F1: (re) Born in the USA

F1: (re) Born in the USA

Ύστερα από 5 χρόνια η F1 επιστρέφει στις ΗΠΑ, το GP του Τέξας στην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν θα μεταδοθεί απευθείας την ερχόμενη Κυριακή στις 20:00 από τον Alpha.

F1: (re) Born in the USA
Ύστερα από 5 χρόνια η F1 επιστρέφει στις ΗΠΑ, το GP του Τέξας στην ολοκαίνουργια πίστα του Ώστιν θα μεταδοθεί απευθείας την ερχόμενη Κυριακή στις 20:00 από τον Alpha.

Πιθανόν κάθε αναφορά στο Αμερικάνικο GP να σας παραπέμπει στη θρυλική πίστα της Ινδιανάπολης, καθότι μέρος του οβάλ τμήματος χρησιμοποιήθηκε για τη φιλοξενία του αγώνα από το 2000 μέχρι και το 2007. Στο παρελθόν έχουν γίνει αγώνες στο Σέμπρινγκ, στο Φοίνιξ(3), στο Ουότκινς Γκλεν (20), στο Ντάλας, στο Ντητρόιτ (7), στο Λονγκ Μπητς μέχρι και στο Λας Βέγκας στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου Caesar’s Palace. Συνολικά στις ΗΠΑ έχουν γίνει 51 GP και όπως εύκολα συμπεραίνει κανείς πως η F1 δεν είχε τη στέγη που άρμοζε. Αυτό διορθώθηκε με την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας πίστας στο Ώστιν του Τέξας. Το Circuit Of The Americas ή COTA φτιάχτηκε σε χρόνο ρεκόρ παρά τις αρχικές παλινωδίες.

Ο θρύλος στη F1 αλλά και στην Αμερική, Μάριο Αντρέτι παγκόσμιος πρωταθλητής το 1978
Κλείσιμο
με 12 ν ίκες στο ενεργητικό του στη F1 αλλά και δις πρωταθλητής στα Champ Car το 1979 και το 1984 είναι εκπρόσωπος του COTA. Μάλιστα είχε την τιμή να είναι ο πρώτος που οδήγησε τη συγκεκριμένη πίστα μια Lotus: «Πρόκειται για την καλύτερη χάραξη στον κόσμο, θα είναι ένας αγώνας φαινόμενο» τόνισε ο 72χρονος πρωταθλητής. Ο Αντρέτι είναι ο μόνος Αμερικάνος πιλότος που έχει κερδίσει σε Αμερικάνικο GP το 1977. Από τους 24 πιλότους που θα πάρουν εκκίνηση την Κυριακή μόνο δυο έχουν κερδίσει αγώνα στην Αμερική. Ο Σουμάχερ (5) φορές και ο Χάμιλτον τον τελευταίο το 2007. Αμφότεροι εκκινούν σήμερα έχοντας στην πλάτη τους κινητήρα Mercedes. Πολυνίκης ομάδα στις ΗΠΑ η Ferrari που έχει κερδίσει σε 12 από τα 51 GP.

Η διαδρομή των 5.5km έχει 20 στροφές 11 εξ’ αυτών αριστερές. Έξι από τις στροφές έχουν ταχύτητα διέλευσης κάτω από 100km/h ενώ άλλες έξι πάνω από 250km/h. Η τελική ταχύτητα αναμένεται να ξεπεράσει στο τέλος της μεγάλης ευθείας και πριν τα φρένα για τη στροφή 12 τα 320km/h. Οι προσομοιώσεις δείχνουν πως οι πιλότοι θα κινούνται με τέρμα γκάζι στο 50% του γύρου ενώ ο χρόνος που έδωσε χτες την pole position υπολογίζονταν στο 1:37.

Σχεδιαστής της πίστας ο συνήθης ύποπτος, ο διάσημος Γερμανός αρχιτέκτονας Χέρμαν Τίλκε: «Νομίζω ότι υπάρχουν μερικά πραγματικά δύσκολα σημεία, σ’ αυτή την πίστα ελπίζω οι πιλότοι να τα βρουν πραγματικά ενδιαφέροντα. Η στροφή 1 είναι ανηφορική και αμέσως μετά κατηφορίζει, έτσι οι οδηγοί δεν βλέπουν την κορυφή της στην είσοδο. Αρχικά θα κάνουν λάθη οι οδηγοί αλλά θα μάθουν γρήγορα καθότι το επίπεδο είναι κορυφαίο. Μετά τη στροφή 1 υπάρχει ένα φιδωτό κομμάτι πολύ γρήγορο και χαρακτηριστικό. Επιπλέον η διαδρομή έχει πολλά σκαμπανεβάσματα και επιπλέον υπάρχει μια στροφή με ανάποδη κλίση. Το set – up του μονοθεσίου θα είναι δύσκολο όπως και η διαχείριση των ελαστικών. Θα έχουμε καλό αγώνα» κατέληξε ο Γερμανός.



Ο 25χρονος συμπατριώτης του Σεμπάστιαν Φέτελ και δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής
προηγείται στη βαθμολογία και είναι πιθανόν να στεφθεί πρωταθλητής την Κυριακή στο Ώστιν: «Είναι πολύ ωραίο που ταξιδεύουμε πάλι στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έμαθα τη πίστα του Ώστιν στον προσομοιωτή: το ρυθμό της και τη γενική της αίσθηση. Αυτό που ξέρουμε από τον σχεδιαστή της, Χέρμαν Τίλκε, είναι πως έχει μεγάλες υψομετρικές διαφορές κατά τη διάρκεια του γύρου. Αυτές υπόσχονται ένα γρήγορο σιρκουί με δύσκολες στροφές, με τις οποίες καλούμαστε να εξοικειωθούμε πολύ γρήγορα. Επίσης, ήταν σημαντικό για τους σχεδιαστές της πίστας, να μπορούν οι θεατές να βλέπουν μεγάλο μέρος της αγωνιστικής διαδρομής σε όποια κερκίδα κι αν κάθονται. Συνολικά η πίστα έχει 20 στροφές και η φορά της είναι αντίστροφη εκείνης των δεικτών του ρολογιού».

Πέρα από το ενδιαφέρον που παρουσιάζει το ντεμπούτο του COTA όπως είναι το όνομα της πίστας του Ώστιν, ο αγώνας θα αναδείξει εκτός συγκλονιστικού απροόπτου τη Red Bull Racing ως παγκόσμια πρωταθλήτρια για 3η συνεχή χρονιά. Οι Ταύροι χρειάζονται μόλις 4 βαθμούς για να το πετύχουν αυτό ακόμη κι αν οι Ferrari κάνουν το 1 – 2. Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα οδηγών ο Φέτελ προηγείται με 10 βαθμούς του Αλόνσο. Ο 25χρονος θα αναδειχτεί παγκόσμιος πρωταθλητής στις ΗΠΑ εφόσον τερματίσει 3ος αρκεί να εγκαταλείψει ο Αλόνσο. Ο Γερμανός εξασφαλίζει τη διατήρηση του τίτλου εφόσον κερδίσει εάν ο Αλόνσο τερματίσει 5ος.

Ο Αυστραλός Μαρκ Γουέμπερ ήταν αυτός που συμπλήρωσε τους βαθμούς για τη Red Bull σημειώστε πως έχει 72 περισσότερους από το Μάσα: «Είναι μία καινούρια πίστα όπου ακόμα δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ποιες θα είναι οι απαιτήσεις από το μονοθέσιο μας. Προφανώς έχουμε κάνει προσομοιώσεις και θα έχουμε μία γενική εικόνα πριν καν πατήσουμε γκάζι αλλά υπάρχουν και λεπτομέρειες που δεν μπορούν να καθοριστούν μέσω προσομοιωτή. Πρέπει να δούμε ποιες θα είναι οι θερμοκρασίες στη πίστα, πόση είναι η πρόσφυση που παρέχει η άσφαλτος. Η χάραξη της αγωνιστικής διαδρομής δείχνει φανταστική. Ίσως μία από τις καλύτερες όλης της σεζόν, μια πραγματική πρόκληση για τους οδηγούς και τα μονοθέσια. Έχω βρεθεί μερικές φορές στο παρελθόν στο Ώστιν, έχω φίλους εκεί. Είναι μία πόλη γεμάτη ζωντάνια, όπως και η Μελβούρνη και είμαι σίγουρος πως οι ντόπιοι θα ‘αγκαλιάσουν’ τον αγώνα», τόνισε ο 36χρονος.



Η Formula 1 επισκέπτεται για πρώτη φορά το Τέξας. Η πίστα του Ώστιν κατασκευάστηκε με αποκλειστικό σκοπό να φιλοξενήσει F1. Η τελευταία φορά που η Formula 1 επισκέφτηκε τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, ήταν το 2007, με τον αγώνα στην Ινδιανάπολη.

Από την πλευρά της η Pirelli έκανε ως όφειλε την πιο ασφαλή επιλογή σε μια πίστα από την οποία δεν υπάρχουν δεδομένα. Στη διάθεση όλων των ομάδων θα υπάρχουν οι δυο πιο σκληρές γόμες στη γκάμα της η σκληρή και η μέση. Επίσης οι ομάδες αύριο θα έχουν στη διάθεσή τους ένα παραπανίσιο σετ ελαστικών σκληρής γόμας ώστε να μάθουν καλύτερα την πίστα.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Φέτος είναι η 3η πίστα μετά το Μπαχρέιν και το Χόκενχάιμ που βρισκόμαστε για πρώτη φορά. Όμως το Ώστιν είναι μια πίστα από την οποία δεν υπάρχουν δεδομένα, οπότε αποτελεί μια πρόκληση ανάλογη αυτής που αντιμετωπίσαμε πέρυσι πρώτη μας χρονιά. Η επιλογή των δυο πιο σκληρών γομών έγινε με βάση τα δεδομένα που είχαμε από τον προσομοιωτή. Βέβαια ακολουθήσαμε την πιο συντηρητική προσέγγιση. Είμαστε ενθουσιασμένοι που η F1 επιστρέφει στην Αμερική καθότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα σπουδαία αγορά για μας».



Στην τηλεόραση!
Το GP των ΗΠΑ θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha την ερχόμενη Κυριακή 18/11 στις 20:00 το βράδυ. Στην ωριαία εκπομπή F1 Countdown που προηγείται της μετάδοσης του αγώνα, πέρα από τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών θα δείτε την προσπάθεια της ελληνικής ομάδας στο F1 Schools στο Άμπου Ντάμπι, αλλά και το τι ακριβώς κάνουν με τους Ταύρους στο Τέξας.
Στην παρουσίαση της εκπομπής και την μετάδοση του αγώνα πλαισιώνουν τον Τάκη Πουρναράκη, οι Νίκος Κατσαρός και Πάνος Σεϊτανίδης. Ο οδηγός αγώνων Σταμάτης Κατσίμης θα προσεγγίσει τη νέα πίστα από τη δική του οπτική. Ο Τάκης Τρακουσέλλης που επιμελείται θέματα αυτοκινήτου θα μας δείξει πως φτιάχνεται το σήμα της Porsche.

F1 Countdown: 20:00
Εκκίνηση αγώνα (live): 21:00

GP ΗΠΑ

(τα στοιχεία βασίζονται σε προσομοιώσεις)

Μήκος διαδρομής: 5516m

Εκτίμηση γύρου: 1:37 στις δοκιμές, 1:42 στον αγώνα

Μέση ταχύτητα γύρου: 200 km/h

Τέρμα γκάζι: 48% του γύρου

Αλλαγές σχέσεων: 58 στο γύρο/3248 στον αγώνα

Γύροι: 56

Απόσταση: 308.896 km

Ταχύτητα διέλευσης από τα πιτ: 60km/h δοκιμές, 100km/h αγώνας

Μέγιστη ταχύτητα: 315km/h

Μέγιστη περίοδος με τέρμα γκάζι: 13sec

Αριθμός στροφών: 20 (11 αριστερές, 9 δεξιές)


Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης