Η INALAN προσέλκυσε 40 εκατ. ευρώ ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, τριπλασίασε το προσωπικό της σε ένα χρόνο και παρέχει δυνατότητα σύνδεσης γρήγορου internet σε πάνω από 600.000 νοικοκυριά - Κατά 44% αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών της.
Βασίλειος Κωστέτσος: Επιστροφή στις πασαρέλες
Βασίλειος Κωστέτσος: Επιστροφή στις πασαρέλες
Ο σχεδιαστής μόδας που συνέδεσε τo όνομά του με τα tοp models των 90ς επιστρέφει στις πασαρέλες με νέα κολεξιόν, λανσάροντας συγχρόνως και το πρώτο του άρωμα, το Pathos. Ο Βασίλειος Κωστέτσος μιλά για τα 30 χρόνια καριέρας, τις επιτυχίες, τις ίντριγκες και τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη
Μετά από πολλά χρόνια ο Βασίλειος Κωστέτσος επιστρέφει με μια νέα κολεξιόν, που έχει τον τίτλο «Αρμονία». Εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία (Αρμονία ήταν η κόρη του Αρη και της Ηρας), ταίριαξε μια δερμάτινη συλλογή ρούχων με μια σειρά από βραδινά σε παστέλ χρώματα, την οποία παρουσίασαν 15 πανέμορφα μοντέλα πριν λίγες μέρες στον πολιτιστικό χώρο «Μάνος Λοΐζος», στη Νίκαια. Σε αντίθεση με εκείνη την επεισοδιακή επίδειξη μόδας του 2008, αυτή τη φορά όλα πήγαν πρίμα.
- Θυμάσαι τι είχε συμβεί στην τελευταία επίδειξη μόδας που διοργάνωνες;
Ηταν στις 8 Δεκεμβρίου του 2008, τις ημέρες που σκοτώθηκε ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος, και οι αντεξουσιαστές έκαιγαν όλη την Αθήνα. Εγώ είχα φέρει ένα σημαντικό μοντέλο από το εξωτερικό, την Κάρμεν Κας, όταν έλαβα ένα τηλεφώνημα από τον αντιδήμαρχο Βασίλη Κικίλια που με παρότρυνε να ματαιώσω το event, τη στιγμή που ο κόσμος είχε ήδη προσέλθει για την επίδειξη και το μοντέλο ετοιμαζόταν να αναχωρήσει από το ξενοδοχείο «King George», όπου διέμενε. Ξαφνικά με παίρνει τηλέφωνο η μάνατζερ της Κάρμεν ωρυόμενη ότι καίγεται το χριστουγεννιάτικο δέντρο του ξενοδοχείου και ότι φωτιές έχουν περικυκλώσει το Σύνταγμα. Ολοι οι ξένοι είχαν πάθει σοκ και αναγκαστικά ακυρώσαμε τα πάντα, με μοναδική εξαίρεση το editorial που κάναμε την επόμενη μέρα για την ελληνική «Vogue».
- Τι γεύση σού έχουν αφήσει τα 30 χρόνια καριέρας;
Γλυκόπικρη, με έμφαση στο πικρό. Επειδή είχα την τύχη να ντύσω από πολύ μικρός, λόγω των γνωριμιών της μητέρας μου, όλη την αφρόκρεμα της Αθήνας, όπως τη Γιάννα Αγγελοπούλου και την Ελένη Κόκκαλη, και να φέρω στην Ελλάδα την ελίτ των top mοdels που μονοπωλούσε τον διεθνή Τύπο, εισέπραξα πολύ αθέμιτο ανταγωνισμό και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Υπήρξαν άνθρωποι του χώρου που με εχθρεύτηκαν άνευ λόγου και αιτίας μόνο και μόνο για τα επιτεύγματα της δουλειάς μου. Εχω βιώσει τη μισαλλοδοξία και τον φθόνο από πολύ μικρός. Στην Ελλάδα, αν ξεχωρίσεις από τον μέσο όρο, την έβαψες. Τότε έρχεσαι αντιμέτωπος με το σύστημα της μετριότητας και πρέπει να έχεις άμυνες και ατσαλένια νεύρα για να τα βγάλεις πέρα. Είναι σαν την ιστορία με τον Αριστείδη τον Δίκαιο στην αρχαία Αθήνα, που ρώτησαν κάποιον γιατί τον μισεί και απάντησε «Μα γιατί όλοι μιλούν καλά για εκείνον. Δεν σας αρκεί αυτό;».
- Θυμάσαι τι είχε συμβεί στην τελευταία επίδειξη μόδας που διοργάνωνες;
Ηταν στις 8 Δεκεμβρίου του 2008, τις ημέρες που σκοτώθηκε ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος, και οι αντεξουσιαστές έκαιγαν όλη την Αθήνα. Εγώ είχα φέρει ένα σημαντικό μοντέλο από το εξωτερικό, την Κάρμεν Κας, όταν έλαβα ένα τηλεφώνημα από τον αντιδήμαρχο Βασίλη Κικίλια που με παρότρυνε να ματαιώσω το event, τη στιγμή που ο κόσμος είχε ήδη προσέλθει για την επίδειξη και το μοντέλο ετοιμαζόταν να αναχωρήσει από το ξενοδοχείο «King George», όπου διέμενε. Ξαφνικά με παίρνει τηλέφωνο η μάνατζερ της Κάρμεν ωρυόμενη ότι καίγεται το χριστουγεννιάτικο δέντρο του ξενοδοχείου και ότι φωτιές έχουν περικυκλώσει το Σύνταγμα. Ολοι οι ξένοι είχαν πάθει σοκ και αναγκαστικά ακυρώσαμε τα πάντα, με μοναδική εξαίρεση το editorial που κάναμε την επόμενη μέρα για την ελληνική «Vogue».
- Τι γεύση σού έχουν αφήσει τα 30 χρόνια καριέρας;
Γλυκόπικρη, με έμφαση στο πικρό. Επειδή είχα την τύχη να ντύσω από πολύ μικρός, λόγω των γνωριμιών της μητέρας μου, όλη την αφρόκρεμα της Αθήνας, όπως τη Γιάννα Αγγελοπούλου και την Ελένη Κόκκαλη, και να φέρω στην Ελλάδα την ελίτ των top mοdels που μονοπωλούσε τον διεθνή Τύπο, εισέπραξα πολύ αθέμιτο ανταγωνισμό και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Υπήρξαν άνθρωποι του χώρου που με εχθρεύτηκαν άνευ λόγου και αιτίας μόνο και μόνο για τα επιτεύγματα της δουλειάς μου. Εχω βιώσει τη μισαλλοδοξία και τον φθόνο από πολύ μικρός. Στην Ελλάδα, αν ξεχωρίσεις από τον μέσο όρο, την έβαψες. Τότε έρχεσαι αντιμέτωπος με το σύστημα της μετριότητας και πρέπει να έχεις άμυνες και ατσαλένια νεύρα για να τα βγάλεις πέρα. Είναι σαν την ιστορία με τον Αριστείδη τον Δίκαιο στην αρχαία Αθήνα, που ρώτησαν κάποιον γιατί τον μισεί και απάντησε «Μα γιατί όλοι μιλούν καλά για εκείνον. Δεν σας αρκεί αυτό;».
- Πώς σε πολέμησαν δηλαδή;
Δεν μπόρεσαν να το κάνουν τελικά γιατί όταν έχεις κεκτημένη τη διαδρομή σου είναι προδιαγεγραμμένο να την κάνεις. Εβλεπα, όμως, τον φθόνο στα μάτια κάποιων συναδέλφων που προσπαθούσαν να μπουν εμπόδιο σε δουλειές μου. Αυτό που τους ενδιέφερε ήταν να με εξαφανίσουν.
- Λόγω των top models;
Οταν ήρθε στην Ελλάδα η Λίντα Εβαντζελίστα, που ήταν και η πρώτη που έφερα, όλοι πίστεψαν ότι ήταν κάτι τυχαίο. Και μετά ακολούθησαν τόσες και τόσες, όπως η Κρίστι Τέρλινγκτον, η Ναόμι Κάμπελ, η Κέιτ Μος, η Κάρε Οτις, και όλοι κατάλαβαν ότι γινόταν μια πολύ σοβαρή δουλειά με τα καλύτερα μοντέλα του κόσμου και μια προσπάθεια η ελληνική μόδα να ανέβει σκαλοπάτι και να περάσει σε διεθνές επίπεδο. Αυτό σίγουρα κάποιους τους ενόχλησε και μάλιστα πολύ.
- Ποια η διαφορά μεταξύ Ελληνίδων και ξένων σταρ στην πασαρέλα;
Κακά τα ψέματα, στην Ελλάδα δεν υπήρξαν ποτέ top models. Mε εξαίρεση μια Ελενα Κουντουρά, όλες οι άλλες έκαναν περιορισμένα πράγματα στο εξωτερικό. Οι ξένες έχουν άλλον επαγγελματισμό και διαφορετική προσέγγιση στα πράγματα. Οι ξένες είναι τόσο επαγγελματίες, αλλά ταυτόχρονα και τόσο απλές. Σήμερα, τόσα χρόνια μετά, θα μου στείλουν ευχές στα γενέθλιά μου, ενώ μία στις τόσες θα έχουμε κάποια επαφή.
- Τι δεν θα ξεχάσεις ποτέ από τις μεταξύ σας επαφές;
Tα τηγανητά αυγά που έφτιαχνα στην Κέιτ Μος και την ευχαριστήρια επιστολή της Κάρλα Μπρούνι για το φόρεμα που της έστειλα όταν έγινε πρώτη κυρία στα Ηλύσια Πεδία. Είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή δυο φορές από τότε που βρέθηκε, λόγω του συζύγου της, στην πρώτη γραμμή της γαλλικής πολιτικής σκηνής.
- Στα 30 χρόνια καριέρας ποια επίδειξη δεν ξεχνάς;
Oλες οι δουλειές είχαν κάτι ιδιαίτερο και επομένως τις θυμάμαι για συγκεκριμένο λόγο. Η πρώτη, όμως, που έκανα με τη Λίντα Εβαντζελίστα είχε σίγουρα άλλη δύναμη για έναν πολύ απλό λόγο. Η Λίντα ήταν η αγαπημένη μου, κάτι σαν εφηβικός έρωτας, γι’ αυτό και όταν κατάφερα να τη φέρω, ένιωσα ότι εκπληρώθηκε ένα μεγάλο όνειρο ζωής. Στο πάρτυ που ακολούθησε έγινε ένα γλέντι τρικούβερτο, όπου παραβρέθηκαν οι Guns N’ Roses και η Ντονατέλα Βερσάτσε. Εμαθαν ότι η Λίντα ήταν στην Ελλάδα και ήρθαν να διασκεδάσουν μαζί μας. Το κέφι ήταν τέτοιο που ξαφνικά βρέθηκα να χορεύω έχοντας για παρτενέρ την κυρία Βερσάτσε!
- Το εκδοτικό σύστημα σε πούσαρε ή σε πολέμησε;
Kαι τα δύο. Εδινα ένα super model στον Κωστόπουλο, θύμωνε ο Λυμπέρης και τούμπαλιν. Με έβαζαν στη μέση, εξαιτίας της δικής τους διαμάχης, χωρίς να καταλαβαίνουν ότι τα διεθνή μοντέλα παίζουν με άλλους όρους. Δεν θα ξεχάσω το πώς μου συμπεριφέρθηκε ο Παύλος Τσίμας ως διευθυντής του περιοδικού «Ταχυδρόμος». Τους είχα παραχωρήσει εξώφυλλο των τριών -Λίντα, Σίντι και Ναόμι-, με την προϋπόθεση που είχαν θέσει τα πρακτορεία τους να είμαι κι εγώ μαζί τους προκειμένου η φωτογράφηση να φανεί ως προώθηση της δουλειάς μου και όχι ως editorial για το οποίο πληρώνονταν και μάλιστα αδρά. Μια ημέρα πριν την κυκλοφορία, μου τηλεφωνούν για να μου πουν ότι ο Τσίμας προτίμησε τα τρία κορίτσια χωρίς εμένα. Οταν αντέδρασα λέγοντας ότι τα πρακτορεία τους μπορεί να μου χρεώσουν ρήτρα, απάντησαν «Τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Εχει ήδη τυπωθεί!».
- Με την Ελενα Κουντουρά πώς γνωριστήκατε;
Ο πατέρας μου διατηρούσε μια σχολή οδηγών στον Αγιο Δημήτριο και η Ελενα πήγε εκεί για να πάρει δίπλωμα. Ηταν λίγο προτού κλείσει το πρώτο της μεγάλο συμβόλαιο με την εταιρεία καλλυντικών Shiseido. Γνωριστήκαμε, γίναμε φίλοι με εκείνη και τον αδελφό της και κάναμε παρέα. Ημουν και ο άνθρωπος που της σχεδίασε το νυφικό αλλά και κουμπάρος στον πρώτο της γάμο με τον Ισπανό σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου Μισέλ Πινέδα.
- Τα τελευταία τρία χρόνια παρουσιάζεις τη δουλειά σου στο Fashion Week της Νέας Υόρκης. Εχεις αναγνωριστεί στην άλλη άκρη του Ατλαντικού;
Ναι, και μάλιστα πουλάω μέσω επαγγελματιών που είναι και φίλοι. Υπάρχει, για παράδειγμα, ένα ατελιέ που δειγματίζει τα ρούχα μου στο Μαϊάμι. Μέσω αυτού φόρεσε πρόσφατα σε κάποιο πάρτυ ένα φόρεμά μου η φετινή Μις Υφήλιος.
- Πώς και λάνσαρες άρωμα φέτος;
Κάποιοι φίλοι, γνωρίζοντας την αδυναμία μου στις ιδιαίτερες μυρωδιές, μου έφεραν δώρο ένα άρωμα. Οταν το μύρισα τρελάθηκα! Μάλιστα, όπου κυκλοφορούσα, από ταξί και μαγαζιά μέχρι συγκεντρώσεις, με ρωτούσαν τι φοράω κι έτσι πήρα την απόφαση να το βγάλω στην αγορά. Είναι ανδρικό και ονομάζεται Pathos, μια και εκείνο που χαρακτηρίζει τα 30 χρόνια καριέρας μου, είναι το… Pathos for Fashion. Σύντομα θα ακολουθήσει και το γυναικείο Pothos.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα