θέλει να χάσει ούτε έναν πελάτη, καθώς τοποθετείται ανάμεσα στο μικρότερο T-Cross και το μεγαλύτερο Tiguan. Ωστόσο το T-Roc με τον 1.6 TDI πετρελαιοκινητήρα των 116 PS μετατρέπεται σε ένα άκρως οικονομικό αυτοκίνητο που θα καλύψει όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα κάθε μήνα.
Του Γιώργου Ανδρή Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος
Σε αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και την υψηλή μεταπωλητική αξία που διαθέτει το πετρελαιοκίνητο T-Roc ως μεταχειρισμένο, οπότε αμέσως χρυσώνεται και το χάπι των περίπου 22.000 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του μοντέλου, με την έκδοση της δοκιμής να κοστίζει περίπου 3.000 ευρώ επιπλέον λόγω του πλουσιότερου εξοπλισμού. Επίσης, πέραν της οικονομίας στα καύσιμα θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του T-Roc ανέρχονται σε μόλις 110,74 ευρώ.
Οι σχεδιαστές του κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο με μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που προσδίδει σπορ νεανική διάθεση. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζουν η μάσκα αλλά και τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα, ενώ τα φώτα ημέρας βρίσκονται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα γύρω από τους αεραγωγούς. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και το λογότυπο της μάρκας, όπως και τα αρχικά του μοντέλου, αποτελούν τα κυρίαρχα σημεία ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει διχρωμία στα πλαστικά μέρη που δίνουν έναν τόνο off road. Η διχρωμία του αμαξώματος υπογραμμίζει περαιτέρω τη μοντέρνα σχεδιαστική διάσταση του μοντέλου.
Στο εσωτερικό, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, Active Info Display, σε συνδυασμό με το σύστημα infotainment συνθέτει ένα προηγμένο, ψηφιακό και διαδραστικό cockpit. O οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες θα εκτιμήσουν την άνεση των χώρων του T-Roc. Η συνολική ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, αλλά εξακολουθούμε να έχουμε ενστάσεις για την εκτεταμένη χρήση σκληρών πλαστικών (ειδικά στα πάνελ των θυρών), τα οποία αφενός δείχνουν φθηνά και αφετέρου δεν γνωρίζουμε πώς θα αντιδράσουν στο πέρασμα των ετών. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει συνολικά 445 lt ενώ οι διαιρούμενες 60/40 πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν ώστε να δημιουργηθεί ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης που φτάνει τα 1.290 lt. H ηχομόνωση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα φιλτράροντας ικανοποιητικά τον θόρυβο που παράγεται από τον αέρα και την κύλιση αλλά και από τον κινητήρα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούσε ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 lt ο οποίος αποδίδει 116 PS/4.000 rpm και μέγιστη ροπή 25 kgm από τις 1.750 rpm. Στην πράξη καταφέρνει να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του T-Roc και, κυρίως, πολύ οικονομικά, καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κοντά στα 6 lt/100 km. Με ακόμα πιο προσεκτική οδήγηση, εύκολα μπορεί να πέσει ακόμη κοντά στα 5 lt/100 km, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ακόμη και με το πεντάλ του γκαζιού πιεσμένο, η κατανάλωση δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7,6 lt/100 km. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου με σωστή κλιμάκωση και καλή αίσθηση Η 6η σχέση, πάντως, έχει περισσότερο τον χαρακτήρα overdrive με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Στον δρόμο η εμπειρία μας με το T-Roc 1.6 TDI απέδειξε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κύλισης και στην άνεση, χωρίς ωστόσο να γίνεται μαλακό και ασταθές. Στον αυτοκινητόδρομο το T-Roc κινείται με απίστευτη οικονομία στο όριο του ΚΟΚ, ενώ η απόκριση στην πίεση του γκαζιού κρίνεται αρκετά ικανοποιητική. Το αυτοκίνητο παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 km/h και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές, το αμάξωμα του T-Roc παίρνει κάποιες κλίσεις, χωρίς ωστόσο να επηρεάζεται η πορεία του, ενώ καλή είναι η αίσθηση του τιμονιού αλλά και των φρένων. Η ροπή του κινητήρα βοηθά στη διατήρηση της κεκτημένης ταχύτητας όταν κινείται κανείς σε ανηφορικά κομμάτια. Μόνο όταν η κλίση αυξάνεται θα αναγκαστεί ο οδηγός να κατεβάσει σχέση. Μέσα στην πόλη το T-Roc είναι ευέλικτο και η ανάρτηση δεν αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να χαλάσουν την ηρεμία στο εσωτερικό. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες του Τ-Roc είναι περιορισμένες, όπως σε κάθε δικίνητη έκδοση, αλλά δεν θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει έναν βατό χωματόδρομο.
Κοντολογίς, το T-Roc 1.6 TDi αποτελεί καλή λύση για όσους θέλουν να έχουν ένα όχημα που να ξεχωρίζει και να έχει χαμηλό κόστος χρήσης. Αν πρόκειται, μάλιστα, οι υποψήφιοι αγοραστές να πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο τότε αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή, παρά τη μάλλον τσιμπημένη τιμή του.
KEY TECH
Σε επίπεδο εξοπλισμού το T-Roc προσφέρει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Ηδη από τη βασική έκδοση εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως είναι τα Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, καθώς και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multi Collision Brake. Η βασική έκδοση, Discover, διαθέτει επίσης στάνταρ διζωνικό κλιματισμό, infotainment με οθόνη 6,5’’ δερμάτινο τιμόνι, αισθητήρες φωτός και βροχής και ζάντες ελαφρού κράματος 16’’ Η έκδοση της δοκιμής μας, Advance, διέθετε πολύ πλουσιότερο εξοπλισμό όπως χειριστηρία στο τιμόνι, αισθητήρες στάθμευσης, adaptive cruise control και infotainment με οθόνη 8’’
NAI
ΣΤΗΝ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ
ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ 1.6 TDI
ΣΤΟΝ ΒΑΣΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
OXI
ΣΤΗΝ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ ΣΚΛΗΡΩΝ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ
ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ
CAR
ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ ΟΝΟΜΑ, ΚΑΛΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟς ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΟΥΝ ΕΝΑ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ T-ROC ΠΟΛΥ ΘΕΛΚΤΙΚΟ ΩΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ SUV. ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΤΕΙ Ο ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ
TECH
Κινητήρας: 1.598 cc, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 116 PS/4.000 rpm, 25 kgm/1.750 rpm
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: Γόνατα MacPherson (ε), Ημιάκαμπτος άξονας (π)
0-100 km/h: 10,7”
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση test: 6,0 lt/100 km
CO2: 113 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.234/1.819/1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Βάρος: 1.395 kg
Τιμή: Από €21.900
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr