H μεγάλη επιστροφή του θρυλικού Pony

H μεγάλη επιστροφή του θρυλικού Pony

H κατασκευάστρια εταιρεία θα προσπαθήσει να κρατήσει την τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ-Θα ζυγίζει 850 κιλά και θα βγει στην αγορά με κινητήρες 1300 και 1400 κυβικών

H μεγάλη επιστροφή του θρυλικού Pony
Το «μικρό Pony», το αυτοκίνητο που οι Γερμανοί εγκωμίασαν ως το πολυχρηστικό όχημα της οικονομίας, οι Γάλλοι ως έκφραση της κλασικής φινέτσας και της απλότητας και οι Έλληνες ως «εθνικό όχημα» με τη σφραγίδα της Citroen, είναι έτοιμο να ξαναγράψει ιστορία στην αγορά των τεσσάρων τροχών.

Το θρυλικό Pony, το δημιούργημα της Θεσσαλονικιώτικης οικογένειας Κοντογούρη που μεσουρανούσε προ δεκαετιών στην Ελλάδα και ειδικά στα λαϊκά στρώματα, προσφέροντας αξιόπιστη λύση στις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες είναι ένα στάδιο πριν τη διαδικασία παραγωγής. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο Pony βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου από το ΕΒΕΤΑΜ, το πολυτεχνολογικό κέντρο εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων.

Εάν όλα πάνε καλά, ο φάκελος θα μεταβιβαστεί στο υπουργείο Μεταφορών και το όχημα θα υποβληθεί στις προβλεπόμενες από το κράτος διαδικασίες για την τελική του έγκριση. Είμαστε στην τελική ευθεία» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της NAMCO, χωρίς ωστόσο να επιθυμούν να πουν περισσότερα.

Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος: Σημαντικά οφέλη

Κλείσιμο
To πράσινο φως για τη χορήγηση αδειών πιστοποίησης στην PONY- NAMCO για να ξανακυκλοφορήσει το θρυλικό αυτοκίνητο έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, δια του υφυπουργού Οδυσέα Κωνσταντινόπουλου.

Όπως δήλωσε ο κ. Κωνσταντινόπουλος στις αρχές της εβδομάδας, δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ, στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης,την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.

Εκτίμησε, δε, ότι η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, καθώς πέραν των 410 θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν άμεσα, θα ανοίξουν εμμέσως δουλειές και για άλλους 2.500 εργαζόμενους.

Προσιτό στον Ελληνα καταναλωτή

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της, «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε», Πέτρο Τζανέτο Κοντογούρη, το νέο «Pony»,θα είναι προσιτό στον Ελληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ. Θα είναι, όπως ήταν πάντα, το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο, απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης.



Τα νέα μοντέλα - ποικιλία κινητήρων
Στο σάιτ της εταιρίας αναφέρεται ότι το νέο μοντέλο «είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling». Το νέο μοντέλο της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών θα είναι το Pony 4 και ο προγραμματισμός της NAMCO για αυτό περιλαμβάνει:
• 1η φάση παραγωγής - Bενζινοκίνητο PONY 4
• 2η φάση παραγωγής - Πετρελαιοκίνητο PONY 4 (όπως επίσης και την 4×4 έκδοσή του)
• 3η φάση παραγωγής - Ηλεκτροκίνητο PONY 4
Στο site της NAMCO αναφέρονται και οι προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές των νέων μοντέλων της, που θα εφοδιάζονται με βενζινοκινητήρες 1,3 λίτρων και 68 ίππους, με κιβώτια ταχυτήτων πέντε σχέσεων και θα ζυγίζουν μόνον 850 κιλά, ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για σκληρή επαγγελματική χρήση. Η πλατφόρμα του αυτοκινήτου είναι επίσης πατενταρισμένη ελληνική. Η νέα γραμμή παραγωγής εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 400 θέσεις εργασίας.

Η ιστορία του Pony
Το PONY ήταν το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια στην Ελλάδα ενώ είχε πολύ μεγάλες εξαγωγές σε 14 χώρες) και κατασκευαζόταν από τη Citroen αλλά και από τη NAMCO το διάστημα 1974-1983. Σύμφωνα με τον κ.Κοντογούρη, το 67% των εξαρτημάτων των πρώτων Pony ήταν ελληνικής προέλευσης, ενώ πουλήθηκαν πάνω από 30.000 τέτοια μοντέλα. Ετσι κατέχει ακόμη και σήμερα το Pony τον τίτλο του ελληνικού αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις!
Η ιστορία της οικογενείας Κοντογουρη στο χώρο του αυτοκινήτου ξεκινά τη δεκαετία του ’50, στη Γερμανία, όπου οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ηταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.  Το εργοστάσιο έβγαζε 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης, όπως αναφέραμε, ενώ τώρα μιλούν για 70%.



Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης