Handelsblatt : Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν δισεκατομμύρια στο υγροποιημένο φυσικό αέριο

LNG

Οι Έλληνες εφοπλιστές κάνουν προετοιμασία για τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου – Τι αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt

Στη μεγάλη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου ποντάρουν οι Έλληνες εφοπλιστές, που θέλουν να είναι έτοιμοι για ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

«Οι συνεχιστές του μεγιστάνα εφοπλιστή Ωνάση επενδύουν δισεκατομμύρια σε τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Ειδικοί του κλάδου προειδοποιούν για υπερπροσφορά στην ικανότητα μεταφοράς, αλλά οι Έλληνες θέλουν να είναι προετοιμασμένοι», αναφέρει η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.

Ποιες είναι οι μεγάλες επενδύσεις σε LNG-τάνκερ

Μάλιστα, η εφημερίδα παραθέτει τις μεγάλες επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε LNG- τάνκερ.

Δύο ημέρες πριν τελειώσει το 2018, το τάνκερ Maria Energy του εφοπλιστικού ομίλου «Τσάκος» κατέπλευσε στο νησάκι του Πειραιά, Ρεβυθούσα, όπου βρίσκεται ο τερματικός σταθμός LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου), μεταφέροντας για πρώτη φορά υγροποιημένο φυσικό αέριο από το Τέξας (ΗΠΑ) στην Ελλάδα όγκου 150.000 κ.μ.

Ενδιαφέρον εκδηλώνεται και από άλλες ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες, όπως η Gaslog του Πέτρου Λιβανού, η οποία παρήγγειλε πριν τα Χριστούγεννα δύο τάνκερ στη Samsung Heavy Industries, συνολικού κόστους 378 εκατ. δολ., με ικανότητα μεταφοράς 178.000 κ.μ. Η ίδια εταιρία είχε παραγγείλει δύο ακόμα LNG τάνκερ τον Αύγουστο. Ο Λιβανός έχει κλείσει ήδη συμβόλαια μεταφοράς LNG από το Texas, με τον αμερικανικό ενεργειακό όμιλο Cheniere, για τα τάνκερ που θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2021, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Από τις 65 παραγγελίες LNG οι 33 προέρχονται από την Ελλάδα

Στόχος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι να επωφεληθούν από την μεγάλη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Από τις 65 παραγγελίες LNG τάνκερ στην Άπω Ανατολή για το 2018, οι 33 προέρχονται από την Ελλάδα.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παραγγείλει καράβια αξίας 8,9 δισ. ευρώ το 2018 και τα 2/3 αφορούν τάνκερ μεταφοράς φυσικού αερίου. Σύμφωνα με την εφημερίδα, η επιτυχία τους εξασφαλίζεται από το αλάνθαστο ένστικτό τους για την τάση στις μεταφορές των φορτηγών πλοίων.

Ως εκ τούτου, διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως και ελέγχουν τον 1/5 του παγκόσμιου τονάζ, όντας μπροστά από την Ιαπωνία, την Κίνα και τη Γερμανία στην κατάταξη.


Ο Ωνάσης διέσωσε τη γερμανική εφοπλιστική βιομηχανία


Μάλιστα, ο συντάκτης του δημοσιεύματος κάνει αναδρομή στο παρελθόν. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, οι Έλληνες εφοπλιστές Λιβανός, Νιάρχος, Λαιμός και Λάτσης κυριάρχησαν διεθνώς στη μεταφορά πετρελαίου με τα τάνκερ τους.

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, «βασιλιάς των τάνκερ», θεωρείται ότι διέσωσε τη γερμανική εφοπλιστική βιομηχανία, με παραγγελίες, μεταπολεμικά, 18 πλοίων σε Βρέμη, Κίελο και Αμβούργο. Η καθέλκυση του τάνκερ «Τίνα Ωνάση» το 1953 στο Αμβούργο, του μεγαλύτερου τάνκερ της εποχής, πραγματοποιήθηκε ενώπιον 100.000 θεατών.


Το πετρέλαιο ήταν προσοδοφόρο για τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν πλέον στραφεί στη μεταφορά LNG. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει καταστήσει πιο ευέλικτο το εμπόριο και τη μεταφορά φυσικού αερίου, διότι οι χώρες που το λαμβάνουν δεν εξαρτώνται από αγωγούς και προμηθευτές, τονίζει η Handelsblatt .

Ποιες ελληνικές εταιρείες έχουν παραγγείλει LNG τάνκερ

Το 2018, οι Έλληνες εφοπλιστές έδωσαν έμφαση στο υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η Gaslog του Π. Λιβανού διαθέτει 26 LNG τάνκερ, ενώ εννέα ακόμα βρίσκονται υπό κατασκευή.

Η TMS Cardiff Gas του εφοπλιστή Χρήστου Οικονόμου έχει κάνει οκτώ παραγγελίες τάνκερ σε δύο ναυπηγεία.

Ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης έχει παραγγείλει τέσσερα LNG τάνκερ.

Η εφοπλιστική οικογένεια Αγγελικούση έχει παραγγείλει δύο τάνκερ αξίας 370 εκατ. δολ. στο κορεάτικο ναυπηγείο Daewoo. Με την παραγγελία αυτή, τα LNG τάνκερ της οικογένειας ανέρχονται στα 37 συνολικά, με τα 27 να βρίσκονται ήδη σε χρήση και τα 10 υπό κατασκευή. Ο εφοπλιστικός όμιλος Αγγελικούσης μάλιστα κατέχει την πρώτη θέση, ελέγχοντας 125 πλοία με ικανότητα μεταφοράς 24 εκατ. τόνους νεκρού βάρους (DWT), όπως αναφέρεται.

Περιμένουν καλές αποδόσεις

Σύμφωνα με την Handelsblatt , οι Έλληνες εφοπλιστές περιμένουν καλές αποδόσεις από τις επενδύσεις τους σε LNG τάνκερ. Καθώς η ζήτηση αυξάνεται, οι τιμές charter αυξάνονται ταυτόχρονα. Κατάρ, ΗΠΑ, Αίγυπτος, Αλγερία και Αυστραλία βασίζονται στο LNG για τις εξαγωγές τους σε φυσικό αέριο. Οι μεγαλύτερες χώρες-αποδέκτες είναι η Ιαπωνία, η Ν. Κορέα και η Κίνα. Η Κίνα, συγκεκριμένα, εισήγαγε τους 11 μήνες του 2018 48 εκ. τόνους LNG- αύξηση 44% σε σύγκριση με πέρυσι.

Θεωρούν ότι παρά την υπερπροσφορά, η ζήτηση θα αυξηθεί


Σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκονται 100 τάνκερ υπό κατασκευή και πολλοί ειδικοί προειδοποιούν ήδη για υπερπροσφορά.

Αν και οι Γερμανοί είναι επιφυλακτικοί στις παραγγελίες, οι Έλληνες εφοπλιστές το βλέπουν διαφορετικά. Ειδικοί στον Πειραιά εκτιμούν ότι στις αρχές του 2020 θα υπάρξει μεν υπερπροσφορά, όμως η ανάπτυξη του παγκόσμιου δικτύου τερματικών σταθμών, από το 2023 θα αυξήσει τη ζήτηση και οι εφοπλιστές στον Πειραιά θέλουν να είναι προετοιμασμένοι.

Σημαντική αύξηση του LNG στην παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου

Το LNG αντιστοιχεί σήμερα στο 10% της παγκόσμιας κατανάλωσης φυσικού αερίου, αλλά από το 2035 θα αντιστοιχεί στο μισό της παγκόσμιας μεταφοράς φυσικού αερίου, σύμφωνα με εκτίμηση της BP.

Για χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, οι οποίες διαθέτουν καλό δίκτυο αγωγών και σύνδεση με χώρες παραγωγούς, όπως η Γερμανία με τον αγωγό Nord Stream, το σχετικά ακριβό LNG ίσως δεν παίζει μεγάλο ρόλο μέχρι στιγμής. Η Γερμανία, άλλωστε, δεν διαθέτει τερματικό σταθμό LNG, αν και ο Υπ. Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ έχει εκφραστεί υπέρ της κατασκευής μιας τέτοιας υποδομής.

Οι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, πιέζουν τη Γερμανία να κάνει άνοιγμα στο LNG. Μελλοντικά, δεν θα μπορέσει να αποφύγει τη δημιουργία δικών της τερματικών σταθμών, καθώς το LNG θα αποκτήσει όλο και μεγαλύτερη σημασία στην εμπορική ναυτιλία με στόχο την αντικατάσταση του ρυπογόνου πετρελαίου. To «Aida Nova» είναι το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που χρησιμοποιεί ως καύσιμο LNG αντί diesel.


Για τις περιφερειακές χώρες, όπως η Ελλάδα, το LNG αποκτά μεγαλύτερη σημασία. Εκτός από τον ήδη εν ενεργεία τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, στην Αλεξανδρούπολη βρίσκεται υπό κατασκευή νέος τερματικός σταθμός LNG. Ο σταθμός αυτός θα μπορούσε να συντελέσει στην ανεξαρτησία των χωρών της Αν. Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Για το λόγο αυτό, το έργο προωθείται από την ΕΕ και στηρίζεται πολιτικά από τις ΗΠΑ. Η Βουλγαρία έχει ήδη εκφράσει σχετικό ενδιαφέρον. Εξάλλου, στο εν λόγω εγχείρημα συμμετέχει με ποσοστό 20% η εταιρεία Gaslog του Π. Λιβανού. Ο εφοπλιστής μπορεί να αναμένει διπλά κέρδη σε στεριά και θάλασσα με την αναμενόμενη άνοδο του υγροποιημένου φυσικού αερίου, καταλήγει το δημοσίευμα της Handelsblatt .

ΣΧΟΛΙΑ (22)

Δεν

θέλουμε νοθευμένο ρωσικό αέριο,θέλουμε αμερικανικό LNG που θα το μεταφέρουν Έλληνες εφοπλιστές

24

#1 ΟΙ Έλληνες εφοπλιστές θα μπορούσαν να κάνουν πολλά για την πατρίδα με την οικονομική δύναμη που διαθέτουν, αλλά δεν το κάνουν. #2 Οι Γερμανοί έχουν βάλει στον στόχο τους τους Έλληνες εφοπλιστές.

Λαθος στο 2ο!

Αν εσυ ζητας απο τον γερμανο εργατη να εγγυηθει την λειτουργια των τραπεζων μας και του κρατους μας (δημοσιου), τοτε λογικα κι ο γερμανος να σου πει ποιος και ποσο φορους πληρωνει και που. Επειδη ο γερμανος, ως εργατης, ειναι προλεταριος και διαθετει μονο την δυναμη της εργασιας του σαν κεφαλαιο. Τελος εχεις λαθος επειδη δεν ειναι μονο οι γερμανοι, οι ΗΠΑ, Κινα κλπ δεν επιθυμουν απαραιτητα υγροποιημενο αεριο, επειδη γι αυτους η "διπλωματια των αγωγων" μεσα απο χωρες-μελη του ΝΑΤΟ ειναι διπλο κερδος. Δεν ειναι απλα οι γερμανοι, σιγα μην οι γερμανοι ειχαν συμφερον και δεν το προωθουσαν. Οι αλλοι ομως τι κανουν, αυτοι προωθουν αγωγους απο αζερικο αεριο (κι οχι απο ρωσικο!);

Καλημερα

Απλα στο 1ο... Κανενας πολιτικος φορεας στην Ελλαδα δεν μπορει να ερθει σε μια συμφωνια με τους Ελληνες Εφοπλιστες .Ωστε να φυγουν απο το Λονδινο και να ερθουν στο Πειραια τα γραφεια τους και ιο εταιρειες τους ! Κανενας δεν μπορει να τους να εγγυηθεί οτι τα καραβια θα φευγουν στην ωρα τους απο τα Ναυπηγεια και δεν θα καθηστερουν λογο οτι το ΠΑΜΕ και ολο το συναφη θελει απεργια !Πανε στην κορεα παραγγελνουν πλοια για να τα εχουν ετοιμα στην ΩΡΑ τους . και για πολους αλλους λογους . Απλα αυτοι που εχουν και Ελληνικη σημαια στα πλοια τους αγαπανε την πατριδα τους.

ελληνας

δυο πραγματα: 1. οι ελληνες εφοπλιστες ειναι αξιοι θαυμασμου και προτυπα, εχουν κατακτησει τον πλανητη, βγαζουν ελληνικη αρχοντια και θυμιζουν στους γερμανους ποσο λιγοι ειναι στην πραγματικοτητα. 2. σκεφτειτε ποσα λεφτα θα κερδιζε η ελλαδα αν ειχε ναυπηγεια. απλα σκεφτειτε το...

NK

Παναγιώτης Λιβανός (Peter Livanos) όχι Πέτρος. Κατά τα αλλά ενδιαφέρον άρθρο. Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το παιχνίδι κ στο LNG έχοντας προνοήσει 10-15 χρόνια πριν σε αυτό το τομέα της ναυτιλίας.

Γιωργος

Καλά ας πληρώσουν πρώτα τα δισεκατομμύρια των δανείων που έχουν κ μετά αρχίζουν τις επενδύσεις ! Έλληνες πλοιοκτήτες = διεθνές λαθρεμπόριο κ υπερδανεισμός κατά τα αλλά οι σούπερ επιχειρηματίες ! Κάποια στιγμή όλα τα παραμύθια τελειώνουν , όσο για τα σχόλια όλα από υπαλληλακους τους προέρχονται .

vassilis

Εντάξει περίμενε τώρα στη ουρά για το επίδομά σου και σε λίγο βγαίνει και το συσσίτιο!

Nik

Η Γερμανία έχει λυσσάξει γιατί ένας από τους στόχους των μνημονίων ήταν να μικρύνει και να ελεγχθεί ο ελληνικός εφοπλισμός. Φυσικά προς όφελος των γερμανών εφοπλιστών. Όμως κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατον, γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές αποτελούν δυναμικό κομμάτι παγκοσμίως και δεν πρόκειται να απεμπολήσουν κεκτημένα δεκαετιών. Μπράβο τους λοιπόν και ας τους βλέπουμε σαν παράδειγμα και σε άλλους κλάδους που ανοίξαμε τα πόδια και περάσαμε νομοσχέδια made in Germany..

Too good to be true

ΚΑΛΗ Η ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ. ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΣΤΡΕΨΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΓΞΟΥΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΦΟΠΛΙΣΜΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟΣΟ ΣΤΕΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΩΝ ΚΙΝΕΖΩΝ. ΜΗΠΩΣ Ο ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΕ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΤΑΙ ΚΕΡΔΗ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΑΡΚΕΙ ΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΑΘΕΡΟΙ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ status quo;; ΑΝ ΟΜΩΣ Η ΤΟΥΡΚΙΑ (που πρώτη ΑΠ ΟΛΟΥΣ πολεμάει τους ΕΛΛΗΝΕΣ εφοπλιστές ) ΤΑ ΒΡΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΣΤΗ Μ. ΑΝΑΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΓΩΓΟΥ Φ. ΑΕΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΦΙΑΣΚΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΜΕ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ.

Δεν εχω ονομα

Πρεπει να αλλαξεις καφενειο. Τα μνημονια γινανε για να μην ψωφισεις εσυ τις πεινας, αρλουμπα. Οι εφοπλιστες δουλευουν σε παγκοσμιο επιπεδο, στα παπακια τους για τους Γερμανους, εσενα και τους Τουρκους (αυτο για τον απο τον μαλε με τα κεφαλεα).

George

Πολύ μεγάλη σπατάλη ενέργειας το LNG. Για να υγροποιηθεί και να μεταφερθεί με πλοία δαπανάται μεγάλο ποσοστό της ενέργειας που περιέχει η αρχική ποσότητα. Μόνο για ειδικές καταστάσεις είναι κατάλληλο. Απλώς τυχαίνει το φυσικό αέριο να αντικαθιστά σε μεγάλο βαθμό τον άνθρακα που αποσύρεται ξαφνικά σε όλο τον κόσμο και δεν προλαβαίνουν οι ΑΠΕ να πάρουν όλο το ποσοστό. Στο μέλλον αυτό θα εξομαλυνθεί και θα πέσει πολύ το μερίδιο του φυσικού αερίου γενικώς.

@George

Πληροφορία με στόμφο! Καλά να πάθουν οι άσχετοι εφοπλιστές που έκαναν λάθος επιλογή... ας ρωτούσαν τον @George

George

Δεν είπα ότι δεν θα κερδίσουν. Απλώς ότι δεν θα κρατήσει για πολλά χρόνια. Οπότε θα πρέπει σύντομα να προσαρμοστούν πάλι στα νέα δεδομένα. Όχι ότι είναι κακό βέβαια.

πονηρεμενος

Τις «δουλειες» δεν τις κλεινουν, αλλα τους τις αναθετουν οι συντονιστες του παγκοσμιου εμποριου (made-in). Οταν χωνεσαι στα κυκλωματα... γινεσαι Ωνασσης, Rockefeller, Rothschild κ.α

George

Κάπως έτσι. Μερικές φορές βέβαια απλώς δεν έχουν άλλες επιλογές ή τουλάχιστον καλές επιλογές. Ή αλλιώς... από ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα.

Χαρης

Θα μπορούσε αυτή η δυναμική του συγκεκριμένου επιτυχημένου κλάδου να γίνει μοχλός πίεσης στην Γερμανία για τα οικονομικά της χώρας. Αλλά ποιος θα το κάνει αυτό ? Οι Έλληνες πολιτικοί μας που θέλουν μονάχα να διορίζουν στο δημόσιο κ να υπερφορολογούν τους επιχειρηματιες λες κ είναι κατάρα ο πλούτος. Να δοθούν άμεσα κίνητρα στους Έλληνες πλοιοκτήτες να φέρουν τις ναυτιλιακές τους στην Ελλάδα ! Θα σωθεί ο τόπος! Αναρωτιέμαι γιατί τόσα χρονια δεν το κάνει ένας ??

Τι μοχλος πιεσης;

Δε διαβασες, η Γερμανια ακομα δε χρειαζεται υγροποιημενο, παιρνει απο Ρωσια και μεσω Αυστριας επισης. Ως το 2035 που λεει, σε 16 χρονια....καλα κρασσα Χαρη για πιεση.

kyriakos

Να πάει το ΠΑΜΕ να τα κατασχεσει!!!! Να τα πουλήσει και να δώσει τα λεφτά στο ΛΑΌ!!! Για να αγοράσουν οι άχρηστοι, οι άτιμοι, οι ακαματηδες, τα ψοφιμια, βρακια καιρούχα που φοράνε οι Καρντασιαν και να μιμηθούν ότι κάνει η ξένη σαβούρα. Μετά να πουλήσετε και την Ακρόπολη για να έχει ο ΚΟΣΜΑΚΗΣ να φάει. Κατακαθια κομμουνιστικα. Κατάρα του ανθρώπινου είδους.

@@@

Σκασε νουμερο και προσκυνα στα 4 την αριστερα...ΝΟΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΗ....Ο,τι εχει σχεση με επιχειρηση θα καταστρεφεται και θα διδεται στον λαο βρωμιαρη

Πασοκ

Ουισκη και αιρον μεντεν δισκοι . Ψωμι - μριτζολα -κοκα κολα....

theo

Πέτυχε το σύστημα στην παλιά Σοβιετική Ένωση οπότε ΟΚ νόμος είναι το δίκιο του εργάτη ούτε οι "κουμουνιστές" δεν το πιστεύουν ακόμη.Εσύ τον ύπνο σου.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

akropoli_synnefa

Εκτενές ρεπορτάζ της Γερμανικής Ραδιοφωνίας που επικρίνει τις κινήσεις των δανειστών στην Ελλάδα - «Έκλειναν τότε τους Έλληνες αξιωματούχους σε ξενοδοχεία και τους υπαγόρευαν τι να κάνουν»

vouli_ktirio1

Το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής εκτιμά ότι υπάρχει υστέρηση 79 εκατ. ευρώ στο πρωτογενές αποτέλεσμα – Ο κρατικός προϋπολογισμός καταγράφει μειωμένο ταμειακό πλεόνασμα, ενώ έχουν υποχωρήσει τα έσοδα.

pratirio_main01

Στον δείκτη ποιότητας ζωής, ο οποίος υπολογίζεται βάσει παραγόντων όπως το κόστος ζωής και η αγοραστική δύναμη, η ασφάλεια, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και η ποιότητα του περιβάλλοντος, η Αθήνα είναι στην 34η θέση μεταξύ 56 πόλεων ανά τον κόσμο, κερδίζοντας τέσσερις θέσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά

1
778e630e49af309b180d9e5b94574892_XL

Eταιρίες με σημαντική εξαγωγική και επενδυτική δραστηριότητα στο εξωτερικό, περιέγραψαν πώς η εξωστρεφής τους δράση εντάχθηκε στη στρατηγική της εταιρίας τους και πώς κατάφεραν να διεισδύσουν, κατά την περίοδο της κρίσης, σε αγορές του εξωτερικού συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρίας τους και στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους στην εγχώρια και παγκόσμια αγορά.