Τα γαλακτοκομικά, ακόμη και με πλήρη λιπαρά, μειώνουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και πρόωρης θνησιμότητας

galaktokomika

Τι αποκαλύπτει μεγάλη διεθνής μελέτη, που έγινε σε περισσότερους από 136.000 ανθρώπους ηλικίας 35 έως 70 ετών, σε 21 χώρες, σε βάθος περίπου δεκαετίας

Η ημερήσια κατανάλωση περίπου τριών μερίδων γαλακτοκομικών τη μέρα σχετίζεται με μικρότερη πιθανότητα καρδιαγγειακής νόσου και πρόωρης θνησιμότητας. Αυτό δείχνει μια νέα μεγάλη διεθνής μελέτη, που έγινε σε περισσότερους από 136.000 ανθρώπους ηλικίας 35 έως 70 ετών, σε 21 χώρες, σε βάθος περίπου δεκαετίας.

Μάλιστα, ο κίνδυνος είναι μειωμένος ακόμη και για όσους τρώνε τρεις μερίδες γαλακτοκομικών με πλήρη λιπαρά, σε σχέση με όσους τρώνε λιγότερη από μισή μερίδα ημερησίως. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις τρέχουσες συστάσεις να καταναλώνει κανείς καθημερινά δύο έως τέσσερις μερίδες γαλακτοκομικών με λίγα ή καθόλου λιπαρά.

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Μασίντ Ντεγκάν του καναδικού Πανεπιστημίου ΜακΜάστερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "The Lancet", δήλωσαν ότι, μετά από τα νέα ευρήματα, η κατανάλωση γαλακτοκομικών δεν πρέπει να αποθαρρύνεται, ενώ ίσως θα πρέπει να ενθαρρυνθεί στις χώρες εκείνες όπου είναι σχετικά χαμηλή.

Η κατανάλωση κάθε είδους γαλακτοκομικών είναι υψηλότερη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ (κατά μέσο όρο 368 γραμμάρια τη μέρα ή πάνω από τέσσερις μερίδες), ενώ είναι χαμηλότερη στη Αφρική (91 γραμμάρια/μέρα) και στη νοτιοανατολική Ασία (μόνο 37 γραμμάρια/μέρα).

Από τους 136.384 ανθρώπους του δείγματος, ένα όχι αμελητέο ποσοστό, το 21% περίπου (28.674 άτομα) δεν κατανάλωναν καθόλου γαλακτοκομικά. Σε σχέση με αυτούς τους ανθρώπους, όσοι έτρωγαν καθημερινά 3,2 μερίδες γαλακτοκομικών κατά μέσο όρο, είχαν μικρότερη θνησιμότητα από κάθε αιτία (3,4% έναντι 5,6%), μικρότερη θνησιμότητα καρδιαγγειακής αιτιολογίας (0,9% έναντι 1,6%), λιγότερες σοβαρές καρδιαγγειακές παθήσεις (3,5% έναντι 4,9%) και λιγότερα εγκεφαλικά (1,2% έναντι 2,9%), ενώ αντίθετα ήσαν οριακά αυξημένα τα εμφράγματα του μυοκαρδίου (1,9% έναντι 1,6%).

Όσον αφορά ειδικά τα γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά, η υψηλότερη κατανάλωση (σχεδόν τρεις μερίδες ημερησίως) σχετιζόταν -σε σχέση με όσους κατανάλωναν έως μισή μερίδα τη μέρα- με χαμηλότερη συνολική θνησιμότητα (3,3% έναντι 4,4%) και λιγότερα σοβαρά περιστατικά καρδιαγγειακής νόσου (3,7% έναντι 5%).

Ο συνδυασμός κατανάλωσης γάλατος και γιαουρτιού είχε μεγαλύτερο όφελος, όσον αφορά τη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου, σε σχέση με το συνδυασμό τυριού-βουτύρου. Ως στάνταρντ μερίδα θεωρείται ένα ποτήρι γάλα των 244 γραμμαρίων, ένα γιαούρτι ίδιου βάρους, ένα κομμάτι τυρί 15 γραμμαρίων και ένα κουταλάκι βούτυρο πέντε γραμμαρίων.

Οι ερευνητές επεσήμαναν πως πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω γιατί τα γαλακτοκομικά -ακόμη και τα πλήρη- σχετίζονται με χαμηλότερα επίπεδα καρδιαγγειακού κινδύνου. Μέχρι σήμερα κυριαρχεί η αντίληψη ότι πρέπει να καταναλώνονται γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, ώστε να αποφεύγονται τα δυνητικά επικίνδυνα κορεσμένα λίπη που μπορεί να αυξήσουν την «κακή» χοληστερίνη (LDL).

Όμως κάποιες πρόσφατες μελέτες έχουν δώσει ενδείξεις ότι ορισμένα τουλάχιστον κορεσμένα λίπη μπορεί να είναι ωφέλιμα για την καρδιαγγειακή υγεία. Επιπλέον, μερικά γαλακτοκομικά περιέχουν άλλα ωφέλιμα συστατικά, όπως αμινοξέα, ακόρεστα λίπη, βιταμίνες Κ1 και Κ2, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, προβιοτικά κ.α.

Συνεπώς, κατά τους ερευνητές, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχει ένα ισοζύγιο από αρνητικά και θετικά στοιχεία στα γαλακτοκομικά και η νέα επιδημιολογική μελέτη PURE (Prospective Urban Rural Epidemiological) δείχνει ότι φαίνεται πως υπερισχύουν τα θετικά. Προς το παρόν πάντως, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι πρόωρο να αλλάξουν οι διατροφικές συστάσεις.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ (7)

kapsalinos pindaios

Ευτυχως ο κοσμος ξυπνησε. Και το καθαροτερο γαλα της γης να πιεις καλο δεν σου κανει(δημιουργία βλεννας), ποσο μαλλον με τοσες ορμονες και αντιβιωτικα που δινουν στα ζωα. Μονο της μανας μας οταν μας γεννά ειναι καταλληλο γαλα για τον οργανισμο μας, μετα υπαρχει απογαλακτισμος, οπως σε ολα τα θηλαστικα στον πλανητη. Καζε'ι'νη οπως και ολα τα σε - ινη ειναι εθιστικες ουσιες, π.χ ηρωινη, κοκαινη, νικοτινη.

ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΑΓΡΑΜΜΑΤΕ

Πρέπει όλοι μας να γίνουμε (β)ρομά

Τα γαλακτοκομικά είναι ελιξίριο ζωής..

..απεφάνθησαν οι 'επιστήμονες' με την οικονομική συνδρομή πτωχών γαλακτοσυνδικαλιστών που είδαν τα κέρδη τους να παίρνουν τον κατήφορο. Επιτέλους ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών 'ξύπνησε' από τον διατροφικό μεσαίωνα που του επέβαλλαν και επιλέγει πια να μείνει μακρυά από τα γαλακτοκομικά (και δη από το αγελαδινό γάλα). Οι υπόλοιποι κοιμώμενοι.. ελπίζω να ξυπνήσετε σύντομα.

Ελένη

Μα πώς θα πουλάνε οι φαρμακοβιομηχανίες στατίνες μ' ένα σωρό παρενέργειες..., αν εσύ κι εγώ δεν καταναλώνουμε εκτός όλων των άλλων και γαλακτοκομικά? Γιατί δεν ενημερώνουν τον κόσμο ότι το γάλα μόνο ο άνθρωπος το καταναλώνει εφόρου ζωής, ενώ το έχει ανάγκη μόνο μέχρι τα 3-4 πρώτα χρόνια της ζωής του; Και τα σημερινά γάλατα ζωικής προέλευσης δεν είναι και τροφές, αλλά είναι σκέτα δηλητήρια όπως ήδη γράφτηκε... με ορμόνες, αντιβιοτικά κ.λπ

Αλίκη

Είναι πρωτοφανές και επικίνδυνο να ισχυριζόμαστε ότι κάποια κορεσμένα λιπαρά μπορεί να είναι ωφέλιμα για την υγεία! Eίναι σημαντικό να περιορίζουμε την πρόσληψη λίπους, αλλά κυρίως κορεσμένων και τρανς λιπαρών. Αυτά τα είδη λίπους είναι αιτία της «κακής» χοληστερόλης και αυξάνουν την πιθανότητα για καρδιακές παθήσεις. Συγκεκριμένες τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε, είναι το έλαιο καρύδας, το πλήρες γάλα, το κόκκινο κρέας, η πέτσα των πουλερικών, τα τηγανητά, η μαργαρίνη και τα επεξεργασμένα ψωμιά και σνακ.

οι περισσοτερες ασθενειες ,

ειναι αποτελεσμα της χημειας ....των επιστημονων . αυτοι που ξερουν γραμματα , ευθυνονται για τα περισσοτερα κακα στην γη . οι αγραμματοι δεν φτιαχνουν οπλα , δεν ηξεραν απο λιπασματα , ορμονες , συντηρητικα .....ολα οι γραμματισμενοι μας τα φερανε ....ο καρκινος τα εγκεφαλικα , τα καδιακα επισοδια ... ειναι αποτελεσματα της χημειας των εξυπνων ... και γραμματισμενων .

θεσπρωτος

Οι επιστημη καλα θα κανει , να μας ενημερωσει , για τα λιπασματα , για τις ορμονες , για τα συντηρητικα , και τα αντιβιοτικα .... (τα σκ@τ@ που ερχονται στο πιατο μας , και τα χρυσοπληρωνουμε .....)

ΕΡΕΥΝΕΣ

Αυτές οι έρευνες ειλικρινά από που χρηματοδοτούνται; Επίσης δεν καταλαβαίνω, η σύγχρονη ιατρική γιατί περιορίζει τον εαυτό της με τέτοιες έρευνες στατιστικής; Δεν χρειάζεται να έχεις κανένα πτυχίο ιατρικής για να πραγματοποιήσεις τέτοιου είδους έρευνες...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

santorini-krouz2

Επικαλείται έρευνα που έδειξε ότι οι εκπομπές αερίων βρέθηκαν να είναι έως και 17 φορές υψηλότερες σε σχέση με ό,τι θα περίμενε κανείς ακόμα και σε έναν πολυσύχναστο δρόμο με αυτοκίνητα

15
diskokili

Η αρχική αιτία της δισκοκήλης είναι η εκφύλιση του δίσκου, που σχεδόν πάντα προηγείται- Με την πάροδο της ηλικίας, ο πηκτοειδής πυρήνας χάνει την περιεκτικότητα του σε νερό και παύει να λειτουργεί ως ασυμπίεστο κολλοειδές