Ω-3: Τα καλά λιπαρά που «ταΐζουν» την υγεία μας

Ω-3: Τα καλά λιπαρά που «ταΐζουν» την υγεία μας

Πού τα βρίσκουμε, πώς και γιατί μας ωφελούν;

Ακούμε συχνά ότι κάνουν καλό στην καλή υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου, ότι μειώνουν τον κίνδυνο για εμφάνιση ορισμένων μορφών καρκίνου, ότι μειώνουν φλεγμονές, περιορίζουν τον πόνο και ότι επιδρούν θετικά στη διάθεσή μας. Ακούμε όμως και τη λέξη «λιπαρά» που τα συνοδεύει και ο νους μας τα συνδέει με αρνητικές σκέψεις. 

Εκτός από τα «κακά», κορεσμένα και τρανς λιπαρά που βρίσκουμε σε επεξεργασμένες και ζωικές τροφές, υπάρχουν και τα «καλά», τα ακόρεστα, που χωρίζονται σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα και τα οποία βρίσκουμε κυρίως σε φυτικές τροφές.

Πολλοί επιστήμονες εκθειάζουν τα Ω-3, μελέτες επιβεβαιώνουν τη δράση τους στην υγεία, ενώ οι διατροφολόγοι τα συμπεριλαμβάνουν πάντα στα προγράμματα διατροφής. Δεν υπάρχει περίπτωση να ακούσουμε τους ειδικούς να λένε ότι δεν είναι αναγκαίο να καταναλώνουμε τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα ψάρι, καρύδια, μπρόκολο και αυγό. 

Τα ω-3 χωρίζονται σε 2 κατηγορίες:

-Στο α-λινολενικό οξύ (ALA), που το βρίσκουμε σε φυτικά τρόφιμα, όπως ο λιναρόσπορος και το μπρόκολο. 

- Στο εικοσιπεντανοϊκό οξύ (EPA) και το δοκοσαεξανοϊκό οξύ (DHA), που περιέχονται σε ψάρια και θαλασσινά. 

Η διαφορά μεταξύ τους είναι ότι τα EPA και DHA ο οργανισμός μας τα προσλαμβάνει έτοιμα από τις τροφές που τα περιέχουν, ενώ το α-λινολενικό οξύ (ALA) μετατρέπεται σε EPA και DHA μέσα στο σώμα μας.

Τα Ω-3 στις τροφές και το τραπέζι μας 

Ενώ οι ειδικοί «φωνάζουν» για την προστασία που μπορούν να μας προσφέρουν, η διατροφή των περισσότερων δεν καλύπτει τις συστάσεις των πρώτων. Έτσι, η βιομηχανία τροφίμων προχώρησε στη δημιουργία προϊόντων εμπλουτισμένων με ω-3 λιπαρά. Στην αγορά, λοιπόν, μπορούμε πλέον να βρούμε ψωμί που έχει εμπλουτιστεί με τα συγκεκριμένα λιπαρά οξέα, αυγά με αυξημένα ποσοστά ω-3 λιπαρών οξέων μέσω της εκτροφής πουλερικών με φύκια και ιχθυέλαια, καθώς και εμπλουτισμένους χυμούς, αλλαντικά, μαργαρίνες, κράκερ, φρυγανιές και τυριά. Τα εμπλουτισμένα τρόφιμα, ωστόσο, από μόνα τους δεν αποτελούν μια μαγική λύση που καταπολεμά ασθένειες και μας κρατά υγιείς. Η διατροφή μας είναι σημαντικό να περιλαμβάνει και φυσικές τροφές πλούσιες σε ω-3, όπως τα λιπαρά ψάρια, τα θαλασσινά, ο λιναρόσπορος, βρόμη, το αυγό, τα ρεβίθια, τα φουντούκια και τα καρύδια. 

Ακόμα μια καλή πηγή πρόσληψης Ω-3 στον οργανισμό είναι τα συμπληρώματα διατροφής, ειδικά για εκείνους που δεν αντέχουν τη γεύση ορισμένων τροφών που περιέχουν «καλά λιπαρά» ή δεν είναι συνεπείς στην καθημερινή λήψη σωστών τροφών και σε επαρκείς ποσότητες λόγω των πιεστικών ρυθμών της σύγχρονης ζωής. Σε αυτή την περίπτωση τα συμπληρώματα διατροφής συνδράμουν ως «ασπίδα» προστασίας και δίνουν στον οργανισμό τα συστατικά που χρειάζεται για να διατηρείται υγιής. Από τα πιο ενδεδειγμένα συμπληρώματα διατροφής Ω-3 είναι τα EVIOL, τα οποία όχι μόνο συμπληρώνουν τη διατροφή μας, αλλά βοηθούν τον οργανισμό να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες της καθημερινότητας, να αισθανθεί δυνατός, δημιουργικός και ισορροπημένος.



Πρόκειται για μαλακές κάψουλες ελληνικής προέλευσης και υψηλής ποιότητας που συνδυάζουν τα φυσικά ευεργετικά συστατικά με όλες τις επιστημονικές εγγυήσεις που εξασφαλίζουν οι συνθήκες παραγωγής ενός φαρμακευτικού προϊόντος. Κάθε μαλακή κάψουλα περιέχει 1000mg συμπυκνωμένο ιχθυέλαιο και αποδίδει 800mg ολικά Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, εκ των οποίων 420mg EPA και 320mg DHA στον οργανισμό. «Βόμβες» υγείας με απλά λόγια που συμβάλουν πολλαπλώς στη σωματική και τη νοητική ευεξία βελτιώνοντας τη ζωή μας, καθώς με το συμπυκνωμένο ιχθυέλαιο υψηλής ποιότητας και συγκέντρωσης συνεισφέρουν στην καλή λειτουργία της καρδιάς, του εγκεφάλου και της όρασης, στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων της χοληστερίνης και της πίεσης. Μάλιστα εκτιμάται ότι όσοι έχουν προδιάθεση χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων, είναι άνω των 50 ετών ή εμφανίζουν υψηλή αρτηριακή πίεση, έχουν περισσότερη ανάγκη από αυτά τα συμπληρώματα διατροφής που απορροφούνται ταχύτατα από τον οργανισμό.  

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαλακές κάψουλες EVIOL είναι μικρές σε μέγεθος με αποτέλεσμα να καταπίνονται χωρίς δυσκολία, δεν μυρίζουν, ούτε αφήνουν τη γεύση ψαριού στο στόμα. Είναι εντελώς άοσμες και άγευστες, ενώ δεν περιέχουν γλουτένη. 




 Διαβάστε αναλυτικές πληροφορίες εδώ

ΣΧΟΛΙΑ

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης