Ριάνα: Το κακό κορίτσι με το άγγιγμα του Μίδα
Ριάνα: Το κακό κορίτσι με το άγγιγμα του Μίδα
Πώς κατάφερε η ποπ τραγουδίστρια να χτίσει έναν στόλο επιχειρήσεων στις βιομηχανίες της μόδας, της μουσικής και της ομορφιάς και να αξίζει 260 εκατ. δολάρια;
Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Το στάτους της Ριάνα στη μουσική είναι αποδεδειγμένο αφού σημειώνει ρεκόρ πωλήσεων και γεμίζει στάδια. Εχει κερδίσει 69,7 εκατομμύρια φανατικούς followers στο Instagram ως Bad Gal Riri επειδή είναι εντελώς ειλικρινής και δεν ακολουθεί τα κλισέ. Η Ριάνα αντιμετωπίζει το Instagram με τον τρόπο που προφήτεψε ο αρχιερέας της μαζικής κουλτούρας Μάρσαλ ΜακΛούαν: «Το μέσο είναι το μήνυμα». Για παράδειγμα, της στέλνουν χριστουγεννιάτικα δώρα η Prada, το Opening Ceremony, τα κορίτσια του Rodarte, η Ντονατέλα Βερσάτσε (382.212 καρδούλες συγκέντρωσε η τσάντα Versace που έλαβε ως δώρο η Ρίρι) και ο οίκος Fendi, και εκείνη τους ευχαριστεί ποστάροντάς τα στα social media. Αυτό είναι η διαφήμιση στα καλύτερά της. Για όλους στο οικουμενικό χωριό.
Η 31χρονη Ρόμπιν Ριάνα Φέντι έχει καταφέρει μέσα σε μία 15ετία από την κυκλοφορία του «Music of the Sun», το 2005, μέχρι το άλμπουμ που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες, να δημιουργήσει πιστό fan club. Τόσο πιστό που, παρότι έχει τρία χρόνια να βγάλει άλμπουμ, οι θαυμαστές της αγοράζουν με κλειστά μάτια ό,τι φέρει το όνομά της (εσώρουχα, καλλυντικά, αθλητικά ρούχα), με αποτέλεσμα εκείνη να κερδίζει κάθε χρόνο περίπου 70 εκατ. δολάρια. Αξιωματικά είναι μια πάρα πολύ καλή τραγουδίστρια που όταν εκμεταλλεύεται την καλλιτεχνική της κληρονομιά, την καταγωγή της από τα Μπαρμπέιντος (άκου πόσο γλυκόπικρα τραγουδάει ρέγκε στην μπαλάντα «Man Down»), και Grammy αξίζει και δέκα sold out στη λονδρέζικη Ο2 Arena.
Παρά το γεγονός ότι έκανε live από το 2005, στη μουσική βιομηχανία κατάφερε να γίνει σημαντικός παίκτης το 2010 με το «Last Girl on Earth Tour», την τουρνέ που πραγματοποίησε για να προμοτάρει το άλμπουμ της «Rated R», με κέρδη 40 εκατ. δολάρια. Την επόμενη χρονιά βγήκε σε περιοδεία με το «Loud Tour» και, σύμφωνα με δημοσιεύματα του BET International, κατάφερε να συγκεντρώσει στα ταμεία 90 εκατ. Οι περιοδείες του Jay-Z και του Κάνιε Γουέστ κατάφεραν την ίδια χρονιά να «καθαρίσουν» 48 εκατ. δολάρια. Το 2013, σύμφωνα με δημοσιεύματα του «Billboard», η παγκόσμια περιοδεία της «Diamonds World Tour» πούλησε εισιτήρια αξίας 140 εκατ. δολαρίων και έγινε sold out σε 84 από τους 87 σταθμούς της.
Η «New York Post» αναφέρει επίσης ότι η Ριάνα βγάζει κέρδος από σπόνσορες και συνεργασίες με εταιρείες-κολοσσούς: το 2015 υπέγραψε συμβόλαιο 25 εκατ. δολαρίων για να προμοτάρει τη Samsung στο πλαίσιο της περιοδείας «Anti World Tour». Από το ντεμπούτο της με το single «Pon de Replay», τον Μάιο του 2005, μέχρι το 2016, η Ριάνα έβγαζε κάθε χρόνο νέα δουλειά. Αν πιστέψουμε το έγκριτο site Roc Nation, έχει πουλήσει πάνω από 60 εκατ. άλμπουμ και 215 εκατ. digital tracks, ενώ είναι η καλλιτέχνις με τα περισσότερα views σε Vevo και YouTube. Το «Billboard» αναφέρει ότι η τραγουδίστρια έχει κερδίσει 7,6 εκατομμύρια από το streaming, 2,5 εκατομμύρια από πωλήσεις και 10,1 εκατ. από δικαιώματα το 2016. Είναι επίσης συνιδιοκτήτρια της πλατφόρμας Tidal που, σύμφωνα με το CNN Money, έχει πουλήσει μετοχές εκατομμυρίων.
Η 31χρονη Ρόμπιν Ριάνα Φέντι έχει καταφέρει μέσα σε μία 15ετία από την κυκλοφορία του «Music of the Sun», το 2005, μέχρι το άλμπουμ που ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες, να δημιουργήσει πιστό fan club. Τόσο πιστό που, παρότι έχει τρία χρόνια να βγάλει άλμπουμ, οι θαυμαστές της αγοράζουν με κλειστά μάτια ό,τι φέρει το όνομά της (εσώρουχα, καλλυντικά, αθλητικά ρούχα), με αποτέλεσμα εκείνη να κερδίζει κάθε χρόνο περίπου 70 εκατ. δολάρια. Αξιωματικά είναι μια πάρα πολύ καλή τραγουδίστρια που όταν εκμεταλλεύεται την καλλιτεχνική της κληρονομιά, την καταγωγή της από τα Μπαρμπέιντος (άκου πόσο γλυκόπικρα τραγουδάει ρέγκε στην μπαλάντα «Man Down»), και Grammy αξίζει και δέκα sold out στη λονδρέζικη Ο2 Arena.
Παρά το γεγονός ότι έκανε live από το 2005, στη μουσική βιομηχανία κατάφερε να γίνει σημαντικός παίκτης το 2010 με το «Last Girl on Earth Tour», την τουρνέ που πραγματοποίησε για να προμοτάρει το άλμπουμ της «Rated R», με κέρδη 40 εκατ. δολάρια. Την επόμενη χρονιά βγήκε σε περιοδεία με το «Loud Tour» και, σύμφωνα με δημοσιεύματα του BET International, κατάφερε να συγκεντρώσει στα ταμεία 90 εκατ. Οι περιοδείες του Jay-Z και του Κάνιε Γουέστ κατάφεραν την ίδια χρονιά να «καθαρίσουν» 48 εκατ. δολάρια. Το 2013, σύμφωνα με δημοσιεύματα του «Billboard», η παγκόσμια περιοδεία της «Diamonds World Tour» πούλησε εισιτήρια αξίας 140 εκατ. δολαρίων και έγινε sold out σε 84 από τους 87 σταθμούς της.
Η «New York Post» αναφέρει επίσης ότι η Ριάνα βγάζει κέρδος από σπόνσορες και συνεργασίες με εταιρείες-κολοσσούς: το 2015 υπέγραψε συμβόλαιο 25 εκατ. δολαρίων για να προμοτάρει τη Samsung στο πλαίσιο της περιοδείας «Anti World Tour». Από το ντεμπούτο της με το single «Pon de Replay», τον Μάιο του 2005, μέχρι το 2016, η Ριάνα έβγαζε κάθε χρόνο νέα δουλειά. Αν πιστέψουμε το έγκριτο site Roc Nation, έχει πουλήσει πάνω από 60 εκατ. άλμπουμ και 215 εκατ. digital tracks, ενώ είναι η καλλιτέχνις με τα περισσότερα views σε Vevo και YouTube. Το «Billboard» αναφέρει ότι η τραγουδίστρια έχει κερδίσει 7,6 εκατομμύρια από το streaming, 2,5 εκατομμύρια από πωλήσεις και 10,1 εκατ. από δικαιώματα το 2016. Είναι επίσης συνιδιοκτήτρια της πλατφόρμας Tidal που, σύμφωνα με το CNN Money, έχει πουλήσει μετοχές εκατομμυρίων.
Προφητικά τα κομμάτια «Bitch Better Have My Money» and «Work». Παρεμπιπτόντως, το «Bitch Better Have My Money» το έγραψε για τα προβλήματα που αντιμετώπισε με τους λογιστές των οποίων οι συμβουλές την οδήγησαν σχεδόν στη χρεοκοπία. Κατέθεσε μήνυση εναντίον τους το 2012 αναφέροντας πως ενώ στην αρχή της χρονιάς είχε 11 εκατ. μετρητά, στο τέλος έμεινε με δύο. Η Ριάνα υποστήριξε ότι ο λογιστής της αμέλησε να την ενημερώσει ότι η περιοδεία την έβαζε μέσα οικονομικά, ενώ ταυτόχρονα τη συμβούλευσε να προβεί στην αγορά ακινήτου αξίας 7,5 εκατ. δολαρίων. Φυσικά κέρδισε 10 εκατ. δολάρια όταν η υπόθεση πήγε στα δικαστήρια.
Η Ριάνα είναι γνήσια επιχειρηματίας, έχει συνεργαστεί σχεδιάζοντας κολεξιόν με τις εταιρείες Armani, River Island και σειρά καλλυντικών με τη Mac. Εχει κάνει επίσης συμφωνίες με τους οίκους Dior, Balmain, Gucci, Manolo Blahnik (σχεδίασε τρεις κολεξιόν το 2016), Louis Vuitton και Cover Girl. Εχει υπογράψει εμπορικές συμφωνίες με τη Chopard, τη Stance και φυσικά, τον κολοσσό Samsung. Το 2014 η Ριάνα υπήρξε creative director της Puma με αμοιβή 1 εκατ. δολάρια και έχει λανσάρει τη σειρά Fenty x Puma με τη γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών, κάτι που αποδείχτηκε κερδοφόρα κίνηση.
Μέσα σε έξι μήνες οι πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών της Puma σημείωσαν αύξηση 16%. Από το 2017 η Ριάνα αποφάσισε να μπει στην αγορά της ομορφιάς με το brand Fenty Beauty -σε συνεργασία με τον όμιλο Kendo Holdings που ανήκει στην LVHM- και έγινε δημοφιλής μάρκα καλλυντικών επειδή είχε σκιές και πούδρες σε αποχρώσεις κολακευτικές για τις Αφροαμερικανές. Η «Vogue» επιβεβαιώνει ότι μέσα στις πρώτες 40 μέρες από το λανσάρισμα της σειράς σημειώθηκαν πωλήσεις 100 εκατ. δολαρίων. Οταν τα προϊόντα Fenty Beauty έφτασαν στα ράφια του λονδρέζικου «Harvey Nichols», τον Σεπτέμβριο του 2017, η ουρά των γυναικών που σχηματίστηκε είχε κυκλώσει το τετράγωνο και, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Guardian», περίμεναν επί ώρες. Στο website 8.500 online πελάτες εκεί σχεδόν έριξαν τη σελίδα για να ψωνίσουν τα καλλυντικά της Ριάνα την ημέρα της κυκλοφορίας τους. Τον πρώτο μήνα η φίρμα της κέρδισε online publicity 72 εκατ. δολαρίων και στις πρώτες μέρες λανσαρίσματος κατάφερε να ξεπεράσει τις πωλήσεις της Κάιλι Τζένερ.
Τον επόμενο χρόνο η τραγουδίστρια αποφάσισε να κυκλοφορήσει σειρά εσωρούχων για όλα τα μεγέθη, τις εθνικότητες και σέξι κομμάτια σε μεγάλα νούμερα που δύσκολα βρίσκεις στα καταστήματα. Η σειρά Savage X Fenty Lingerie έγινε sold out μέσα σε έναν μήνα. Προτού αποφασίσει να λανσάρει τη σειρά ομορφιάς και εσωρούχων, η Ριάνα μοσχοπουλούσε τα αρώματα που έφεραν την επωνυμία της. Εχει κυκλοφορήσει έντεκα διαφορετικά, με τελευταία προσθήκη το Reb’l Fleur Love Always που, σύμφωνα με το περιοδικό «Rolling Stone», ξεπέρασε σε πωλήσεις το άρωμα που κυκλοφόρησε η Lady Gaga και έφερε στα ταμεία 80 εκατ. δολάρια.
Εννοείται πως στην περιουσία της προστέθηκαν και οι αμοιβές της ως ηθοποιού, από το ντεμπούτο της το 2006 στην ταινία «Κάν’ το όπως οι άλλες: Ολα ή τίποτα» μέχρι το «Home», το «Annie», το «Τέλος του κόσμου» και το «Ocean’s 8», μια ταινία με κέρδη 41,5 εκατ. δολαρίων στο box office. Αγόρασε επίσης σπίτι στο Δυτικό Χόλιγουντ αντί 2,75 εκατ. δολαρίων τον Αύγουστο του 2017 και το πουλάει για 2,85 εκατ. δολάρια από τον Οκτώβριο. Προς το παρόν το ενοικιάζει για 16.500 δολάρια τον μήνα.
Εχει όμως και φιλανθρωπική δράση. Το 2012 ίδρυσε το Clara Lionel Foundation (του έδωσε το όνομα των παππούδων της) με σκοπό να βελτιώσει τις συνθήκες ζωής κοινοτήτων που δεν έχουν πρόσβαση σε νοσοκομεία, σχολεία και τις τέχνες, ενώ το 2016 ανακοίνωσε το πρόγραμμα υποτροφιών που θέσπισε για φοιτητές από τη Βραζιλία, την Κούβα, την Ταϊτή, την Τζαμάικα και τα Μπαρμπέιντος
Like a Boss
Η Ριάνα μετακόμισε στο Λονδίνο εδώ και μερικούς μήνες, όπως αποκάλυψε στο περιοδικό των «New York Times» για να βρίσκεται πιο κοντά στη δημιουργική ομάδα του Fenty. Παράλληλα δουλεύει στη νέα της σειρά ρούχων για τον κολοσσό LVHM και ταξιδεύει στο Παρίσι για συζητήσεις με τους σχεδιαστές και στην Ιταλία για να δει τα εργοστάσια παραγωγής. Μένει σε έπαυλη με επτά υπνοδωμάτια κόστους 18.500€ την εβδομάδα, με προσωπικό γυμναστήριο και σεφ, μαζί με τον Σαουδάραβα σύντροφό της Χασάν Τζαμίλ (γόνο δισεκατομμυριούχων). Επισκέπτεται τα Boots (καταστήματα καλλυντικών που έφεραν τα Fenty στη Βρετανία) και το σούπερ μάρκετ Sainsbury's και κυκλοφορεί με το μετρό. Περνάει τα βράδια της στο Soho House.
Η Ριάνα είναι γνήσια επιχειρηματίας, έχει συνεργαστεί σχεδιάζοντας κολεξιόν με τις εταιρείες Armani, River Island και σειρά καλλυντικών με τη Mac. Εχει κάνει επίσης συμφωνίες με τους οίκους Dior, Balmain, Gucci, Manolo Blahnik (σχεδίασε τρεις κολεξιόν το 2016), Louis Vuitton και Cover Girl. Εχει υπογράψει εμπορικές συμφωνίες με τη Chopard, τη Stance και φυσικά, τον κολοσσό Samsung. Το 2014 η Ριάνα υπήρξε creative director της Puma με αμοιβή 1 εκατ. δολάρια και έχει λανσάρει τη σειρά Fenty x Puma με τη γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών, κάτι που αποδείχτηκε κερδοφόρα κίνηση.
Μέσα σε έξι μήνες οι πωλήσεις αθλητικών παπουτσιών της Puma σημείωσαν αύξηση 16%. Από το 2017 η Ριάνα αποφάσισε να μπει στην αγορά της ομορφιάς με το brand Fenty Beauty -σε συνεργασία με τον όμιλο Kendo Holdings που ανήκει στην LVHM- και έγινε δημοφιλής μάρκα καλλυντικών επειδή είχε σκιές και πούδρες σε αποχρώσεις κολακευτικές για τις Αφροαμερικανές. Η «Vogue» επιβεβαιώνει ότι μέσα στις πρώτες 40 μέρες από το λανσάρισμα της σειράς σημειώθηκαν πωλήσεις 100 εκατ. δολαρίων. Οταν τα προϊόντα Fenty Beauty έφτασαν στα ράφια του λονδρέζικου «Harvey Nichols», τον Σεπτέμβριο του 2017, η ουρά των γυναικών που σχηματίστηκε είχε κυκλώσει το τετράγωνο και, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Guardian», περίμεναν επί ώρες. Στο website 8.500 online πελάτες εκεί σχεδόν έριξαν τη σελίδα για να ψωνίσουν τα καλλυντικά της Ριάνα την ημέρα της κυκλοφορίας τους. Τον πρώτο μήνα η φίρμα της κέρδισε online publicity 72 εκατ. δολαρίων και στις πρώτες μέρες λανσαρίσματος κατάφερε να ξεπεράσει τις πωλήσεις της Κάιλι Τζένερ.
Τον επόμενο χρόνο η τραγουδίστρια αποφάσισε να κυκλοφορήσει σειρά εσωρούχων για όλα τα μεγέθη, τις εθνικότητες και σέξι κομμάτια σε μεγάλα νούμερα που δύσκολα βρίσκεις στα καταστήματα. Η σειρά Savage X Fenty Lingerie έγινε sold out μέσα σε έναν μήνα. Προτού αποφασίσει να λανσάρει τη σειρά ομορφιάς και εσωρούχων, η Ριάνα μοσχοπουλούσε τα αρώματα που έφεραν την επωνυμία της. Εχει κυκλοφορήσει έντεκα διαφορετικά, με τελευταία προσθήκη το Reb’l Fleur Love Always που, σύμφωνα με το περιοδικό «Rolling Stone», ξεπέρασε σε πωλήσεις το άρωμα που κυκλοφόρησε η Lady Gaga και έφερε στα ταμεία 80 εκατ. δολάρια.
Εννοείται πως στην περιουσία της προστέθηκαν και οι αμοιβές της ως ηθοποιού, από το ντεμπούτο της το 2006 στην ταινία «Κάν’ το όπως οι άλλες: Ολα ή τίποτα» μέχρι το «Home», το «Annie», το «Τέλος του κόσμου» και το «Ocean’s 8», μια ταινία με κέρδη 41,5 εκατ. δολαρίων στο box office. Αγόρασε επίσης σπίτι στο Δυτικό Χόλιγουντ αντί 2,75 εκατ. δολαρίων τον Αύγουστο του 2017 και το πουλάει για 2,85 εκατ. δολάρια από τον Οκτώβριο. Προς το παρόν το ενοικιάζει για 16.500 δολάρια τον μήνα.
Εχει όμως και φιλανθρωπική δράση. Το 2012 ίδρυσε το Clara Lionel Foundation (του έδωσε το όνομα των παππούδων της) με σκοπό να βελτιώσει τις συνθήκες ζωής κοινοτήτων που δεν έχουν πρόσβαση σε νοσοκομεία, σχολεία και τις τέχνες, ενώ το 2016 ανακοίνωσε το πρόγραμμα υποτροφιών που θέσπισε για φοιτητές από τη Βραζιλία, την Κούβα, την Ταϊτή, την Τζαμάικα και τα Μπαρμπέιντος
Like a Boss
Η Ριάνα μετακόμισε στο Λονδίνο εδώ και μερικούς μήνες, όπως αποκάλυψε στο περιοδικό των «New York Times» για να βρίσκεται πιο κοντά στη δημιουργική ομάδα του Fenty. Παράλληλα δουλεύει στη νέα της σειρά ρούχων για τον κολοσσό LVHM και ταξιδεύει στο Παρίσι για συζητήσεις με τους σχεδιαστές και στην Ιταλία για να δει τα εργοστάσια παραγωγής. Μένει σε έπαυλη με επτά υπνοδωμάτια κόστους 18.500€ την εβδομάδα, με προσωπικό γυμναστήριο και σεφ, μαζί με τον Σαουδάραβα σύντροφό της Χασάν Τζαμίλ (γόνο δισεκατομμυριούχων). Επισκέπτεται τα Boots (καταστήματα καλλυντικών που έφεραν τα Fenty στη Βρετανία) και το σούπερ μάρκετ Sainsbury's και κυκλοφορεί με το μετρό. Περνάει τα βράδια της στο Soho House.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα