Ένα από τα πιο συναρπαστικά μοντέλα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης είναι φυσικά η Ferrari F40, που πλέον αποτελεί μήλον της έριδος για πολλούς συλλέκτες σπάνιων οχημάτων.
Μία από αυτές είχε στην κατοχή του για ένα χρονικό διάστημα και ο Γάλλος, τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1, Αλέν Προστ. Η εν λόγω F40, μάλιστα, δημοπρατήθηκε πριν από λίγες ημέρες στο Αμπού Ντάμπι έναντι του ποσού των 3,35 εκατομμυρίων ευρώ.
Κλείσιμο
Η ιστορία πίσω από την συγκεκριμένη Ferrari F40 είναι ενδιαφέρουσα. Μέχρι το τέλος της σεζόν της Formula 1 το 1989, ο Αλέν Προστ είχε πλέον εδραιώσει τη θέση του ως ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς στην ιστορία του σπορ. Με τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο ενεργητικό του, είχε ισοφαρίσει τους Τζακ Μπράμπαμ, Τζάκι Στιούαρτ, Νίκι Λάουντα και Νέλσον Πικέ.
Παρά το γεγονός ότι κατέκτησε τον τίτλο οδηγών απέναντι στον ομόσταυλό του και μεγάλο αντίπαλο ΆιρτονΣένα, ο Προστ αποχώρησε από τη McLaren για να ενταχθεί στη Ferrari το 1990. Αντικαθιστώντας τον ΓκέρχαρτΜπέργκερ, έγινε ο πρώτος οδηγός που υπέγραψε με τη Scuderia μετά τον θάνατο του ιδρυτή της φίρμας, ΈντσοΦεράρι.
Ως ο νέος βασικός οδηγός της ομάδας, ήταν απόλυτα ταιριαστό ο Προστ να λάβει ως δώρο μια Ferrari για τις προσωπικές του μετακινήσεις. Και ποιο αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι καταλληλότερο για έναν εν ενεργεία Παγκόσμιο Πρωταθλητή από μια καινούργια F40, που εκείνη την εποχή ήταν το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής για χρήση σε δρόμο.
Η συγκεκριμένη F40, με αριθμό πλαισίου 83249, βγήκε από την γραμμή παραγωγής τον Νοέμβριο του 1989, ενώ ένα από τα βασικά της γνωρίσματα ήταν η απουσία των καταλυτών και της ρυθμιζόμενηςανάρτησης, χαρακτηριστικά που καθιέρωσαν τις μεταγενέστερες F40.
Το αυτοκίνητο ταξινομήθηκε στη Γαλλία, στη μόνιμη κατοικία του Προστ στη Μεριμπέλ, τον Φεβρουάριο του 1990, ενώ όπως αναφέρει και ο ίδιος δεν τη χρησιμοποίησε ποτέ πωλώντας την πολύ σύντομα.
Ο επόμενος ιδιοκτήτης ήταν ο Γκράχαμ ντε Ζιλ, συλλέκτης μοντέλων Ferrari. Ο ίδιος θυμάται πριν παραλάβει το αυτοκίνητο, ο Προστ έβαλε την υπογραφή του στην οροφή της F40, που παραμένει ορατή μέχρι και σήμερα.
Η F40 μεταφέρθηκε το 1995 από το Ηνωμένο Βασίλειο στο νησί Τζέρσεϊ το 1995, ενώ τον Απρίλιο του 1997, η ιταλίδα ντίβα έκανε την εμφάνισή της στο περιοδικό Motor Sport, σε ένα άρθρο αφιερωμένο στα 50 χρόνια της Ferrari.
Δύο χρόνια μετά, το 1999, η F40 επέστρεψε στο Ηνωμένο Βασίλειο και πέρασε στην κατοχή του ΝτέβιντΝτάρλνγκ. Μοιράζοντας τον χρόνο του μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΗΠΑ, ο Ντάρλνγκ χρησιμοποίησε ελάχιστα τη Ferrari, πριν αυτή αποκτηθεί λίγα χρόνια αργότερα από τον ΚρεγκΤζόνσον και, στη συνέχεια, από τον ΚαρλΜακιούεν το 2006. Κατόπιν, το αυτοκίνητο αγοράστηκε τον Σεπτέμβριο του 2007 από τον ΆλιστερΝτάισον, ο οποίος το διατήρησε στην κατοχή του έως το 2016.
Την ίδια χρονιά έλαβε το πολυπόθητο πιστοποιητικό FerrariClassiche, το οποίο επιβεβαιώνει την ταύτιση αριθμών σε πλαίσιο, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και αμάξωμα. Για τον εορτασμό της 70ής επετείου της Ferrari, η F40 συμμετείχε στην επετειακή εκδήλωση στην πίστα του Φιοράνο, όπου κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία της.
Τον Μάρτιο του 2019, αντικαταστάθηκαν τα ρεζερβουάρ καυσίμου, συνοδευόμενα από μεγάλο σέρβις. Ακολούθησε ακόμη ένα σέρβις τον Οκτώβριο του 2025 από την EmilFrey, τον επίσημο συνεργάτη της Ferrari στο Μόναχο. Έκτοτε, το αυτοκίνητο έχει κινηθεί ελάχιστα, το οδόμετρο δείχνει μόλις 4.737χλμ.
Εκτός από τον συνοδευτικό φάκελο ιστορικού, στον τυχερό αγοραστή παραδόθηκαν το εγχειρίδιο, το βιβλίο σέρβις, ένα σετ εργαλείων, το αυθεντικό εμπρόςσπόιλερ, ένα σετ καινούργιων ελαστικών, μία βαλίτσα Schedoni τοποθετημένη στο αυτοκίνητο, το τεύχος του Motor Sport και το τρόπαιο της 2ης θέσης.
Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πια μια μακρινή και αφηρημένη έννοια. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο, που αγγίζει την καθημερινότητα κάθε νοικοκυριού – από το κόστος της ενέργειας, μέχρι την ασφάλεια της κατοικίας και της υγείας των μελών της οικογένειας.