Στους δρόμους 30 νέα αστικά λεωφορεία - Eπίσκεψη Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ

Στους δρόμους 30 νέα αστικά λεωφορεία - Eπίσκεψη Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ

Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον στόλο των νέων λεωφορείων από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
mitsotakis-oasa-m4_2
Επίσκεψη στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ Α.Ε. πραγματοποίησε τη Δευτέρα το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στον στόλο των νέων λεωφορείων από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα.

mitsotakis-oasa-1


Κλείσιμο
Η νέα παρτίδα αποτελείται από 30 λεωφορεία ωστόσο οι παραδόσεις θα είναι τακτικές, προκειμένου η προμήθεια των 211 λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίεςνα να έχει ολοκληρωθεί έως το α’ τρίμηνο του 2025.

«Σήμερα βλέπετε τα 30 πρώτα νέα λεωφορεία που ήδη έχουν βγει σε δρόμους της Αν. Αττικής. Πρόκειται για ένα μικρό τμήμα από μια μεγάλη προσπάθεια η οποία τελικά θα έχει ως αποτέλεσμα το καλοκαίρι του 2025 να έχουμε στην Αττική 950 νέα λεωφορεία σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απολύτως προσβάσιμα σε ΑμεΑ, με κλιματισμό τα οποία αναβαθμίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών», ανέφερε ο πρωθυπουργός στην ΕΡΤ.

Όπως είπε, η κυβέρνηση αυτή έχει επενδύσει συστηματικά στα ΜΜΜ και πρόσθεσε «πιστεύω ότι τους επόμενους μήνες οι συμπολίτες μας στην Αττική θα αρχίσουν να βλέπουν μια αισθητή διαφορά στην ποιοότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών».

Ερωτηθείς για θέματα που αφορούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη την οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέπτεται αύριο Τρίτη ο πρωθυπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ήδη στην πόλη κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, περίπου το ένα τρίτο του συνολικού στόλου των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης. Πρόσθεσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα δοθεί σε λειτουργία και το μετρό της Θεσσαλονίκης ενώ για το Fly Over ανέφερε ότι είναι ένα σύνθετο έργο το οποίο προχωρά με μεγάλη ταχύτητα.

«Η βούληση της κυβέρνησης να επενδύσει στα ΜΜΜ είναι δεδομένη και τα καινούρια λεωφορεία τα οποία ήδη κάνουν την εμφάνιση τους στους δρόμους της Αθήνας αποδεικνύουν ακριβώς αυτή τη βούληση και βέβαια το ζητούμενο δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε παλαιότερα λεωφορεία με νέα. Είναι προφανώς να αυξήσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να εξυπηρετούνται καλύτερα.

»Μιλάμε πολλές φορές για τα ζητήματα που αφορούν το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Λεκανοπεδίου, η γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική επένδυση στα ΜΜΜ αφορά στα λεωφορεία και φυσικά όχι μόνο στην αντικαταστάση των λεωφορείων όπως σας είπα αλλά στη μεγαλύτερη συχνότητα, στη σωστή επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες που παίρνουν τα λεωφορεία ότι θα φτάσουν στην ώρα τους στον προορισμό τους. Όλα αυτά συγκροτούν ένα συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων στα ΜΜΜ του Λεκανοπεδίου που όπως βλέπετε η κυβέρνηση αυτή υλοποιεί βήμα – βήμα […]» υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Οι συνολικές υποδομές του λεκανοπεδίου και η ενίσχυσή τους είναι κάτι το οποίο μελετάται»
Για το κυκλοφοριακό στην Αττική ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι «μαγικές λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν υπάρχουν και ούτε μπορούν να δημιουργηθούν από το πουθενά καινούργιες οδικές αρτηρίες. Οι συνολικές υποδομές του Λεκανοπεδίου και η ενίσχυσή τους είναι κάτι το οποίο μελετάται, αλλά χρειάζεται βάθος χρόνου προκειμένου να υλοποιηθεί.
Επιμένω πάρα πολύ, όπως σας είπα, στα ποιοτικά, σύγχρονα και ασφαλή λεωφορεία, αλλά και στη σωστή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες ότι υπάρχει πραγματική εναλλακτική για το αυτοκίνητο.

»Και βέβαια σε αυτό θα ήθελα να προσθέσω και τη μεγαλύτερη δημόσια επένδυση η οποία γίνεται σήμερα στη χώρα, που δεν είναι άλλη από τη γραμμή 4 του μετρό. Όπως γνωρίζετε οι δύο μετροπόντικες ήδη έχουν τοποθετηθεί. Η διάρρηξη της σήραγγας θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2026, αλλά προφανώς μετά απομένει και η κατασκευή των πολλών σταθμών. Ένα εξαιρετικά σύνθετο και δύσκολο έργο, το οποίο όταν όμως ολοκληρωθεί θα αλλάξει δραστικά την εικόνα του Λεκανοπεδίου. Διότι όλοι γνωρίζουμε τις ευεργετικές επιπτώσεις που το μέτρο έχει ως προς την βελτίωση της ποιότητας των μεταφορών στο Λεκανοπέδιο».

Τα νέα λεωφορεία αναμένεται να καλύψουν τα δρομολόγια των περιοχών της Ανατολικής και της Δυτικής Αττικής.

Για την απόκτησή τους δεν χρησιμοποιήθηκαν πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά πόροι από το ΕΣΠΑ και τον τακτικό προϋπολογισμό. Ως επί το πλείστον, θα αντικαταστήσουν παλαιά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις θα προστεθούν και λεωφορεία στις γραμμές. Βεβαίως, για να ενισχυθούν τα δρομολόγια απαιτείται και η πρόσληψη οδηγών, κάτι που δεν είναι εύκολο, καθώς η πρόσφατη πρόσληψη συμβασιούχων οδηγών για τις ανάγκες του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη αφαίρεσε οδηγούς από τα ΚΤΕΛ.

Ραντεβού το φθινόπωρο

Οι πρώτοι μήνες του φθινοπώρου, παράλληλα, θα συνδυαστούν επίσης με προμήθεια λεωφορείων. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεμπλοκάρει από το Ελεγκτικό Συνέδριο η προμήθεια 300 λεωφορείων με τη διαδικασία του leasing, προκειμένου και αυτά να μπουν στα δρομολόγια. Από αυτά, τα 100 θα είναι ηλεκτρικά κατά το πρότυπο των όσων λεωφορείων έχουν ήδη ενσωματωθεί στα αστικά δρομολόγια. Εφόσον δοθεί το πράσινο φως, θα ακολουθήσουν οι διαδικασίες για να δοθούν και αυτά στο επιβατικό κοινό, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός τετραμήνου, έως το τέλος του έτους.

Επίσης, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου, επίκειται και μια μεγάλη προμήθεια λεωφορείων που κινούνται με φυσικό αέριο. Πρόκειται για 300 νέα οχήματα, η παράδοση των οποίων έχει προγραμματιστεί το πολύ έως τον Οκτώβριο του 2025, με τις αναγκαίες διαδικασίες παραγγελίας και ελέγχου.

Πάντως, τα πρώτα νέα οχήματα και με φυσικό αέριο αναμένεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό από τη φετινή χρονιά, με τη διαδικασία παραλαβής να ολοκληρώνεται προοδευτικά. Τα 100 εξ αυτών θα είναι μήκους 18 μέτρων και τα υπόλοιπα 12 μέτρων. Από την προμήθεια των νέων λεωφορείων έχει λαμβάνειν, βεβαίως, και η Θεσσαλονίκη, με δεδομένο ότι έως την έναρξη λειτουργίας του μετρό φέτος το φθινόπωρο το λεωφορείο παραμένει η μόνη επιλογή δημόσιας μεταφοράς για τους πολίτες της συμπρωτεύουσας.

Ανέπαφες πληρωμές

Πέρα από την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων, πάντως, μια κρίσιμη τομή για τις αστικές μεταφορές ήταν και η πιλοτική εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων πληρωμών με τραπεζική κάρτα, smartphone ή smartwatch στα λεωφορεία των γραμμών Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Η εν λόγω δυνατότητα που είναι κρίσιμη, ιδίως για το επιβατικό κοινό των νεότερων ηλικιών, έως τα τέλη του χρόνου εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ.

Ειδήσεις σήμερα:

Με πτώση της θερμοκρασίας και μπόρες ξεκινάει η εβδομάδα - Ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε και για τον γιατρό της... Ψιμύθου, που «φεύγει γιατί δεν αντέχει»

Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης 45 πόλεις στη Βραζιλία εξαιτίας των πυρκαγιών - Δείτε βίντεο
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Best of Network

Δείτε Επίσης