Την κατάρριψη ενός επιβατηγού νοτιοκορεατικού αεροσκάφους τύπου Μπόινγκ 747, από σοβιετικά πολεμικά αεροσκάφη αναχαίτισης, την 1 Σεπτεμβρίου του 1983, ξυπνά η σημερινή συντριβή αεροσκάφους Boeing 777 των Malaysian Airlineς στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το αεροπλάνο με τους 280 επιβάτες και τα 15 άτομα πλήρωμα που πραγματοποιούσε την πτήση ΜΗ17 από Άμστερνταμ στην Κουάλα Λουμπούρ
φέρεται να κατερρίφθη από ρωσόφωνους αντάρτες πιστεύοντας πως επρόκειτο για ρωσικό πολεμικό αεροσκάφος τύπου Αντόνοφ 26.
Το αεροπλάνο πετούσε σε ύψος 10.000 μέτρων και λίγο πριν εισέλθει στον ρωσικό εναέριο χώρο, κατερρίφθη από πύραυλο εδάφους-αέρος τύπου BUK, στοιχίζοντας τη ζωή και στους 295 επιβάτες.
Η Ιστορία, ωστόσο, μοιάζει να επαναλαμβάνεται, έστω και υπό διαφορετικές συνθήκες, πάντα όμως με θύματα αθώους πολίτες. Η συντριβή του μαλαισιανού Boeing φέρνει στη μνήμη, το παρόμοιο τραγικό περιστατικό που σημειώθηκε 31 χρόνια πριν πάνω από τη θάλασσα της Ιαπωνίας και το οποίο είχε ως συνέπεια να συνταράξει τις τότε διεθνείς σχέσεις κατά το υφιστάμενο διεθνές αεροπορικό δίκαιο, με μια γενική δυσφορία και κατακραυγή.
Στο νοτιοκορεατικό αεροσκάφος, τύπου Μπόινγκ 747, τζάμπο, που ανήκε στην Korean Air Lines και εκτελούσε την πτήση Νέα Υόρκη-Σεούλ, με κωδικό ΚΕ 007 ή ΚΑΕ 007 επέβαιναν συνολικά 269 άτομα, εκ των οποίων, 23 ήταν μέλη του πληρώματος και τα υπόλοιπα 246 επιβάτες, μεταξύ των οποίων ένα μέλος του Κογκρέσου των ΗΠΑ, ο γερουσιαστής Λώρενς ΜακΝτόναλντ καθώς και 22 παιδιά κάτω των 12 ετών. Η κατάρριψη του αεροσκάφους συνέβη πάνω από τη θάλασσα της Ιαπωνίας, δυτικά της νήσου Σαχαλίνης, όπου όλοι οι επιβαίνοντες βρήκαν τραγικό θάνατο.
Το αεροπλάνο αρχικά απογειώθηκε από το Διεθνές Αεροδρόμιο Τζον Κέννεντυ με μισή ώρα περίπου καθυστέρηση, στις 23:50 της 30 Αυγούστου, (ανατολική ώρα ζώνης ΗΠΑ), με ενδιάμεσο προορισμό το αεροδρόμιο Ανκορέιτζ της Αλάσκας για ανεφοδιασμό.