Ναυτιλία: Θρίλερ με τη ΔΟΥ Πλοίων
Ναυτιλία: Θρίλερ με τη ΔΟΥ Πλοίων
Η κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Πλοίων αποτελεί ένα από τα βασικότερα θέματα που απασχολούν την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία αντιτίθεται στις προθέσεις της κυβέρνησης.
Η κατάργηση της Δ.Ο.Υ. Πλοίων αποτελεί ένα από τα βασικότερα θέματα που απασχολούν την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία αντιτίθεται στις προθέσεις της κυβέρνησης.
Αν και ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης σε απάντηση που έδωσε στον Υπεύθυνο του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Πλακιωτάκη επισημαίνει ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η Δ.Ο.Υ. έρχεται το Υπουργείο Οικονομικών το οποίο επισημαίνει ότι η αναδιοργάνωση των Κεντρικών και Περιφερειακών Φορολογικών Υπηρεσιών έχει τεθεί υπό διαβούλευση και δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις.
Η ΝΔ
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης με δηλώσεις του επισημαίνει:
«Παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά, πληροφορούμαστε ότι αυτό δεν είναι βέβαιο.
Αν και ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννης Διαμαντίδης σε απάντηση που έδωσε στον Υπεύθυνο του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννη Πλακιωτάκη επισημαίνει ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η Δ.Ο.Υ. έρχεται το Υπουργείο Οικονομικών το οποίο επισημαίνει ότι η αναδιοργάνωση των Κεντρικών και Περιφερειακών Φορολογικών Υπηρεσιών έχει τεθεί υπό διαβούλευση και δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις.
Η ΝΔ
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης με δηλώσεις του επισημαίνει:
«Παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί η ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά, πληροφορούμαστε ότι αυτό δεν είναι βέβαιο.
Σε σχετική απάντηση την οποία λάβαμε από το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών, αναφέρεται ότι η αναδιοργάνωση των Κεντρικών και Περιφερειακών Φορολογικών Υπηρεσιών έχει τεθεί υπό διαβούλευση και δεν έχουν ληφθεί τελικές αποφάσεις.
Ως που, λοιπόν, θα φτάσουν η ασυνεννοησία, η αμετροέπεια και τα επικοινωνιακά παιχνίδια της Κυβέρνησης; Ως που θα φτάσει ο λαϊκισμός και η παραπληροφόρηση; Και τι μέλλει γενέσθαι με τη ΔΟΥ Πλοίων;»
Κύκλοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας επισημαίνουν ότι «ο κλάδος της ναυτιλίας έχει ιδιαιτερότητες και είναι λογικό η διεκπεραίωση των φορολογικών υποθέσεων εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία ή έχουν άλλες συναφείς δραστηριότητες να απαιτεί τη λειτουργία σχετικής εφορίας, όπως άλλωστε συμβαίνει με επιτυχία εδώ και δεκαετίες.»
Οι εταιρείες
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει στείλει επιστολή στον υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Παπακωνσταντίνου με την οποία ζητάει «να μην προχωρήσει οποιαδήποτε νέα ρύθμιση που θα δημιουργήσει αναστάτωση στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου, ο οποίος τόσο πλήττεται από διάφορες άλλες γνωστές αιτίες».
Ειδικότερα στην επιστολή του ανέφερε τα εξής:
Κατά πληροφορίες μας η Εφορία Πλοίων Πειραιώς πρόκειται, στα πλαίσια αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, να καταργηθεί και να μεταφερθούν οι αρμοδιότητές της στις κατά τόπους Υπηρεσίες Φορολογίας Ανωνύμων Εταιρειών (Φ.Α.Ε.Ε.).
Μια τέτοια ενέργεια είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στις ναυτιλιακές εταιρείες που σήμερα ελέγχονται από την Εφορία Πλοίων. Όπως είναι γνωστό, ο κλάδος της ναυτιλίας έχει ιδιαιτερότητες και οι εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία ή έχουν άλλες συναφείς δραστηριότητες, υπάγονται σε ειδικούς νόμους και καθεστώς φορολογίας και η διεκπεραίωση των φορολογικών υποθέσεων απαιτεί τη λειτουργία εφορίας αποκλειστικά για την κατηγορία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον κλάδο, όπως συμβαίνει από δεκαετίες με επιτυχία.
Ο κλάδος αυτός της ναυτιλίας αξίζει και έχει ανάγκη την υποστήριξη της Πολιτείας, λόγω της σημασίας του στην εθνική οικονομία. Όπως σας έχουμε ενημερώσει και στο παρελθόν, τα άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν λάβει και λαμβάνουν συνεχώς μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ναυτιλίας στην προσπάθεια των να προσελκύσουν εταιρείες και πλοία στο εθνικό των νηολόγιο, εκτιμώντας τη σημασία και το όφελος από την αύξηση και διατήρηση μεγάλου στόλου. Εμείς δε, σαν χώρα έχουμε, όπως θα αναγνωρίζετε κι εσείς,
αυξημένη υποχρέωση και χρέος να βελτιώσουμε τις συνθήκες και τους κανόνες λειτουργίας των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον κλάδο αυτόν.
Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε κύριε Υπουργέ όπως, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα του θέματος και την αναγκαιότητα συνέχισης ύπαρξης εξειδικευμένης υπηρεσίας για τις ναυτιλιακές φορολογικές υποθέσεις, δώσετε τις δέουσες εντολές και οδηγίες για να μην προωθηθεί τέτοια διαδικασία συγχώνευσης της Εφορίας Πλοίων με άλλες Εφορίες και τη διατήρηση της σημερινής δομής του αντικειμένου για τον κλάδο της ναυτιλίας, Εφορίας Πλοίων Πειραιώς.
Το ίδιο θέμα μας είχε απασχολήσει αρχικά το 2000, αλλά ευτυχώς είχαν γίνει κατανοητά τα προβλήματα που θα δημιουργούσε μια τέτοια ρύθμιση και γι’ αυτό δεν προχώρησε η εφαρμογή της.
Ελπίζουμε και τη φορά αυτή, αν αληθεύουν οι πληροφορίες μας για επαναφορά του θέματος, μην προχωρήσει οποιαδήποτε νέα ρύθμιση που θα δημιουργήσει αναστάτωση στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου, ο οποίος τόσο πλήττεται από διάφορες άλλες γνωστές αιτίες».
Ως που, λοιπόν, θα φτάσουν η ασυνεννοησία, η αμετροέπεια και τα επικοινωνιακά παιχνίδια της Κυβέρνησης; Ως που θα φτάσει ο λαϊκισμός και η παραπληροφόρηση; Και τι μέλλει γενέσθαι με τη ΔΟΥ Πλοίων;»
Κύκλοι της ναυτιλιακής βιομηχανίας επισημαίνουν ότι «ο κλάδος της ναυτιλίας έχει ιδιαιτερότητες και είναι λογικό η διεκπεραίωση των φορολογικών υποθέσεων εταιρειών που διαχειρίζονται πλοία ή έχουν άλλες συναφείς δραστηριότητες να απαιτεί τη λειτουργία σχετικής εφορίας, όπως άλλωστε συμβαίνει με επιτυχία εδώ και δεκαετίες.»
Οι εταιρείες
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει στείλει επιστολή στον υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Παπακωνσταντίνου με την οποία ζητάει «να μην προχωρήσει οποιαδήποτε νέα ρύθμιση που θα δημιουργήσει αναστάτωση στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου, ο οποίος τόσο πλήττεται από διάφορες άλλες γνωστές αιτίες».
Ειδικότερα στην επιστολή του ανέφερε τα εξής:
Κατά πληροφορίες μας η Εφορία Πλοίων Πειραιώς πρόκειται, στα πλαίσια αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, να καταργηθεί και να μεταφερθούν οι αρμοδιότητές της στις κατά τόπους Υπηρεσίες Φορολογίας Ανωνύμων Εταιρειών (Φ.Α.Ε.Ε.).
Μια τέτοια ενέργεια είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα στις ναυτιλιακές εταιρείες που σήμερα ελέγχονται από την Εφορία Πλοίων. Όπως είναι γνωστό, ο κλάδος της ναυτιλίας έχει ιδιαιτερότητες και οι εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία ή έχουν άλλες συναφείς δραστηριότητες, υπάγονται σε ειδικούς νόμους και καθεστώς φορολογίας και η διεκπεραίωση των φορολογικών υποθέσεων απαιτεί τη λειτουργία εφορίας αποκλειστικά για την κατηγορία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον κλάδο, όπως συμβαίνει από δεκαετίες με επιτυχία.
Ο κλάδος αυτός της ναυτιλίας αξίζει και έχει ανάγκη την υποστήριξη της Πολιτείας, λόγω της σημασίας του στην εθνική οικονομία. Όπως σας έχουμε ενημερώσει και στο παρελθόν, τα άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν λάβει και λαμβάνουν συνεχώς μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ναυτιλίας στην προσπάθεια των να προσελκύσουν εταιρείες και πλοία στο εθνικό των νηολόγιο, εκτιμώντας τη σημασία και το όφελος από την αύξηση και διατήρηση μεγάλου στόλου. Εμείς δε, σαν χώρα έχουμε, όπως θα αναγνωρίζετε κι εσείς,
αυξημένη υποχρέωση και χρέος να βελτιώσουμε τις συνθήκες και τους κανόνες λειτουργίας των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον κλάδο αυτόν.
Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε κύριε Υπουργέ όπως, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα του θέματος και την αναγκαιότητα συνέχισης ύπαρξης εξειδικευμένης υπηρεσίας για τις ναυτιλιακές φορολογικές υποθέσεις, δώσετε τις δέουσες εντολές και οδηγίες για να μην προωθηθεί τέτοια διαδικασία συγχώνευσης της Εφορίας Πλοίων με άλλες Εφορίες και τη διατήρηση της σημερινής δομής του αντικειμένου για τον κλάδο της ναυτιλίας, Εφορίας Πλοίων Πειραιώς.
Το ίδιο θέμα μας είχε απασχολήσει αρχικά το 2000, αλλά ευτυχώς είχαν γίνει κατανοητά τα προβλήματα που θα δημιουργούσε μια τέτοια ρύθμιση και γι’ αυτό δεν προχώρησε η εφαρμογή της.
Ελπίζουμε και τη φορά αυτή, αν αληθεύουν οι πληροφορίες μας για επαναφορά του θέματος, μην προχωρήσει οποιαδήποτε νέα ρύθμιση που θα δημιουργήσει αναστάτωση στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου, ο οποίος τόσο πλήττεται από διάφορες άλλες γνωστές αιτίες».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα