Die Welt: Εάν η Γερμανία στραφεί στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα εξαρτάται από τους Έλληνες εφοπλιστές

tanker

Η γερμανική εφημερίδα κάνει λόγο για «υπεροχή της Ελλάδας» στη μεταφορά LNG - Η Γερμανία θέλει να δημιουργήσει υπερπόντιο τερματικό σταθμό ώστε να μπορεί να γίνει εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων

Στη Γερμανία, συζητείται η κατασκευή ενός υπερπόντιου τερματικού σταθμού για υγροποιημένο φυσικό αέριο, ώστε να μπορέσει να γίνει εισαγωγή μεγάλων ποσοτήτων, καθώς μέχρι στιγμής, το προϊόν φθάνει στους πελάτες σχεδόν αποκλειστικά με τα πλοία.

Σε αυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα μεταφοράς του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) κυριαρχεί μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες έχουν παραγγείλει ένα στα δύο τάνκερ μεταφοράς LNG στα ναυπηγεία της Άπω Ανατολής για τη φετινή χρονιά. Οι 33 από τις 66 παραγγελίες ανήκουν σε Έλληνες αγοραστές.

Οι Έλληνες ιδιοκτήτες τάνκερ φαίνεται ότι αντιλήφθηκαν νωρίτερα από τους γερμανούς ανταγωνιστές τους τις ευκαιρίες που σχετίζονται με την μεταφορά LNG. «Η υπεροχή της Ελλάδας. Εάν η Γερμανία στραφεί στο υγροποιημένο φυσικό αέριο, θα εξαρτάται από τους εφοπλιστές της Αθήνας», γράφει η γερμανική Die Welt.

Πηγή: Die Welt

Το υγροποιημένο φυσικό αέριο

«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο  θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η  κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!»

Tα λόγια του Πήτερ Γ.Λιβανού αποτυπώνουν ανάγλυφα το νέο πεδίο δόξας των Ελλήνων εφοπλιστών που είναι η επένδυση σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, τα γνωστά LNG- Liquefied Natural Gas. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει ολοένα έδαφος και τώρα θα χρησιμοποιείται και ως καύσιμο για τα πλοία.

 Oι Έλληνες ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στη συγκεκριμένη αγορά με πρωτοπόρους  τον Γιάννη Αγγελικούση, τον Πήτερ Λιβανό και τον Γιώργο Προκοπίου.  Τη ρότα αυτή ακολουθούν ή ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και άλλοι Έλληνες  πλοιοκτήτες.

Ο  ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο  και στο πλαίσιο  αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης  για υγροποιημένο φυσικό αέριο   η οποία  αναμένεται  τα επόμενα 20 χρόνια  να εκτοξευθεί  όπως εκτιμούν  οικονομικές αναλυτές.

Το εμπόριο  του LNG  θα αυξάνει κατά 3% το λιγότερο ανά χρόνο φθάνοντας 2030 από τα 290 εκατομμύρια τόνους στα 425 εκ. τόνους.

Το 2000 υπήρχαν μόλις 10 εισαγωγικές χώρες και 12 εξαγωγικές. Σήμερα υπάρχουν 33 εισαγωγικές και περισσότερες από 30 εξαγωγικές.

Ο στόλος του LNG αριθμεί  σήμερα 600 πλοία εκ των οποίων 500 στο νερό και 100 υπό ναυπήγηση.

Το 2000 ήταν μόλις 100.

Το 2030 θα χρειαστούν επιπλέον 120 πλοία LNG  χωρίς να υπολογίζονται εκείνα που θα αναπληρώσουνε τα παλαιότερα που θα αποσυρθούν.

Στα επόμενα χρόνια ο στόλος των LNG θα ξεπεράσει εκείνο των VLCC.

Οι Έλληνες εφοπλιστές με πλοία μεταφοράς LNG

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους  με πλοία LNG Carriers. Πιο συγκεκριμένα, ο ελληνικών συμφερόντων   στόλος αποτελείται από  84 πλοία στο νερό.

Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 28 LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα σπάσουν το φράγμα των 100 και θα φθάσουν  στα 112.  

Στο  χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχουν ήδη δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με πλοία μεταφοράς αερίου. Πρόκειται για την Gaslog του Πήτερ  Γ. Λιβανού και την  Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου.

Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το «protothema.gr» από  ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται  ο Γιάννης Αγγελικούσης με  τη  Maran Gas. Ο  στόλος της αποτελείται  από  35 πλοία στο νερό  συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG.

ΣΧΟΛΙΑ (15)

Μετανάστης

Στο Λονδίνο συναναστρέφομαι με αρκετούς Έλληνες νέους με σωστή εκπαίδευση που μόνο τα Χριστουγεννιάτικα μπόνους τους είναι ο μισθός μιας χρονιάς για μια ντουζίνα Δ.Υ. Είμαι υπερήφανος να σας πω πως οι τραπεζικοί λογαριασμοί όλων μας είναι γεμάτοι αλλά στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα τα απαραίτητα για τις διακοπές μέχρι να μάθετε πώς βγαίνει το χρήμα από το μηδέν και όχι από φόρους.

Μετανάστης

Αρκετά πια με αυτήν την καραμέλα των εφοπλιστών. Εκβιάζουν επειδή τα πλοία αλλάζουν σημαία σε μια μέρα και απολαμβάνουν προνόμια που θα έκαναν πολλούς κλάδους να πετάνε. Όσο για το παραμυθάκι των "πατριωτών" εφοπλιστών που προσλαμβάνουν Έλληνες, οι Έλληνες προσλαμβάνονται ως ανωτέρα πληρώματα (δηλαδή ένα μικρό μέρος των συνολικών θέσεων εργασίας) όχι επειδή είναι Έλληνες αλλά γιατί είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας. Όποιος μετράει στην αγορά εργασίας δεν έχει ανάγκη από ελεημοσύνες και πατριωτισμούς αλλά βγάζει το ψωμάκι του με το σπαθί του σε μια παγκόσμια αγορά εργασίας, όπως αυτοί οι 500000 που έχουν φύγει από την έναρξη της κρίσης. Όποιος είναι μη ανταγωνιστικός στην αγορά εργασίας αράζει στην καφετέρια και φαντασιώνεται ότι θα του βρει ο κάθε πολιτικάντης δουλειά.

X

Αγγελικούσης, Κανελλάκης, Π. Λιβανός, Οικονόμου, Λάτσης, Μαρτίνος εχουν επανδρωμένα τα lng carriers τους ΟΛΑ με Έλληνες αξιωματικούς. Ο δε Αγγελικούσης ΟΛΑ με ελληνική σημαία. Παρακαλούνται οι καρανικες-τσιπρόφιλοι να σχολθάζουν για κανένα τραβεστί ληστή Ζακ και πολύ είναι. Όξον.

Η-Β

Καμμία εξάρτηση από τα ελληνικά LNG carriers δεν θα έχουν οι Γερμανοί ή όποιος άλλος. Η πλειονότητα αυτών των βαποριών δουλεύουν σε μακροχρόνιες χρονοναυλωσεις σε ναυλωτριες εταιρίες, οι οποίες τα κινούν ανάλογα με τα συμβολαιά τους. Πχ αρκετά LNG του Γιάννη Αγγελικούση είναι χρονοναυλωμενα για περιόδους 5-10-15 χρόνια στην ExxonMobil, στην Qatar Gas ή στην αυστραλιανή Goodwood. Αυτές λοιπόν οι εταιρείες "τρέχουν" τα βαπόρια σύμφωνα με τα συμβόλαιά τους.

Αμερικάνος

Έλληνας και εφοπλιστής δεν πάνε μαζί. Ούτε Έλληνας και λεφτά. Αυτοί δεν έχουν βρακι να φορέσουν και περιμένουν το κοινωνικό μέρισμα για να αγοράσουν έστω και τους κουραμπιέδες, ενώ εδώ στην Αμερική αλλα και στον ευρωπαϊκό βορά , αχνιζουμε τους κουραμπιέδες μας με κόκα.

και έχετε κατακλέψει όλο τον πλανήτη

και έχετε σκοτώσει τόσους ανθρώπους και έχετε δημιουργήσει τόσους πολέμους, και έχετε σκοτώσει όλους τους ιθαγενείς. Ματωμένα χρήματα. Η οικονομική κατάσταση της Ελλάδας μπορεί να αλλάξει κάποτε, αλλά η ιστορία και το ποινικό μητρώο δεν αλλάζει. Διότι αν χάσετε τα ματωμένα χρήματα τι μένει? Τίποτα.

Bob o Mastoras

Και τι μας νοιάζει; Αφού 0% φορολογία έχουν και δε θα δούμε φράγκο. Ούτε καν τα καράβια τους φτιάχνουν εδώ πια, ούτε καν προσλαμβάνουν Έλληνες. Άρα; Η Ελλάδα υπάρχει μόνο ως φορολογικός παράδεισος για τους εφοπλιστές και τίποτα παραπάνω. Και φυσικά έχει και τρύπια σύνορα που ευνοούν το λαθρεμπόριο...

efoplistis

Να γινει ευνοικοτερο το φορολογικο περιβαλλον να τα φορολογουμε εδω ρε κουμπαρε! Μεχρι τοτε Marshal Islands. Να πληρωνω εγω 29% για να τρωει ο Καρανικας? Μη φατε! Εχουμε γλαροσουπα!

MARIA

ΠΟΛΛΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΕΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ. ΑΡΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΞΙΟΜΑΤΙΚΟΥΣ. ΕΣΥ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ 12.000 ΧΕΡΑΚΙ ΤΟ ΜΗΝΑ? ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΤΑ ΞΟΔΕΥΟΥΝ? ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΚΑΡΑΒΙΩΝ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΤΟΜΑ? ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΦΑΓΗΤΑ, ΒΕΝΖΙΝΕΣ, ΝΟΙΚΙΑ ΑΥΤΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΠΑΝΕ? ΕΤΣΙ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΣΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

Λευθέρης

Ολα τα ξέρετε πιά...Ποιός προσλαμβάνει Ελληνες και ποιός όχι...Σε λίγο θα μας πείτε ότι υπάρχει ανεργία στους ναυτικούς...Αγγελικούσης και Λιβανός δεν έχουν Ελληνες εε ;; Τι έχουν φιλιπίνους ;;

Βασίλης

10000 ευρώ τόν μήνα παίρνουν οι καπετάνιοι, αλλά οι νεαροί προτιμούν νά εργάζονται ντελιβεράδες γιά νά μήν χάσουν τήν σχέση τους μέ μιά κοπέλα πού κατά κανόνα τούς ψήνει τό ψάρι στά χείλη καί τούς φλομώνει στό ψέμα καί τό κέρατο, ή γιά νά μήν στερηθούν τήν παρέα τους στό μπαράκι τής γειτονιάς. Έστιν ούν μέγα τό τής θαλάσσης κράτος έλεγαν οι αρχαίοι, καί η σύγχρονη Ελλάδα αναπτύχθηκε τό 60-70 σέ μεγάλο βαθμό από τούς ναυτικούς της. Τώρα άν κάποιοι φαντάζονται σοσιαλιστική διαχείριση καί συνδικαλισμό στήν πιό παγκοσμιοποιημένη καί ανταγωνιστική οικονομική δραστηριότητα τού πλανήτη, η ευθύνη ανήκει στήν κατήχηση τών αριστερών νεολαιών μεταπολιτευτικά, πού αρνείται πεισματικά τήν πραγματικότητα.

Pros Mastora

Οταν τα μαστορια εκλειναν τα ναυπηγια στην Ελλαδα με τις ατελειωτες απεργιες τους τη δεκαετια του '80 εφταιγαν οι εφοπλιστες; Απεργια στην απεργια για μεγαλυτερα μεροκαματα, πηραν τα καραβια τους οι εφοπλιστες σε αλλες χωρες για να τα επισκευαζουν. Αφου λοιπον τα μαστορια τους εδιωξαν, εκλεισαν τα ναυπηγεια που δεν ειχαν πια δουλειες και βγηκε πολυς κοσμος στην ανεργια ή ξαναμπαρκαραν στα καραβια. Την ιδια εποχη τα μαστορια στην Απω Ανατολη δουλευαν 12ωρα και εχτιζαν τα καραβια στην ωρα τους. 'Η εισαι μικρος και δεν ξερεις ή μερος του προβληματος και ξερεις.

Αντι-Ουγκ

Δεν βλέπω μεγάλη συμμετοχή στο άρθρο αυτό, βάλε κανένα άρθρο για την πυζάμα του Κατσίφα που είχε φόδρα με την ελληνική σημαία να δεις χαμός λεμε που θα γίνει... 450 σχόλια τουλάχιστον.

ανικανος, αχρηστος, γλοιωδης, ρουφιανος με ηθικο πλεονεκτημα

σωστη η παρατηρηση σου συντροφε και ειναι στην κουλτουρα μας, υπουλα, πουστικα, συριζαιικα να ασχημονουμε κατα νεκρων οταν αυτοι δεν ανηκουν στην αριστερα, στον προοδευτικο αξονα.

Και οι ελληνες εφοπλιστες

Ειναι Ελλαδα?

Pfff

Και γιατί να είναι Ελλάδα ρε; Για να κουβαλάνε νησιά-Πειραιά τους Λάθρο του Τσιπροκαμμένου; 120.000 δουλειές γύρω απ'την ναυτιλία στην Ελλάδα, γραφεία-υποκαταστήματα και έδρες των εταιρειών, ασφάλειες, ανταλλακτικά, υπηρεσίες, ναυλώσεις, catering, πετρελεύσεις, επάνδρωση από Έλληνες Αξιωματικούς-Μηχανικούς, Ναυτική Εκπάιδευση, τοποθετήσεις σε real estate. Εθελοντική Εισφορά από το 2014 (Σαμαράς-Βενιζέλος) των Εφοπλιστών, τουλάχιστον 140.000.000 Ευρώ τον χρόνο, προσφορά στο ΑΕΠ στα χρόνια της κρίσης 12-15 δις Ευρώ ΕΤΗΣΙΩΣ, η δεύτερη πηγή μετά τον Τουρισμό. ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, κι εσύ ΣυριζαυγοΚαμμένε αναρωτιέσαι αν είναι Ελλάδα...Εσύ γιατί είσαι Ελλάδα ρε;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

ecb-new1

«Δεν υπάρχει καμία επίσημη κατανομή ανά χώρα, αλλά εκτιμάται ότι 40 δισεκατομμύρια ευρώ θα αφορούν γερμανικά κρατικά ομόλογα, 33 δισεκατομμύρια ευρώ για γαλλικά κρατικά ομόλογα, 30 δισ. ευρώ για ιταλικά και 20 δισ. ευρώ για ισπανικά κρατικά ομόλογα», εκτιμά αναλυτής της Unicredit,

tsakalotos_ar

Αντί για επενδύσεις 4 δισ. από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, έδωσαν μόλις 2,5 δισ. ευρώ - Άλλο 1,5 δισ. από επιστροφές φόρων «κρύφτηκε» σαν πληρωμές από το Πρόγραμμα Αποπληρωμής Ληξιποθέσμων του Δημοσίου

12