Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία: Τι αλλάζει σε βαθμούς, προαγωγή, Πρότυπα και Πειραματικά - Επιστρέφουν τα Λατινικά και η Τράπεζα Θεμάτων

edu-0

Αλλαγές στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, «κόφτης» στις μετεγγραφές - Προσδιορίζεται η κατανομή των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων και οι προαγωγικοί βαθμοί

Σημαντικές αλλαγές επέρχονται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο, καθώς κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης, προς ψήφιση, στη Βουλή, το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.

«Κόφτης» στις μετεγγραφές, επαναφορά Τράπεζας Θεμάτων, Λατινικών, μαθήματα με συντελεστή βαρύτητας, αύξηση στα μαθήματα για τις εξετάσεις του Γυμνασίου, ενίσχυση των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων είναι κάποιες από τις βασικές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου.

Σύμφωνα με τις νέες αλλαγές:

- επιστρέφουν τα Λατινικά και η Τράπεζα Θεμάτων
- με βάση το 10 γίνεται η προαγωγή στο γυμνάσιο
- με εξετάσεις στα Πρότυπα, με κλήρωση στα Πειραματικά
- καθιέρωση τριών ομάδων προσανατολισμού
- βάση του 10 στις προαγωγικές
- αγγλικά από τα νήπια,
- ενίσχυση Πληροφορικής στο Γυμνάσιο
- αύξηση από 4 σε 7 στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα
- οι μαθητές θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και Μαθηματικά, και οι θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν Ιστορία, καθώς μπαίνει η λογική του «κόντρα» μαθήματος
- επαναφορά των συντελεστών βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση από την επόμενη σχολική χρονιά

Επανέρχεται, ακόμη, η αναγραφή του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών στους τίτλους σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η γενική προσέγγιση είναι «από κάτω προς τα πάνω» (με αλλαγές που ξεκινούν από το νηπιαγωγείο, π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά).

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα και διαδικασίες:

Η πιλοτική εισαγωγή των «εργαστηρίων δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων συμβολίζει τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών) στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

Ενίσχυση της διδασκαλίας της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής, των ξένων γλωσσών.

Διεύρυνση μεθόδων αξιολόγησης μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αύξηση των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).

Εισαγωγή τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.

Εισαγωγή «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας (Ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).

Εξορθολογισμός προαγωγής μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).

Η θεσμοθέτηση ενός συνεκτικού πλαισίου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου.

• Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας του σχολικού περιβάλλοντος (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει αρμοδιότητες παροχής συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, πρόβλεψη εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας σχολείων)

Η ενίσχυση και διεύρυνση του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα.

• Οι ρυθμίσεις για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων, προτεραιότητα στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων.

• Αλλά και ρυθμίσεις που αφορούν στην ενίσχυση του πανεπιστημίου, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων αυτόνομα από κάθε ΑΕΙ και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού, τη θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και θερινών προγραμμάτων, αλλά και η εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές.

Δείτε εδώ το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

Δείτε εδώ την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

Η κατανομή των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων στα δημοτικά

edu-1

Η βαθμολογική κλίμακα προαγωγής

edu-2
Οι αλλαγές σε πειραματικά και πρότυπα σχολεία

edu-3


Ειδήσεις σήμερα:

Μητσοτάκης για πακέτο €32 δισ.: Δεν θα τα σκορπίσουμε στους τέσσερις ανέμους με την ανεμελιά του νεόπλουτου

Παραλήρημα Τούρκου εθνικιστή: Θα κολυμπήσετε μέχρι τη Σικελία!

Aegean: Προχωράμε βασιζόμενοι κυρίως στις δικές μας δυνάμεις και τους ανθρώπους μας
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

Ρoή Ειδήσεων

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα

ΣΧΟΛΙΑ (41)

Στελιος

Η Πληροφορική στο Γυμνάσιο είναι 1 ώρα την εβδομάδα. Αν είναι δυνατόν!!! Και η Γεωγραφία, τα Θρησκευτικά και η Γυμναστική από 2!!! Ρε πάτε καλά? Ζούμε στην 3η χιλιετία, στον 21ο αιώνα, στο 2020 και όχι στο 1970. Τι προσφέρει στα παιδιά η εκμάθηση των Αρχαίων Ελληνικών 4 ώρες την εβδομάδα? Αν γινόντουσαν 3 οι ώρες των Αρχαίων και 2 της Πληροφορικής θα ήταν καλύτερα ή χειρότερα? Εσείς τι λέτε?

τα ιδια και τα ιδια

Κάθε υπουργος παιδειας που ερχεται νομιζει ότι πρεπει να αλλαξει το συστημα. Ο Γαβρογλου ηταν βεβαια ανεκδιήγητος. Αλλά και η Κεραμεως καμια σχεση δεν εχει με την Παιδεια. Μονο ο μπαμπας της ειχε. Ας σταματησουν οι ασχετου υπουργοι Παιδειας να ασχολουνται. Θα εκαναν πολυ μικροτερο κακο αν απλως κραταγαν την θεση τους, επαιρναν τον μισθο τους και δεν εκαναν τιποτα. Το μονο που είναι σημαντικο σε ένα συστημα είναι να παραμενει σταθερο για καποια χρονια. Τα παιδιά είναι τα αιώνια θύματα.

Πολίτης

Το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η πολιτική της ήσσονος προσπάθειας είχε υιοθετηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για ψηφοθηρικούς λόγους. Τα αγαθά όμως κόποις κτώνται. Πρέπει να ενισχυθεί η γενική παιδεία με τόνωση των κλασικών γραμμάτων, αν μας ενδιαφέρει πραγματικά η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης στους μαθητές.

Μιχάλης

Τα λατινικά είναι λατινικά, είτε τα διδάξει αριστερός, είτε δεξιός καθηγητής. Ισχύει το ίδιο στην κοινωνιολογία; Μάλλον όχι (από προσωπική πείρα). Ο καθένας, όπως τον βολεύει. Αρκετή "πλύση εγκεφάλου" χώνουν όποτε μπορέσουν οι υπόλοιποι στα μαθήματά τους, όπως και οι διάφορες κομματικές νεολαίες, μην την κάνουμε και μάθημα.

Outsider

Εσείς οι κοινωνιολόγοι από κάτω, τι σκούζετε και τι απαιτείτε ουσιαστικά; Να σιτιζεστε με το έτσι θέλω από τις τσέπες μας;

DAF

Η Τράπεζα Θεμάτων θα είναι αποτυχία, όπως ήταν και την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε. Αφήνει πολλά παραθυράκια για κλέψιμο, πχ ιδιωτικά σχολεία που δηλώνουν μια μέρα ότι θα δώσουν ένα μάθημα και το δίνουν την επόμενη μέρα. ΚΥΡΙΩΣ όμως βάζει τους μαθητές από την Α Λυκείου στη λογική του εντατικού φροντιστηρίου ! Η μόνη Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση που έπρεπε να έχει γίνει είναι ο εξορθολογισμός και εκμοντερνισμός της ύλης σε συνδυασμό με μείωσή της σε λογικότερα επίπεδα.

Outsider

Γιατί ήταν αποτυχία; επειδή ανέδειξε τις παθογένειες και οι μισοί μαθητές κρίθηκαν (δικαίως) μετεξετασταιοι; Ο ΣΥΡΙΖΑ την κατήργησε απλώς για ιδεοληπτικους λόγους, μην πετάμε πυροτεχνήματα περί αποτυχίας λοιπόν.

κα

Όλοι μαζί για νέο παραγωγικό μοντέλο! Με Θρησκευτικά, Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά. Επιστροφή στο παρελθόν! Δεν υπάρχει μέλλον για την Ελλάδα. Μην κάνετε περιττά έξοδα ούτε σε ιδιωτικά σχολεία ουτε σε φροντιστήρια. Μόνο γλώσσες, σύγχρονες σπουδές στο εξωτερικό κι όπου φύγει φύγει!

κος

Ωραίος ο κόσμος μόνο με τεχνοκράτες, έτσι; Να υπολογίζονται τα πάντα με βάση το χρήμα. Ακόμη και η ανθρώπινη αξία.

Χρηστος φωτιαδης

Τι κρίμα... Λατινικά είναι μια νεκρή γλώσσα που ουτε οι Ρωμαίοι δεν μιλούσαν.... Γιατί δεν προσπαθούν να βάλουν τα αρχαία Ελληνικά στην ζωή των παιδιών? Είναι Η γλώσσα που εχει ριζες σε όλες τις ευρωπαϊκές αλλα όπως πάντα βλέπω το κόμπλεξ που εχουν ολοι σε οτι ειναι Ελληνικό, ασε που επειδή έχουμε τους μεταναστες, λαθρο ή μη, πρέπει να βάλουμε περισσότερο τα αγγλικά στην ζωή μας αντι να τους μάθουμε ελληνικα και να τους ενταξουμε στον Ελληνισμο

ANXEL

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΧΙ ΣΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΠΟΥ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΙΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ("ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ...") ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΡΥΣΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΛΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΝ ΕΤΗ 2020 ΤΗΝ ΝΕΟΛΑΙΑΣ...

Νίκος

Πολύ καλές αλλαγές. Μακάρι να προχωρήσει και η αξιολόγηση των καθηγητών. (Τα αριστερά όρκ παρακάτω έχουν πιάσει δουλειά)

nionios

Αγαπητέ το μείζον δεν είναι η αξιολόγηση των καθηγητών αλλά η ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ πρωτίστως.

Stavros

Δεν είναι κακό να παίρνουμε στοιχεία από ξένα εκπαιδευτικά συστήματα, το πρόβλημα με τους συγκεκριμένους αλλά και πολλούς από τους προηγούμενους είναι ότι γνωρίζουν εκ πείρας μόνο το Αγγλοσαξονικό μοντέλο ενώ στην Ευρώπη τουλάχιστον υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις και θετικά σημεία που μας ταιριάζουν και από αλλά εκπαιδευτικά μοντέλα.

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης