Μυστήριο με τη σύγκρουση των δύο πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα - Το εμπορικό καρφώθηκε στο δεξαμενόπλοιο χωρίς να κόψει ταχύτητα

Μυστήριο με τη σύγκρουση των δύο πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα - Το εμπορικό καρφώθηκε στο δεξαμενόπλοιο χωρίς να κόψει ταχύτητα

Ανοιχτό παραμένει και το ενδεχόμενο δολιοφθοράς - Το εμπορικό Solong μετέφερε 15 κοντέινερ με κυανιούχο νάτριο και το δεξαμενόπλοιο  Stena Immaculate 220.000 βαρέλια με καύσιμο για τζετ

Μυστήριο με τη σύγκρουση των δύο πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα - Το εμπορικό καρφώθηκε στο δεξαμενόπλοιο χωρίς να κόψει ταχύτητα
Για δεύτερη ημέρα συνεχίζουν να καίνε οι φωτιές που προκλήθηκαν στα δύο πλοία, το εμπορικό Solong και το δεξαμενόπλοιο Stena Immaculate, που συγκρούστηκαν στη Βόρεια Θάλασσα χθες, Δευτέρα.

Παράλληλα σε πλήρη εξέλιξη είναι οι έρευνες για το πώς το μήκους 140 μέτρων Solong έπεσε πάνω στο δεξαμενόπλοιο που μετέφερε καύσιμα αεροσκαφών για λογαριασμό της αμερικανικής κυβέρνησης έχοντας αποπλεύσει από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων.

Αυτό που προβληματίζει είναι το γεγονός ότι το υπό πορτογαλική σημαία εμπορικό πλοίο που μετέφερε τουλάχιστον 15 κοντέινερ με κυανιούχο νάτριο, μια τοξική ουσία που μπορεί δυνητικά να προκαλέσει και τον θάνατο, έπεσε πάνω στο μεγαλύτερο του δεξαμενόπλοιο  χωρίς να μειώσει καθόλου την ταχύτητα του.

Βίντεο από τις καταγραφές της ιστοσελίδας MarrineTraffic δείχνουν το Solong να κινείται με ταχύτητα 16 κόμβων σε όλο το μήκος της διαδρομής του μέχρι τη στιγμή που καρφώθηκε στο Stena Immaculate, χωρίς σε καμία στιγμή να μειώσει την ταχύτητά του.

Container ship SOLONG collision with anchored Oil Tanker STENA IMMACULATE off the UK coast


Μολονότι το στοιχείο αυτό «φούντωσε» το ενδεχόμενο πίσω από τη σύγκρουση να υπάρχει κάποιου είδους δολιοφθορά - με τα πιο ακραία σενάρια να μιλούν ακόμα και για χακάρισμα του Solong - δύο αξιωματικοί των λιμενικών αρχών ασφαλείας είπαν στο Reuters πως δεν υπάρχει κάποια ένδειξη κακόβουλης ενέργειας ή κάποιου άλλου παράγοντα που να συνέβαλε στη σύγκρουση των δύο πλοίων.

Την άποψη αυτή συμμερίζεται και ο καθηγητής Ναυτικής Ιστορίας, Σαλ Μερκολιάνο, ο οποίος σε ανάλυσή του περιγράφει ότι το Solong έκανε πολύ συχνά την ίδια διαδρομή με την ίδια ή παρόμοια ταχύτητα.

Κλείσιμο
Κατά την ανάλυσή του το πλήρωμα του Solong έδειξε υπερβολική εμπιστοσύνη στο αυτόματο σύστημα πλοήγησης, χωρίς να αποκλείεται να ήταν μόνο ένα άτομο στη γέφυρα.

UPDATE: Solong Rams Anchored US Tanker Stena Immaculate | Ships Abandoned & On Fire | Port Closed


Στα δύο πλοία επέβαιναν συνολικά 37 άτομα - 23 στο τάνκερ και 14 στο εμπορικό πλοίο - από τα οποία τα 36 έχουν διασωθεί και ένα αγνοείται. Από τους 36 διασωθέντες μόνο ένα άτομο, όπως αναφέρει το Sky News, χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο.

Η μεγάλη αγωνία τώρα αφορά το ενδεχόμενο οικολογικής καταστροφής καθώς τόσο το κυανιούχο νάτριο που μετέφερε το Solong όσο και τα 220.000 βαρέλια καυσίμων για τζετ που μετέφερε το Stena Immaculate είναι εξαιρετικά επικίνδυνα και τοξικά για τη θαλάσσια ζωή.

Oil tanker on fire after colliding with cargo ship just off UK coast


Η εταιρεία Crowley που διαχειρίζεται το τάνκερ μέχρι στιγμής έχει ανακοινώσει ότι τουλάχιστον μια από τις 16 δεξαμενές υπέστη ρήξη χωρίς να μπορεί να διευκρινίσει πόση ποσότητα καυσίμων έχει πέσει στη θάλασσα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης