Σκαφάτοι και όσοι έχουν βάρκα με κουπιά!

Σκαφάτοι και όσοι έχουν βάρκα με κουπιά!

Πώς διαμορφώνονται τα τεκμήρια για τους ιδιοκτήτες

Σκαφάτοι και όσοι έχουν βάρκα με κουπιά!
Σκαφάτοι  θα είναι πλέον όσοι έχουν ακόμη και μία… βάρκα με κουπιά. Εν ολίγοις, «σκαφάτοι με κουπιά».  Η φορολόγηση σκαφών αναψυχής δεν αφορά πλέον τους ιδιοκτήτες  υπερπολυτελών θαλαμηγών που «γεμίζουν» τις μαρίνες των νησιών κάθε γιορτή και σχόλη αλλά και τους ιδιοκτήτες  που έχουν μικρές βάρκες ακόμη και αν αυτές δεν έχουν μηχανή. Λόγω των αυξημένων τεκμηρίων διαβίωσης περίπου 4.000 σκάφη έχουν οδηγηθεί σε ακινησία.  

Σε μία  χώρα όπως η Ελλάδα, με ακτογραμμές εκατοντάδων χιλιάδων μέτρων και σχεδόν 3.000 νησιά και βραχονησίδες, όπου τα μικρά πλεούμενα είναι σαν τα ποδήλατα που έχουν στα Κάτω Χώρες οι κάτοικοι και κάνουν βόλτες, η στόχευση των κατόχων μικρών σκαφών-πλεούμενων δημιουργεί  απορίες αλλά και προβληματισμό. Είναι που είναι προβληματικός ο Θαλάσσιος Τουρισμός αφού η έλλειψε  των αναγκαίων μέτρων τον οδηγεί στον μαρασμό προς όφελος της Κροατίας και της Τουρκίας τώρα  μπήκαν στο στόχαστρο και οι ιδιώτες που έχουν ένα πλεούμενο με…κουπιά.     

«Με βάση τις διατάξεις ν. 2238/1994 το εισόδημα προσδιορίζεται αντικειμενικά με βάση τη συνολική ετήσια δαπάνη του φορολογούμενου, της συζύγου του και των προσώπων που συνοικούν και τον βαρύνουν. Για την εφαρμογή τις διάταξης λαμβάνεται υπόψη και η αντικειμενική δαπάνη της χρήσης σκάφους αναψυχής.
Θα πρέπει όμως να τονίσουμε ότι όταν αναφερόμαστε σε σκάφος αναψυχής για φορολογικούς λόγους, δεν αναφερόμαστε μόνο στα μεγάλα σκάφη που βλέπουμε στις μαρίνες της χώρας, άλλα και στις μικρές βάρκες που είτε έχουν μηχανή, είτε έχουν κουπιά» επισημαίνει στο «Πρώτο ΘΕΜΑ» ο Αντώνης Μουζάκης λογιστής-φοροτεχνικός και προσθέτει:

«Η ετήσια λοιπόν αντικειμενική δαπάνη με βάση τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης, κυριότητας ή κατοχής του φορολογουμένου, της συζύγου του ή των προσώπων που τους βαρύνουν εκτιμάται με βάση το κόστος τελών ελλιμενισμού, ασφαλίστρων, καυσίμων, συντήρησης και πρακτόρευσης και ορίζεται, ανάλογα με τα μέτρα ολικού μήκους του σκάφους.

Κλείσιμο

Αντικειμενική Δαπάνη Σκαφών Αναψυχής

(μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου, ταχύπλοα και μη)

Ολικό μήκος

Ισχύουσα

Ετήσια αντικειμενική δαπάνη ν.3986/2011

Οικ. έτος 2012

Παλιά

Ετήσια αντικειμενική δαπάνη ν.3842/2010

Οικ. έτος 2011

Μέχρι 5 μέτρα

4.000 €

3.000 €

Πάνω από 5 μέτρα

+ 2.000 € το μέτρο

4.000 €

Αντικειμενική Δαπάνη Σκαφών Αναψυχής

(μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρο ενδιαίτησης)

Ολικό μήκος

Ισχύουσα

Ετήσια αντικειμενική δαπάνη ν.3986/2011

Οικ. έτος 2012

Παλιά

Ετήσια αντικειμενική δαπάνη ν.3842/2010

Οικ. έτος 2011

Μέχρι 7 μέτρα

12.000 €

8.000 €

Πάνω από 7 μέτρα έως 10 μέτρα

+3.000 €  ανά επιπλέον μέτρο μήκους

+2.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

Πάνω από 10 μέτρα έως 12 μέτρα

+7.500 €  ανά επιπλέον μέτρο μήκους

+5.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

Πάνω από 12 μέτρα μέχρι 15 μέτρα

+15.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

+10.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

Πάνω από 15 μέτρα έως 18 μέτρα

+22.500 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

+15.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

Πάνω από 15 μέτρα έως 18 μέτρα

+22.500 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

+15.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

Πάνω από 18 μέτρα έως 22 μέτρα

+30.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

+20.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

Πάνω από 22 μέτρα

+50.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

+35.000 € ανά επιπλέον μέτρο μήκους

•    Τα  ποσά της ετήσιας τεκμαρτής δαπάνης μειώνονται κατά ποσοστό 50% προκειμένου για ιστιοφόρα σκάφη.
•    Επίσης κατά ποσοστό 50% μειώνονται και για πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευασθεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση».

Το ποσό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης για κάθε σκάφος μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητα του, η οποία υπολογίζεται από το έτος που νηολογήθηκε για πρώτη φορά. Από 5 έως 10 έτη 15% και πάνω από 10 έτη 30%.

Από 5 έως 10 έτη

15%

Πάνω από 10 έτη

30%


•    Για σκάφη με μόνιμο πλήρωμα ναυτολογημένο για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος.

•    Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη.

•    Τέλος, αναγνωρίζεται πλέον η ακινησία για τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης. 

«Για την απόδειξη του χρόνου ακινησίας πρέπει να συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος βεβαίωση της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής για το ακριβές χρονικό διάστημα (χρόνος έναρξης και λήξης ακινησίας ή συνέχιση της ακινησίας κατά την 31η Δεκεμβρίου του έτους), που θα προκύπτει από τις αντίστοιχες καταχωρήσεις σε σχετικό βιβλίο που θα τηρείται από αυτή. (Αριθ. πρωτ.: 2119.3/05/11-14.3.11 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ )» τονίζει ο Αντώνης Μουζάκης.

Μείωση πωλήσεων

Την  τελευταία τριετία, το Ελληνικό Δημόσιο έχει χάσει έσοδα ύψους τουλάχιστον 120 εκατ. ευρώ εξαιτίας της κάμψης της δραστηριότητας στον χώρο του yachting. Η καθοδική τάση είχε αρχίσει  με την καθιέρωση του Ν. 3790/2009 για τον ειδικό φόρο ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, με τον οποίο καθιερώθηκαν έκτακτες εισφορές και ειδικοί φόροι στα σκάφη με μήκος μεγαλύτερο των 10 μέτρων.

Για παράδειγμα   μηχανοκίνητο σκάφος μήκους 20 μ. με σημαία εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, που ελλιμενίζεται σε ελληνική μαρίνα της περιφέρειας,  χρεώνεται με 5.000 ευρώ ετησίως για ελλιμενισμό, ενώ καταβάλλει άλλα 2.500 ευρώ σε φόρους και εισφορές.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι και για το 2010 σε ποσοστό  26%  μειώθηκαν οι πωλήσεις  σκαφών αναψυχής  σε σύγκριση με το 2009 λόγω και των φορολογικών μέτρων που έλαβε τότε  η πολιτεία ενώ η μείωση αγγίζει το 50% σε σχέση με το 2008.

Τα στοιχεία  προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Σκάφη Αναψυχής» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Στη μελέτη αναλύεται η αγορά των σκαφών αναψυχής, τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς.

Στο σύνολο της αγοράς, τα πολυεστερικά σκάφη αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό, καταλαμβάνοντας μερίδιο της τάξεως του 71% τη διετία 2009-2010 και ακολουθούν τα φουσκωτά σκάφη, με μερίδιο αγοράς 27% το 2010. Ξεχωριστή κατηγορία αποτελούν τα θαλάσσια jets οι πωλήσεις των οποίων εμφάνισαν μείωση κατά 41% περίπου το 2010 σε σχέση με το 2009.








Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης