Με αφορμή τα 20 χρόνια λειτουργείας του Ξενώνα Προσωρινής Διαμονής, η Εταιρία Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή βράβευσε την bwin για την πολύπλευρη στήριξη της.
Πού θα φορτίσω το ηλεκτρικό μου αυτοκίνητο;
Πού θα φορτίσω το ηλεκτρικό μου αυτοκίνητο;
Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα κίνησης εντός πόλης με κορυφαίο την κατανάλωση των 2 ευρώ/100km.
Είναι δεδομένο πως δεν υπάρχει επάρκεια ρεύματος αν ξαφνικά μέσα σ’ ένα βράδυ βρισκόμασταν όλοι με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Απ’ την άλλη η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει νόημα μέσα στην πόλη για πολλούς λόγους. Πρώτα απ’ όλα η μηδενική εκπομπή ρύπων εκεί που κινείται. Δευτερευόντως η άνεση χάρη στη σταθερή ροπή ηλεκτροκινητήρα και στην απουσία μειωτήρα στροφών (κιβώτιο ταχυτήτων). Τέλος η παντελή απουσία κραδασμών θορύβων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης μέσα στην πόλη, σε σημείο που όσοι τα χρησιμοποιούν να μη θέλουν ν’ ακούσουν ξανά για συμβατικά οχήματα.
Το βασικό πρόβλημα που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για πολλούς είναι η φόρτισή τους. Στο πλαίσιο της καθημερινής απογευματινής μας εκπομπής Alpha Speed, στον Α989 είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον διευθυντή της εταιρείας Fortisis που κατασκευάζει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας.
Είναι ένα θέμα η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων;
Πράγματι όπως το λέτε το πρόβλημα υφίσταται δεδομένων των συνθηκών κατοικίας στην Ελλάδα. Τα μισά νοικοκυριά διαμένουν σε πολυκατοικίες, οι περισσότερες απ’ αυτές δε διαθέτουν χώρους στάθμευσης ή πυλωτές απ’ όπου μπορεί να γίνει ευκολότερα η τροφοδοσία ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι μόνο η Ελλάδα μ’ αυτά τα χαρακτηριστικά κατοικίας. Σημειώστε πως το 90% των επαναφορτίσεων γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας όπου το αυτοκίνητο είναι συνήθως σταθμευμένο.
Ποιο είναι το αντικείμενο της Fortisis;
Η εταιρεία μας ασχολείται με το κομμάτι των υποδομών και των σταθμών φόρτισης από το 2011. Δραστηριοποιούμαστε σε Μάλτα, Κύπρο, Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Αττική 25 με 30 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης. Στη χώρα μας έχουν ταξινομηθεί 350 ηλεκτρικά και plug in hybrid αυτοκίνητα. Τα μισά απ’ αυτά είναι τα BMW i3. Υπάρχουν ακόμη στην αγορά το e Golf, το e Up και το Smart.
Εσύ το ρεύμα από πού το προμηθεύεστε;
Είναι ένα θέμα η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων;
Πράγματι όπως το λέτε το πρόβλημα υφίσταται δεδομένων των συνθηκών κατοικίας στην Ελλάδα. Τα μισά νοικοκυριά διαμένουν σε πολυκατοικίες, οι περισσότερες απ’ αυτές δε διαθέτουν χώρους στάθμευσης ή πυλωτές απ’ όπου μπορεί να γίνει ευκολότερα η τροφοδοσία ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι μόνο η Ελλάδα μ’ αυτά τα χαρακτηριστικά κατοικίας. Σημειώστε πως το 90% των επαναφορτίσεων γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας όπου το αυτοκίνητο είναι συνήθως σταθμευμένο.
Ποιο είναι το αντικείμενο της Fortisis;
Η εταιρεία μας ασχολείται με το κομμάτι των υποδομών και των σταθμών φόρτισης από το 2011. Δραστηριοποιούμαστε σε Μάλτα, Κύπρο, Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Αττική 25 με 30 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης. Στη χώρα μας έχουν ταξινομηθεί 350 ηλεκτρικά και plug in hybrid αυτοκίνητα. Τα μισά απ’ αυτά είναι τα BMW i3. Υπάρχουν ακόμη στην αγορά το e Golf, το e Up και το Smart.
Εσύ το ρεύμα από πού το προμηθεύεστε;
Από τη ΔΕΗ κυρίως. Εξαρτάται βέβαια από το που βρίσκεται ο σταθμός φόρτισης έχουμε συνεργασία και μ’ άλλους παρόχους ενέργειας.
Υπάρχει νομικό θέμα λιανικής πώλησης ρεύματος;
Ναι, εμείς δεν πουλάμε KW, πουλάμε μια υπηρεσία «Park&Charge». Το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν επιτρέπει σε φορείς που δεν είναι προμηθευτές ενέργειας να πουλάνε KW. Υπάρχει πρόβλεψη για εξαίρεση των σταθμών φόρτισης από το νομοθέτη εκκρεμεί όμως μια ΚΥΑ που θα αποσαφηνίζει κάποια θέματα, για να υλοποιηθεί η κείμενη νομοθεσία.
Γιατί πρέπει να έχουμε ειδικό σημείο φόρτισης, δεν αρκεί η οικιακή πρίζα;
Δεν ενδείκνυται η φόρτιση από μια οικιακή πρίζα. Καταρχάς η τεχνολογία των μπαταριών ιόντων λιθίου απαιτεί λογισμικό επικοινωνίας με τη μπαταρία. Χρειάζεται προσαρμογή της ισχύος και των κύκλων φόρτισης, σ’ αυτό που ζητάει το όχημα ανάλογα το επίπεδο φόρτισης τη δεδομένη στιγμή.
Τι απαιτείται για ν’ αποκτήσουμε ένα φορτιστή;
Είναι πιο εύκολο απ’ ότι η δημιουργία ενός πρατηρίου υγρών καυσίμων. Οι φορτιστές έχουν διάφορες κατηγορίες. Αν μιλάμε για συσκευές εναλλασσόμενου ρεύματος κοστίζει από 1000 ευρώ ή και λίγο παραπάνω ανάλογα τις προδιαγραφές. Αν μιλάμε για φορτιστή συνεχούς ρεύματος που κάνει ταχυφόρτιση (σ.σ: αυτό είναι πιο χρήσιμο στο εθνικό δίκτυο) τότε το κόστος ανεβαίνει. Ούτως ή άλλως μέσα στην πόλη δε χρειάζεται ταχυφόρτιση. Ο μέσος χρήστης κάνει καθημερινά περίπου 50km ενώ η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων φτάνει σήμερα τα 300km. Οπότε μπορεί να γίνει φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε. πόσο πίσω είμαστε;
Σε αριθμό κυκλοφορούντων οχημάτων και σε αναλογία στο στόλο και στη διείσδυση είμαστε πολύ πίσω από την Ευρώπη. Το ίδιο ισχύει και στις υποδομές. Η Ε.Ε. λέει ότι κάθε 10 οχήματα πρέπει να υπάρχει ένα σημείο δημόσιας φόρτισης. Δεν μπορεί σήμερα κάποιος να κάνει μεγάλο ταξίδι στη χώρα μας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτός αν έχει ένα Tesla.
Στη χώρα μας έχουμε 8 εκ. οχήματα, υπάρχει ρεύμα να φορτίσουμε 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα;
Οι μπαταρίες είναι ευέλικτα φορτία. Μπορείς ν’ αυξήσεις τις δυνατότητες του δικτύου αξιοποιώντας τις μπαταρίες για να καλύψεις τα peak του δικτύου. Αν υπάρχουν αξιόπιστες λύσεις στην αποθήκευση ενέργειας δε θα έχουμε πρόβλημα. Αυτό θ’ αλλάξει εντελώς το ενεργειακό τοπίο εφόσον έχουμε 8 εκ. μπαταρίες ν’ αποθηκεύσουμε ενέργεια.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα