Live από Άμπου Ντάμπι: 83 χιλιοστά του δευτερολέπτου!
Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στους δυο μονομάχους του τίτλου Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ μετά τις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών σήμερα. Στην 1η περίοδο ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος για 133 χιλιοστά του δευτερολέπτου, στην 2η για 83 χιλιοστά. Η μάχη για την pole αύριο προβλέπεται επική.
Με τη θερμοκρασία αέρα στους 26 βαθμούς και στο οδόστρωμα στους 44 βαθμούς και την υγρασία στο 60% ο ρόλος των οδηγών το FP1 κάθε άλλο παρά απλός ήταν. Η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα, στην πρώτη περίοδο χρησιμοποιήθηκε ως επί το πλείστον η μαλακή γόμα.
Αρκετή συζήτηση γίνεται με το θέμα της Caterham, που μετά από δυο αγώνες απουσίας , βρίσκεται ξανά εδώ για τον τελευταίο αγώνα. Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα καταφέρουν ν' αγωνιστούν το 2015. Για να γίνει αυτό πρέπει να βρουν τα χρήματα, οι επόμενες βδομάδες θα είναι καθοριστικές. Καθώς ο Έρικσον υπέγραψε με τη Sauber στη θέση του αγωνίζεται ο 23χρονος Βρετανός Ουίλ Στήβενς. Χτες μέχρι αργά το βράδυ διαδραματίστηκε ένα θρίλερ για να πάρει την superlicence από τη FIA ώστε να βρεθεί από τη μια στιγμή στην άλλη από τη Formula Renault 3.5 στη F1. Η παρουσία της Caterham σημαίνει πως αύριο από την πρώτη και τη δεύτερη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών θα αποκλειστούν 5 μονοθέσια.
Ο 23χρονος Βρετανός Ουίλ Στήβενς θα αγωνιστεί αυτό το Σαββατοκύριακο με την Caterham.
Τελικά ένα πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της Renault περιόρισε κατά πολύ την επαφή του Βρετανού με το μονοθέσιο και την πίστα. Εντύπωση επίσης προκάλεσε η αποκόλληση ενός κομματιού από το κάλλυμα του κνητήρα στο Μπότας, Ο Φινλανδός αναγκάστηκε να επιστρέψει άρον - άρον στα πιτ για αλλαγή.
Ο νικητής στους 3 από τους 5 αγώνες στη Yas Marina, Σεμπάστιαν Φέτελ που του χρόνου θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Ferrari ακούστηκε προβληματισμένος με το κιβώτιο της RB10 και ειδικά τα κατεβάσματα. Η διαφορά ανάμεσα στους δυο μονομάχους του τίτλου ήταν για ώρα στα 133 χιλιοστά του δευτερολέπτου με το Χάμιλτον ταχύτερο. Μεγάλη εντύπωση προκαλεί η διαφορά των υπολοίπων με τον 3ο στην κατάταξη Φερνάντο Αλόνσο να μένει στα 1.7 sec πίσω από τη Mercedes.
Ο Ρομέν Γκροζάν που όπως έγινε γνωστό χτες θα οδηγεί και το 2015 μαζί με τον Μαλντονάντο για λογαριασμό της Lotus θα εκκινήσει τελευταίος την Κυριακή καθώς οι μηχανικοί του υποχρεώθηκαν ν' αλλάξουν τους ηλεκτροκινητήρες (MGU - K, MGU - H) και το turbo της μονάδας ισχύος χρησιμοποιώντας μέρη από την 6η μονάδα. Έτσι στο Γάλλο επιβλήθηκε ποινή 20 θέσεων στην εκκίνηση.
Το ξεκίνημα του FP2 έγινε στις 17:00 ώρα τοπική (15:00 Ελλάδος) ακριβώς την ώρα που είναι προγραμματισμένος και ο αγώνας για την Κυριακή. Σιγά σιγά ο ήλιος άρχισε να δύει, τα φώτα ν' ανάβουν και οι θερμοκρασίες να πέφτουν. Την ώρα που εγκατέλειψε την προσπάθεια ο Αλόνσο η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν στους 31 βαθμούς και στον αέρα στους 25.
Ο Ισπανός πάρκαρε τη Ferrari ανάμεσα στις στροφές 19 και 20 ενώ έβγαινε καπνός από το πίσω μέρος στο τέλος του 2ου γύρου που επιχειρούσε. Έφτασε στα πάντοκ με τα πόδια όπου έγινε χαμός από φωτογράφους και κάμερες που τον κυνηγούσαν για να αποτυπώσουν το απογοητευμένο ύφος τους. Ο Ισπανός που θέλει μια νέα πρόκληση στην καριέρα του αγωνίζεται για τελευταία φορά με τα χρώματα της Ferrari από του χρόνου θα πάρει τη θέση του ο Φέτελ.
Ο Αλόνσο επιστρέφει μετά την εγκατάλειψη στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών στα πιτ της Ferrari περπατώντας και οι φωτογράφοι τον κυνηγούν.
Αρκετοί οδηγοί πίεσαν όσο μπορούσαν στα φρένα για τη στροφή 1 για να βρουν το όριο με αποτέλεσμα εκεί να έχουμε αρκετές εξόδους. Ανάμεσά τους οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ που αμφότεροι βρέθηκαν στιγμιαία εκτός πίστας. Η διαφορά των 83 χιλιοστών του δευτερολέπτου ανάμεσά τους που διατηρήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του FP2 είναι ενδεικτική της μάχης στο απόλυτο όριο. Η χρήση της πολύ μαλακής γόμας της Pirelli με το χαρακτηριστικό κόκκινο σιρίτι οδήγησε σε σημαντική πτώση των χρόνων για τους περισσότερους.
O μεγάλος τελικός που αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha την Κυριακή στις 14:10.
Πόλεμος για μια δήλωση του Χάμιλτον ή το Ρόσμπεργκ.
Συνολικά οι χρόνοι της πρώτης περιόδου ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Μονοθέσιο |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m43.476s |
- |
32 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m43.609s |
0.133s |
31 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1m45.184s |
1.708s |
22 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1m45.334s |
1.858s |
30 |
5 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m45.361s |
1.885s |
23 |
6 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1m45.718s |
2.242s |
17 |
7 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1m45.835s |
2.359s |
32 |
8 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m45.913s |
2.437s |
8 |
9 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m45.983s |
2.507s |
23 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m46.030s |
2.554s |
24 |
11 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1m46.049s |
2.573s |
23 |
12 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m46.131s |
2.655s |
23 |
13 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m46.549s |
3.073s |
7 |
14 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
1m46.556s |
3.080s |
28 |
15 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1m46.711s |
3.235s |
31 |
16 |
Esteban Ocon |
Lotus/Renault |
1m47.066s |
3.590s |
29 |
17 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1m47.235s |
3.759s |
8 |
18 |
Kamui Kobayashi |
Caterham/Renault |
1m47.971s |
4.495s |
24 |
19 |
Adderly Fong |
Sauber/Ferrari |
1m48.269s |
4.793s |
25 |
20 |
Will Stevens |
Caterham/Renault |
1m50.684s |
7.208s |
14 |
Συνολικά οι χρόνοι της δεύτερης περιόδου ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος |
Διαφορά |
Γύροι |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1m42.113s |
- |
35 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1m42.196s |
0.083s |
37 |
3 |
Kevin Magnussen |
McLaren/Mercedes |
1m42.895s |
0.782s |
37 |
4 |
Sebastian Vettel |
Red Bull/Renault |
1m42.959s |
0.846s |
33 |
5 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1m43.070s |
0.957s |
34 |
6 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1m43.183s |
1.070s |
32 |
7 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1m43.489s |
1.376s |
33 |
8 |
Jenson Button |
McLaren/Mercedes |
1m43.503s |
1.390s |
23 |
9 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso/Renault |
1m43.546s |
1.433s |
38 |
10 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1m43.558s |
1.445s |
34 |
11 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1m43.746s |
1.633s |
37 |
12 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Renault |
1m44.005s |
1.892s |
38 |
13 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1m44.068s |
1.955s |
32 |
14 |
Jean-Eric Vergne |
Toro Rosso/Renault |
1m44.157s |
2.044s |
39 |
15 |
Esteban Gutierrez |
Sauber/Ferrari |
1m44.316s |
2.203s |
38 |
16 |
Adrian Sutil |
Sauber/Ferrari |
1m44.763s |
2.650s |
37 |
17 |
Romain Grosjean |
Lotus/Renault |
1m44.986s |
2.873s |
35 |
18 |
Kamui Kobayashi |
Caterham/Renault |
1m45.505s |
3.392s |
38 |
19 |
Will Stevens |
Caterham/Renault |
1m47.057s |
4.944s |
34 |
20 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
- |
- |
2 |
Αμέσως μετά τη λήξη των δοκιμών άρχισε το πάρτι στη Yas Marina πάνω στα ντεκ των σκαφών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr