«ΧΟΠΑ Ήρωες 112»: Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να αναγνωρίζουν το εγκεφαλικό

hopa2

Ένα πρόγραμμα που  εξοικειώνει τα παιδιά με τα κυριότερα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου, ώστε να χρησιμοποιήσουν το 112 σε περίπτωση κινδύνου

Τα εγκεφαλικά επεισόδια έχουν αποδειχθεί ότι είναι πολύ συχνότερα στην τρίτη ηλικία, ωστόσο υπάρχει ένας παράγοντας που μπορεί να λειτουργήσει ως ασπίδα προστασίας. Καθώς τα τελευταία χρόνια οι παππούδες και οι γιαγιάδες περνούν με τα εγγόνια τους περισσότερη ώρα, φροντίζοντας και σε πολλές περιπτώσεις μεγαλώνοντάς τα, τα παιδιά με τη σειρά τους μπορούν να εμφανιστούν ως απρόσμενοι σύμμαχοι, ακόμη και ήρωες, και να βοηθήσουν στις κρίσιμες ώρες τους αγαπημένους τους.

Το «ΧΟΠΑ Ήρωες 112» είναι ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υλοποιεί το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και η βραβευμένη με το 2018 HEALTH COLLABORATION Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Angels Initiative και αποσκοπεί στην ενημέρωση και προετοιμασία των μικρών παιδιών, ώστε να αντιληφθούν ποια είναι τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου σε έναν μεγαλύτερό τους και να μπορέσουν να καλέσουν έγκαιρα τις πρώτες βοήθειες χρησιμοποιώντας τον Πανευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.

Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος, που έχει ορίζοντα τριετίας, αφορά σε όλον τον ευρωπαϊκό χώρο και ξεκίνησε πρώτα στη Θεσσαλονίκη, στο Νηπιαγωγείο του Κολλεγίου Ανατόλια. Σε συνεργασία με μία δωδεκαμελή εκπαιδευμένη διεπιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα έξι ωρών σε διάρκεια πέντε εβδομάδων, ώστε να εξοικειωθούν με τα κυριότερα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το 112.

Η επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος «ΧΟΠΑ Ήρωες 112» είναι η Δρ Χαρίκλεια Πρώιου, Επίκουρη Καθηγήτρια Νευρογνωστικών Διαταραχών και Αποκατάστασης, στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, και συντονίστρια η Καλλιόπη Τσακπουνίδου, υποψήφια Διδάκτωρ στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑΜΑΚ.

Την υλοποίηση του προγράμματος στο Νηπιαγωγείο του Κολλεγίου Ανατόλια συντόνισε η Έλενα Κότα, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου, σε συνεργασία με το Τμήμα Συμβουλευτικής και Ψυχολογικών Υπηρεσιών του εκπαιδευτικού οργανισμού.

Τα παιδιά είχαν ως "συνοδοιπόρους" στην εκπαιδευτική διαδικασία τέσσερις "υπερήρωες", καθένας από τους οποίους τα βοήθησε να μάθουν για ένα συγκεκριμένο σύμπτωμα του εγκεφαλικού επεισοδίου, συνδέοντάς το με την εκμάθηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112.

Η γενικότερη σχεδίαση του προγράμματος, με μια σειρά παιγνιωδών δραστηριοτήτων παιδαγωγικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα, ανταποκρινόμενη στην ηλικιακή βαθμίδα των παιδιών, κατάφερε να εξασφαλίσει την προσοχή των παιδιών και να τα «μετατρέψει» τα ίδια σε εν δυνάμει υπερήρωες, που σώζουν τους αγαπημένους τους.Εάν τα παιδιά είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα κύρια συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου, το τι θα πρέπει να κάνουν όταν εμφανιστεί και να μεταφέρουν αυτή τη γνώση στην οικογένειά τους, μπορεί να οδηγήσουν στη σωτηρία της ζωής ενός αγαπημένου τους ατόμου.

Στόχος είναι η εκπαίδευση όλης της οικογένειας για τα σημάδια του εγκεφαλικού επεισοδίου και η άμεση αντίδραση με κλήση του αριθμού 112, που μπορεί να κάνει τη διαφορά όχι μόνο μεταξύ ζωής και θανάτου, αλλά και μεταξύ της «ζωής όπως την ξέρουμε» και της απώλειας αυτής της ποιότητας ζωής λόγω μιας μόνιμης αναπηρίας.

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

zoiii

Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) και η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑμΚΕ) «Φαιναρέτη» διοργανώνουν τη σειρά διαλέξεων «Η Αρχή της Ζωής» που αφορά στα αρχικά στάδια της ζωής του ανθρώπου, από την κύηση μέχρι τη νηπιακή ηλικία. Οι ενότητες είναι επιλεγμένες, ώστε να επιτρέπουν έναν διάλογο ανάμεσα στη φυσιολογία και την ψυχολογία, για να ενημερώσουν και να δώσουν απαντήσεις.

stonehenge-pic-ena

Ήταν αγρότες που διέσχισαν τη Μεσόγειο, έφθασαν στην Ιβηρική και κατέληξαν στη Βρετανία περίπου το 4.000 π.Χ, ενώ χίλια χρόνια αργότερα, απόγονοί τους, κατασκεύασαν το μνημείο, για λόγους που ακόμα παραμένουν ασαφείς

68