Έλληνες επιστήμονες δημιούργησαν παγκόσμιο μοντέλο για την οδική ασφάλεια

SafeFITS1

Η ελληνική ομάδα εργάστηκε για λογαριασμό του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, δημιουργώντας το SafeFITS

Μια σπουδαία ερευνητική και επιστημονική εφαρμογή που βοηθάει τις κυβερνήσεις στην υλοποίηση σχεδίων για την οδική ασφάλεια σε παγκόσμιο επίπεδο, υλοποίησαν Έλληνες επιστήμονες. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο "παγκόσμιο μοντέλο οδικής ασφάλειας" με το όνομα SafeFITS το οποίο υλοποιήθηκε για λογαριασμό του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών από τον τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλής τον καθηγητή Γιώργο Γιαννή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο πανελλαδικό συνέδριο για την οδική ασφάλεια στη Λάρισα που διοργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το μοντέλο SafeFITS είναι ένα υποστηρικτικό εργαλείο με στόχο την ορθή λήψη των αποφάσεων των κρατών σχετικά με την οδική ασφάλεια.

Το εργαλείο διαθέτει μια σημαντική βάση δεδομένων και στοιχεία για 130 κράτη και επικαιροποιείται κάθε δύο χρόνια. Στην εφαρμογή αξιοποιήθηκαν οι παγκόσμιες βάσεις δεδομένων για τα κράτη και παρέχει πληροφορίες για διάφορα σενάρια οδικής ασφάλειας.

Όπως σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του ΕΜΠ και διευθυντής του τομέα Γιώργος Γιαννής το SafeFITS αποτελεί ένα εργαλείο εκπαίδευσης που βοηθάει τις κυβερνήσεις να παρακολουθούν τους δείκτες της οδικής ασφάλειας για να πετυχαίνουν συγκεκριμένα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννή το μοντέλο οδικής ασφάλειας Safefits εφαρμόζεται κυρίως από αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Ινδία, η Κίνα, η Λατινική Αμερική κτλ., αλλά και από κράτη που έχουν περιθώρια βελτίωσης του σχεδιασμού οδικής ασφάλειας.

Ο κ. Γιαννής υποστήριξε ότι δεν είναι αρκετό να υλοποιούνται σχέδια οδικής ασφάλειας, αλλά είναι πολύ σημαντικό στοιχείο η παρακολούθηση της εφαρμογής των σχεδίων. «Συγκρίνοντας απλά τους αριθμούς των νεκρών και των τραυματιών στα ατυχήματα δεν παίρνουμε την πλήρη εικόνα» υποστήριξε ο κ. Γιαννής και συμπλήρωσε: Μόνο αν δούμε πως συσχετίζονται οι νεκροί και οι τραυματίες με το ποσοστό χρήσης ζώνης, με το ποσοστό υπέρβασης των ορίων ταχύτητας, με το ποσοστό χρήσης αλκοόλ, ή της απόσπασης λόγων κινητού τηλεφώνου, τότε μπορούμε να έχουμε πραγματική εικόνα για τα προβλήματα και να τεκμηριώσουμε λύσεις.

Μεταξύ άλλων ο καθηγητής του ΕΜΠ είπε ότι δεν είναι σωστό να συγκρίνουν οι αρμόδιοι που χαράσσουν σχέδια οδικής ασφάλειας τα στοιχεία του χθες με το αύριο, αλλά θα πρέπει να χαράσσονται σχέδια του αύριο αποκλείοντας τα αποτυχημένα μέτρα από την μία και επαναλαμβάνοντας τις επιτυχημένες πρακτικές για το μέλλον, από την άλλη.

ΣΧΟΛΙΑ (4)

George

Να το στείλετε στην Αττική οδό και στην Ολυμπία οδό να το "διαβάσουν" γιατί ως γνωστόν είναι γεμάτοι επιστήμονες..Είναι όλοι τους απόφοιτοι πανεπιστημίων και δε θα δυσκολευτούν(sic)..

πετραν

καλα αντι να ασχοληθουν να φτιαξουν το χαλια οδικο δικτυο της ελλαδας και το κυκλοφοριακο ασχοληθηκαν με τα βραβεια και τις ερευνες για το εξωτερικο! Εδω ρε μαγκες κρινεται η αξια σας εδω να κατσετε να μελετησετε και να εφαρμοσετε λυσεις! οχι εξωτερικο και βραβευσεις και αλλα φαιδρα!

Αχχχχχ

αχχχχ ελλάδα ... "όλοι" είναι πρώτοι στην Ελλάδα και το κόσμο. Αλλά οι ελληνες νέοι φεύγουν και δεν ξαναγυρίζουν ...

AAA

ΣΩΣΤΑ αλλα θελει πολλα στοιχεια ακομα...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

organic-food

Σύμφωνα με γαλλική επιστημονική μελέτη, ο κίνδυνος μειώνεται κατά 34% όσον αφορά τον καρκίνο του μαστού στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση, και κατά 76% για κάθε είδους λέμφωμα

Microplastics

Μικροπλαστικά ανακαλύφθηκαν σε όλα τα δείγματα ανθρώπινων κοπράνων από πολλές χώρες, σύμφωνα με την πρώτη διεθνή έρευνα του είδους της
Η κατανάλωση τροφίμων που διατηρούνται σε πλαστικές συσκευασίες, καθώς επίσης νερού και αναψυκτικών από πλαστικά μπουκάλια, είναι βασική αιτία διείσδυσης των μικροπλαστικών στον ανθρώπινο οργανισμό από το στόμα.

1