Αποκλειστικό: Γιατί «μπλόκαρε» το Ελεγκτικό Συνέδριο την πώληση 28 ακινήτων από το ΤΑΙΠΕΔ

Αποκλειστικό: Γιατί «μπλόκαρε» το Ελεγκτικό Συνέδριο την πώληση 28 ακινήτων από το ΤΑΙΠΕΔ

Τέσσερις ουσιαστικές πλημμέλειες ήταν τα «αγκάθια» στις συμβάσεις - Παραβιάστηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας - Δείτε μόνο στο protothema.gr όλο το κείμενο της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Αποκλειστικό: Γιατί «μπλόκαρε» το Ελεγκτικό Συνέδριο την πώληση 28 ακινήτων από το ΤΑΙΠΕΔ
Τέσσερις ουσιαστικές και καθοριστικές πλημμέλειες οδήγησαν το Ζ' κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου να μπλοκάρει προσωρινά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης και μίσθωσης 28 ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου έναντι 261,31 εκατ. ευρώ.

Τώρα, θα κληθεί η πενταμελής σύνθεση του 6ου  Τμήματος του Ανωτάτου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου, με πρόεδρο τη Σωτηρία Ντούνη, να λύσει το γόρδιο δεσμό της παραχώρησης των 28 ακινήτων, εφόσον το ΤΑΙΠΕΔ καταθέσει (όπως έχει ήδη ανακοινώσει) αίτηση ανάκλησης της απόφασης, με την οποία μπλόκαρε η επίμαχη παραχώρηση των ακινήτων.

Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία, ύψους 261,31 εκατ. ευρώ, αφορά στην πώληση και λειτουργική μίσθωση (sale-and-lease-back), για 20 χρόνια, 28 ακινήτων του Δημοσίου (πέντε κτήρια υπουργείων -Πολιτισμού, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Υγείας και Παιδείας), 13 κτήρια ΔΟY και πέντε κτήρια της Αστυνομίας.

Πλειοδότριες του διαγωνισμού έχουν ανακηρυχθεί η Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ και η Eurobank Properties ΑΕΕΑΠ.

Η αξιοποίηση των 28 αστικών ακινήτων είναι ενταγμένη σε δύο χαρτοφυλάκια, όπως ονομάστηκαν.
Κλείσιμο

Στο πρώτο χαρτοφυλάκιο έχουν υπαχθεί:

1. Γενικές Κυβερνητικές υπηρεσίες (Λεωφόρος Θηβών 196-198, Ρέντης-Πειραιάς), 2. Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Γ.Γ.Π.Σ. (Θεσσαλονίκης & Χανδρή 1, Μοσχάτο), 3. Αρχηγείο Αστυνομίας Θεσσαλονίκης (Μοναστηρίου 326, Θεσσαλονίκη), 4. Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών ΕΛΑΣ (Αθηνών και Αντιγόνης 2-6, Αθήνα), 5. Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος (Πειραιώς και Επονιτών, Πειραιάς), 6. Γενική Γραμματεία Τύπου (Φραγκούδη 11, Καλλιθέα), 7. Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης (Βασ. Σοφίας 15, Αθήνα), 8. Υπουργείο Πολιτισμού (Μπουμπουλίνας 20-22, Αθήνα), 9. Δ.Ο.Υ. Σταυρούπολης (Καραολή και Δημητρίου 13-15, Θεσσαλονίκη), 10. Δ.Ο.Υ. Αλεξανδρούπολης (Αγίου Δημητρίου 2, Αλεξανδρούπολη), 11. Δ.Ο.Υ. Αγ. Αναργύρων (Πριγκ. Ολγας και Πριγκ. Σοφίας, Αγ. Ανάργυροι), 12. Δ.Ο.Υ. Παλλήνης (Εθνικής Αντιστάσεως 43 και Δερβενακίων, Παλλήνη), 13. Δ.Ο.Υ. Γλυφάδας (Γούναρη 227, Γλυφάδα), 14. Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς (Αχαρνών 43, Κηφισιά).

Στο δεύτερο χαρτοφυλάκιο έχουν υπαχθεί:

1. Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής (Αλεξάνδρας 173 και Δημητσάνας, Αθήνα), 2. Υπουργείο Παιδείας (Αν. Παπανδρέου 37, Μαρούσι), 3. Υπουργείο Υγείας (Κηφισίας 39, Μαρούσι), 4. Τμήμα Αλλοδαπών Αττικής (Πέτρου Ράλλη 24, Ταύρος), 5. Υπουργείο Δικαιοσύνης (Μεσογείων 96, Γουδί), 6. Γενικό Χημείο του Κράτους (Τσόχα 16, Αθήνα), 7. Δ.Ο.Υ. Ξάνθης και Χημείο Ξάνθης Β (Μεσολογγίου 13, Ξάνθη), 8. Δ.Ο.Υ. Αθηνών Α (Αναξαγόρα 6-8, Αθήνα), 9. Δ.Ο.Υ. Αθηνών ΙΖ (Δαμάρεως 173-175, Αθήνα), 10. Δ.Ο.Υ. Κορίνθου Β (Πατρών 83 Άγιος Γεώργιος, Κόρινθος), 11. Δ.Ο.Υ. Β ́Χαλκίδας (Δημάρχου Σκούρα, Δυο Δένδρα Χαλκίδας), 12. Αρχηγείο Αστυνομίας Σερρών (Γ. Παπανδρέου και Θεσσαλονίκης, Σέρρες), 13. Δ.Ο.Υ. Αθηνών ΙΘ ́(Ευελπίδων και Λευκάδος 47, Αθήνα), 14. Δ.Ο.Υ. Χολαργού (Ελ. Βενιζέλου 100, Χολαργός).

Το κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου μπλόκαρε την υπογραφή της σύμβασης για τις εξής τέσσερεις πλημμέλειες:

- Η πρώτη πλημμέλεια είναι ότι παραβιάστηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας, σε όλα τα στάδια της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας. Και αυτό, γιατί μετείχαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ οι εταιρείες NBG Securities SA και Eurobank Equities Investment Firm A.E. Δηλαδή, θυγατρικές εταιρείες και απολύτως ελεγχόμενες από τους ομίλους της Εθνικής Τράπεζας και της Τράπεζας Eurobank Ergasias, οι οποίες όφειλαν να απέχουν από τη διαδικασία, καθόσον τελούσαν σε ιδιαίτερες σχέσεις με εταιρείες που μετείχαν στο διαγωνισμό.

- Η δεύτερη πλημμέλεια είναι ότι η γνωμοδότηση του συμβουλίου εμπειρογνωμόνων και η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, με την οποία ολοκληρώθηκε η διαδικασία αξιοποίησης, δεν είναι επαρκώς αιτιολογημένες, ως προς το αν η επίμαχη συναλλαγή είναι επωφελής και συμφέρουσα για το Ελληνικό Δημόσιο.

- Η τρίτη πλημμέλεια είναι ότι ο όρος 11 του συμβολαίου μίσθωσης προβλέπει παράνομα την επιβολή μειωμένου τόκου σε περίπτωση καθυστέρησης του μισθώματος. Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι σε περίπτωση μη καταβολής του μισθώματος την ημερομηνία που προβλέπεται η καταβολή του, ο μισθωτής θα βαρύνεται με τόκο επί του ποσού αυτού, υπολογιζόμενο βάσει του επιτοκίου υπερημερίας.

Όμως, θα έπρεπε να προβλέπεται -όπως αναφέρει το  Ελεγκτικό Συνέδριο- ότι ο τόκος θα υπολογίζεται σύμφωνα με τον «Κώδικα των νόμων περί δικών του Δημοσίου», που προβλέπει ότι  «ο τόκος κάθε οφειλής του Δημοσίου ορίζεται σε ποσοστό 6% ετησίως, σε αντίθεση με τα ισχύοντα για τους ιδιώτες οφειλέτες».

- Η τέταρτη πλημμέλεια είναι ότι ο όρος 6.2 του συμβολαίου μίσθωσης εμπεριέχει «δέσμευση του μελλοντικού νομοθέτη και ευθεία καταστρατήγηση της βούλησής του», ως προς το ζήτημα της αναγκαστικής μείωσης  των μισθωμάτων λόγω έκτακτων συνθηκών, αλλά  και για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Δείτε εδώ την απόφαση και το σκεπτικό του Ελεγκτικού Συνεδρίου

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

Δείτε Επίσης