Επιστήμονες βάζουν «φρένο» στα όνειρα εποικισμού του Άρη

beforewecolo

Όπως λένε οι συντάκτες της μελέτης, Μπρους Τζακόσκι και Κρίστοφερ Έντουαρντς, το μόνο αέριο θερμοκηπίου που υπάρχει σε αρκετά μεγάλες ποσότητες στον Άρη για να τον θερμάνει είναι το διοξίδιο του άνθρακα

Ένα παλιό όνειρο πολλών επιστημόνων είναι ότι κάποια μέρα θα μπορούσαμε να αλλάξουμε τις συνθήκες στον Άρη, ώστε να αποκτήσει μια ατμόσφαιρα σαν εκείνη της Γης και να μπορέσουμε να τον εποικήσουμε.

Πολλοί εκπόνησαν μάλιστα και σχέδια της «γαιοποίησης» του Κόκκινου Πλανήτη προτείνοντας ακόμη και τη ρίψη πυρηνικών βομβών στους δύο πόλους του, ιδέα που υποστηρίζει ο ιδρυτής της SpaceX και της Tesla, Έλον Μασκ.

Όπως, όμως, αποκαλύπτει μια νέα έρευνα, το διοξείδιο του άνθρακα που υπάρχει στον Άρη δεν επαρκεί, ώστε να μπορέσει κάποτε η ατμόσφαιρά του να γίνει βιώσιμη για τους ανθρώπους. Στην καλύτερη περίπτωση, λέει η μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Nature Astronomy, θα επιτυγχάναμε μόνον το ένα πέμπτο της αναγκαίας ποσότητας, ενώ θα μπορούσαμε να αυξήσουμε την θερμοκρασία επιφανείας του λιγότερο από δέκα βαθμούς Κελσίου.

Οι υποστηρικτές της «γαιοποίησης» υποστηρίζουν ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα αέρια του θερμοκηπίου που έχουν εγκλωβιστεί στους βράχους και τα παγοκαλύμματα στους πόλους του, τα οποία αν απελευθερωθούν, θα καταστήσουν παχύτερο το στρώμα της ατμόσφαιρας, θα θερμάνουν τον πλανήτη και θα επιτρέψουν στο νερό να παραμένει σε υγρή μορφή στην επιφάνειά του, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τον εποικισμό του.

Όμως, όπως λένε οι συντάκτες της μελέτης, Μπρους Τζακόσκι και Κρίστοφερ Έντουαρντς, το μόνο αέριο θερμοκηπίου που υπάρχει σε αρκετά μεγάλες ποσότητες στον Άρη για να τον θερμάνει είναι το διοξίδιο του άνθρακα.

Χρησιμοποιώντας στοιχεία που συνέλεξαν τα ρομποτικά οχήματα και τα διαστημόπλοια της NASA οι δύο ερευνητές μελέτησαν όλες τις γνωστές δεξαμενές του αερίου στον Κόκκινο Πλανήτη για να υπολογίσουν πόσο διοξείδιο του άνθρακα είναι διαθέσιμο κι όπως συμπέραναν, δεν είναι αρκετό για τη «γαιοποίηση» του Άρη, εκτός κι αν εφευρεθεί κάποια νέα τεχνολογία.

Τα επόμενα χρόνια με τις νέες διαστημικές αποστολές στον Άρη οι επιστήμονες αναμένεται να αντλήσουν περισσότερες πληροφορίες για τα επίπεδα νερού και διοξειδίου του άνθρακα. Για να αποδώσει όμως καρπούς το σχέδιο χρήσης των αερίων του θερμοκηπίου θα πρέπει να βρεθούν νέα, τεράστια κοιτάσματα.

ΜΓ

Για το terraforming του πλανήτη δεν αρκεί το CO2. Καμία σχέση με τον εποικισμό. Απλά θα βρουν άλλους τρόπους.

George

Επιστημονικές απόψεις. Υπάρχουν άλλοι επιστήμονες που διαφωνούν και λένε ότι υπάρχει επαρκής ποσότητα CO2 βαθιά κάτω από την επιφάνεια του Άρη.

ΑΡ