Δοκιμάζουμε την BMW 5GT!

Δοκιμάζουμε την BMW 5GT!

Η 5 GT ουσιαστικά δείχνει το νέο οικογενειακό πρόσωπο της BMW, ως μια συνέχεια της νέας εμφάνισης που έδειξε στη σπορ κατηγορία με τη Ζ4. Το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου ξεχωρίζει με τη δυναμική σχεδίαση και τις μεγάλες γρίλιες στη μάσκα, που έχουν μια μικρή κλίση προς τα πίσω.

Δοκιμάζουμε την BMW 5GT!

Η 5 GT ουσιαστικά δείχνει το νέο οικογενειακό πρόσωπο της BMW, ως μια συνέχεια της νέας εμφάνισης που έδειξε στη σπορ κατηγορία με τη Ζ4. Το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου ξεχωρίζει με τη δυναμική σχεδίαση και τις μεγάλες γρίλιες στη μάσκα, που έχουν μια μικρή κλίση προς τα πίσω.
Το μήκος της 5 GT είναι σχεδόν πέντε μέτρα. Εχει το ίδιο μεταξόνιο με την 7άρα, ενώ το ύψος της είναι μεταξύ της 7άρας και της Χ6. Το αυτοκίνητο ακροβατεί ανάμεσα σε crossover και sedan και αυτό αποδεικνύεται και από το ύψος του (1.559 mm). Σημειώστε, όμως, πως το αυξημένο ύψος είναι προς όφελος της καμπίνας των επιβατών και δεν οφείλεται στην αύξηση του ύψους από το οδόστρωμα. Η 5 Grand Turismo είναι ουσιαστικά ένα από τα μεγαλύτερα επιβατικά αυτοκίνητα της αγοράς (εκτός της SUV κατηγορίας) κρύβοντας παράλληλα με μοναδικό τρόπο τον μεγάλο της όγκο και το βάρος της, που είναι σχεδόν δύο τόνοι.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η πολυτέλεια σε συνδυασμό με την περίσσια άνεση. Τα πίσω αυτόνομα καθίσματα μετακινούνται όπως θέλουν οι επιβάτες (δεξιά - αριστερά, μπρος - πίσω), διαμορφώνοντας ανάλογα τη χωρητικότητα και του πορτμπαγκάζ, που ξεκινά από τα 440 lt και αυξάνεται μέχρι τα 1.700 lt. Σημειώστε δε πως η πέμπτη πόρτα (του πορτμπαγκάζ) μπορεί να λειτουργήσει ως sedan ή ως hatchback. Εχει δηλαδή τη δυνατότητα να ανοίγει σε δύο στάδια. Το πρώτο ανοίγει το μικρό καπό και το δεύτερο ανοίγει με διαφορετικούς διακόπτες και το πίσω τζάμι, αποκαλύπτοντας έναν τεράστιο χώρο πρόσβασης στο χώρο των αποσκευών. Από εκεί και πέρα στο εσωτερικό του οι επιβάτες κάθονται ψηλά. Το ταμπλό της είναι γνώριμο από την 7άρα, με τη μεγάλη έγχρωμη οθόνη να κυριαρχεί στο κέντρο του.

Τέζα..
Οικογενειακό στο μάτι, GT στον δρόμο! Στα χέρια μας είχαμε την 535, που αποτελεί και τη βασική έκδοση της γκάμας. Πρόκειται για τον 3λιτρο 6κύλινδρο κινητήρα με διπλό turbo, με την ιπποδύναμή του να είναι στα 306 PS στις 5.800 rpm και τη μέγιστη ροπή του στα 40,8 kgm, αρχής γενομένης από τις μόλις 1.200 rpm! Ο κινητήρας αυτός με τη βοήθεια των υπερσυμπιεστών είναι απόλυτα επαρκής για να κινήσει το βαρύ αμάξωμα της 5 GT, ακόμα και όταν αυτή είναι πλήρως φορτωμένη. Μιλάμε για έναν κινητήρα-διαμάντι, που δεν σε «κρεμάει» σε καμία φάση της λειτουργίας του. Σύμμαχός του και το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο με το γνώριμο σύστημα Drive by wire, το οποίο καταγράφει πώς λειτουργεί ο οδηγός και προσαρμόζει ανάλογα τη λειτουργία του κιβωτίου! Παράλληλα, κάνει τα πάντα για να κρατήσει την κατανάλωση σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα και η αλήθεια είναι πως το επιτυγχάνει, αφού, σε συνδυασμό και με το σύστημα Start+Stop, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 10 lt/100 km, παρόλο που κινηθήκαμε κυρίως εντός των τειχών του Λεκανοπεδίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην αυτόματη λειτουργία (D) και με ομαλή χρήση στο δεξί πεντάλ, λίγο πριν από τα 50 km/h το κιβώτιο έχει ήδη επιλέξει την 5η σχέση!

Βέβαια σε αυτή την άκρως ικανοποιητική κατανάλωση συμβάλλουν και ακόμα κάποια άλλα… κόλπα, όπως τα μικρά πτερύγια που βρίσκονται πίσω από τις γρίλιες της μάσκας και κλείνουν στις μεγάλες ταχύτητες για να μειώνεται η οπισθέλκουσα δύναμη. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος αποθηκεύεται ενέργεια στις μπαταρίες, κάτι που απεικονίζεται και με ένα μικρό γραφικό στο ταμπλό.
Από εκεί και πέρα, η ηλεκτρονική ανάρτηση του αυτοκινήτου είναι ένα «ποίημα», καθώς φιλτράρει τους κραδασμούς που προέρχονται από το ανώμαλο οδόστρωμα, ενώ στην περίπτωση που θελήσεις να… επιτεθείς στα εσάκια, η 5 GT δεν θα πει «όχι». Με τη διαφορά ότι στην επίθεση καλό είναι να επιλέξεις τη ρύθμιση «sport» αντί για τη «normal», με τη χαρτογράφηση του κινητήρα να αλλάζει, τις αναρτήσεις να σκληραίνουν και το κιβώτιο να μπαίνει σε μια ανάλογη λειτουργία και όλα αυτά υπό τη σκέπη των ηλεκτρονικών συστημάτων! Βέβαια για τους σκληροπυρηνικούς μπαμπάδες υπάρχει και η επιλογή «Sport+», που κάνει ακόμα πιο διακριτική τη λειτουργία των ηλεκτρονικών. Οπως και να χει, το αυτοκίνητο στρίβει με τα… όσα (πάντα στο πλαίσιο των κανόνων της φυσικής) με σύμμαχο και την ενεργή τετραδιεύθυνση. Η τιμή της είναι περίπου στα 80.000 ευρώ. Και λέμε γύρω γιατί η ΒΜW Ελλάς θα ανακοινώσει τις τιμές τις επόμενες ημέρες. Αλλώστε η 5 GT ήρθε στα χέρια μας σχεδόν με τα… κεριά.
Εν κατακλείδι, η BMW 5 GT μας άρεσε. Οι Γερμανοί έφεραν κάτι πολύ φρέσκο στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων και συνάμα προσφέρουν πολλή τεχνολογία. Πάρα πολλή!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:  2.970 cc Twin Turbo
Ισχύς:  306 PS / 5.800 rpm
Ροπή: 40,8 kgm / 1.200-5000 rpm
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,3 sec
Τελική Ταχύτητα: 250 km/h
Μικτή Κατανάλωση: 9,8,7 lt / 100 km (δοκιμής)
Κιβώτιο: Auto 8 σχέσεων
Διαστάσεις (Μ x Π x Υ): 4,998x1.901x1,559 mm
Χώρος αποσκευών:  440 lt
Βάρος: 1.940 kg
Εκπομπές CO2: 209 gr/km
Τιμή:  80.000 ευρώ (εκτίμηση)

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δείτε Επίσης