Επεισοδιακό φινάλε στις δοκιμές!
Επεισοδιακό φινάλε στις δοκιμές!
Επί 3 μέρες Red Bull, Mercedes, Ferrari και Toro Rosso δοκίμαζαν ελαστικά στην έρημο του Σακχίρ στο Μπαχρέιν και στην πίστα BIC για λογαριασμό της Pirelli.
Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών που θα είναι αποκλειστικός προμηθευτής του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 για τα επόμενα τρία χρόνια βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Υποχρεούται να παρουσιάσει μέχρι τα μέσα του Γενάρη τη νέα γκάμα ελαστικών που θα χρησιμοποιηθεί στο πρωτάθλημα του 2014. Στο νέο πρωτάθλημα αλλάζουν όλα, από την αεροδυναμική μέχρι τους κινητήρες. Ειδικά οι τελευταίοι θα είναι υβριδικοί υπερτροφοδοτούμενοι, V6 με κυβισμό 1.6lt και ιπποδύναμη παραπλήσια με τη φετινή αλλά μεγαλύτερα ποσοστά ροπής λόγω υπερτροφοδότη και ηλεκτροκινητήρα. Απαιτούνται λοιπόν πιο ανθεκτικά πίσω ελαστικά για να περάσει όλη αυτή η ενέργεια ομαλά στο δρόμο. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι τα νέα ελαστικά πρέπει να είναι έτοιμα στις 28/1 όταν και θα ξεκινήσουν οι δοκιμές εξέλιξης των καινούργιων μονοθεσίων στη Χερέθ της Ισπανίας. Δηλαδή η Pirelli καλείται να φτιάξει ελαστικά έχοντας μόνο σε θεωρητική βάση δεδομένα των νέων μονοθεσίων.
Οι δοκιμές στο Σακχίρ αυτές τις μέρες έγιναν με τα μονοθέσια του 2013. Οδήγησαν σ’ αυτές οι Ρόσμπεργκ (Mercedes), Μποεμί (Red Bull), ντε λα Ρόσα και Μπιανκί (Ferrari) Βερν και Κβιάτ (Toro Rosso). To πρόγραμμα που ακολούθησαν όλοι οι οδηγοί διαμορφώνονταν από την Pirelli και δοκιμάστηκαν πολλές διαφορετικές παραλλαγές γομών και σκελετών ενόψει της τελικής μορφής που θα δοθεί στα ελαστικά.
Χτες ο Νίκο Ρόσμπεργκ είχε μια έξοδο με πολλά χιλιόμετρα
Οι δοκιμές στο Σακχίρ αυτές τις μέρες έγιναν με τα μονοθέσια του 2013. Οδήγησαν σ’ αυτές οι Ρόσμπεργκ (Mercedes), Μποεμί (Red Bull), ντε λα Ρόσα και Μπιανκί (Ferrari) Βερν και Κβιάτ (Toro Rosso). To πρόγραμμα που ακολούθησαν όλοι οι οδηγοί διαμορφώνονταν από την Pirelli και δοκιμάστηκαν πολλές διαφορετικές παραλλαγές γομών και σκελετών ενόψει της τελικής μορφής που θα δοθεί στα ελαστικά.
Χτες ο Νίκο Ρόσμπεργκ είχε μια έξοδο με πολλά χιλιόμετρα
ύστερα από κλατάρισμα ελαστικού. Καθότι το τεστ ήταν ιδιωτικό και δεν υπήρχε επίσημη ενημέρωση το γεγονός έγινε γνωστό από ένα «τιτίβισμα» του Γερμανού πιλότου που έλεγε ότι έχασε τον έλεγχο λόγω τρακαρίσματος ενώ κινούνταν με 320km/h. Αν η αναφορά στην ταχύτητα είναι ακριβής τότε αυτό θα πρέπει να συνέβη στο τέλος της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού. Εκεί βρίσκεται το μοναδικό σημείο που τα μονοθέσια φτάνουν σε τέτοια ταχύτητα στο BIC.
Όπως και να έχει το κλατάρισμα ήταν αφορμή για πολλά σχόλια που οδήγησαν στην έκδοση ανακοίνωσης από την πλευρά της Pirelli: «Οι δοκιμές ελαστικών στο Μπαχρέιν αφορούσαν έναν μεγάλο αριθμό πρωτότυπων ελαστικών που είχαν δοκιμαστεί μόνο στο εργαστήριο και δε θα χρησιμοποιηθούν ξανά. Η ασφάλεια των ελαστικών του 2014 δεν διακυβεύεται».
Ο Ρόσμπεργκ δε χτύπησε πουθενά αλλά το μονοθέσιο χρειάστηκε επισκευές που υποχρέωσαν τη Mercedes να ολοκληρώσει τις δοκιμές νωρίτερα από το προγραμματισμένο.
Επόμενες δοκιμές εξέλιξης για τη F1 είναι προγραμματισμένες για τις 28/1/14 στη Χερέθ.
Όπως και να έχει το κλατάρισμα ήταν αφορμή για πολλά σχόλια που οδήγησαν στην έκδοση ανακοίνωσης από την πλευρά της Pirelli: «Οι δοκιμές ελαστικών στο Μπαχρέιν αφορούσαν έναν μεγάλο αριθμό πρωτότυπων ελαστικών που είχαν δοκιμαστεί μόνο στο εργαστήριο και δε θα χρησιμοποιηθούν ξανά. Η ασφάλεια των ελαστικών του 2014 δεν διακυβεύεται».
Ο Ρόσμπεργκ δε χτύπησε πουθενά αλλά το μονοθέσιο χρειάστηκε επισκευές που υποχρέωσαν τη Mercedes να ολοκληρώσει τις δοκιμές νωρίτερα από το προγραμματισμένο.
Επόμενες δοκιμές εξέλιξης για τη F1 είναι προγραμματισμένες για τις 28/1/14 στη Χερέθ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα