Οι γιορτές στην εποχή των social media: Πώς επηρεάζουν τις αγορές μας;

Οι γιορτές στην εποχή των social media: Πώς επηρεάζουν τις αγορές μας;

Οι γιορτές στην εποχή των social media: Πώς επηρεάζουν τις αγορές μας;

Sponsored Content

Κάποτε, οι χριστουγεννιάτικες αγορές ξεκινούσαν από μια βιτρίνα στολιδιών, μια βόλτα σε ένα πολυκατάστημα ή μια σύσταση αγοράς από κάποιον φίλο. Σήμερα, δεν αποκλείεται να ξεκινήσουν από… ένα αυθόρμητο swipe στην οθόνη του κινητού μας. Την ώρα που χαζεύουμε στο Instagram ή στο TikTok, ένα βίντεο εμφανίζεται μπροστά μας, παρουσιάζοντας ένα γιορτινό look, ένα unboxing με το περιζήτητο gift set της χρονιάς, μια “top 10” λίστα από gadget, ή έναν δημιουργό που παρουσιάζει ιδέες για το εορταστικό τραπέζι. Η διαδρομή από την έμπνευση μέχρι την αγορά έχει μικρύνει όσο ποτέ, συχνά παίρνοντας την μορφή ενός tap στην οθόνη μας.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι απλώς ένας χώρος ανταλλαγής στιγμών, αλλά ένας ζωντανός χάρτης έμπνευσης. Κάθε scroll μπορεί να γίνει ερέθισμα, κάθε αποθήκευση σε «αγαπημένα» μια μικρή υπόσχεση, και κάθε σύνδεσμος ένα πιθανό δώρο. Οι γιορτές διαμορφώνονται πλέον και ψηφιακά, με εκατομμύρια εικόνες που μας δείχνουν όχι μόνο τι υπάρχει, αλλά και τι ταιριάζει σε εμάς ή στους αγαπημένους μας.

Κάπως έτσι, το TikTok, το Instagram και οι δημιουργοί περιεχομένου έχουν γίνει οι σύγχρονοι «ξεναγοί» της εορταστικής περιόδου, δημιουργώντας μια μορφή επιμελημένης ανακάλυψης: μια μίξη έμπνευσης και επιλογής.

Οι γιορτές στην εποχή των social media: Πώς επηρεάζουν τις αγορές μας;

Ευκολία και ποικιλία: μια νέα μορφή αναζήτησης αγορών
Το εντυπωσιακό με τις σημερινές γιορτές είναι ότι οι ιδέες μάς βρίσκουν πριν καν τις αναζητήσουμε. Εκεί που κάποτε χρειαζόταν βόλτα στην αγορά ή συζήτηση με φίλους, σήμερα αρκεί να ανοίξουμε το κινητό μας. Μέσα σε λίγα λεπτά, μπορούν να περάσουν από μπροστά μας προτάσεις για χριστουγεννιάτικη διακόσμηση, δώρα για ανθρώπους που αγαπάμε, εορταστικά beauty kits, ιδέες για τα ρούχα του ρεβεγιόν ή ακόμη και συνταγές για το τραπέζι.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένας αόρατος επιμελητής με αναπάντεχη ποικιλία. Ένα μικρό βίντεο μπορεί να μας δείξει πώς να στολίσουμε το τραπέζι με απλά αντικείμενα, μια λίστα “10 ιδέες για τον δύσκολο φίλο σου” να μας λύσει τα χέρια για το δώρο των γιορτών, και ένα tutorial μπορεί να μας κάνει να σκεφτούμε προϊόντα που σε άλλη εποχή δεν θα περνούσαν καν από το μυαλό μας, όπως ένα μίξερ χειρός για τον ερασιτέχνη chef της οικογένειας, ένα σετ καλλυντικών για την φίλη που λατρεύει τη περιποίηση ή ένα gadget γραφείου για τον συνάδελφο που δουλεύει από το σπίτι.

Οι γιορτές στην εποχή των social media: Πώς επηρεάζουν τις αγορές μας;

Η διαδικασία δεν είναι μόνο πρακτική, είναι σχεδόν παιχνίδι. Ψάχνουμε, εμπνεόμαστε, αποθηκεύουμε, συγκρίνουμε. Τα social προτείνουν επιλογές, όχι τυχαία, αλλά σύμφωνα με τις προτιμήσεις μας, τα ενδιαφέροντά μας, ή ακόμη και με τις μικρές λεπτομέρειες που έχουμε παρατηρήσει χωρίς να το καταλάβουμε. Κάπως έτσι, οι αγορές γίνονται πιο στοχευμένες και ταυτόχρονα πιο προσωπικές.


Παρορμητισμός και ανάσες: η τέχνη του να επιλέγεις συνειδητά
Η μεγάλη ταχύτητα, ωστόσο, έχει και το άλλο της πρόσωπο. Όταν βλέπουμε συνεχώς προτάσεις, λίστες δώρων, δημοφιλή αντικείμενα και προϊόντα “που δεν πρέπει να χάσεις”, η αγορά μπορεί να γίνει σχεδόν αντανακλαστική. Ένα tap, μια προσθήκη στο “καλάθι”, και πριν το σκεφτούμε, έχει ολοκληρωθεί η αγορά.

Εδώ ίσως χρειάζεται μια μικρή ανάσα: μια στιγμή να σκεφτούμε τι πραγματικά ταιριάζει στις ανάγκες μας ή στους ανθρώπους για τους οποίους ψωνίζουμε. Μπροστά σε όλη αυτή τη ροή εικόνων και προτάσεων, είναι εύκολο να παρασυρθούμε από το ενθουσιασμό της στιγμής. Αλλά οι πιο όμορφες γιορτινές επιλογές προκύπτουν όταν δίνουμε χρόνο στην απόφασή μας: όταν συγκρίνουμε τιμές, όταν αναζητούμε ποιότητα πέρα από τη viral ένταση, όταν βλέπουμε αν μια πρόταση συνδέεται με έναν προγραμματισμένο στόχο, μια ευκαιρία ή μια προσφορά.

Αυτή η μικρή παύση δεν αφαιρεί από τη χαρά των γιορτών, αντιθέτως τη μεγαλώνει. Μας επιτρέπει να αξιοποιούμε τις ψηφιακές προτάσεις με τρόπο πιο σοφό, πιο προσωπικό, πιο συμφέρον για τον προϋπολογισμό μας. Γιατί οι εικόνες εμπνέουν, αλλά η σκέψη μάς οδηγεί εκεί που αξίζει πραγματικά να φτάσουμε.

Οι γιορτές στην εποχή των social media: Πώς επηρεάζουν τις αγορές μας;

Όταν η έμπνευση γίνεται όφελος
Σε αυτό το περιβάλλον όπου οι τάσεις πυροδοτούν επιθυμίες και ποικίλες ιδέες, οι χριστουγεννιάτικες προσφορές €πιστροφή της Eurobank λειτουργούν σαν το «έξυπνο αντίβαρο». Αν πρόκειται να κάνεις αγορές που ήδη εμπνέουν οι πλατφόρμες -προϊόντα ομορφιάς, μόδας, gadgets, δώρα για το σπίτι, παιδικά, αθλητικά, τότε η δυνατότητα επιστροφής χρημάτων κάνει την απόφαση ακόμα πιο ισορροπημένη. Οι κάτοχοι καρτών Eurobank που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα από 15 έως 31.12 κερδίζουν 15% €πιστροφή με πιστωτικές ή 5% €πιστροφή με χρεωστικές σε καταστήματα που κυριαρχούν στα feed μας: IKEA, notos, SEPHORA, ZAKCRET Sports, Marks & Spencer, DPAM, Anna Maria Mazaraki.

Οι τεχνολογικές προτάσεις που βλέπουμε παντού αποκτούν συγχρόνως και επιβράβευση: με το πρόγραμμα €πιστροφή της Eurobank κάθε αγορά άνω των 50€ από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις τεχνολογίας, μπαίνει σε αυτόματη κλήρωση για ένα από τα 10 iPhone 17. Και για όσους ακολουθούν food creators, παρακολουθούν συνταγές ή οργανώνουν το γιορτινό τραπέζι, υπάρχει και 5% €πιστροφή στα καταστήματα Σκλαβενίτης για αγορές με πιστωτικές κάρτες Eurobank από 19 έως 31/12.

Οι γιορτές στην εποχή των social media: Πώς επηρεάζουν τις αγορές μας;

Οι γιορτές δεν είναι απλώς ένα feed, είναι εμπειρία
Τα social media μάς δείχνουν τι υπάρχει, μας βοηθούν να ονειρευτούμε, μας εμπνέουν. Αλλά στην πραγματικότητα, η αξία βρίσκεται στις στιγμές: στο δώρο που προσφέρεις σ’ έναν άνθρωπο που αγαπάς, στην αναζήτηση που κάνεις με προσοχή, στο τραπέζι που ετοιμάζεις, στην επιλογή που έχει νόημα για εσένα.

Και ίσως αυτό είναι το πιο όμορφο στοιχείο της εποχής που ζούμε: μπορούμε να εμπνεόμαστε από παντού, αρκεί να επιλέγουμε με δικό μας κριτήριο. Και όταν δίπλα σε αυτή την επιλογή υπάρχει και μια επιβράβευση που κάνει τις γιορτινές κινήσεις λίγο πιο συμφέρουσες, τότε η ψηφιακή ανακάλυψη μετατρέπεται σε πραγματική εμπειρία, όχι απλώς μια ακόμα τάση που πέρασε εφήμερα από την οθόνη μας.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Best of Network

Δείτε Επίσης