Πόρισμα για τραγωδία στο Άδενδρο: Το τρένο πήγαινε με 144 χιλιόμετρα πριν εκτροχιαστεί

Πόρισμα για τραγωδία στο Άδενδρο: Το τρένο πήγαινε με 144 χιλιόμετρα πριν εκτροχιαστεί

Τι αναφέρει το πόρισμα της επιτροπής που διερεύνησε το πολύνεκρο περιστατικό - Στο σημείο που έγινε το κακό, ο συρμός έπρεπε να έχει ελαττώσει ταχύτητα στα 60 χιλιόμετρα την ώρα

Στην υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει η αμαξοστοιχία, η οποία έφτασε τα 144,3 χιλ. αποδίδει η πρώτη αξιολόγηση των εμπειρογνωμόνων του σιδηροδρόμου τα αίτια της τραγωδίας στο Άδενδρο το περασμένο Σάββατο.

Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών & Μεταφορών, κ. Θάνο Βούρδα. Στο υπουργείο πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των διοικήσεων των Σιδηροδρομικών Εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο θέμα.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο πόρισμα, η αιτία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα (144,343 Km/h) της αμαξοστοιχίας τη στιγμή του συμβάντος. 
Σημειώνεται ότι η τριμελής Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων συνεχίζει εντατικά  το έργο της και το τελικό πόρισμα θα κατατεθεί στις αρμόδιες Αρχές το επόμενο διάστημα.

Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Αδένδρου, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών επιβεβαιώνει ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες, σύμφωνα με τη σχετική εντολή που είχε δώσει από την πρώτη στιγμή ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Συγκεκριμένα:
·       Ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτήριο που «χτυπήθηκε»
·       Έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής
·       Μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης

Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ: Ήταν κακή συγκυρία

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 έκανε λόγο για «κακή συγκυρία» μιλώντας για πρωτοφανές περιστατικό για το σιδηρόδρομο.

«Δεν μπορεί κανείς εύκολα να μιλήσει για πρόβλημα δικτύου ή φωτοσήμανσης. Είναι μια πολύ κακή συγκυρία και θα βρούμε τις αιτίες της. Συνέτρεξαν κάποια πράγματα για να συμβεί το δυστύχημα. Όλα τα σύνθετα συστήματα όπως ο σιδηρόδρομος έχουν μια συγκυρία μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζει την ασφάλεια. Ποτέ κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι έχει επηρεάσει μια Α, Β, Γ ή Δ παράμετρος. Μπορεί να έχουν συμβάλει αρκετές παράμετροι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πετράκης προσθέτοντας ότι θα χρειαστούν 12-13 ημέρες για να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στο σημείο με ηλεκτροδότηση.

Διαβάστε το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ:



























ΣΧΟΛΙΑ (38)

Βασίλης Βρεττός

Μερικές απορίες σχετικά με το πόρισμα για το δυστύχημα στο Αδενδρο. 1.Το τρένο IC 58 που εκτροχιάστηκε ηταν AEG DE-IC2000N δηλαδή ντηζελάμαξα με μπρος πίσω μηχανή ελξης 30+ χρόνων fix τρένο που πλέον κάνει μονο τοπικά δρομολόγια στην βόρεια Ελλάδα (δεν λέω οτι είναι προβληματικό) Ολοι οι μηχανοδηγοί μπορούν να οδηγήσουν όλους τους τύπους τρένων του ΟΣΕ ? 2.Ο ΟΣΕ στην υπάρχουσα κατάσταση της υποδομής του στα δρομολόγια Intercity χρησιμοποιεί απο Αθήνα μεχρι τον Δομοκό ντηζελάμαξα ADTRANZ BOMBARDIER DE2000,πολύ νεώτερες απο τις AEG και υστερα μεχρι Θεσσαλονίκη SIEMENS HELLAS SPRINTER ηλεκτράμαξα 3.Προφανώς υπάρχει έλειψη ντηζελάμαξων ADTRANZ BOMBARDIER DE2000 στο νότιο κομματι της χώρας (στην Βόρεια Ελλάδα ισχύει το ίδιο) και αναγκαστικής χρησης του AEG απο τον ΟΣΕ ακόμα και για τα Intercity. 4.Στο σημείο του δυστυχήματος η γραμμή ειναι καινουργια διπλή με ηλεκτροδότηση. Στο πόρισμα δεν υπάρχουν οι αναφορες-εντολές προς τον μηχανοδηγό πριν αυτός φτάσει στον τοπικό σταθμό του Αδενδρου. 5.Τα Intercity τρένα εχουν απόλυτη προτεραιότητα στην διαδρομή τους έναντι άλλων τρένων (τοπικών-προαστικών-εμπορικών) Ποιός ο λόγος παράκαμψης σε τοπικούς σταθμούς της διαδρομης τους όταν δεν κάνουν στάση εκεί !! 6.Η ταχύτητα του τρένου ειναι φυσιολογική για το κομμάτι της διαδρομής που ηταν (αν δεν άλλαζε κλειδί) Δείτε στο Youtube πως περνούν τα Intercity απο τοπικους σταθμούς (με τον σταθμάρχη να τους δείνει το ελευθέρας) 7.Το κλειδί στο τοπικο σταθμό ηταν συμφωνα με το πόρισμα μόνιμα στην παράκαμψη (ποίος το ελένχει ο τοπικός σταθμάρχης η ηλεκτρονικά) Υπήρχε υπευθυνος στο σταθμό του Αδενδρου εκεινη την ωρα για να εξασφαλίσει την ασφαλή διέλευση του Intercity Βλέποντας την τηλεματική του ΟΣΕ στο Internet τα Intercity τρένα του μαζεύουν χαλαρά 1 ωρα καθυστέρηση σε κάθε διαδρομή τους Αθήνα-Θεσσαλονίκη Υπάρχει προσωπικό και τα ηλεκτρονικά μέσα για να υποστηρίξει την ασφάλεια των διαδρομών του η είναι στην τύχη τους Θλίβομαι για τους ανθρώπους που έχασαν την ζωή τους...

ΟΚ

Το εύλογο ερώτημα είναι, γιατί ένα τρένο που κινείται σε διπλή γραμμή, να πρέπει να μπαίνει μόνιμα στην παρακαμπτήριο, όταν δεν κάνει στάση στο σταθμό;; Έργα στην κύρια γραμμή; Έλλειψη κάποιου στοιχείου της επιδομής; Ή απλά λέμε κάτι παράλογο για να τα ρίξουμε όλα στον νεκρό;

Gi

Πωπω βλακειες που λεει ο καθενας στα σχολια... Λοιπον επειδη ειμαι απο το Αδενδρο και εργαστικα στον εργολαβο του οσε που εφτιαξε τη συγκεκριμενη γραμμη περιπου το 2000 το δικτυο ειναι καινουργιο και χειριζεται μεσω τηλεδιοικησης. Προφανος η τηλεδιοικηση δεν λειτουργει σωστα και γιαυτο ολα τα δρομολογια περνουν απο την παρακαμπτηριο.η φωτοσημανση. Τωρα αν συνεβει καποια βλαβη στην φωτοσυμανση η ο οδηγος εκανε λαθος μονο ο οσε το ξερει και θα μας το πει αν τον συμφερει

Ταχυτητα

Σε καποια σημεια τα τρενα μπαινουν μονιμα παρακαμπτηριο, το ιδιο συμβαινει και στα τεμπη, οπου μονιμα, το τρενο κοβει, παει με 60 για 1 χιλιομετρο περιπου οπου και παλι μετα μπαινει στην κυρια γραμμη και γκαζωνει. Τωρα για πιο λογο μπαινουν δεν ξερω, ισως επισκευες της γραμμης, ισως ρευματοτηση στο σημειο. Εχω ταξιδεψει αρκετα παντως και μονιμως ετσι ηταν. Απο την αλλη να σας πω οτι απο δομοκο και πανω τα τρενα τρεχουν πολυ. Με gps εχω δει 180km/ωρα μεσα απο το τρενο στις ευθειες της λαρισας. Επιπλεον καποιοι οδηγοι τρεχουν περισσοτερο, το εχω παρατηρησει κι αυτο. Μου εχει τυχει οδηγος να τρεχει πολυ και το τρενο να κοπαναει ασχημα στις στροφες και να μην μπορεις να σταθεις. Πρεπει να υπολογισουν ολοι οτι το δικτυο ειναι απαρχαιωμενο και να σκεφτουν καλυτερα τα ορια των τρενων και οτι μεταφερουν ανθρωπινες ζωες. Πριν κανα δυο χρονια στην λαμια ειχαν φυγει 2 μηχανες απο αγελαδες!

@#

Πάντως είναι πράγματι λίγο περίεργο όλο αυτό...Οι συγκεκριμένοι μηχανοδηγοί πραγματοποιούν αυτά τα δρομολόγια ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ φορές μέσα στην εβδομάδα επί χρόνια και επομένως γνωρίζουν κάθε επικίνδυνο σημείο απέξω. Πώς είναι λοιπόν δυνατό ένας μηχανοδηγός με αυτή την εμπειρία να κάνει ένα τέτοιο λάθος , αν φυσικά αποκλείσουμε κάποιο ξαφνικό πρόβλημα υγείας(καρδιακό-εγκεφαλικό επεισόδιο); Επιπλέον, το υπόλοιπο πλήρωμα ανέφερε ότι πριν τον εκτροχιασμό όλα ήταν φυσιολογικά. Είναι δυνατό , αν το τρένο κινούνταν με ταχύτητα ΔΙΠΛΑΣΙΑ της επιτρεπόμενης και συνηθισμένης, να μην το παρατήρησαν;;; Ακόμη και επιβάτες πρέπει να δώσουν συνέντευξη μιας και αρκετοί εξαυτών πραγματοποιούν πιθανώς πολύ συχνά το συγκεκριμένο δρομολόγιο και , μια(υποτιθέμενη) τόσο αφύσικα υπερβολική ταχύτητα στο συγκεκριμένο σημείο θα τους είχε κινήσει το ενδιαφέρον....

ΕΔΩ -

ΕΔΩ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΣ ΒΑΚΑΚΗΣ ΠΟΡΣΕ Κ ΤΖΑΜΠΟ ΤΟ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ;;;;;;ΛΟΙΠΟΝ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΝΑ ΤΑ ΡΙΞΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΚΛΙΠΩΝΤΑ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΟΛΟΙ ΤΟ ΛΕΝΕ !! ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΛΟ ΝΑ ΒΓΑΖΕΙΣ ΙΣ ΑΠΟ ΚΥΡΙΑ ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ, Κ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ;;;;;;ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙ ΜΕΤΑ Κ ΠΑΛΙ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ;;;;;;ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑ ΕΚΕΙ.... ΟΥΤΕ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΜΕ 60 Η 80 // ΤΑ 140 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΑΘΗΝΑ ΘΕΣΝΙΚΗ ΠΟΛΥ ΜΑΥΡΙΛΑ Η ΥΠΟΘΕΣΗ...... Η ΑΛΛΗ ΛΕΕΙ ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΣΚΕΥΟΛΟΓΙΟ ΚΛΠ ΝΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΥΤΟ Κ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ ΔΕΝ ΕΙΠΕΣ;;;;;; ΣΕ ΠΙΣΤΕΨΑΜΕ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ! ΑΑΑΑΑ ΡΕ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΗΜΕΝΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ

GS

Προσωπικά ΔΕΝ πιστεύω ότι πήγαινε με τόσα πολλά χιλιόμετρα, θα έτρεχε μεν αλλά όχι με τόσα, πολύ σωστά αναφέρει ο alex ότι με τέτοια ταχύτητα μάλλον θα είχε συρθεί πιο μακρυά. Ο ΕΜΠΕΙΡΟΣ κάτι πάει να πει αλλά δεν πρόσεξε ότι σύμφωνα με το πόρισμα το κλειδί ήταν ΜΟΝΙΜΑ στη θέση παράκαμψης... τι στο καλό, έχουν ευθεία γραμμή και ΜΟΝΙΜΑ βγάζουν το τρένο στην παρακαμπτήριο??? αυτό δεν έχει λογική, υποψιάζομαι πως ακολουθείται η γνωστή τακτική της συγκάλυψης 'για όλα φταίει ο μακαρίτης' αλλά πάλι στην Ελλάδα ζούμε, δεν μπορώ να αποκλείσω οτι είναι πράγματι τόσο ηλίθιοι που μόνιμα στέλνουν τα τρένα στην παράκαμψη... αν υπάρχει κάποιος ΕΝΤΙΜΟΣ σιδηροδρομικός ας μας πει αν πράγματι ΠΑΝΤΟΤΕ το τρένο μπαίνει στην παρακαμπτήριο στο συγκεκριμένο σημείο... επίσης και κάτοικοι του χωριού θα το ξέρουν - αν έχουν δει έστω και λίγες φορές τρένα να περνούν στη μεσαία γραμμή αυτό σημαίνει οτι το κλειδί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΑ στην παράκαμψη επομένως ο μηχανοδηγός έπρεπε να έχει σαφείς οδηγίες.

Panos

Τα IC κάνουν στάση σε συγκεκριμένα σημεία(Κατερίνη, Λάρισα, Παλαιοφάρσαλο κλπ). Από σταθμούς που δεν κάνουν στάση, περνούν "βολίδα", όχι από την εσωτερική γραμμή(που πρέπει να πάνε αργά), αλλά από την κανονική, που είναι για μεγάλες ταχύτητες. Στο Άδενδρο δεν έχει στάση και η ταχύτητα με 144 χιλ. είναι φυσιολογική, αλλά όχι από την παράκαμψη(γιατί πέρασε από εκεί ;;;;;)

ΠΑΝΟΣ

ΤΑ ΕΙΠΕΣ ΟΛΑ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΔΑ ΣΕ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΩΣ ΕΠΙΒΑΤΗΣ ΝΑ ΠΕΡΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΟΥΝ ΤΡΕΝΑ ΟΧΙ "βολίδα" ΟΠΩΣ ΛΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΠΟΙΟ ΠΟΛΥ Κ ΛΕΩ ΠΑΝΤΑ-ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΥΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΗ

Εμπειρος (γατα με πεταλα) μηχανοδηγος ΟΣΕ

Τα ειπαμε... Οι ερευνες ξεκινησαν απο το κλειδι... Εκει ειναι ολο το ζουμι. Ηταν λεει προγραμματισμενο να τον στειλει στην παρακαμψη και το ξεχασε ο οδηγος, δεν μειωσε ταχυτητα στην διακλαδωση του κλειδιου και εκτροχιαστηκε. Μπουρδες μαλλινες !! Καποιο λαμογιο ΞΕΧΑΣΕ το κλειδι σεταρισμενο σε παρακαμψη. ΟΡΘΑ ο δυστυχος νεκρος μηχανοδηγος πηγαινε πατημενος με 140 Km / hr διοτι το πλανο ηταν να παει ΕΥΘΕΙΑ. Τελος. Το λαμογιο που ΞΕΧΑΣΕ το κλειδι σεταρισμενο σε παρακαμψη δολοφονησε τον μηχανοδηγο και ειναι υπευθυνος για το δυστυχημα. Ποιος ειναι, γιατι δεν μας λενε? Πανε να το καλυψουν, ριχνοντας τα στον μηχανοδηγο, παρουσιαζοντας ενα πλανο, που ΠΟΤΕ δεν υπηρξε... Αυτα.

@

Μοορεί και να είναι τεχνικό πρόβλημσ που δεν άλλαξε το κλειδί.. Σε καμια περίπτωση δεν φταίει η ταχύτητα. Τα IC δεν σταματουν στο Άδενδρο εκτός αν υπάρχει ειδικός λόγος. Το δυατύχημα οφείλεται σε κακο προγραμματισμό του δικτύου!

Παρακαμψη

Τι θα πει Η διαδικασία *κατά δήλωσή του* είναι η προβλεπόμενη. Ο καθένας μπορεί να δηλώσει ό,τι τον συμφέρει. Τα ic βγαίνoυν πάντα σε παράκαμψη στο Άδενδρο; Η μόνο το συγκεκριμένο τρένο; Γιατί χρειαζόταν να βγει σε παράκαμψη; Πότε ενημερήθωκε ο οδηγός για το ακριβές δρομολόγιο; Επιβεβαίωσε τη λήψη του; Υπάρχουν στοιχεία σε πραγματικό χρόνο; Λειτουργεί σήμανση όταν το τρένο βγαίνει σε παράκαμψη ή ο οδηγός πάει στα τυφλά;

Γράμμα από το Δρομοκατειο

Φταίνε οι Ευρωπέη τοκογλύφοι και οι γερμανοτσολιάδες πράκτορές τους και φυσικά οι εβραίοι Τραπεζίτες που όργανά τους είνάι ο Μακρόν και ο Κούλης. Μόνο αν πάμε στη δραχμή δεν θα ξαναγίνει εκτροχιασμός στον ΟΣΕ

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης