Το Νέο Σχολείο είναι η απαρχή της αισιοδοξίας για το αύριο του τόπου
makri

Ζέττα Μακρή

Το Νέο Σχολείο είναι η απαρχή της αισιοδοξίας για το αύριο του τόπου

Με το βλέμμα στραμμένο στη νέα προοπτική του ελληνικού σχολείου, με το ενδιαφέρον αφοσιωμένο στα παιδιά, με την σκέψη εστιασμένη στη νέα γενιά και το μέλλον, δημιουργούμε τις συνθήκες που θα οδηγήσουν το εκπαιδευτικό μας σύστημα ακόμα ψηλότερα.

Είναι η ίδια η κοινωνία που απαιτεί τις αλλαγές, οι γονείς και οι οικογένειες που τονίζουν τις παθογένειες και ταλαιπωρούνται από τις χρόνιες αστοχίες, οι μαθήτριες και οι μαθητές που αγωνιούν για το αδιέξοδο και προσπαθούν να απεγκλωβιστούν από την υποχρεωτική και προδιαγεγραμμένη πορεία, οι εκπαιδευτικοί που αναζητούν συμμάχους στην ολιστική αντιμετώπιση της μαθησιακής διαδικασίας, της επίτευξης στόχων, της προοπτικής εναλλακτικών διαδρομών για τους μαθητές τους.

Είναι δικαίωμα των παιδιών μας και δικό μας χρέος, να το εξασφαλίσουμε, και να ενισχύσουμε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα κάνοντάς το σύγχρονο και ανταγωνιστικό με πρωτοπόρες πρακτικές και ηγετικές πρωτοβουλίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι πρωτοβουλίες μας για την αναβάθμιση της παιδείας σε όλες τις βαθμίδες, από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέχρι την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση αλλάζουν την παιδεία.

Ακούμε κάθε φωνή, μελετάμε κάθε πρόταση, ερευνούμε κάθε σχέδιο. Τροφοδοτούμε τον διάλογο με όλους τους αρμόδιους φορείς, ευελπιστούμε στην ουσιαστική συνεργασία με όλες τις δυνάμεις και οδηγούμε το όχημα της εκπαίδευσης σε δρόμους ανοιχτούς, ελεύθερους, δημιουργικούς, σύγχρονους.

Αφιερώνουμε χρόνο και προσπάθεια στην μεταρρύθμιση, καταθέτουμε νομοσχέδια, που αφορούν όλο το φάσμα της Παιδείας και, με πυξίδα και οδηγό μας τα όνειρα των νέων ανθρώπων του τόπου μας, αναβαθμίζουμε την εκπαίδευση.

Συναισθανόμενοι τις ανάγκες της κοινωνίας και με προτεραιότητά μας τη δημιουργία του Νέου Σχολείου, του Σχολείου των Δεξιοτήτων και των επιλογών, ανταποκρινόμαστε στα λογικά αιτήματα της ελληνικής πραγματικότητας και εξασφαλίζουμε την προοπτική της!

Ενώνουμε τις προσδοκίες μας με την πεποίθηση ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε, αρκεί να δούμε τη μεγάλη εικόνα και να μην αναλωνόμαστε σε κοντόφθαλμες και μικροπολιτικές προσεγγίσεις.

Τα παιδιά μας αξίζουν ένα σύγχρονο σχολείο, που επενδύει στις δεξιότητες και εμείς οφείλουμε να τους το δώσουμε.

Οι νέοι μας αξίζουν ένα σχολείο που δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες και εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές για όλους και εμείς οφείλουμε να το κάνουμε πράξη.

Κλείσιμο
Οι εκπαιδευτικοί μας αξίζουν ένα σχολικό περιβάλλον πιο ελεύθερο και πιο αυτόνομο και εμείς οφείλουμε να το εξασφαλίσουμε.

Γιατί, αν δεν ξεκινήσουμε από τους στυλοβάτες του εκπαιδευτικού συστήματος, πώς θα ενισχύσουμε τη βάση, ώστε να επιτύχουμε το υψηλό επίπεδο, στο οποίο στοχεύουμε;

Το εκπαιδευτικό οικοδόμημα, που μέσα του θα στεγάσει τα όνειρα και τα σχέδια των παιδιώνμας, πρέπει να πατάει γερά.

Αναδεικνύουμε, τιμούμε και υποστηρίζουμε την εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, δίνοντας μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας.

Σηματοδοτούμεπραγματικές αλλαγές στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο, απομακρυνόμαστε από το μοντέλο της στείρας αποστήθισης, ενισχύουμε την κριτική σκέψη των μαθητών.

Δίνουμε βήμα στη δημιουργική πρωτοβουλία του εκπαιδευτικού, ώστε το μάθημα να γίνει πιο ενδιαφέρον και προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κάθε τάξης.
Καλλιεργούμε νέα φιλοσοφία και ως προς την «εξεταστέα» ύλη. Το βιβλιοκεντρικό μοντέλο της απομνημόνευσης αντικαθίσταται από το γνωσιοκεντρικό μοντέλο του πολλαπλού βιβλίου, με στόχο την ουσιαστική κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων.

Εισπράττουμε, επεξεργαζόμαστε και ενεργοποιούμαστε στα μηνύματα που λαμβάνουμε από κάθε ένα μέλος της ελληνικής κοινωνίας.
Γνωρίζουμε καλά ότι τα σχολεία μας χρειάζονται διευθυντέςπου θα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σχολικής ζωής με πλήθος αρμοδιοτήτων, που αφορούν εξίσου τη μαθητική όσο και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια και αποδεικνύουμε την στόχευσή μας με πολλούς τρόπους αλλά με κοινό παρονομαστή την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.
Εισάγουμε την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών, με καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα και έμφαση στην επιμόρφωση, ως πρόσθετο κίνητρο για ακόμα μεγαλύτερη προσφορά και διαρκή βελτίωση του εκπαιδευτικού, διασφάλισης της ποιότητας της διοίκησης και της εκπαίδευσης.

Αναβαθμίζουμε το έργο των Δομών Υποστήριξης της Εκπαίδευσης με τη μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία να έχει ως κύρια στόχευση την ενίσχυση της παιδαγωγικής υποστήριξης, που αυτοί λαμβάνουν.

Με σεβασμό απέναντι στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, στο νέο αναβαθμισμένο σχολείο που αξίζουν τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας, κάνουμε πράξη μία από τις θεμελιώδεις δεσμεύσεις μας, πηγαίνοντας βήματα πιο πέρα.

Με διορισμούς, επιμορφώσεις, βελτιωτική αξιολόγηση, επενδύουμε στο πολυτιμότερο κεφάλαιο της εκπαίδευσης, το ανθρώπινο δυναμικό μας.



Η Ζέττα Μακρή είναι υφυπουργός Παιδείας, αρμόδια για τα θέματα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ