Πού θα φορτίσω το ηλεκτρικό μου αυτοκίνητο;

Πού θα φορτίσω το ηλεκτρικό μου αυτοκίνητο;

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα κίνησης εντός πόλης με κορυφαίο την κατανάλωση των 2 ευρώ/100km.

Είναι δεδομένο πως δεν υπάρχει επάρκεια ρεύματος αν ξαφνικά μέσα σ’ ένα βράδυ βρισκόμασταν όλοι με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Απ’ την άλλη η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχει νόημα μέσα στην πόλη για πολλούς λόγους. Πρώτα απ’ όλα η μηδενική εκπομπή ρύπων εκεί που κινείται. Δευτερευόντως η άνεση χάρη στη σταθερή ροπή ηλεκτροκινητήρα και στην απουσία μειωτήρα στροφών (κιβώτιο ταχυτήτων). Τέλος η παντελή απουσία κραδασμών θορύβων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης μέσα στην πόλη, σε σημείο που όσοι τα χρησιμοποιούν να μη θέλουν ν’ ακούσουν ξανά για συμβατικά οχήματα. Το βασικό πρόβλημα που αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για πολλούς είναι η φόρτισή τους. Στο πλαίσιο της καθημερινής απογευματινής μας εκπομπής Alpha Speed, στον Α989 είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον διευθυντή της εταιρείας Fortisis που κατασκευάζει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας.

 Είναι ένα θέμα η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων;

Πράγματι όπως το λέτε το πρόβλημα υφίσταται δεδομένων των συνθηκών κατοικίας στην Ελλάδα. Τα μισά νοικοκυριά διαμένουν σε πολυκατοικίες, οι περισσότερες απ’ αυτές δε διαθέτουν χώρους στάθμευσης ή πυλωτές απ’ όπου μπορεί να γίνει ευκολότερα η τροφοδοσία ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι μόνο η Ελλάδα μ’ αυτά τα χαρακτηριστικά κατοικίας. Σημειώστε πως το 90% των επαναφορτίσεων γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας όπου το αυτοκίνητο είναι συνήθως σταθμευμένο.

Ποιο είναι το αντικείμενο της Fortisis;

Η εταιρεία μας ασχολείται με το κομμάτι των υποδομών και των σταθμών φόρτισης από το 2011. Δραστηριοποιούμαστε σε Μάλτα, Κύπρο, Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Αττική 25 με 30 δημόσιοι σταθμοί φόρτισης. Στη χώρα μας έχουν ταξινομηθεί 350 ηλεκτρικά και plug in hybrid αυτοκίνητα. Τα μισά απ’ αυτά είναι τα BMW i3. Υπάρχουν ακόμη στην αγορά το e Golf, το e Up και το Smart.

Εσύ το ρεύμα από πού το προμηθεύεστε;

Από τη ΔΕΗ κυρίως. Εξαρτάται βέβαια από το που βρίσκεται ο σταθμός φόρτισης έχουμε συνεργασία και μ’ άλλους παρόχους ενέργειας.

Υπάρχει νομικό θέμα λιανικής πώλησης ρεύματος;

Ναι, εμείς δεν πουλάμε KW, πουλάμε μια υπηρεσία «Park&Charge». Το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν επιτρέπει σε φορείς που δεν είναι προμηθευτές ενέργειας να πουλάνε KW. Υπάρχει πρόβλεψη για εξαίρεση των σταθμών φόρτισης από το νομοθέτη εκκρεμεί όμως μια ΚΥΑ που θα αποσαφηνίζει κάποια θέματα, για να υλοποιηθεί η κείμενη νομοθεσία.

Γιατί πρέπει να έχουμε ειδικό σημείο φόρτισης, δεν αρκεί η οικιακή πρίζα;

Δεν ενδείκνυται η φόρτιση από μια οικιακή πρίζα. Καταρχάς η τεχνολογία των μπαταριών ιόντων λιθίου απαιτεί λογισμικό επικοινωνίας με τη μπαταρία. Χρειάζεται προσαρμογή της ισχύος και των κύκλων φόρτισης, σ’ αυτό που ζητάει το όχημα ανάλογα το επίπεδο φόρτισης τη δεδομένη στιγμή.

Τι απαιτείται για ν’ αποκτήσουμε ένα φορτιστή;

Είναι πιο εύκολο απ’ ότι η δημιουργία ενός πρατηρίου υγρών καυσίμων. Οι φορτιστές έχουν διάφορες κατηγορίες. Αν μιλάμε για συσκευές εναλλασσόμενου ρεύματος κοστίζει από 1000 ευρώ ή και λίγο παραπάνω ανάλογα τις προδιαγραφές. Αν μιλάμε για φορτιστή συνεχούς ρεύματος που κάνει ταχυφόρτιση (σ.σ: αυτό είναι πιο χρήσιμο στο εθνικό δίκτυο) τότε το κόστος ανεβαίνει. Ούτως ή άλλως μέσα στην πόλη δε χρειάζεται ταχυφόρτιση. Ο μέσος χρήστης κάνει καθημερινά περίπου 50km ενώ η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων φτάνει σήμερα τα 300km. Οπότε μπορεί να γίνει φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε. πόσο πίσω είμαστε;

Σε αριθμό κυκλοφορούντων οχημάτων και σε αναλογία στο στόλο και στη διείσδυση είμαστε πολύ πίσω από την Ευρώπη. Το ίδιο ισχύει και στις υποδομές. Η Ε.Ε. λέει ότι κάθε 10 οχήματα πρέπει να υπάρχει ένα σημείο δημόσιας φόρτισης. Δεν μπορεί σήμερα κάποιος να κάνει μεγάλο ταξίδι στη χώρα μας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτός αν έχει ένα Tesla.

Στη χώρα μας έχουμε 8 εκ. οχήματα, υπάρχει ρεύμα να φορτίσουμε 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα;

Οι μπαταρίες είναι ευέλικτα φορτία. Μπορείς ν’ αυξήσεις τις δυνατότητες του δικτύου αξιοποιώντας τις μπαταρίες για να καλύψεις τα peak του δικτύου. Αν υπάρχουν αξιόπιστες λύσεις στην αποθήκευση ενέργειας δε θα έχουμε πρόβλημα. Αυτό θ’ αλλάξει εντελώς το ενεργειακό τοπίο εφόσον έχουμε 8 εκ. μπαταρίες ν’ αποθηκεύσουμε ενέργεια.

12 2d1

ΣΧΟΛΙΑ (45)

@Tesloγιωργάκη

Καλά σε λένε λαμογιάκι!!!....Το πόρισμα γιά την Cayenne ανέφερε πολύ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ " κακή επισκεύη στο παρελθόν ". Ο δε δικηγόρος της οικογένειας ( Κούγιας ) ανέφερε στα Δελτία Ειδήσεων οτι θα στραφούν κατά του επισκευστή. Επιλεκτική μνήμη, εμμονικό λαμογιάκι ή καφενόβια τακτική?

George

Ο επισκευαστής ποιος ήταν? Δεν ήταν εξουσιοδοτημένος? Το ανταλλακτικό δεν ήταν γνήσιο? Όπως και να 'χει, δικαιολογείται να καεί άνθρωπος ζωντανός από μια κακή επισκευή? Ο Πολ Γουόκερ γιατί κάηκε ΖΩΝΤΑΝΟΣ? Πόσα πλήρωσε η Πόρσε για συμβιβασμό με την κόρη του? Γιατί άραγε μπουρλοτιάζουν τα θερμικά αν όχι λόγω έλλειψης πρόβλεψης αυτόματης και ικανής πυρόσβεσης αφού υπάρχουν υπερβολικά εύφλεκτα καύσιμα? Πούλα αλλού το σανό σου. Η Audi ανακάλεσε 1,27 εκατομμύρια A4, A5 και Q5 παγκοσμίως, λόγω κακής μόνωσης ηλεκτρικών μερών που άρπαζαν φωτιά. Μια σπίθα ή μια υψηλή θερμοκρασία λόγω τριβής αρκεί για να κάνει μπουρλότο οτιδήποτε κουβαλάει καύσιμα.

Χριστόδουλος

Έφτιαξα μια ψησταριά για την βεράντα και έβαλα το σήμα της ΤΕSLA μπροστά! Έχω να ψήσω καραβίδα και χταποδάκι τώρα την Καθαρά Δευτέρα που μαζί με τσιπουράκι από το Πήλιο θα γίνει χαμός! Έλα Geοrge να σε τρατάρω, να βλέπει και το εργαλείο να χαίρεσαι!

Σε έχουν πάρει στο βραστό

Α ρε τοκογλύφε σε γλεντάνε κανονικά όλοι...

ΓΙΑΝΝΗΣ

George... εισαι καλα...? Ρε george νομιζες πως σου κανω πλακα ε? Ρε λιποθυμισες ? Ο Γιαννης ειμαι ρε ο γειτονας ! Χαχαχαχα σε κολλησα ρε μαγκα ε...

ΓΙΑΝΝΗΣ

Ρε george ο γειτονας ειμαι... ρε συ καλο το tesla δε λεω, αλλα το saab το τουρμπατο που ειχες αλλη φαση η Μ.Ε.Κ. η το gsx r τι θα θες τα ηλεκτρικα ? χαχαχαχαχα απορεις ποιος γειτονας ειμαι ρε μπαγασα ? Χαχαχαχα

Πιθιτρολλ

To 80% της επισκεψημότητας του Car&Speed οφείλεται στον George!

Κι εγώ για τον Μuskαρά μπαίνω

Μεγάλη αλήθεια!

....

Μαζί του ανεβαίνουν και τα νούμερα και οι πρωτιές...

Xρiστos

Eγώ επισκέπτομαι το CAR + SPEED για να βλέπω να κοκκινίζουν τον Geοrge.

George

Εγώ πάλι μπαίνω γιατί έμαθα ότι οι Γερμανοί πληρώνουν καλά. Όταν σορτάρεις τις μετοχές τους.

@George

Διαφωτισέ μας φωστήρα μου, σε ένα σχόλιο σου λες φορτίζουν με συνεχές , σε άλλο απ την πρίζα στο σπίτι σου , αποφάσισε τι απ τα δύο , εκτός κι αν εγκαταστήσουμε και ανορθωτές στο σπίτι για χάρη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

George

Ασχετούλη, τα σοβαρά ηλεκτρικά έχουν πολλές επιλογές φόρτισης. Οι ταχυφορτιστές έχουν συνεχές υψηλής τάσης. Στο σπίτι δεν χρειάζεσαι ταχυφορτιστή, ούτε μπορείς να βάλεις, γιατί θέλεις βιομηχανική γραμμή ρεύματος.

βενζινη για παντα

Ανεδαφικες φαντασιωσεις απο αναρχοαπλυτους συνεσταλμενους με ολιγον τι ενισχυμενο τσιγαρακι,γενικα πυροβολημενα ατομα με κοτσιδακια αναρχοαπλυτα χορτοφαγικα γυμνιστες.

Βαγγελης

Μογλη εσυ είσαι?

@George

RDE της bosch.Κάτι μου λέει πως θα γίνει ο εφιάλτης σου.

George

Καλά που μου τη θύμισες. Έχω να σορτάρω άλλη μία τώρα. Με ψέμματα περί αποδοτικότητας των diesel κινητήρων πάει να πείσει τους σανοφάγους, όταν όλοι ξέρουν ότι έχουν το 1/5 της αποδοτικότητας ενός ηλεκτρικού. Τα ίδια που λέγανε κι οι άλλοι για τους ρύπους. Δεν βάζουν μυαλό οι Γερμανοί. Θα φάνε καλά κι αυτοί με τα δραπανοκατσάβιδα.

Μήτσος

Εγώ πάντως το Tesloμπουρούχι που μου χάρισε ο ξάδερφος από τη Σουηδία, γιατί ήθελε να το ξεφορτωθεί, το φύτεψα στο κήπο, του πέρασα και μιά μπαλαντέζα με γκριλιέρα και έγινε κορυφαίο BBQ! Φοβάμαι όμως μη μπουρλοτιάσει καμμιά φορά που ψήνω , γιατί μιά έφεση την έχει στο φόκο!

George

Καθημερινά θα βλέπεις κι ένα άρθρο που θα περιέχει κάποια από τις λέξεις, Tesla, SpaceX, Starlink, Boring Company, Hyperloop, SolarCity, Neuralink, OpenAI, Musk. Και θα σκας από το κακό σου. Κοίτα να το συνηθίσεις.

Μήτσος

Και τι σε κάνει να πιστεύεις, ρε κακομοιρίδη, ότι μου καίγεται καρφάκι γιά τις εμμονές σου? ......Εσύ τραβάς τα ζόρια! Οχι εγώ. Εγώ απλώς γελάω με "κάτι" αστείους....Πάω να ανάψω τη Tesloψησταριά τώρα, γιατί μου έφεραν κάτι σπαλομπριζόλες μούρλια και το Tesloμπουρούχι κάνει φοβερή θράκα!

George

@01:00 Το αστείο είσαι εσύ αν δεν το έχεις καταλάβει γιατί είσαι ο μόνος που φαντάζεται κάτι που δεν υπάρχει. Φαντασιόπληκτος? Ονειροπαρμένος? Φοβικός? Τι από όλα είσαι? Προχθές βγήκε το πόρισμα για το Cayenne που λαμπάδιασε στην Αττική οδό. Και ήταν από μηχανική βλάβη. Και υπήρχε θάνατος. Χιλιάδες τέτοια συμβαίνουν καθημερινά στον κόσμο. Απειροελάχιστα αφορούν ηλεκτρικά, πολύ λιγότερα αναλογικά με τον αριθμό που κυκλοφορούν και ποτέ δεν προκύπτει θάνατος γιατί απλώς δεν λαμπαδιάζουν όπως τα θερμικά που κουβαλάνε καύσιμα.

Ποτέ των ποτών ηλεκτρικό αμάξι @21:38

Που είναι το αστείο ρε τοκογλύφε όταν καθημερινά λαμπαδιάδουν δεκάδες Τesla!!!??

George

@20:49 Το αστείο σου με τις ψησταριές είναι τόσο μπαγιάτικο που σάπισε. Τόσο ζόρι φαίνεται ότι τραβάς που δεν κατεβάζει η γκλάβα σου φρέσκο πράγμα. Εκτός αν αυτό ήταν όλο το απόθεμα χιούμορ που διαθέτεις.

Θεός ο Μήτσος

Χαχαχαχαχαχααααααα!!!!!

Fan club George Τeslaκια

Πες τα μέγα δημοδιδάσκαλε της σοφίας! Ας μας πούνε όλοι αυτοί που αγοράζουν θερμικά που θα βρίσκουν βενζινάδικο ανοιχτό μετά το 2025;

Φόρτωση περισσότερων σχολίων
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Απομένουν χαρακτήρες
* Υποχρεωτικά πεδία

Δείτε Επίσης

mustang

Η νέα πανίσχυρη Shelby GT500 είναι η ισχυρότερη “νόμιμη” Mustang όλων των εποχών αλλά και το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει παρουσιάσει ποτέ η Ford. Είναι παράλληλα και η πιο σοφιστικέ Mustang καθώς συγκεντρώνει προηγμένη τεχνολογία με στόχο την διασκέδαση του οδηγού εντός και εκτός πίστας.

tyres

Γνωρίζουμε πως η χαμηλή τιμή είναι η κυριότερη αιτία για την απόκτηση των μεταχειρισμένων ελαστικών. Έτσι ψάξαμε τα υπέρ και τα κατά της επιλογής αυτής και σας τα παρουσιάζουμε.

proceed

Αλλάζοντας εντελώς ρότα, το νέο Kia Proceed αποκτά ένα αμάξωμα τύπου «Shooting Brake», θέλοντας να συνδυάσει την πρακτικότητα με τον δυναμισμό στη μικρομεσαία κατηγορία αυτοκινήτων.

bosch

Η Bosch, εταιρεία πρωτοπόρος στα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αυτοκινήτου και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ενίσχυση της οδικής παιδείας των νέων.

ford

Ανακοινώθηκε και επίσημα η παγκόσμια συμμαχία μεταξύ της Volkswagen AG και της Ford Motor Company. Σκοπός της είναι (σύμφωνα με τις ανακοινώσεις τους) να βοηθήσει τις δύο εταιρείες να ανταγωνίζονται καλύτερα και να καινοτομούν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία.