Το Leon Cupra R αποτελεί «όπλο» για street fighting και σκεύος ηδονής για τους εραστές της σπορ οδήγησης... Το δοκιμάζουμε στην Ελλαδα!
Τάκης Πουρναράκης
UPD:
Πατώντας βαθιά το γκάζι στο Cupra R ακούς έναν απόκοσμο βρυχηθμό, αποτέλεσμα δουλειάς των μηχανικών ακουστικής, που μ’ αυτό τον τρόπο θέλησαν να προσδώσουν κάτι μοναδικό στον χαρακτήρα του πιο ισχυρού Seat παραγωγής.
Στην άγρια φύση αν ακούσεις βρυχηθμό λιονταριού πιθανόν να γίνεις τροφή. Στον δρόμο ο αντίστοιχος βρυχηθμός δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφιβολίας, έρχεται το Curpa R!
Eνα τέτοιο αυτοκίνητο ήταν αδύνατον να στηθεί πριν από μία δεκαετία. Το σχόλιο δεν αφορά στην ανάρτηση (McPherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) ή στο άκαμπτο πλαίσιο Agile Chassis, αλλά στα ελαστικά και στα ηλεκτρονικά. Χωρίς την απίστευτη πρόοδο στους δύο αυτούς τομείς δεν θα υπήρχε προσθιοκίνητο αυτοκίνητο 265 PS με επιδόσεις «911» για λαϊκή κατανάλωση.
Το Cupra R της δοκιμής μας φορούσε Pirelli P Zero Nero 235/35/19, που με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS και των ESP, TCS όχι μόνο περνούν ομαλά τη δύναμη στον δρόμο, αλλά ανά πάσα στιγμή βελτιστοποιούν τις εντολές του οδηγού με στόχο την απόλυτη επίδοση.
Για τους μυημένους η παρατήρηση «το τιμόνι δεν κόβει πολύ στις μανούβρες» σημαίνει ότι έχει αίσθηση ξυράφι. Η εν λόγω φράση αδικεί το τιμόνι του Cupra R. Οι μηχανικοί της Seat τοποθέτησαν πιο σκληρά ελατήρια (35% εμπρός, 30% πίσω) σε σχέση με το «απλό» Cupra, μείωσαν την απόσταση από το έδαφος κατά 17 mm, μεγάλωσαν τις βάσεις στήριξης και έφτιαξαν νέα χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης. Χωρίς περιστροφές, πρόκειται για το καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι προσθιοκίνητου αυτοκινήτου που έχουμε οδηγήσει ποτέ. Ο κινητήρας, ίδιος με αυτόν που φορούν τα Golf και Scirocco R, διατηρεί σταθερή τη μέγιστη ροπή για 2.500 rpm, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί αντικοινωνικά, εκμεταλλευόμενος και τη γρήγορη κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.
Κλείσιμο
Οσο κι αν σας φαίνεται απίστευτο, το Cupra R δεν χαζοσπινάρει, ούτε «ψαρεύει» με το γκάζι στο πάτωμα. Παραμένει ευθύβολο και αποτελεσματικό - πρόκειται για «όπλο» στα χέρια του γνώστη. Στη ρύθμιση της ανάρτησης έχει βρεθεί η χρυσή τομή ώστε να μην κοπανά ή να αντιδρά απότομα στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά να προσφέρει κορυφαίο κράτημα. Ταυτόχρονα, η άνεση δεν βρίσκεται απλώς σε αποδεκτά επίπεδα αλλά είναι εξαίρετη.
Το Cupra R δεν απευθύνεται στον ψευτοκυριλέ, φλωράκο με την οξυζενέ κυρία δίπλα του, αλλά σε «αθλητές», σε ανθρώπους που γυαλίζει το μάτι τους και το λέει η ψυχή τους, όχι σ’ αυτούς που όταν ξεκινήσει καβγάς τηλεφωνούν στον δικηγόρο και στη μαμά... Cupra σημαίνει Cup Racing και το Leon Cupra R έχει όλα τα φόντα για βασιλιάς του Street Racing.
Οι μοναδικές φόρμουλες της LA VIE EN ROSE κάνουν κάθε στιγμή ομορφιάς να μοιάζει με μικρή γιορτή – Ποιες είναι οι κορυφαίες επιλογές που θα μονοπωλήσουν τη φετινή λίστα δώρων.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος με ένα οργανωμένο δίκτυο συλλέγει τρόφιμα που θα χάνονταν, τα διανέμει σε κοινωνικές δομές σε όλη τη χώρα και προσφέρει καθημερινά τρόφιμα σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη
Σε μια εποχή που όλα τρέχουν, πιέζουν και μικραίνουν, θα ήθελες να υπάρχουν κάποιες μικρές απολαύσεις που θα μπορείς να τις απολαμβάνεις λίγο περισσότερο, όπως τη νέα ΙΟΝ Σοκοφρέτα Double Choco