Τop 10: O ελληνόκτητος στόλος αξίζει $105 δισ. και βρίσκεται στην κορυφή παγκοσμίως

efoplistis01-mesa

Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο ακριβότερος παγκοσμίως και έσπασε το «φράγμα» των 100 δισ. δολαρίων – Αιτία της ανόδου η αύξηση των παραγγελιών για ναυπήγηση LNG

Στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης ανέβηκε η ελληνική ναυτιλία όσο αφορά την αξία του ελληνόκτητου στόλου. Μάλιστα έσπασε το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της «vessels value».

Η αύξηση μέσα στο 2018, δηλαδή σε έναν μόλις χρόνο, άγγιξε τα 5 δισ. δολάρια. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση που έχει σημειωθεί ανάμεσα στα κράτη που βρίσκονται στο Top 10.

Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές έφτασαν στην κορυφή

Αιτία της ανόδου είναι η αύξηση του αριθμού παραγγελιών για ναυπήγηση LNG-Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς και η αύξηση της αξίας των δεξαμενόπλοιων μετά τη θετική ναυλαγορά.

Η Ελλάδα κατέλαβε την…pole position ως ιδιοκτήτρια του ακριβότερου στόλου από LNG παγκοσμίως, που από 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις αρχές του 2018 ανέβηκε στα 18,4 δισ. Οι Έλληνες ξεπέρασαν τους Ιάπωνες που έχουν στόλο LNG αξίας 15,2 δισ. «Χασούρα» είχε ο ελληνόκτητος στόλος μετά την πώληση του στόλο με drill ships του Γιώργου Οικονόμου. Αλλιώς θα ήταν ακόμη πιο μεγάλη η αξία του.

Στη δεύτερη θέση οι Ιάπωνες

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Ιάπωνες οι οποίοι διατηρήθηκαν το 2019 στη δεύτερη θέση. Βγήκαν κερδισμένοι από την αύξηση της αξίας των φορτηγών πλοίων προς τα τέλη του 2018 με τα δεξαμενόπλοια και τα LNG να ακολουθούν.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα την Ιαπωνία είχαν προστιθέμενη αξία στον στόλο τους από τα LNG.

Η Κίνα παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στα πρώτα δέκα κράτη

Τρίτη είναι η Κίνα. Η αξία του εμπορικού της στόλου παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση ανάμεσα στα κράτη του top 10, ύψους 6,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανεβάζοντας τη συνολική αξία στα 90 δισεκατομμύρια δολάρια. Είχαν όμως μείωση στην αξία του στόλου της με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Αντιθέτως εκ του γεγονότος ότι η Κίνα ήταν η αιτία να αυξηθεί η ζήτηση σε κατανάλωση LNG είχε ως αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές με στόλους από πλοία μεταφοράς LNG να δουν την αξία του στόλους να αυξάνει.

Ακολουθούν Σιγκαπούρη, Νορβηγία και ΗΠΑ

Τέταρτη είναι η Σιγκαπούρη η οποία αύξησε την αξία του στόλου της κατά 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συνολική αξία 49,9 δισ. δολάρια.

Στην πέμπτη θέση βρίσκουμε τη Νορβηγία με στόλο αξίας 48,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Διατηρεί έναν μεγάλο στόλο από δεξαμενόπλοια.

Στην έκτη θέση είναι οι ΗΠΑ , με στόλο αξίας 44,5 δισ. δολάρια. Παρουσίασαν μείωση της αξίας του στόλου λόγω του γεγονότος ότι τα ποντοπόρα πλοία είναι μεγάλης ηλικίας, άνω των 15 ετών.

Στην 7η θέση αλλά με διαρκή συρρίκνωση στόλου η Γερμανία

Στην έβδομη θέση είναι η Γερμανία με αξία στόλου 31,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο στόλος της συνεχίζει να συρρικνώνεται κάθε χρόνο, με βασικότερη αιτία δεινών να είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων-containerships.

Έχασε ήδη 1,7 δισ. δολάρια μέσα στο 2018, ο στόλο με τα containerships συνεχίζει να συρρικνώνεται λόγω πώλησης πλοίων αλλά και διάλυσης πολλών εξ αυτών. Η Κίνα βρίσκεται πλέον στην κορυφή όσο αφορά τους στόλους με containerships. Η αξία του κινεζικού στόλου με αυτού τύπου πλοία ανέρχεται στα 17,3 δισ. και του γερμανικού στα 16,4 δισ. δολάρια.

Στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας Νότια Κορέα, Βρετανία και Δανία

Στην όγδοη θέση είναι η Νότιος Κορέα με αξία στόλου 30 δισ. δολάρια. Μέσα στ ο 2018 αύξησε κατά πέντε δισεκατομμύρια την αξία του στη φορτηγό ναυτιλία, στα δεξαμενόπλοια και στα containers. Aπό αυτά τα πέντε δισ. η συνεισφορά των containers είναι τρία δισ.

Στην ένατη θέση είναι η Μεγάλη Βρετανία, η οποία είδε την αξία του στόλου της να μειώνεται στα 29 δισ.

Στη 10η θέση είναι η Δανία με αξία δύο δισεκατομμύρια. Εξαρτάται από την ναυλαγορά των containers. Όμως η αδυναμίας στον κλάδο των δεξαμενόπλοιο επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε να μπει στο top 10.


nautilia_top_10

ΣΧΟΛΙΑ (66)

John

Επειδή διαβάζω στα σχόλια διάφορες ανακρίβειες σχετικα με τη ναυτιλία θα ήθελα να ξεκαθαρίσω στους αναγνώστες τα εξής: 1. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ: Πράγματι η ναυτιλία ειναι απαλλαγμενη απο φορολογία εισοδήματος. Αλλα ειναι απαλλαγμένη η ναυτιλία σε ΟΛΕΣ τις χώρες του κόσμου, γιατι ενα πλοίο (ανεξαρτήτου σημαίας), δεν ασκεί δραστηριότητα εντός της Ελληνικής επικράτειας (ή οποιασδήποτε συγκεκριμένης επικράτειας) κι ετσι δε μπορει να φορολογηθεί. Υπαρχει όμως φορολογία, και ειναι με βάσει το τοναζ του καθε πλοίου. Δηλαδη ο εφοπλιστής δε φορολογειται με βασει το κέρδος, αλλά με βάσει το τοναζ του πλοιου του (που σημαινει φορολογείται ανεξαρτήτως εαν μια χρονια εχει κερδη ή ζημίες...) και μάλιστα η Ελλάδα εχει ενα από τα πιο υψηλά tonnage tax παγκοσμίως. 2. ΣΗΜΑΙΕΣ: Η σημαια δεν παίζει ΚΑΝΕΝΑ απολύτως ρόλο, περαν απο καποιες ευκολίες ή δυσκολίες σε γραφειοκρατικές διαδικασίες. Παλαιότερα, οταν ειχες μια συγκεκριμενη σημαία επρεπει να εχεις και πληρώματα της συγκεκριμένης χώρας, αλλα όχι πια. Ανεξαρτήτως τι σημαια εχει ενα ελληνόκτητο πλοίο, εδώ και 6-7 χρόνια, πληρώνει tonnage tax ΚΑΙ στην Ελλάδα -το οποιο αποτελεί αλλη μια παγκόσμια πατέντα της χώρας μας. 3. ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ: Οι Ελληνες εφοπλιστες ΘΕΛΟΥΝ ελληνικά πληρώματα, αλλά ελληνικά πληρώματα δεν υπάρχουν, καθώς εδω και 10ετιες ελάχιστοι νέοι στη χωρα μας στρέφονται στο ναυτικό επάγγελμα, λόγω των τρομερων δυσκολιών που έχει. Απο αυτούς που πηγαίνουν στις ναυτικές σχολές, οι περισσότεροι δεν ακολουθούν τελικά την καριέρα του αξιωματικού, χρησιμοποιώντας τις σπουδές τους ως "γεφυρα" για να ψαξουν για δουλειες γραφείου. Εγγυημένα, εαν αυριο όλοι οι εφοπλιστές έλεγαν να παρουν Ελληνικά πληρώματα, δε θα έβρισκαν, δεν υπαρχουν αξιωματικοί. 4. ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Η ελληνική ναυτιλία ειναι η μια απο τις δύο σημαντικότερες βιομηχανίες της χωρας μας και ειναι εξαγωγική βιομηχανία. Απασχολεί περίπου 250.000 άτομα σε αμέτρητες επιχειρήσεις, οι οποιοι μάλιστα εχουν μισθούς πολύ ανώτερους από κάθε άλλο κλάδο του ιδιωτικού τομέα. Εισαγει σε συνάλλαγμα το 7% του ΑΕΠ μας (σσ: 7% = αμυνα + παιδεια μαζί). Ολα αυτά τα ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ $ που εισαγει η ναυτιλια στη χώρα μας, εισερχονται στην Ελληνική οικονομία. Σε προσωπικό επίπεδο, η προσφορά των ιδιων των εφοπλιστών ειναι σημαντική: Από τα χρήματα που ξοδεύουν για προσωπική τους χρήση, μέχρι ευεργετήματα απο ιδρύματα Ωνάση, ΝΙάρχου, Τσάκου κλπ.

γιώργος

Πως το είπαμε??Η πιο φτωχή χώρα με τους πιο πλούσιους κατοίκους??!(παλιό ινδιάνικο ρητό)

lakis

Αυτα ελεγε προ ημερων και ο ΠτΔ...Μπορει να μας εξηγησει το ρολο του κρατους απεναντι στην ναυτιλια με τον μεγαλυτερο στολο?Ποσοι εχουν Ελληνικες σημαιες, ελληνικα πληρωματα και ποιοι τελικα πληρωνουν φορους για τους εργοδοτες/ εφοπλισταδες????Μηπως οι εργαζομενοι τους???Οσο αναφορα το υπουργειο Ναυτιλιας καλυτερα να το κλεισουνε και να μην κοροιδευουνε.Το Λιμενικο ειναι κανονικα σωμα ασφαλειας και πρεπει να υπαγεται αλλου, οπως ολοι ξερουν το Υ.Ε.Ν δημιουργηθηκε απο τους ιδιους τους εφοπλιστες για να κανουν οτι γουσταρουν.

Κόντρας

Μία από τις λίγες (και τελευταίες) πρωτιές του Ελληνισμού που μας κάνουν ακόμη περήφανους. Φέρνουν 14-15 δις το χρόνο στο ΑΕΠ μας, δίνουν δουλειά σε 150.000 συμπολίτες μας, κάνουν την Ελλάδα γνωστή στα πέρατα της Οικουμένης, της δίνουν το δικαίωμα να συμμετέχει ακόμη και στο Οικονομικό Συμβούλιο Αρκτικής!, της δίνουν (ανεκμετάλλευτο) ειδικό βάρος στις σχέσεις με την Ιαπωνία την Κίνα, την Νότιο Κορέα. Εξαρτούν (επίσης ανεκμετάλλευτη ιδιομορφία) τις ΗΠΑ από τον Ελληνισμό για την μεταφορά LNG και πετρελαίου και τέλος, παρ'όλη την ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΗ ατέλεια φόρων που έχουν, προσφέρουν εθελοντικά, από την εποχή Σαμαρά, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως.--------------------------------------------- ΥΓ. Ο λόγος που μεγαλουργούν οι Εφοπλιστές μας είναι φυσικά το γεγονός πως δραστηριοποιούνται, σχεδόν αποκλειστικά, ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. Δεν χρωστούν σε κανέναν, δεν εξαρτώνται από κανέναν. Φανταστείτε να ήταν διαφορετικά: Δεν είναι μήπως τα Φθονερά Αριστερά ζώ@ που τους βρίζουν με τα σχόλιά τους δικαιούχοι ψήφου; Αυτοί οι τιποτένιοι Αρχιτεμπελαράδες και οι ΤσιπροΚαμμένοι τους δεν θα τους άφηναν σε χλωρό κλαρί. Άλλωστε το 2016 υπό την επιρροή των Γερμανών (τρίτη ναυτιλία με διαφορά μετά την Κίνα) προσπάθησαν να τους φορολογήσουν, ευτυχώς χωρίς επιτυχία.Κι έτσι η Ελληνική Ναυτιλία άντεξε. Τώρα που ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ λοιπόν, μόνον καλλίτερες μέρες έχει να δει στο μέλλον. Μπράβο στην γνήσια Ελληνική Ψυχή, μπράβο στους τελευταίους Έλληνες.

Η οικονομία είναι το φόρτε μου...

...πουλήστε τα, δωστε μου τα χρήματα και σας εξοφλώ το χρέος

So what ?

Γι αυτό η Ελλάδα είναι σ’ αυτά τα χάλια ; Σε κρίση , σε πτώχευση , σε μνημόνια , στα χέρια πολιτικών τυχοδιωκτών που πουλάνε την ιστορία του ελληνικού εθνους σα ναναι το τρύπιο τους σώβρακο , μέσα στην ανυποληψία και την κακομοιριά ; Μπράβο στα καλόπαιδα που κονομήσανε και μετοίκησαν στο Λονδίνο και στις πολυτελείς επαύλεις τους στην ψωροκώσταινα! Δεν είδαμε ποτέ το μεγαλείο της ψυχής τους και την προσφορά τους στην πατρίδα ! Γιατί , αν είχαν στοιχειώδη εθνική συνείδηση , με τόσα λεφτά που λένε ότι έχουν , τα Σκόπια δεν θα ονομάζονταν Μακεδονία ουτε θα μας κυβερνούσαν οι τσοπαναρέοι και οι κουραδομαγκες που μας κυβερνούν !

τακης

Γιατι ρε φιλε σου τα χρωστανε? Σου ειπε κανεις ότι δραστηριοποιουντε μονο στην Ελλαδα? Σου ειπε κανεις ότι δεν πληρωνουν τιποτα στην Ελλαδα?

Αλήθεια

Η αλήθεια να λέγεται... Οι εφοπλιστές δουλεύουν για τους Κορεάτες ναυπηγούς και επισκευαστές (Hyundai Heavy Industries, Samsung Heavy Industries, κλπ) και για τις τράπεζες του Σίτυ του Λονδίνου που χρηματοδοτούν τις αγορές τους. Οι Κορεάτες έχουν ξεπεράσει τους Γιαπωνέζους στη ναυπηγική και λόγω χαμηλότερων μεροκάματων, ελαστικού νομίσματος (Won) και λόγω νέων τεχνικών στην ναυπήγηση και στη σχεδίαση. Π.χ. η βολβοειδής πλώρη στην Ιαπωνία γίνεται από καλουπατζή που στο ένα χέρι έχει φωτιά και στο άλλο νερό για να δώσει την κατάλληλη κλίση. Στην Κορέα η βολβοειδής πλώρη του πλοίου γίνεται με πρέσα. Γενικά οι Ιάπωνες έχουν πάρει την κάτω βόλτα από το 2000 και μετά σε κάθε δραστηριότητα που καταπιάνονται και αν ακόμη μένουν όρθιοι είναι λόγω της "φήμης" του παρελθόντος και της ιαπωνοφιλίας που έχουν μερικοί ανορθολογικοί καταναλωτές.

Ιαπωνική Αυτοκράτορια

Οι Κορεάτες τα έχουν αντιγράψει όλα απο τους Ιάπωνες. Για αμάξια δεν υπάρχει σύγκριση ανάμεσα σε πχ Toyota και Hyundai σε θέμα ποιότητας και αξιοπιστίας. Αλλά και στα ηλεκτρονικά όλες οι μεγάλες εφευρέσεις γίνονται πάντα απο την Sony. Η πρώτη έγχρωμη τηλεόραση στον κόσμο φτιάχτηκέ απο την Sony. Αλλά ακόμη και στις μέρες μας το PlayStation που σαρώνει η το γνωστό σε όλους μας Blu-ray ανήκουν πάλι στην Sony!!!

Α χα

Μια πτωχευμένη χώρα με τον 1ο στόλο στον κόσμο. Μ' αρέσει...

SD-14

Υπουργειο Ναυτιλιας = Λιμενικο Σωμα. (Οχι στο υπουργειο Προ.πο...καμια σχεση με διεθνη ναυτιλια και εκπαιδευση) Εφοπλιστες = μηχανη του κιμα. Ναυτικοι = κρεας στην μηχανη του κιμα

οι κυριοι

είναι από τους ποιο ευεργετημένους και το κακό είναι ότι πανε να πάρουν κι λογο στα πολιτικά δρώμενα με προτιμήσεις, και στο να δίνουν γραμμή , (ειδικά) από γλυφάδα μεριά ποσό ξεφτίλες…. ερχετε κιαυτον η ωρα τους....

Νοήμων

Θέσεις εργασίας για τους συμπολίτες μας δημιουργούν; Αυτό είναι το μόνο που ενδιαφέρει.

Απαντηση

Γυρω στις 250.000

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

aytokinhta

Ακόμα μία επιβεβαίωση σε ρεπορτάζ του newsauto. Αυτή τη φορά σε ότι αφορά στις αλλαγές του τέλους  ταξινόμησης, αλλά και στα τέλη κυκλοφορίας, ελέω οδηγίας της ΕΕ. Διαβάστε τι θα γίνει άμεσα...

4888313

Έντονα ανοδική πορεία στις τιμές των κατοικιών που αυξήθηκαν 6,3% το πρώτο εξάμηνο του 2019 - Αύξηση κατά 19,5% στις επενδύσεις - Ιδιαίτερα ενθαρρυντική και η εικόνα των πρόδρομων δεικτών οικονομικής δραστηριότητας τους δύο πρώτους μήνες του δευτέρου εξαμήνου

windgen-0

Χτίζουν νέες μονάδες Μυτιληναίος, Περιστέρης, Κοπελούζος, Elpedison - Στόχος να καλυφθεί το κενό στο ηλεκτρικό σύστημα από την απόσυρση του λιγνίτη - Αμερικανικά funds και γερμανικές εταιρείες πολιορκούν την ελληνική αγορά των ΑΠΕ

7