Η ενημέρωση είναι η καλύτερη “ασπίδα προστασίας” πριν από κάθε βήμα για εγγραφή σε Κολλέγιο

Η ενημέρωση είναι η καλύτερη “ασπίδα προστασίας” πριν από κάθε βήμα για εγγραφή σε Κολλέγιο

Οι ερωτήσεις των νέων αλλά και των οικογένειών τους είναι πολλές και για το λόγο αυτό συλλέξαμε τις 10 πλέον συνηθέστερες για την καλύτερη ενημέρωση των νέων, όπως αυτές απαντώται από τους πλέον αρμοδίους το Σύλλογο Ελληνικών κολλεγίων. .

Η ενημέρωση είναι η καλύτερη “ασπίδα προστασίας” πριν από κάθε βήμα για εγγραφή σε Κολλέγιο
1. Τι είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Κολλεγίων;
 
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Κολλεγίων, ιδρύθηκε και λειτουργεί από τον Ιούνιο του 1998.
 
Μέλη του Συνδέσμου είναι εκείνα τα εκπαιδευτήρια τα οποία έχουν συνεργασίες με πανεπιστήμια χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης εφ’ όσον αυτές οι συνεργασίες έχουν σαν αποτέλεσμα την χορήγηση πτυχίων των ξένων πανεπιστημίων στους Έλληνες σπουδαστές μετά από διετή έως τετραετή φοίτηση στην Ελλάδα. Τα Κολλέγια προσφέρουν και προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών.
 
 
2. Ποιος Νόμος ισχύει για τα Κολλέγια;
Κλείσιμο
 
Ισχύει ο Νόμος 3696/2008 όπως τροποποιήθηκε με τον Νόμο 3848/2010, τον Νόμο 4093/2012 και τον 4111/2013.
 
 
3. Πως ελέγχουν τα ξένα πανεπιστήμια το επίπεδο σπουδών που προσφέρεται στα Κολλέγια;
 
Οι τρόποι ελέγχου είναι διαφορετικοί αναλόγως προς τον τρόπο συνεργασίας.
 
Γενικά όμως τα ξένα πανεπιστήμια ασκούν στενό έλεγχο στην λειτουργία των Κολλεγίων με τακτικές επιθεωρήσεις, έλεγχο των θεμάτων των εξετάσεων, έλεγχο των εργασιών, βαθμολόγηση των γραπτών των εξετάσεων.
 
Εξ άλλου για τα βρετανικά πανεπιστήμια υπεισέρχεται στον έλεγχο και η Επιτροπή Ποιοτικού Ελέγχου Ανώτατης Εκπαίδευσης (QAA), η οποία πραγματοποιεί ελέγχους και στα ξένα πανεπιστήμια και στα Κολλέγια.
 
 
4. Ποια τμήματα προσφέρονται;
 
Προσφέρονται τρεις κατηγορίες σπουδών.
 
Η πρώτη περιλαμβάνει ολοκληρωμένες σπουδές για απόκτηση πανεπιστημιακού πτυχίου BACHELOR στην Ελλάδα μετά από τριετείς ή τετραετείς σπουδές.
 
Η δεύτερη κατηγορία σπουδών είναι αυτή της μερικής φοίτησης στην Ελλάδα (2 ή 3 χρόνια) με αποπεράτωση σπουδών και απόκτηση πανεπιστημιακού πτυχίου στο
εξωτερικό.
 
Η τρίτη κατηγορία σπουδών αφορά μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν σε απόκτηση πτυχίου MASTER.
 
 
5. Πώς γίνονται αυτές οι συνεργασίες;
 
Υπάρχουν πολλών ειδών συνεργασίες, οι οποίες εξαρτώνται από το κάθε πανεπιστήμιο, τη χώρα του πανεπιστημίου και την ειδική κατάσταση του κάθε Κολλεγίου. Γενικά όμως υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες συνεργασιών:
 
Α. Συμφωνία με κάποιο Πανεπιστήμιο είτε με τη μορφή της πιστοποίησης (VALIDATION) είτε με τη μορφή δικαιόχρησης (FRANCHISING)
 
Β. Πιστοποίηση από Οργανισμό Πιστοποίησης Λειτουργίας Ανωτάτων Σχολών. Τα μέλη του Συνδέσμου συνεργάζονται με Βρετανικά Πανεπιστήμια με βάση τον πρώτο από τους ανωτέρω τρόπους συνεργασίας ενώ έχουν υποστεί και πιστοποίηση από τον αρμόδιο Βρετανικό Οργανισμό Πιστοποίησης (BAC) . Τα πτυχία στους αποφοίτους των Κολλεγίων δίνονται από τα ξένα πανεπιστήμια, τα οποία θεωρούν, ότι οι φοιτητές των Κολλεγίων είναι δικοί τους φοιτητές.
 
 
6. Ποιο είναι άραγε το επίπεδο των βρετανικών Πανεπιστημίων που συνεργάζονται με τα Κολλέγια;
 
Τα Πανεπιστήμια πoυ συνεργάζονται με τα Κολλέγια που είναι μέλη μας είναι πολύ γνωστά και μεγάλα. Φυσικά υπάρχουν διαβαθμίσεις μεγέθους και κύρους. Άλλωστε η διαβάθμιση του κύρους των Πανεπιστημίων υπάρχει και στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και για αυτό παρατηρείται η διαφοροποίηση του επιπέδου φοιτητών, που κατευθύνονται στο καθένα από αυτά. Γενικά όμως το κύρος των περισσοτέρων ξένων πανεπιστημίων, που συνεργάζονται και έχουν αναγνωρίσει τα Ελληνικά Κολλέγια, είναι υψηλότερο από το κύρος πολλών Ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ.
 
 
7. Πως θα χαρακτηρίζατε το επίπεδο της εκπαίδευσης σε σχέση με εκείνη που παρέχεται στα δημόσια Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
 
Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση, και δεν είναι δυνατόν να δοθεί μια γενική απάντηση, γιατί και στις δύο κατηγορίες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων υπάρχουν διαβαθμίσεις ποιότητας. Τα περισσότερα όμως Κολλέγια και οπωσδήποτε αυτά που είναι μέλη μας προσφέρουν στους σπουδαστές τους μερικά πολύ καλά βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, που οδηγούν σε πολύ καλή ποιότητα σπουδών και κυριότερα από αυτά είναι:
 
- Λειτουργικές και καλοσυντηρημένες εγκαταστάσεις
- Σύγχρονα εργαστήρια.
- Βιβλιοθήκες που είναι ανοικτές και λειτουργούν.
- Καθηγητές υψηλού επιπέδου που διδάσκουν πραγματικά και δεν χάνουν καμία ώρα εκπαίδευσης.
- Κανονισμό που δεν επιτρέπει απουσίες των σπουδαστών.
- Απαίτηση για εκπόνηση και παρουσίαση εργασιών στο κάθε αντικείμενο σπουδής.
- Διδασκαλία συγκεκριμένης ύλης, με χρήση πολλών βιβλίων και εξέταση σε όλη την ύλη.
- Μη μεταφορά μαθημάτων από έτος σε έτος.
- Μικρό αριθμό σπουδαστών ανά τμήμα.
 
Είναι γνωστό ότι τα περισσότερα από τα παραπάνω χαρακτηριστικά δεν καλύπτονται από τα περισσότερα Ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ. Βέβαια ο κάθε υποψήφιος πρέπει να ελέγξει αν αυτά τα χαρακτηριστικά καλύπτονται από το Κολλέγιο, που θέλει να παρακολουθήσει. Η εκλογή είναι ευθύνη του κάθε ενός.
 
 
8. Τι γίνεται με την αναγνώριση των πτυχίων;
 
Οι απόφοιτοι, που έχουν πτυχία Πανεπιστημίων της Ε.Ε., έχουν πλήρη αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε όλη την Ευρώπη ήδη από το 1989 με βάση την Οδηγία 48/1989 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Χρειάστηκε όμως να περάσει πολύς χρόνος και να καταδικαστεί πολλές φορές η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, προκειμένου το 2010 με το Π.Δ.38, αλλά και πιο πρόσφατα με τον Νόμο 4093|2012 όπως τροποποιήθηκε με τον Νόμο 4111|2013, να λυθεί οριστικά το θέμα της αναγνώρισης των πτυχίων των αποφοίτων των Κολλεγίων, εάν βεβαίως προέρχονται από πανεπιστήμια χωρών της ΕΕ.
 
Σήμερα λοιπόν υπάρχουν δύο τρόποι αναγνώρισης:
 
– Αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων με βάση την Οδηγία 36|2005 που αφορά τα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, δηλαδή εκείνα που χρειάζονται άδεια ασκήσεως, όπως του πολιτικού μηχανικού ή του δικηγόρου ή του ψυχολόγου.
 
– Αναγνώριση Επαγγελματικής Ισοδυναμίας Τίτλων Ανώτατης Εκπαίδευσης για τους κατόχους πτυχίων από Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της Οδηγίας 36|2005, δηλαδή πτυχίων σε γνωστικά αντικείμενα που οδηγούν σε μη νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα όπως για παράδειγμα η Διοίκηση Επιχειρήσεων, το Μάρκετινγκ, η Πληροφορική, η Ναυτιλία κλπ.
 
Αρμόδιο όργανο για την χορήγηση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των αποφοίτων των Κολλεγίων με εκείνα των αποφοίτων των ελληνικών ΑΕΙ είναι το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ), το οποίο αφού εξετάσει την διάρκεια και το πρόγραμμα των σπουδών που έχει ακολουθήσει κάθε απόφοιτος κολλεγίου, αποφαίνεται για την χορήγηση της ισοδυναμίας.
 
Με αυτόν τον τρόπο κατοχυρώνονται πλέον τα επαγγελματικά προσόντα των αποφοίτων μας και αίρονται τα όποια εμπόδια στην άσκηση του επαγγέλματός τους. Αυτό σημαίνει ότι οι απόφοιτοι ελληνικών κολλεγίων, τα οποία έχουν συνάψει συνεργασίες με Πανεπιστήμια χωρών της Ε.Ε., θα μπορούν να έχουν τα ίδια ακριβώς δικαιώματα ασκήσεως επαγγέλματος σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με εκείνα που διαθέτουν οι απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων.
 
 
9. Τι είναι η αναγνώριση του NARIC;
 
Τα Πτυχία των αποφοίτων των Κολλεγίων που είναι μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Κολλεγίων αναγνωρίζονται από το NARIC, το Βρετανικό «ΔΟΑΤΑΠ». Το NARIC (National Recognition and Information Council) έχει την ευθύνη της αναγνώρισης (ή μη) των τίτλων σπουδών όσων ενδιαφέρονται να εργαστούν στην Μεγάλη Βρετανία. Τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά βεβαιώνουν, ότι οι τίτλοι σπουδών, που δίδονται σε αποφοίτους των ανωτέρω Κολλεγίων, είναι απολύτως ισότιμοι ως προς τα επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με εκείνους, που χορηγούνται στους αποφοίτους οποιουδήποτε Βρετανικού Πανεπιστημίου μετά από σπουδές στην Βρετανία.
 
 
 
10. Είναι τα Κολλέγια ιδιωτικά Πανεπιστήμια;
 
Από το 1989 όταν υπογράφηκε η Ευρωπαϊκή Οδηγία 48, η οποία ρύθμιζε την αναγνώριση των πτυχίων των Πανεπιστημίων της Ε.Ε. σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., ιδρύθηκαν τα πρώτα Κολλέγια, τα οποία προσφέρουν στην Ελλάδα Πανεπιστημιακά Προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.
 
Από το 2008 με τον Νόμο 3696 η ίδρυση και λειτουργία αυτών των Κολλεγίων θεσμοθετήθηκε ενώ με το Π.Δ. 38|2010 ενσωματώθηκαν στο Ελληνικό Δίκαιο οι Ευρωπαϊκές Οδηγίες 48 του 1989 και 36 του 2005, για την αναγνώριση των πτυχίων τα οποία λαμβάνουν όσοι σπουδάζουν σε Ελληνικά Κολλέγια αρκεί να προέρχονται από Πανεπιστήμια χωρών της Ε.Ε.
 
Έχουμε λοιπόν πλέον Ιδιωτικά Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία λειτουργούν σήμερα ως Κολλέγια με Άδεια του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας αλλά είναι στην πραγματικότητα παραρτήματα Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Υπάρχουν βεβαίως πολλά κενά και πολλές ελλείψεις στην ισχύουσα νομοθεσία αλλά ο σπόρος των Ιδιωτικών Πανεπιστημίων έχει ήδη ριφθεί.
 
Εξ άλλου έχει ξεκινήσει ήδη η συζήτηση για την αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος και αναμένεται ότι θα επιτραπεί και θεσμικά η δυνατότητα Ιδρύσεως Ιδιωτικών Πανεπιστημίων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

BEST OF NETWORK

Δείτε Επίσης