Το C+S στο Ντιτρόιτ: Τα παραλειπόμενα της έκθεσης!

Το C+S στο Ντιτρόιτ: Τα παραλειπόμενα της έκθεσης!

Μετά από μια βδομάδα στο Ντιτρόιτ και την Διεθνή Έκθεση σταχυολογούμε όσα μας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση.

Το C+S στο Ντιτρόιτ: Τα παραλειπόμενα της έκθεσης!
Το Ντιτρόιτ είναι η πόλη της Αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν δεν βρεθείς εκεί δεν μπορείς να κατανοήσεις τι σημαίνει General Motors, Chrysler, Ford.

Είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ το μουσείο του Henry Ford ιδρυτή και πατριάρχη της οικογένειας που ακόμη και σήμερα συγκαταλέγεται στις πιο ισχυρές του κόσμου. Υποθέτεις λογικά πριν την επίσκεψη πως θα περιέχει αυτοκίνητα Ford, αλλά πέφτεις έξω. Περιέχει όλες τις σημαντικές καινοτομίες που έφτιαξε ο άνθρωπος τα τελευταία 200 χρόνια. Πραγματικά συγκλονιστική εμπειρία όπως και το Hall of Fame της Αυτοκίνητης όπου υπάρχει αναφορά σ’ όλους τους σπουδαίους άντρες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Απ’ έξω δε η πινακίδα αναφέρει: «Σκοπός του αφιερώματος αυτού είναι να εμπνεύσει κι άλλους να ακολουθήσουν τις ιδέες τους».


Κλείσιμο

Η μορφολογία του εδάφους στο Ντιτρόιτ είναι απλή, αχανείς εκτάσεις χωρίς υψομετρικές αυξομειώσεις. Έχοντας πολύ τόπο φαντάζει λογικό να χαράξεις φαρδιούς δρόμους σε μεγάλες ευθείες. Η ύπαρξη τέτοιων δρόμων που πάνε μόνο ευθεία στο μυαλό μας δικαιολογεί εν μέρει τη μορφή των αμερικάνικων αυτοκινήτων. Μεγάλα αμαξώματα, μεγάλοι κινητήρες, νωθρές αναρτήσεις.
Η συμπεριφορά των οδηγών στον δρόμο χωρίς εξάρσεις και εντάσεις. Κανείς δεν παραβιάζει τα όρια ταχύτητας, η ευγένεια κυριαρχεί και κανείς δε σκέφτεται να παρανομήσει ή να διπλοπαρκάρει γιατί υπάρχουν παντού άπλετοι χώροι για πάρκινγκ.

Στο χώρο της έκθεσης τώρα τα πάτα σωστά οργανωμένα χωρίς όμως υπερβολές ή πολυτέλειες. Τα περίπτερα εντυπωσιακά μεγάλα για τα δεδομένα των Ευρωπαϊκών εκθέσεων ειδικά αυτό της Ford ήταν σαφώς μεγαλύτερο από τη Διεθνή Έκθεση Αθήνας.
Δεν βρίσκονταν εκεί όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές. Citroen, Peugeot, Renault. Alfa Romeo, Lancia δεν είχαν παρουσία. Το Fiat Group στο περίπτερο της Chrysler είχε μόνο το 500σαράκι σε διάφορες εκδόσεις. Επίδειξη δύναμης από τις Ιαπωνικές εταιρείες στο περίπτερο της Toyota μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα το εγχείρημα των μηχανικών της Prius σε συνεργασία με συναδέλφους τους από το Parlee (κορυφαία εταιρεία κατασκευής high tech ποδηλάτων).

Θέμα τους πως θα ήταν ένα ποδήλατο φτιαγμένο με τη φιλοσοφία του Prius. Σημειώστε λοιπόν σκελετός από ανθρακόνημα με τα εμπρός φρένα ενσωματωμένα στο πηρούνι. Θέση στο τιμόνι για smarthphone που δείχνει δεδομένα της προπόνησης (παλμούς, watt, κ.α.). Το highlight όμως του εγχειρήματος έρχεται σε συνεργασία με το ΜΙΤ. Πρόκειται για κράνος που καταγράφει τα ηλεκτρικά σήματα του εγκεφάλου. Έτσι ο αναβάτης σκέφτεται πως θέλει να αλλάξει ταχύτητα το κράνος δίνει την ηλεκτρική εντολή και η αλλαγή εκτελείται. Σημειώστε πως είναι και ο μόνο τρόπος να αλλάξει κανείς γρανάζι στο συγκεκριμένο ποδήλατο. Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν πρόκειται για μια καινοτομία που θα δούμε στο μέλλον αλλά για κάτι που δουλεύει ήδη σήμερα.



Τόσο η Ferrari που είχε ένα σχετικά φτωχό περίπτερο μόνο με την F12 Berlinetta
όσο και η Infiniti που φέτος είναι πλέον title sponsor στη Red Bull Racing είχαν στα περίπτερά τους μονοθέσια F1.



Ερωτηματικά προκαλούσε η απουσία αντίστοιχου μονοθεσίου από το περίπτερο της Mercedes. Η επίσημη δικαιολογία είναι ότι είχαν πρεμιέρες μεταξύ μας όμως οι Γερμανοί δεν είναι περήφανοι με την απόδοση της ομάδας τους και ετοιμάζουν αλλαγές για να την βελτιώσουν όπως μας αποκάλυψε σε συνέντευξη που μας παραχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ντίτερ Τσέτσε.



Στο περίπτερο της Honda υπήρχε μεταξύ άλλων και ένα μικρό ηλεκτρικό κουπέ το οποίο δεν είχε τιμόνι αλλά joystick. Το μέλλον είναι εδώ.



Το αυτοκίνητο που μας κέρδισε ήταν η Mustang Shelby GT500 στην ειδική έκδοση των 660PS.
Πρόκειται για μεγάλη «αλήτρα» κι ας μας συγχωρεθεί η έκφραση.



Βέβαια τα πιο ωραία καπούλια και τα περισσότερα φλας τα συγκέντρωσε η ολοκαίνουργια Corvette Stingray. Προσέξτε τις 4 τρομπέτες πίσω, μένει να αποδειχτεί αν όντως θα είναι αυτή η τελευταία Βέτε…



Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε την παρουσία του ηλεκτρικού Spark
πολύ κοντά στην Corvette στο περίπτερο της Chevrolet. «Για να φτιάχνει ο μέσος όρος των εταιρικών ρύπων» σχολίασε κάποιος.



Επιστρέφοντας από το Ντιτρόιτ στην πραγματικότητα
μας έχει μείνει η απλότητα στην προσέγγιση και η ευγένεια των Αμερικάνων. Στοιχεία σύγχρονου πολιτισμού κατά την άποψή μας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης