Τα πάντα για την υγραεριοκίνηση

Τα πάντα για την υγραεριοκίνηση

Αναμφίβολα πρόκειται για τη μόδα της εποχής (μαζί με το diesel). Ακόμα και μετά την αύξηση του φόρου στο υγραέριο κίνησης (περίπου +30 λεπτά το λίτρο), το LPG παραμένει οικονομικότερη λύση από βενζίνη και πετρέλαιο.

Τα πάντα για την υγραεριοκίνηση
Δεν είναι όμως οικονομικότερο από το φυσικό αέριο. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τον -σχεδόν- διπλασιασμό της τιμής της βενζίνης από την αύξηση του φόρου κατανάλωσης από την Κυβέρνηση Παπανδρέου, η αναμονή στα συνεργεία εγκατάστασης κιτ υγραερίου έφτανε και τους τέσσερις μήνες.

Η κατάσταση βέβαια σήμερα έχει ομαλοποιηθεί λόγο της μείωσης της ζήτησης αλλά και γιατί αυξήθηκαν τα συνεργεία που εγκαθιστούν το κιτ για LPG.

ΠΡΟΣΟΧΗ
: η εγκατάσταση του συστήματος στα οχήματα (με βενζινοκινητήρα ή με πετρελαιοκινητήρα) πρέπει να γίνει από μηχανολόγο μηχανικό που έχει άδεια-δίπλωμα εγκατάστασης συστημάτων αερίου, για να τοποθετηθεί σωστά και να είναι απόλυτα ασφαλές. Σύμφωνα με έρευνες ασφάλειας η πιθανότητα να πάρει φωτιά το αυτοκίνητο στην περίπτωση σύγκρουσης είναι ίδια, είτε έχει LPG είτε βενζίνη. Το ρεζερβουάρ και τα βασικά εξαρτήματα τοποθετούνται σε ασφαλή σημεία, ενώ οι βαλβίδες ασφαλείας φροντίζουν για την κακιά στιγμή.

Σήμερα, πολλοί αντιπρόσωποι αυτοκινητοβιομηχανιών (πχ. Chevrolet, Subaru) προσφέρουν τοποθέτηση LPG συστημάτων, τόσο στα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούν, όσο και στα παλαιότερα, διατηρώντας την εργοστασιακή εγγύηση του αυτοκινήτου. 
Κλείσιμο


Τα συν της υγραεριοκίνησης
Κατ’ αρχάς να διευκρινίσουμε ότι η υγραεριοκίνηση επιτρέπεται στην Ελλάδα σε όλα τα οχήματα από το 1999. Το κόστος χρήσης του είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα, με το κόστος να είναι πολύ χαμηλότερο μ’ αυτό της βενζίνης (περίπου κατά 0,80 €/lt), με τη μέση τιμή του λίτρου να διαμορφώνεται σήμερα στα 0,97 ευρώ.
-Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου δεν επηρεάζονται.
-Εκπέμπει λιγότερους ρύπους απ’ ό,τι η βενζίνη και το πετρέλαιο.

Τα μείον της υγραεριοκίνησης
-Το κόστος της αρχικής εγκατάστασης (από 600€ έως και 2.500€-ανάλογα με τον κινητήρα-αυτοκίνητο).
-Πιθανότητα για φθορές στο εσωτερικό του κινητήρα, μετά από τη χρήση 100.000 με 200.000 Km και ανάλογα το σύστημα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στη λίπανση του κινητήρα. Πολλά συστήματα (τα πιο ακριβά) αυτοματοποιημένα λιπαίνουν τον κινητήρα…
-Αυξάνει το βάρος του οχήματος σε μικρό βαθμό, βέβαια.
-Στερεί χώρο αποθήκευσης για την τοποθέτηση του ρεζερβουάρ.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης