To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

Το Mazda Suitcase Car ήταν ένα όχημα τσέπης που μπορούσε να μπει ακόμα και στην καμπίνα του αεροπλάνου.

To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

Στις αρχές των 90’s, η Mazda βρισκόταν σε μια περίοδο άκρας δημιουργικότητας, έχοντας την αίσθηση ότι «όλα είναι δυνατά». Μέσα από αυτή τη νοοτροπία γεννήθηκε το Mazda Suitcase Car, που θεωρείται σήμερα ίσως το πιο εμβληματικό φορητό όχημα στον κόσμο.

Με το σύγχρονο ενδιαφέρον για την αστική κινητικότητα, το οποίο έχει οδηγήσει στην ευρεία διάδοση ηλεκτρικών δίτροχων και τρίτροχων, αλλά και στη δημιουργία έξυπνων, εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, το Mazda Suitcase Car μοιάζει ως μια «προϊστορική» εκδοχή αυτών.
To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

251211154121_mazda-4

Κλείσιμο
Στα ’90s, η ιδέα ότι θα μπορούσες να κουβαλάς τη δική σου λύση αστικής μετακίνησης και να τη χρησιμοποιείς άμεσα ήταν σίγουρα επαναστατική. Κάτι τέτοιο ακριβώς πρότεινε η Mazda, με ένα μικρό τρίτροχο όχημα που διέθετε εξαρτήματα από ποδήλατο και ήταν ενσωματωμένο μέσα σε μια σκληρή βαλίτσα Samsonite.

Δεν προοριζόταν ποτέ για μαζική παραγωγή, καθώς στην πραγματικότητα ήταν ένα project που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ενός εσωτερικού διαγωνισμού της εταιρείας, με το όνομα Fantasyard, που διεξήχθη μεταξύ 1989 και 1991 στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Mazda στη Χιροσίμα.
To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

Οι υπεύθυνοι σχεδίασης του Suitcase Car, που παρεμπιπτόντως εργάζονταν στο τμήμα R&D της Mazda για τα κιβώτια ταχυτήτων, έχοντας στην διάθεσή τους περιορισμένο μπάτζετ παρουσίασαν μια λύση προσωπικής μετακίνησης, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στα αεροδρόμια.

Χρησιμοποίησαν ως βάση την βαλίτσα Samsonite, την ενίσχυσαν σε καίρια σημεία και δημιούργησαν ένα όχημα που ήταν εύκολο στην συναρμολόγησή του.
To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

Οι μηχανικοί της Mazda κατάφεραν να χωρέσουν όλα τα εξαρτήματα του οχήματος μέσα στη βαλίτσα των 57×75 εκατοστών, ώστε ο κάτοχος να μπορεί να την χρησιμοποιήσει και ως κανονική αποσκευή.

Στην περίπτωση που χρειαζόταν να μετακινηθεί γρήγορα και απλά, άνοιγε το κάλυμμα της βαλίτσας, τοποθετούσε τον εμπρός τροχό σε «όρθια» θέση, έστριβε το τιμόνι στη σωστή θέση και προσάρμοζε το πλαστικό κάθισμα.
To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

Το μοτέρ του Suitcase Car ήταν ένας δίχρονος κινητήρας 33,6 κ.εκ. με ισχύ 1,8 ίππων, αρκετή για να φτάσει κανείς την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα.

Η Mazda εκμεταλλεύτηκε τη δημοσιότητα που έλαβε και κατασκεύασε, δύο ακόμη μονάδες, πέραν του αρχέτυπου μοντέλου που καταστράφηκε «κατά λάθος», μία για τις ΗΠΑ και μία για την Ευρώπη. Αυτές διέθεταν κόρνα, φώτα, διαφορικό και διαφορετικούς χρωματισμούς
To πρωτοποριακής σχεδίασης τρίτροχο της Mazda

Η αμερικάνικη εκδοχή του παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 1992, ενώ νωρίτερα εμφανίστηκε στην φημισμένη Times Square, παρουσία φωτογράφων του Associated Press.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1994, έκανε μια δίλεπτη εμφάνιση στην τηλεοπτική εκπομπή «The Oprah Show». Αντίστοιχα, η ευρωπαϊκή έκδοσή του εκτέθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1991, δίπλα στο αγωνιστικό πρωτότυπο 787B.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δείτε Επίσης