H χρονιά… φωτιά
Αλλάζουν τα όρια εκπομπής των ρύπων για τα αυτοκίνητα
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε έξαλλη κατάσταση, το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό κόμμα σε φίλια επανάσταση και η Ε.Ε. κρατάει πεισματικά την αναπνοή της μέχρι να της πούνε όλοι πόσα καλά έχει κάνει για το περιβάλλον…
Και ξεκινάει ο… χαμός με το βλέμμα στο 2035, όταν στην Ευρώπη θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά. Ηδη από την 1η Ιανουαρίου του 2025 η Ευρωπαϊκή Ενωση εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για τα νέα αυτοκίνητα, μειώνοντας τον επιτρεπόμενο μέσο όρο εκπομπών από 115,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο σε 93,6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα κληθούν να πληρώνουν πρόστιμα για κάθε αυτοκίνητο που ξεπερνάει τα νέα όρια περίπου 20 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο CO2. Για παράδειγμα, η BMW για κάθε Χ1 1,5 lt βενζίνης που πουλάει από εδώ και πέρα θα πληρώνει πρόστιμο περίπου 1.150 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται σε χώρα της Ε.Ε.
Για υπολογίστε, όταν η BMW πούλησε μόνο το πρώτο 6μηνο του 2024 περίπου 70.000 Χ1 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τι πρόστιμα θα κληθεί να πληρώνει για ένα μόνο αυτοκίνητο. Συνολικά, η βιομηχανία ενδέχεται να επιβαρυνθεί με πρόστιμα έως και 15 δισ. ευρώ το επόμενο έτος.
Τρέλα, με υπογραφή Ε.Ε.
Κι εδώ αρχίζει η πολιτική μάχη, αφού το αυτοκίνητο αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας πολλών χωρών, είτε ως χώρες κατασκευής είτε απλά ως ένα καλοφορολογούμενο προϊόν, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα.
Τα κεντροδεξιά κόμματα της Ευρώπης, λοιπόν, και κατά προέκταση η Νέα Δημοκρατία, επίσημα τάσσονται κατά των δραστικών απαγορεύσεων που έχουν αποφασίσει οι κυβερνήσεις των ίδιων των κομμάτων.
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο οποίο ανήκει και το κυβερνών κόμμα της Ελλάδας, ξεκίνησε εκστρατεία για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με το προσχέδιο θέσεων, το ΕΛΚ προτείνει την αντιστροφή της απαγόρευσης επιτρέποντας τη συνέχιση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα και άλλα εναλλακτικά καύσιμα, μετά το 2035.
Τι κάνει η ηγεσία της Ε.Ε. απέναντι σε όλα τα παραπάνω; Απλά τη στρουθοκάμηλο…
Ενα ακόμα μπάχαλο made in EU, από ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης που αποδεικνύονται για άλλη μία φορά λίγοι …
Καλή φώτιση στην κυρία Ούρσουλα και στην παρέα της…
Και ξεκινάει ο… χαμός με το βλέμμα στο 2035, όταν στην Ευρώπη θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά. Ηδη από την 1η Ιανουαρίου του 2025 η Ευρωπαϊκή Ενωση εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) για τα νέα αυτοκίνητα, μειώνοντας τον επιτρεπόμενο μέσο όρο εκπομπών από 115,1 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο σε 93,6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα κληθούν να πληρώνουν πρόστιμα για κάθε αυτοκίνητο που ξεπερνάει τα νέα όρια περίπου 20 ευρώ ανά επιπλέον γραμμάριο CO2. Για παράδειγμα, η BMW για κάθε Χ1 1,5 lt βενζίνης που πουλάει από εδώ και πέρα θα πληρώνει πρόστιμο περίπου 1.150 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που πωλείται σε χώρα της Ε.Ε.
Για υπολογίστε, όταν η BMW πούλησε μόνο το πρώτο 6μηνο του 2024 περίπου 70.000 Χ1 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τι πρόστιμα θα κληθεί να πληρώνει για ένα μόνο αυτοκίνητο. Συνολικά, η βιομηχανία ενδέχεται να επιβαρυνθεί με πρόστιμα έως και 15 δισ. ευρώ το επόμενο έτος.
Τρέλα, με υπογραφή Ε.Ε.
Κι εδώ αρχίζει η πολιτική μάχη, αφού το αυτοκίνητο αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας πολλών χωρών, είτε ως χώρες κατασκευής είτε απλά ως ένα καλοφορολογούμενο προϊόν, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα.
Τα κεντροδεξιά κόμματα της Ευρώπης, λοιπόν, και κατά προέκταση η Νέα Δημοκρατία, επίσημα τάσσονται κατά των δραστικών απαγορεύσεων που έχουν αποφασίσει οι κυβερνήσεις των ίδιων των κομμάτων.
Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο οποίο ανήκει και το κυβερνών κόμμα της Ελλάδας, ξεκίνησε εκστρατεία για την αναθεώρηση της απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με το προσχέδιο θέσεων, το ΕΛΚ προτείνει την αντιστροφή της απαγόρευσης επιτρέποντας τη συνέχιση των πωλήσεων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που θα λειτουργούν με βιοκαύσιμα και άλλα εναλλακτικά καύσιμα, μετά το 2035.
Τι κάνει η ηγεσία της Ε.Ε. απέναντι σε όλα τα παραπάνω; Απλά τη στρουθοκάμηλο…
Ενα ακόμα μπάχαλο made in EU, από ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ενωσης που αποδεικνύονται για άλλη μία φορά λίγοι …
Καλή φώτιση στην κυρία Ούρσουλα και στην παρέα της…
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα