Google: Έγινε και… δωρεάν δερματολόγος χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη της

Google: Έγινε και… δωρεάν δερματολόγος χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη της

Δημιούργησε νέα εφαρμογή που βοηθά στη διάγνωση δερματολογικών παθήσεων, χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά τις ιατρικές υπηρεσίες - Σε ποιες επιπλέον καινοτομίες προχώρησε ο διαδικτυακός κολοσσός

Google: Έγινε και… δωρεάν δερματολόγος χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη της
Η Google παρουσίασε ένα νέο «έξυπνο» εργαλείο που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει κάποιον να εντοπίσει πιθανές βλάβες στο δέρμα του, στα μαλλιά και στα νύχια του, με βάση τις φωτογραφίες του σώματός του που τραβά ο χρήστης. Το εργαλείο θα βοηθήσει στην αυτοδιάγνωση διαφόρων παθήσεων, από την ακμή έως το μελάνωμα, και θα επιτρέψει στους ασθενείς να πηγαίνουν ταχύτερα στον δερματολόγο για να αναζητήσουν θεραπεία.

Ο «βοηθός δερματολογίας» (Dermatology Assist), που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο Google I/O, θα είναι διαθέσιμος αργότερα εντός του έτους. Η εφαρμογή έχει ήδη εγκριθεί για χρήση ως ιατρικό εργαλείο στην Ευρώπη, ενώ δεν έχει πάρει ακόμη έγκριση από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC και τους Financial Times.

Το νέο εργαλείο μπορεί να αναγνωρίσει 288 παθήσεις του δέρματος αλλά δεν υποκαθιστά την ανάγκη ιατρικής διάγνωσης και θεραπείας. Χρειάστηκαν τρία χρόνια για να αναπτυχθεί ο ειδικός αλγόριθμος που «εκπαιδεύτηκε» με μία βάση δεδομένων από 65.000 εικόνες δερματολογικών παθήσεων, καθώς επίσης πολλές άλλες χιλιάδες εικόνες υγιούς δέρματος. Η ακρίβεια της διάγνωσης του συστήματος είναι ανάλογη εκείνης των δερματολόγων.

Ο χρήστης θα συνδέεται στον λογαριασμό του Google, θα «ανεβάζει» ύποπτες φωτογραφίες σημείων του δέρματός του στην ειδική ιστοσελίδα Derm Assist και θα καλείται να απαντήσει διαδικτυακά σε ορισμένες γραπτές ερωτήσεις σχετικά με πιθανά συμπτώματα. Στη συνέχεια, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης θα αναλύει τις εικόνες, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες, για να παρουσιάσει έναν κατάλογο με πιθανές παθήσεις. Εάν κάποια περίπτωση παρουσιάζει άκρως ανησυχητικά συμπτώματα, ο αλγόριθμος θα συμβουλεύει τον χρήστη να δει αμέσως γιατρό.

Καθησυχάζοντας τυχόν ανησυχίες των χρηστών για κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων τους, η Google διαβεβαίωσε ότι η εφαρμογή δεν θα χρησιμοποιείται για το «σερβίρισμα» στοχευμένων διαφημίσεων, ενώ οι φωτογραφίες του δέρματος θα αποθηκεύονται μόνο μετά από έγκριση του χρήστη και με αποκλειστικό σκοπό την καλύτερη μάθηση του αλγόριθμου, ώστε να γίνει καλύτερος στο μέλλον.

Η εφαρμογή -που θα είναι δωρεάν- βασίζεται σε προηγούμενα «έξυπνα» εργαλεία της Google για την ανίχνευση συμπτωμάτων ορισμένων καρκίνων και της φυματίωσης. Μέχρι στιγμής κανένα από αυτά τα εργαλεία δεν έχει εγκριθεί ως εναλλακτική λύση που να καθιστά περιττή τη διάγνωση από εξειδικευμένο γιατρό. Μπορούν, πάντως, να βοηθήσουν ακόμη και τους μη εξειδικευμένους γιατρούς (π.χ. γενικούς γιατρούς) να κάνουν πιο σωστές διαγνώσεις.

Σύμφωνα με τη Google, κάθε χρόνο στη μηχανή αναζήτησής της γίνονται περίπου δέκα δισεκατομμύρια αναζητήσεις σχετικά με προβλήματα στο δέρμα, στα μαλλιά και στα νύχια, γεγονός που δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον των ανθρώπων σε όλον τον κόσμο. Σχεδόν δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως εκτιμάται ότι έχουν κάποιο λιγότερο ή περισσότερο σοβαρό πρόβλημα στο δέρμα τους. Η Google ανέφερε ότι οι άνθρωποι κάνουν σωστή αυτοδιάγνωση για τα δερματικά προβλήματά τους μόνο στο 13% των περιπτώσεων.

«Οι ασθένειες του δέρματος ως κατηγορία αποτελούν ένα τεράστιο παγκόσμιο βάρος. Οι άνθρωποι στρέφονται στη Google για να ψάξουν τις ανησυχίες τους σχετικά με το δέρμα τους. Οι περισσότερες περιπτώσεις είναι θεραπεύσιμες, όμως ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός αντιμετωπίζει μία κρίσιμη έλλειψη δερματολόγων», δήλωσε η δρ Πέγκι Μπούι της Google Health και του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια.

Ανταγωνίστριες εταιρείες της Google, όπως οι Apple, Amazon και Microsoft, αναπτύσσουν σταδιακά ολοένα μεγαλύτερη παρουσία στο πεδίο της υγείας με τη χρήση μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης, παρέχοντας διάφορες υπηρεσίες σε καταναλωτές, γιατρούς και φαρμακευτικές εταιρείες.

Άλλες καινοτομίες

Στο ίδιο συνέδριο η Google έκανε και άλλες ανακοινώσεις. Μεταξύ άλλων, αναπτύσσει μία κάμερα κινητού τηλεφώνου που ανιχνεύει καλύτερα τον τόνο του δέρματος ενός ανθρώπου, κάτι που αφορά πρωτίστως τους μη λευκούς. Η «αντιρατσιστική» κάμερα θα είναι έτοιμη αργότερα μέσα στο έτος.

Κλείσιμο
Επίσης, η εφαρμογή Google Photos θα χρησιμοποιεί πλέον τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθά τον χρήστη στη δημιουργία άλμπουμ από τις φωτογραφίες του. Εάν π.χ. κάποιος δεν θέλει να περιλάβει φωτογραφίες που του θυμίζουν κάποια άσχημη περίοδο της ζωής του (όπως έναν χωρισμό), η εφαρμογή θα τον βοηθά να τις αφαιρεί ή θα τον βοηθά να συμπεριλάβει σε ένα άλμπουμ τις φωτογραφίες που έχουν ομοιότητες μεταξύ τους (π.χ. τον ίδιο καναπέ). Ακόμη, ο χρήστης θα μπορεί να δημιουργήσει κινούμενες εικόνες, συνενώνοντας φωτογραφίες τραβηγμένες σε μικρή χρονική απόσταση μεταξύ τους.

Η Google ανακοίνωσε, επίσης, ότι η επερχόμενη αναβάθμιση Android 12 στο λειτουργικό σύστημά της θα είναι «η μεγαλύτερη σχεδιαστική αλλαγή στην ιστορία του Android». Μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει περισσότερες δυνατότητες προστασίας των προσωπικών δεδομένων του χρήστη, έτσι ώστε να αποκτήσει περισσότερο έλεγχο στις εφαρμογές (apps) που χρησιμοποιεί στις συσκευές του. Για παράδειγμα, ένα φωτάκι στην κορυφή της οθόνης θα δείχνει εάν μία εφαρμογή χρησιμοποιεί την κάμερα ή το μικρόφωνο.

Επίσης, η Google έκανε γνωστό ότι αναπτύσσει ένα νέο σύστημα βιντεοδιάσκεψης, που θα επιτρέπει στο πρόσωπο με το οποίο συνομιλεί κανείς να εμφανίζεται μπροστά του τρισδιάστατα με πολύ ρεαλιστικό τρόπο. Η τεχνολογία, που κάνει χρήση πολλαπλών καμερών, βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο και είναι απίθανο να υλοποιηθεί σύντομα.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης